![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
Mikä Applessa ja Maceissä ärsyttää?
-
Re: Mikä Applessa ja Maceissä ärsyttää?
Viesti Kirjoittaja Pomzzi »
-
Viesti Kirjoittaja carrbon »
Ootko sä nyt ihan tosissasi?Pomzzi kirjoitti:Kuri ja järjestys maailmasta? Miten tuo liittyy kannettavan ostoon? Mikä olisi sinun ratkaisusi? Kuukausi ennen uutta mallia ei oteta tilauksia vastaan? Entä ne ketkä ostivat kannettavansa ennen sitä kuukautta? Aina joku valittaa.carrbon kirjoitti: No kenen muunkaan vika se olisi? Onhan tuo nyt ihan naurettavaa. Missä on kuri ja järjestys tästä maailmasta? MIKSI ei Apple ymmärtänyt Asiakkaan parasta?! On suorastaan irvokasta, ettei 2 päivää tuotteen saapumisen jälkeen Asiakkaan puhelin pirise ja Apple ilmoita: "saat uudistuneen version, äläkä turhaan palauta sitä edellistä, ei me sillä mitään tehdä." 2 KOKONAISTA päivää! U-s-k-o-m-a-t-o-n-t-a!

Tai toisinpäin — et kai sä luule mun olleen ihan tosissani? Ne sarkasmi-lasit..
-
Viesti Kirjoittaja carrbon »
Joo mutta noissa keisseissä taitaa olla yhteinen tekijä se ettei tuote ole vielä kerennyt varastolta lähtemään, saati saapua asiakkaalle.-T- kirjoitti:Eikös täälläkin keskusteluissa ole ollut tapauksia joissa alkuperäinen tilaus on laitettu pariksi päiväksi jäihin ja tilaukseen on vaihdettu uudempi malli? Vissiin jopa niin, että koneen on saanut alkuperäisellä hinnalla vaikka uudempi on hieman kalliimpi. (en jaksa kaivaa lainauksia esiin) Tässä "vanhan koneen" toimituksessa on varmaan vain ollut tilattua konetta vastaavia laitteita varastossa ja sen vuoksi se toimitettu kone oli niinkin nopeasti happanevaa mallia.carrbon kirjoitti:No kenen muunkaan vika se olisi? Onhan tuo nyt ihan naurettavaa. Missä on kuri ja järjestys tästä maailmasta? MIKSI ei Apple ymmärtänyt Asiakkaan parasta?! On suorastaan irvokasta, ettei 2 päivää tuotteen saapumisen jälkeen Asiakkaan puhelin pirise ja Apple ilmoita: "saat uudistuneen version, äläkä turhaan palauta sitä edellistä, ei me sillä mitään tehdä." 2 KOKONAISTA päivää! U-s-k-o-m-a-t-o-n-t-a!Pomzzi kirjoitti:Kuinka se on Applen vika, että sait tilaamasi tuotteen?karumaa kirjoitti:Ostin apple finlandilta macbook pron täydellä hinnalla. Kaksi päivää tuotteen saavuttua, oli applen sivuilla iso mainos uudesta paremmasta prosta. Rumaa asiakkaan kohtelua.
-
Viesti Kirjoittaja Aries »
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja applerules! »

-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
Agreed. Ehkä Applella on joku uusi versio (Cocoa please!) in the works. Ei ole ihan tätä päivää enää tuo nykyinen Carboniin perustuva versio.applerules! kirjoitti:itunes, siis se macciin työnnettävä rikkinäinen ohjelmanpätkä...
-
Viesti Kirjoittaja Murre »
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Liikaa ominaisuuksia, luo bloattia taitaa olla se pääsyy.Murre kirjoitti:Kertokaapas minulle, että mikä siinä iTunesissa mättää. Kovin usein siitä kuulee valituksia, vaikka itse pidän sitä vallan mainiona mediasoitinohjelmana.
-
Viesti Kirjoittaja wantsomeapple »
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Uskoisin, että vika ei ole niinkään iTunesissa. Omalla kohdallani harmittaa enemmänkin se, miten esimerkiksi puhelimen synkkaaminen on pakotettu kaikilta toiminnoiltaan sinne. Mieluusti siiräisin tiedostoja ihan bluetoothillakin...Murre kirjoitti:Kertokaapas minulle, että mikä siinä iTunesissa mättää. Kovin usein siitä kuulee valituksia, vaikka itse pidän sitä vallan mainiona mediasoitinohjelmana.
-
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Bluetooth tiedostonsiirto olisi tosiaan kiva juttu, mutta vielä kivempi olisi, jos Lionin AirDrop toimisi iOS laitteidenkin kanssa.Tauvo kirjoitti:Uskoisin, että vika ei ole niinkään iTunesissa. Omalla kohdallani harmittaa enemmänkin se, miten esimerkiksi puhelimen synkkaaminen on pakotettu kaikilta toiminnoiltaan sinne. Mieluusti siiräisin tiedostoja ihan bluetoothillakin...Murre kirjoitti:Kertokaapas minulle, että mikä siinä iTunesissa mättää. Kovin usein siitä kuulee valituksia, vaikka itse pidän sitä vallan mainiona mediasoitinohjelmana.
-
Viesti Kirjoittaja luonnostaanpihalla »
iTunes on omaan käyttööni vallan loistava myös, en keksi siitä kuin yhden puutteen. Enkä siitäkään ole aivan varma, voi olla etten vain ole perehtynyt tarpeeksi. Kohtahan joku kertoo, jos tähänkin on ratkaisu. ;DMurre kirjoitti:Kertokaapas minulle, että mikä siinä iTunesissa mättää. Kovin usein siitä kuulee valituksia, vaikka itse pidän sitä vallan mainiona mediasoitinohjelmana.
Musiikin soidessa shufflella olisi mukava silloin tällöin päästä valitsemaan seuraava biisi niin, että sen jälkeen shuffle taas jatkuisi. Nythän se käsittääkseni pitäisi joko laittaa soittolistaan tai etsiä kirjastosta ja soittaa biisi kerrallaan. Esimerkiksi Winamp hoiti tämän paremmin, siinä oli soittolistoista irrallinen haku, johon pystyi tekemään jonoa.
Muuten todella kiva ohjelma.
-
Viesti Kirjoittaja paulaw »
Kaksi kysymystä ihmiseltä, joka ei ole koskaan koodannut mitään mäkille:tuomas92 kirjoitti:Agreed. Ehkä Applella on joku uusi versio (Cocoa please!) in the works. Ei ole ihan tätä päivää enää tuo nykyinen Carboniin perustuva versio.
-Mistä summittaisesti erottaa Coca- ja Carbon -ohjelmat (käyttämällä tai ulkoasusta)?
-Mitä haittaa Carbonista on nykyjärjestelmille?
Kysymykset saattavat mennä tyhmien kysymysten kategoriaan, sen myönnän, mutta siis en tosiaan ole koodari

Muutoin iTunes on varsin hyvä mun mielestä. Windows-versio on oikeasti kökkö, osx-ympäristössä toimii oikein näppärästi. Ehkä pelkkään musiikinsoittamiseen kevyempi ohjelma voisi olla paikallaan, muutoin ominaisuudet ovat kohdallaan.
Syy: Lainaus korjattu
-
Viesti Kirjoittaja Mirsku »
Joten eikös iTunesin positiiviseksi puoleksi voisi siinä tapauksessa laskea sen ettei sitä ole pakko käyttää. Jos tahtoo kevyemmän softan niin ainahan niitä löytyy. Esim Cog 0.07 on itselläni toiminut moitteetta ja osaa soittaa myös usean eri pelikonsolin musiikkifilut.paulaw kirjoitti:[quote="tuomas92"
Muutoin iTunes on varsin hyvä mun mielestä. Windows-versio on oikeasti kökkö, osx-ympäristössä toimii oikein näppärästi. Ehkä pelkkään musiikinsoittamiseen kevyempi ohjelma voisi olla paikallaan, muutoin ominaisuudet ovat kohdallaan.
-
Viesti Kirjoittaja mikaw_ »
-
Viesti Kirjoittaja wantsomeapple »
Näin. Ja miksi en ole huomannut mac ja windows versioissa mitään eroa? No mutta, nehän on identtiset. Puhun nyt viimeisimmästä ja sitä edeltävästä versiosta.mikaw_ kirjoitti:Mikä siinä Windows versiossa iTunesista on vikana? Itse käytän musiikkisoittimena sitä Windows 7:ssa. En ole parempaakaan löytänyt plus iphone täytyy synkkailla. Monen Windows iTunesia parjaavat kommentit perustuvat johonkin vanhaan iTunes-kokemukseen. Ohjelma on parantunut ajansaatossa Windowsissa, joskus _muinoinhan_ se tosiaan oli surkea.
-
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Ne ei ole identtiset, vaikka siltä näyttävätkin.wantsomeapple kirjoitti:Näin. Ja miksi en ole huomannut mac ja windows versioissa mitään eroa? No mutta, nehän on identtiset. Puhun nyt viimeisimmästä ja sitä edeltävästä versiosta.
On se kylläkin vielä raskas tai no, en ole itse sitä niin huomannut, koska on aika tehokas kone, mutta joo.MasBe kirjoitti:Ainakin aiemmin oli TODELLA raskas ja kunnon purkkaa iTunes windowsissa.. Kykyjään en osaa sanoa, parempaan suuntaan varmasti mennyt, mutta veikkaisin edelleen melko raskaaksi
-
En ole uusimpia versioita Windowsilla välttämättä käyttänyt, siksi en osaa sanoa muutoksien suuruuksista. Mutta mitä joskus joutunut sen kanssa tekemisiin, se vaikuttaa silti hieman eksoottiselta Windows-ympäristöön, siihen verrattuna, mikä tuntuma on OSX:llä. Erilainen lähestymistapa, tai jotain. Syystä tai toisesta se ei vain tunnu samalta ohjelmalta. Ellei esim. uusin versio ole sitten rutkasti sujuvampi.mikaw_ kirjoitti:Mikä siinä Windows versiossa iTunesista on vikana? Itse käytän musiikkisoittimena sitä Windows 7:ssa. En ole parempaakaan löytänyt plus iphone täytyy synkkailla. Monen Windows iTunesia parjaavat kommentit perustuvat johonkin vanhaan iTunes-kokemukseen. Ohjelma on parantunut ajansaatossa Windowsissa, joskus _muinoinhan_ se tosiaan oli surkea.
-
Kokeilin tuota, tuossa ainakin niille, joille iTunes on liian köppelö, tutustumisen arvoinen vaihtoehto. iTunesinhan tosin saa myös miniplayeriksi.Mirsku kirjoitti:Joten eikös iTunesin positiiviseksi puoleksi voisi siinä tapauksessa laskea sen ettei sitä ole pakko käyttää. Jos tahtoo kevyemmän softan niin ainahan niitä löytyy. Esim Cog 0.07 on itselläni toiminut moitteetta ja osaa soittaa myös usean eri pelikonsolin musiikkifilut.
-
Viesti Kirjoittaja mikaw_ »
-
Viesti Kirjoittaja Filindel »
Muistinkäyttöluku on kylläkin 40 000kt:n pinnassa, mutta olen aivan samaa mieltä kanssasi. Nykykoneista löytyy (tai ainakin tulisi löytyä) sen verran muistia, että tuon ei pitäisi olla ongelma. Itselläni iTunes pyörii winukalla hyvin, enkä ole hidasteluja huomannut.mikaw_ kirjoitti:Kyllähän se iTunes Windowsissa muistaakseni 70 000 kt syö muistia ja joku foobar syö todella paljon vähemmän, kun taas Winamp syönee saman verran tai enemmän. Itse en vaan pidä foobaarin ulkoilmeestä, enkä ohjelmasta muutenkaan, joten tyytyväisenä olen iTunesia ajellut. Jos koneessa on 4 Gb tai enemmän RAMia niin miksi ajella mahdollisimman keveitä ohjelmia. Jokainen tietty tekee makunsa mukaan.
-
Viesti Kirjoittaja theinonen »
On juuri tuonkaltaisen ajattelun syytä, että se mikä mahtui ennen yhdelle disketille tarvitseekin nykyään yhden DVD:n.Filindel kirjoitti:Muistinkäyttöluku on kylläkin 40 000kt:n pinnassa, mutta olen aivan samaa mieltä kanssasi. Nykykoneista löytyy (tai ainakin tulisi löytyä) sen verran muistia, että tuon ei pitäisi olla ongelma. Itselläni iTunes pyörii winukalla hyvin, enkä ole hidasteluja huomannut.mikaw_ kirjoitti:Kyllähän se iTunes Windowsissa muistaakseni 70 000 kt syö muistia ja joku foobar syö todella paljon vähemmän, kun taas Winamp syönee saman verran tai enemmän. Itse en vaan pidä foobaarin ulkoilmeestä, enkä ohjelmasta muutenkaan, joten tyytyväisenä olen iTunesia ajellut. Jos koneessa on 4 Gb tai enemmän RAMia niin miksi ajella mahdollisimman keveitä ohjelmia. Jokainen tietty tekee makunsa mukaan.
Jos ihmiset tekisivät parempia ohjelmia, ei myöskään tarvittaisi gigatavuja muistia, eikä tarvitsisi ostaa uutta konetta joka vuosi vain että voisi käyttää tuoreita ohjelmia. Ohjelmat itsessään eivät kuitenkaan ole muuttuneet kovinkaan merkittävästi, vain niiden tarvitsema koneteho.
-
Viesti Kirjoittaja Filindel »
Olet aivan oikeassa, tosin ei uusia koneita nyt vuosittain tarvitse ostaa (vai tarviiko?). Yritin vain ilmaista mielipiteeni, että iTunes ei mitenkään erityisen raskas ole. Totta kyllä on, että ei keveydestäkään tietenkään haittaa olisitheinonen kirjoitti: Jos ihmiset tekisivät parempia ohjelmia, ei myöskään tarvittaisi gigatavuja muistia, eikä tarvitsisi ostaa uutta konetta joka vuosi vain että voisi käyttää tuoreita ohjelmia. Ohjelmat itsessään eivät kuitenkaan ole muuttuneet kovinkaan merkittävästi, vain niiden tarvitsema koneteho.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja iPSP »

Noh, suurinta osaa tälläkään foorumilla tämä viesti ei varmasti kiinnosta, mutta sainpahan valittaa. Viesti sopisikin paremmin ehkä Vuodatusketjuun
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka