Isompi kovalevy MBP:hon
-
Isompi kovalevy MBP:hon
Viesti Kirjoittaja sigfrid »
1. Mikä olisi hyvä valinta levyksi (650 Gt - 1 Tt) joka täyttäisi ylläolevat tarpeet, olisi riittävä nopeudeltaan ja mielellään hiljainen ja tietenkin jos mahdollista kohtuu hintainen?
2. Onko levyn osiointi tarpeellista esim. tyyliin "käyttis ja perussälät - iTunes kirjasto - Logic audiotiedostot" logiikalla?
3. Mikä on kätevin tapa suorittaa vaihto - datansiirto - kopointi prokkis?
Kiittäen asiallisista vastauksista.
-
Re: Isompi kovalevy MBP:hon
Viesti Kirjoittaja guangzhou »
EDIT: Kätevä tapa hoitaa kloonaus on superduper.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Ellei ole jotain erikoista perusteltua tarvetta, ei ole tarpeellista.sigfrid kirjoitti:2. Onko levyn osiointi tarpeellista esim. tyyliin "käyttis ja perussälät - iTunes kirjasto - Logic audiotiedostot" logiikalla?
Itse suosin SuperDuperia, mutta onnistuu CarbonCopyClonerilla tai vaikka levytyökalullakin.3. Mikä on kätevin tapa suorittaa vaihto - datansiirto - kopointi prokkis?
-
-
-
Näin muistan myös lukeneeni jostain...... Vielä hieman arveluttaa tuon levyn ominaisuuksien riittävyys audio käytössä Logicin kanssa?kallekilponen kirjoitti:Pienen googletuksen perusteella näyttäisi mahtuvan vaikka virallinen raja taitaa olle 9,5mm…levypaikassa on ilmeisesti sen verran ylimääräistä tilaa, että isompikin mahtuu.
-
Ajattelin kallistua levyn valinnassa WD:n Scorpio Black 750 Gt:n levyyn. Jos huono valinta, please käsi pystyyn nyt:)sigfrid kirjoitti:Eli sylissä MBP 15" 5.1 jossa tällä hetkellä alkuperäinen 320 Gt kovo. Nyt pitäisi hankki uusi isompi mm. siitä syystä, että iTunes kirjaston (320Gt+) hallinnointi ei ole osoittautunut järkeväksi ulkoisella levyllä joka on Extremen perässä eli siis kirjasto takaisin koneen kovolle. Lisäksi tarkoitus on asentaa tälle koneelle Logic studio. Elikä muutama kysymys:
1. Mikä olisi hyvä valinta levyksi (650 Gt - 1 Tt) joka täyttäisi ylläolevat tarpeet, olisi riittävä nopeudeltaan ja mielellään hiljainen ja tietenkin jos mahdollista kohtuu hintainen?
2. Onko levyn osiointi tarpeellista esim. tyyliin "käyttis ja perussälät - iTunes kirjasto - Logic audiotiedostot" logiikalla?
Pakko vielä kysyä tarkkenuksia tuosta tiedon siirrosta levyltä toiselle kun ei ole minkään valtakunnan kokemusta asiasta eli...
1. Olen ymmärtänyt, että Superduper olisi hyvä vaihto ehto? Miksi? Voiko sillä kloonata koko "paketin" uudelle levylle ja sitten vain vaihtaa levyn? Kloonaako siis myös käyttiksen?
2. Miten tuo homma toimii Macin omalla levytyökalulla? Pelkät datat ja ohjelmat siirtyvät, käyttis asennettava erikseen, vai?
-
sigfrid kirjoitti:Ajattelin kallistua levyn valinnassa WD:n Scorpio Black 750 Gt:n levyyn. Jos huono valinta, please käsi pystyyn nyt:)sigfrid kirjoitti:Eli sylissä MBP 15" 5.1 jossa tällä hetkellä alkuperäinen 320 Gt kovo. Nyt pitäisi hankki uusi isompi mm. siitä syystä, että iTunes kirjaston (320Gt+) hallinnointi ei ole osoittautunut järkeväksi ulkoisella levyllä joka on Extremen perässä eli siis kirjasto takaisin koneen kovolle. Lisäksi tarkoitus on asentaa tälle koneelle Logic studio. Elikä muutama kysymys:
Pakko vielä kysyä tarkkenuksia tuosta tiedon siirrosta levyltä toiselle kun ei ole minkään valtakunnan kokemusta asiasta eli...
1. Olen ymmärtänyt, että Superduper olisi hyvä vaihto ehto? Miksi? Voiko sillä kloonata koko "paketin" uudelle levylle ja sitten vain vaihtaa levyn? Kloonaako siis myös käyttiksen?
2. Miten tuo homma toimii Macin omalla levytyökalulla? Pelkät datat ja ohjelmat siirtyvät, käyttis asennettava erikseen, vai?
Näihin jos onnistuisi saamaan vastauksia ti aamupäivän aikana niin olisin kovin kiitollinen.

-
Viesti Kirjoittaja guangzhou »
-
Viesti Kirjoittaja skeleb »
-
Resonoinnista voisi päästä eroon laittamalla jonkinlaisia vaimennustalloja kohtiin, missä levy ottaa kiinni koneen runkoon.skeleb kirjoitti:En tiedä ehditkö jo ostaa levyn, mutta ostin itse tänään WD Scorpio Black 500GB:n ja säädin sen tässä illalla kuntoon, ja petyin kyllä pahasti. Suoritusteho on hyvä ja kaikkee, mutta kovalevy pitää ääntä jonka kuulen (alkuperäinen ei pitänyt) ja kovo resonoi. Tärinä ja ääni ei mun tapauksessa oo sen väärti että suoritusteho ja kapasiteetti kasvoi.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
No tuo kuulostaa ikävältä, toivottavasti pääset äänistä eroon. Ehdin jo tilata, huomenna tulee ja toivottavasti asentuu koneeseen - ilman ylimääräisiä ääniä.skeleb kirjoitti:En tiedä ehditkö jo ostaa levyn, mutta ostin itse tänään WD Scorpio Black 500GB:n ja säädin sen tässä illalla kuntoon, ja petyin kyllä pahasti. Suoritusteho on hyvä ja kaikkee, mutta kovalevy pitää ääntä jonka kuulen (alkuperäinen ei pitänyt) ja kovo resonoi. Tärinä ja ääni ei mun tapauksessa oo sen väärti että suoritusteho ja kapasiteetti kasvoi.
-
Onko tuohon tarkoitukseen olemassa jotain special fylliä vai voiko tyrkkää mitä vaan "palamatonta"?:)kallekilponen kirjoitti:Resonoinnista voisi päästä eroon laittamalla jonkinlaisia vaimennustalloja kohtiin, missä levy ottaa kiinni koneen runkoon.skeleb kirjoitti:En tiedä ehditkö jo ostaa levyn, mutta ostin itse tänään WD Scorpio Black 500GB:n ja säädin sen tässä illalla kuntoon, ja petyin kyllä pahasti. Suoritusteho on hyvä ja kaikkee, mutta kovalevy pitää ääntä jonka kuulen (alkuperäinen ei pitänyt) ja kovo resonoi. Tärinä ja ääni ei mun tapauksessa oo sen väärti että suoritusteho ja kapasiteetti kasvoi.
-
Viesti Kirjoittaja skeleb »
Mun koneen malli on 2010 13" MBP, joten meillä taitaa ainakin erilaiset kuoret olla koneissa.sigfrid kirjoitti:No tuo kuulostaa ikävältä, toivottavasti pääset äänistä eroon. Ehdin jo tilata, huomenna tulee ja toivottavasti asentuu koneeseen - ilman ylimääräisiä ääniä.skeleb kirjoitti:En tiedä ehditkö jo ostaa levyn, mutta ostin itse tänään WD Scorpio Black 500GB:n ja säädin sen tässä illalla kuntoon, ja petyin kyllä pahasti. Suoritusteho on hyvä ja kaikkee, mutta kovalevy pitää ääntä jonka kuulen (alkuperäinen ei pitänyt) ja kovo resonoi. Tärinä ja ääni ei mun tapauksessa oo sen väärti että suoritusteho ja kapasiteetti kasvoi.
Kovossa tuskin on palautusoikeutta kun olen sen ottanut jo käyttöön, mutta lähetän varmaan silti kyselyä liikkeeseen josko suostuisivat vaihtamaan kovon isompaan 5400rpm levyyn.
-
-
Viesti Kirjoittaja Kim »
-
Eli siirsin vanhan levynt iedot Superduperilla uudelle levylle (joka oli kotelossa) ja siirron jälkeen uusi levy koneeseen. Kone käyntiin ja hyrrä pyöri hetken aikaa ja kone sammui. Sama muutaman kerran uudelleen. Oliko nyt niin, että Superduperin free versio ei teekkään kloonia vaan ainoastaan kopioi tiedostot ja ohjelmat???
No anyway - asennuslevy koneeseen ja tuossa se nyt rupsuttaa. Tuleeko nyt ongelmia kun suoritusjärjestys on tälläinen? Pitääkö asentaa uusiksi?
-
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka