Näinköhän tässä on joku väärinkäsitys taustalla tai sitten Elisaa hiertää joku aikaisempi (pieleen mennyt) sopimus joka tulee ilmi nyt tällaisena piikittelynä. Luulisi, ettei Applella ole mitään sitä vastaan vaikka operaattori myisi iPad 2:sta ilman datakattoa? En ainakaan keksi yhtään syytä miten Apple hyötyisi operaattorin datakatosta.
Se pisti kyllä silmään, että Apple ei sanallakaan halua iPad 2 -sivuillaan mainostaa sitä että Suomessa on sellainenkin operaattori kuin Elisa/Saunalahti.
Ei tietenkään halua mainostaa kun heillä ei ole saatu sopimusta Elisan kanssa. Eli juurikin sitä että Elisa tarjoaisi iPadille oman "ipad dataliittymän" jossa siis olisi datakatto.
Sinäänsä outoa että esim. Elisan yritysliittymän datapaketissa on 1gt/kk käyttörajoitus (siis kk hintaan sisältyvä, sen jälkeen maksaa lisää).
Muutamalla tutullani on joku Sonera/DNA-liittymä iPadissaan, joten Saunalahti saa uusia asiakkaita.
Olenkin suositellut kaikille nettilataajille (ei-Saunalahtelaisille) että lataavat kaikki isot tiedostonsa naapurin wlania hyödyntämällä.
Kävelin äsken giganttiin ja lupasivat varata mulle yhden niin että voin sen tulla viiden jälkeen hakemaan. Vähän kyllä epäilyttää mutta toivotaan että homma menee näin helposti. Olin itse valmis jäädä sinne jonottamaan laitetta...
maniski kirjoitti:Näinköhän tässä on joku väärinkäsitys taustalla tai sitten Elisaa hiertää joku aikaisempi (pieleen mennyt) sopimus joka tulee ilmi nyt tällaisena piikittelynä. Luulisi, ettei Applella ole mitään sitä vastaan vaikka operaattori myisi iPad 2:sta ilman datakattoa? En ainakaan keksi yhtään syytä miten Apple hyötyisi operaattorin datakatosta.
Eihän se Apple mitään hyödykkään, sen vaan pitää saada määrätä kaikista asioista mitkä ei sille kuulu pätkääkään.
iPhone 12 64GB
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
maniski kirjoitti:Näinköhän tässä on joku väärinkäsitys taustalla tai sitten Elisaa hiertää joku aikaisempi (pieleen mennyt) sopimus joka tulee ilmi nyt tällaisena piikittelynä. Luulisi, ettei Applella ole mitään sitä vastaan vaikka operaattori myisi iPad 2:sta ilman datakattoa? En ainakaan keksi yhtään syytä miten Apple hyötyisi operaattorin datakatosta.
Eihän se Apple mitään hyödykkään, sen vaan pitää saada määrätä kaikista asioista mitkä ei sille kuulu pätkääkään.
Kyllä siellä taitaa vaan edelleen painaa taustalla noi jenkkien surkeat verkot ja niiden iso määräysvalta applen suuntaan. Ei tule tilannetta: "kyl meil tääl suomes ja euroopas saadaan ladata ihan mitä vaan ja miten paljon vaan, mut ei teil siel jenkeis" -> jenkeil huono verkko -> jenkkien verkkojen käyttäjät alkaa urputtaa -> ei suostu tekee applen kans uutta sopparia ku ei oo rahaa parantaa verkkoakaan.
jotain tommosta luulisin olevan taustalla.
Itellä työn takia on Sonera ja sieltä 3gigan katolla oleva. Latailen kohtuu paljon booxtv:llä (toki paljon wlanilla) ja ohjelmia, mut pääsääntöisin aina yleistä käyttöä. 3kk aikana kaks kertaa tuli 2,9gigaa ja kerran meni umpeen kaks päivää ennen ku laskutuskausi vaihtu, ni en jaksanu tilata lisägigaa ja maksaa siitä. Et Soneralta esim se 20gigan paketti kyl luulis riittävän aika pitkälle kenelle tahansa, varsinkin jos hiukanki on wlania saatavilla.
Xeebe kirjoitti:Kävelin äsken giganttiin ja lupasivat varata mulle yhden niin että voin sen tulla viiden jälkeen hakemaan. Vähän kyllä epäilyttää mutta toivotaan että homma menee näin helposti. Olin itse valmis jäädä sinne jonottamaan laitetta...
Xeebe kirjoitti:Kävelin äsken giganttiin ja lupasivat varata mulle yhden niin että voin sen tulla viiden jälkeen hakemaan. Vähän kyllä epäilyttää mutta toivotaan että homma menee näin helposti. Olin itse valmis jäädä sinne jonottamaan laitetta...
Kaupunki?
Tammisto Vantaa. Saavuin paikalle samaan aikaan ja sama juttu. En tiedä onko jonoa parhaillaan
Varimportista soitti ja sanovat, että musta 32Gb 3G odottaa viiden jälkeen noutoa Sain vielä napattua toisen kahdesta smartcoverista jotka jäljellä. Ilmeisesti aika hintsusti tullu noita suojia. Nahkasia ei ilmeisesti ollu yhtään kappaletta koko erässä..
HDrolf kirjoitti:Varimportista soitti ja sanovat, että musta 32Gb 3G odottaa viiden jälkeen noutoa Sain vielä napattua toisen kahdesta smartcoverista jotka jäljellä. Ilmeisesti aika hintsusti tullu noita suojia. Nahkasia ei ilmeisesti ollu yhtään kappaletta koko erässä..
Turun Humacista sain varattua mukaan ainakin mustan nahkaisen smartcoverin.
Jos Smart Coverien luonnottomuus ei tyydyttänyt, niin nyt on Miniot tekemässä puista versiota, hinnat alkaen 50€ ja kuulemma vielä postituksetkin alkaa tämän kuun puolella.
Ja vielä video YouTubesta. Näyttää ainakin tuossa hienommalta mitä Smart Coverit.
Kukakohan mahtaa tähän ketjuu ehtiä esimmäisenä kuvan kanssa juhlimaan masiinaa Alkaa olemaan kello sen verran et venyttely on syytä alottaa Ikävää olla niin köyhä, että ei voi osallistua peliin.
Vielä ei ole tullut verkkokaupasta viestiä, mutta nettisivuilta kun katsoo tilausta niin 1x32gb 3G white on varattuna järjestelmässä. Aikaisemmin päivällä oli vielä 0 tuossa sarakkeessa, eli luultavasti siellä odottelee
Ilmeisesti ei riittänyt mustaa smart coveria tulleesta erästä. Pitää varmaan sitten viikonlopun jälkeen perua tuo smart cover varaus niin voi noutaa ipadin maanantaina.