Morjens,
mitä ihmettä, olen onnistuneesti luonut airport expressiä hväksikäyttäen langattoman verkon, joka lähettää ongelmitta iTunes-musiikkia stereoihin. Näin kannettavasssani (1G Titanium), mutta pöytäkone (iMac 15'' 3v vanha) ei jostain syystä anna iTunesiin sitä alavalikkoa, josta ulkoiset stereot voisi valita. Ei, vaikka käyn läpi ihan samat jutut kuin kannettavissa ja ohjelma on se sama 4,9. Kenelläkään hajua, mikä voisi olla vikana?
Airport kajari ei näy iTunesissa
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
Airport kajari ei näy iTunesissa
Viesti Kirjoittaja Sinuhe »
-
Re: Airport kajari ei näy iTunesissa
Viesti Kirjoittaja joonahe »
- Onhan iMacissasi Airport -kortti?
- iTunesissa on asetuksissa "Ääni" -paikassa valinta "Etsi Airtunesin
avulla kytkettyjä lisäkaiuttimia", se pitää ruksia.
- iTunesissa on asetuksissa "Ääni" -paikassa valinta "Etsi Airtunesin
avulla kytkettyjä lisäkaiuttimia", se pitää ruksia.
-
Viesti Kirjoittaja Roadstar »
Tämä ei ole tarpeen. Minulla esimerkiksi osaa täysin WLAN-kortiton Windows-kone soittaa Airport Expressin kautta musiikit. Kyseinen kone on vain piuhalla kiinni Linksysin WLAN-tukiasemassa, jonka verkkoon myös Airport Express on liittyneenä. Eli veikkaisin puuttuvaa asetusrastia iTunesista.joonahe kirjoitti:- Onhan iMacissasi Airport -kortti?
Omena - mielenterveellisemmän tietojenkäsittelyn puolesta
-
Moi
ja kiitoksia vastauksista. Kumpikin ehdotettu asia on kuitenkin kunnossa. Ko. kone on Airport - WLAN - verkossa. Ostin lisäksi Airport Extreme - aseman musiikin stereoihin ohjausta varten. Tein asetukset kannettavallani ongelmitta ja uusi "kajari" ilmeistyi iTunesiin. Tämä uusi kajari/tukiasema löytyy kyllä pöytäkoneen Airport Setup assistentilla ja administ utilityllä, vaan ei ilmeisty pöytäkoneen 4.9 iTunesiin VAIKKA raksi on paikoillaan ja kortti toimii (kone koko ajan WLAN - verkossa)
Mitä iiiiiihmettä?
ja kiitoksia vastauksista. Kumpikin ehdotettu asia on kuitenkin kunnossa. Ko. kone on Airport - WLAN - verkossa. Ostin lisäksi Airport Extreme - aseman musiikin stereoihin ohjausta varten. Tein asetukset kannettavallani ongelmitta ja uusi "kajari" ilmeistyi iTunesiin. Tämä uusi kajari/tukiasema löytyy kyllä pöytäkoneen Airport Setup assistentilla ja administ utilityllä, vaan ei ilmeisty pöytäkoneen 4.9 iTunesiin VAIKKA raksi on paikoillaan ja kortti toimii (kone koko ajan WLAN - verkossa)
Mitä iiiiiihmettä?
-
Oletko kokeillut käynnistää iTunesin uusiksi? Minulla katoaa joskus kaiutinvalikko, ja tuolloin iTunesin uudelleenkäynnistys korjaa ongelman. Toinen vaihtoehto on tarkistaa onko palomuurista iTunesin musiikkijako sallittuna. En ole tosin varma, että käyttääkö Airport Expressin musiikkijako samoja portteja, mutta saattahan se olla, että kaiuttimet eivät pääse ilmoittamaan olemassaolostaan palomuurin blokatessa liikenteen.
-
Morjens,
uudelleen olen käynnistänyt, mutta tuota palomuuri - hässäkkää en ole älynnyt kokeilla. Testaan heti jahka pääsen kotiin. Kiitos!
uudelleen olen käynnistänyt, mutta tuota palomuuri - hässäkkää en ole älynnyt kokeilla. Testaan heti jahka pääsen kotiin. Kiitos!
-
Viesti Kirjoittaja hego »
Jaahas, mulla ihan sama ongelma... johtuukohan itunesin päivityksestä jonka eilen latasin...? Meinaan toimi eilen vielä ihan hyvin musat extremen kautta, nyt ei ilmesty ollenkaan iTunesiin valikkoa josta voi valita käytänkö expressiä vai en. iTunesia ja kaikkia muita laitteita käynnistäny uudelleen ja resetoinu ja käyny asetukset läpi mutta eipä näytä toimivan.. 

-
Oletko kokeillut jo levyn oikeuksien korjaamista?hego kirjoitti:Jaahas, mulla ihan sama ongelma... johtuukohan itunesin päivityksestä jonka eilen latasin...? Meinaan toimi eilen vielä ihan hyvin musat extremen kautta, nyt ei ilmesty ollenkaan iTunesiin valikkoa josta voi valita käytänkö expressiä vai en. iTunesia ja kaikkia muita laitteita käynnistäny uudelleen ja resetoinu ja käyny asetukset läpi mutta eipä näytä toimivan..
-
jep, oikeudet on korjattu ja kaikki muu mahdollinen mitä vaan oon keksiny on kokeiltu. Pitäs varmaan kaivaa jostain vanhempi itunes ja kattoo jos lähtee sillä toimii. meinaan eilen toimi vielä ihan hyvin ja sen jälkeen ei oo mitään asetuksia muutettu, itseasiassa tänään ku käynnistin itunesin niin siinä näky se valikko vielä, sitten se sano että ei löydä lisäkaiuttimia ja sen jälkeen on ollu hiljaista. Itse epäilen vahvasti tota itunesin päivitystä... pystyyks noita päivityksii kumoamaan jotenki?
-
Viesti Kirjoittaja Elroy »
Ei pysty kumoamaan. Itse airtunesia en tunne, mutta onko se wlan yhteys ilman mitään "avainta"? eli että tarvii syöttää tunnusavain, ettei kaikki soittele sun stereoihin.
-
Joo ja yhteys on kyllä suojattu ja ei näy muille eli tarvii tietää yhteyden nimi ja salasana jotta voi kirjautua, ja hyvin se on ennen toiminut. Oon airportin asetuksista varmistanu että on kaikki ruksit oikeassa paikassa ja jne. eipä näytä tehoavan mikään...
-
Nonni, homma ratkesi. Oli tuo AirportExpress menny jotenki jumiin, eli ei autanu vaikka otti virrat pois, joutui käyttämään sitä pikkuista reset nappia mikä siinä kyljessä on... ja nyt pelittää niinku ennenki, eli ei sen hankalampi juttu sitten kuitenkaan. 

12 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka