Zorro kirjoitti:Jummalaade! - NeNithelo minkä teit[:|] Mahtavaa!!![:D]
Kiitoksia, en tosin ole tätä täysin itse vääntänyt, enkä toivottavasti joudukaan tekemään. Kaikki toimettomat kehittelemään. Mä sitten sijoitan ne tuohon.
iRock kirjoitti:Hieno juttu!
... mutta yksi korjausehdotus
PowerBookin kanssa voi käyttää toistakin ulkoista näyttöä, mutta se vaatii 15" tai 17" mallia jossa on kortinlukija (card reader)
Oikea termi on PCMCIA-korttipaikka tai PC Card/CardBus. Kortinlukija viittaa enemmänkin muistikortin lukijoihin.
Korjattu. Näkyy seuraavan kerran kun päivitän tiedostoa. Tämän päivän päivitys on jo tehty!
1. Apple jälleenmyyjät ja Huoltopisteet
ADC ja muut opiskelija alennukset. Mitkä paikat myy ja miten ADC:n saa. 20% kerta-alennus varmasti kiinnostaa.
2. Mac -ohjelmia & widgettejä
Kannattaa lisätä se ensimmäinen paikka eli ihan applen oma osx/downloads osio.
3. Konekohtaisia kysymyksiä
apple-history.com on hyvä sivusto mainita myös.
4. Hyvä tietää (perusasioita)
Finderia ei voi sulkea vaan se on osa käyttöjärjestelmää. Exposen komennot oliko jo? (editissä en muistanut)
Ohjelmia on useissa tyyppeissä, SIT-pakkaus, DMG asennuspaketti, BIN pakkaus etc. Avatut paketit "mountataan" jolloin finderiin tulee samanlainen symbooli kuten cd-levystä. Ja "unmount" tapahtuu klikkaamalla eject symboolia finderissä jne.
Ohjelmat poistetaan viemällä roskakoriin kuvake, uninstallereita ei tarvita yleensä eikä niitä ole.
5.6 Muutamia yleisiä ongelmia
iDVD superdrive rajoitus muiden asemien kohdalla... Hyvä ja laajempi kaupallinen ohjelmisto on Roxion Toast.
Tuon dynaamisten webbisivujen teko-ohjeen voisi laittaa omalle alasivulleen. Ei liity suoranaisesti macin käyttöön. Hyvä olla olemassa kuitenkin, mutta sitten pitäisi listata kaikkien yleisten ohjelmien konffaamiset jne.
-Mac Minin ja iBookin kohdalle olisi hyvä mainita, ettei koneissa ole äänen
sisääntuloliitäntää. USB -liitäntään voi kuitenkin hankkia esim. iMicin tms.
-iPod Shuffle ei mahdu eMacin omiin USB -portteihin, koska sijaitsevat sisennyksessä
johon soitin ei mahdu. Shuffle toimii eMacissa kuitenkin USB -jatkopiuhan tai -hubin avulla.
Tutustuimpa itsekin tuohon sivustoon juuri, ja tarttuu tavaraa mukaan kyllä, hienoa! (varsinkin tuo omppu + < ). Kuitenkin ohjeistuksesta jäi mulle hieman epäselväksi tuo PDF Services kansion käyttötarkoitus (?)
Mutta ehdotuksena olis lisätä sivuille edes jonkinlainen juttu merkistöistä. Ainakin itselle windows-maailmasta siirtyneenä, ne on jäänyt hieman varjoon ja kuitenkin ne tulee kokoajan vastaan kun on eri koneiden kanssa tekemisissä.
(ps. Mulla ruudunkaappaukset tallentuu png-muotoon oletusarvoisesti, eikä pdf.)
Hmm. Tuossa Mac Mini osiossa pisti silmään tuo 2 Gt:n muistin sopiminen miniin.
Minun tietääkseni se ei osaa lukea 2 Gt kammasta kuin 1Gt:n, eli sellaista ei kannata mennä hankkimaan. Korjatkoon joku fiksumpi mikäli väärässä, mutta näin muistan lukeneeni.
1)
Finder-kohtaan sen, ettei kotikansion nimeä saa missään nimessä mennä muuttamaan. Ikoneita ja muiden kansioiden nimiä voi toki muutella niin paljon kuin sielu sietää.
2)
USB-liitäntäiset ADSL-modeemit eivät tunnu toimivan kunnolla kenelläkään. Tästä olisi hyvä varoittaa.
3)
Ruutukaappauksen tiedostomuoto ja monet muut voidaan hoitaa TinkerToolilla, Cocktaililla tai Onyxilla. Mukava käyttöliittymä on monille komentoriviä helpompi.
4)
Lyhyt sepustus Intel-siirroksesta olisi monelle avuksi. Aikataulu, ja se että softia tuetaan ainakin muutama vuosi PPC-raudallekin. Tästä asiasta on paljon väärää faktaa liikenteessä.
Nyt on paljon kyselty, että miten tietyn päätteiset tiedostot avataan (rar, sitx). Esimerkiksi Stuffitin voisi pistää johonkin näkyvälle paikalle, jotta aloitteljat sen sieltä löytävät.
Ihmisellä on kaksi kättä työntekoa varten, ja kaksi jalkaa, jotta voi lähteä kävelemään kun työ ei kiinnosta.