Itselläni on 13" MBP kesältä 2010 ja R-Kioskilta hankittu Saunalahden mobiiliprepaid-paketti. Paketin mukana tuli Huawein E1552 mokkula, jota käytetään Mobile Partner ohjelmiston avulla. Olen ollut tyytyväinen kannettavaan laajakaistaani, mutta se mikä itseäni on raivostuttanut, on internetin käytön raskas vaikutus akkukestoon.
Minulla Mobile Partner vie päällä ollessaan koko ajan 10-40 prosenttia cpu-tehoista. Tämä tarkoittaa sitä, että kun täydellä akulla minulla olisi normaalisti 9,5 tuntia akkua jäljellä, on sitä ainoastaan 5 tuntia nettiä selatessa. Tämän lisäksi kone lämpenee ikävän tuntuiseksi polvien päällä.
Olen kuvitellut, että mokkula käyttää joihinkin toimintoihin isäntäkoneen cpu:ta Mobile Partner -ohjelmiston kautta. Näin ei kuitenkaan ole!
Ostin viimeisimmän MacUpdate Promon (https://www.mupromo.com), jonka mukana tuli ohjelmisto nimeltö App Tamer. Kyseisen ohjelmisto jäädyttää sellaiset ohjelmistot, jotka jäävät taustalle ja herättää ne sitten taas henkiin, kun ne jälleen saavat joskus fokuksen. Toimii varsin kivasti esimerkiksi selainta käytettäessä. Kokeilin asettaa kyseisessä ohjelmistossa jäädytettäväksi ohjelmistoksi myös Mobile Partnerin. Oletukseni oli, että internet jumiutuu kun kyseinen ohjelmisto jäätyy. Näin ei kuitenkaan käynyt!
Nyt minulla on siis internet käynnissä ja akkua jäljellä täydet 9,5 tuntia

Joku on siis koodannut Mobile Partner -ohjelmiston ainoan käytönaikaisen toiminnon, lataus- ja lähetysdatan nopeuden ilmoittamisen, todella huonosti!