Huomasin tuossa normaalikäytön lomassa yllättäen, että yläpalkin yhteyskuvakkeissa bluetoothin kuvakkeen päälle on tullut sahalaitainen viiva ja osoittaessa hiirellä se ilmoittaa, että bluetooth ei ole käytettävissä. Oon tämmöisiä peruskikkoja kokeillut kuten koneen uudelleen käynnistystä, mutta tilanne ei oo muuttunut.
Osaatteko neuvoa miten tämän kanssa pitäisi toimia, mistä moinen saataisi aiheutua?
Onko sisäinen vai ulkoinen bluetooth? Omassa konessani ulkoinen d-linkin pulikka kettuilee välillä, pahimmillaan joutuu sammuttamaan koneen, ottamaan pulikan pois ja käynnistämään koneen uudestaan. Kun kone on käynnistynyt (ja huomannut ettei siellä mitään bt-pulikkaa olekaan) sammutetaan kone ja laitetaan pulikka takaisin ja kone tulille (eli käyntiin). Jos tämäkään ei auta, koita edellä mainittua proseduuria mutta siirrä pulikka toiseen usb-paikkaan. Jos taa kyseessä on sisäinen laite saavat muut neuvoa (no saa ne nytkin)
'Pessimisti saattaa loppujen lopuksi olla oikeassa mutta optimistilla on ollut sillä välin pirun hauskaa'
Mulla ainaskin tässä iBookissa kun klikkaan tuota sinihammasikonia niin sen alta tulee valikko jossa : Bluetooth poi, päälle ja avaa asetukset. Sahalaita tarkoittaa että BT ei ole päällä.
Mulla on kotona MacMicen bt-hiiri, ja aina kun se saa yhteyden koneeseen niin tuon kuvan päälle tulee tuo sahalaita... Hiiri kyllä toimii hyvin, mutta enpä oo kokeillut samaan aikaan mitään muuta bt-laitetta. Pitää tutkia illalla.
Itse kokeilisin asetuksista disabloida sen vielä kerran jos vain mahdollista ja sitten bootti ilman ja sitten takaisin. Muussa tapauksessa se BT moduuli on irronnut tai viallinen. Todennäköisesti irronnut kun kone kuitenkin tunnistaa että sellainen on mutta ei käytössä.
pelottelu näköjään toimi. kuiskailin mäkilleni, että avaan sen pian ruuvarilla niin bluetooth alkoi taas pelittää. en pysty käsittään. mutta toimiipa silti. hymyä huuleen ja kesään ihmiset, taikoja tapahtuu.
luultavasti ajurit aktivoitu kun käynnistelin uudestaan.