Repe Ruutikallo kirjoitti:No. Kerronko mikä mua henkkoht nyppi tuossa blogissa? Se, että ei voida kysyä asioista ennen kuin aletaan toitottaa kuinka takapuoli ne ovat. Olin kyllä silmäillyt aiemmista myönteisistä kokemuksista ja aloin miettiä, olisiko tässä nyt semmoinen tendenssi, että Mac kyllä tuntuu hienolta noin alkuun ja äkkiseltään mutta pitempään käytettäessä tulee esille yhä raivostuttavampia asioita, kunnes lopulta todetaan että paska mikä paska.
Osittain samaa mieltä. Netti on tietoa täynnä, ja kysyvä ei tieltä eksy.
Omat havainnot ovat päinvastaisia; win-maaillmaan tottuneilla alku on joskus hankala, mutta päivä päivältä, joka päivä tottumuksien muuttuessa käyttäminen alkaa muuttua parempaan suuntaan.
instantmedia kirjoitti: jos ei ole mitään positiivista sanottavaa, niin ei sitten kannata suutaan avata.
Repe Ruutikallo kirjoitti:
Miulla on sellanen kutina, että jos tätä metodia olisi tarkoin noudatettu kautta aikain, keskustelisimme nuotion ääressä kivikirveiden erinomaisuuksista.
Hyvä ajatus moniin keskusteluihin, mutta ei toimi aina ja kaikkialla.
Joissakin tilanteissa kun pitäisi rakentaa, ei kannattaisi särkeä jo olemassaolevaa.
BlueTide kirjoitti:Jup, minä myös sympatisoin uusia tulokkaita.
-
Anteeksi kaikille, mutta jos joku alkaa evangelisoimaan tai käyttäytymään huonosti, niin ainakaan minä en osaa kyseistä henkilöä enää ottaa tosissaan vaikka hän ehkä oikeassa joskus olisikin.
Minäkin sympatiseeraan, kovin. Suomeksi OS X -käyttiksestä kirjoittavia ei ole liikaa.
Se, että blogin pitäjä kertoo avoimesti kokemuksiaan, on aivan positiivinen juttu. Kun uskaltautuu huomioissaan tuoreen käyttöjärjestelmän käytettävyyteen liittyviin detaljeihin, on vielä edellistä enemmän.
Se, että osaa itse etsiä ratkaisuja on hyvä. Käyttää ohjevalikkoa ja Googlea.
Sekä blogaajien että täällä keskustelevien kielenkäyttöä voisi kyllä siistiä molemmin puolin.
Hauska saa olla, huumorintajuinen saa olla, mutta turhaa voimasanoilla mässäilyä ja erilaista uskontoon ja uskontokuntiin liittyvää rienaamista on [päivänkakkaran (sic!)] rasittavaa lukea.
Täällä nikkien maailmassa ei kannata kantaa henkilökohtaisesti mitään pitkää vihaa tms, vaan ainoastaan ottaa opikseen. Eikä taida kannattaa oikeassa maailmassakaan. Käyttäjiä, jotka oikeasti tuntevat OS X:n jokaisen yksityiskohdan ei ole monta.
AppleFarmer kirjoitti:
Mua vähän ihmetyttää nämä puheet yhteisöstä.... Ihan kuin me kaikki täällä tuntisimme toisemme ja istuisimme Macciemme kanssa nypläämässä.
Mitä tulee mainittuun Mac-yhteisöön, omasta puolestani totean, että koen tiettyä hengenheimolaisuutta niiden kanssa, jotka käyttävät omppuja, ovat aina käyttäneet, taitavat, hoitavat homman kotiin ilman turhia natinoita, kysyvät kun tarvii, auttavat mielellään kun osaavat. Käyttäjiä, jotka tunnen henk.koht HO:ssa on laskettavissa kahden käden sormilla. Voidaan tietysti sanoa, että täällä jonkinmoinen sisäpiiri on, mutta tuskin herrat (ladyt?) kaikki toisiaan oikeasti tuntevat.