Ok. Kiitän tiedosta. En ole kyllä itse keksinyt käyttöä kyseisille toiminnoille, mutta ajattelin että voisi olla joku tyyliin "fn+del" joka poistaa oikaenpuoleisen merkin. Palatkoon Vistaan jos ei pärjää ilmanMacco kirjoitti:Ei, kun ne ovat sitä typistettyä mallia (luonnollisesti). Eikä tuossa näyttäisi olevan merkitty niitä muidenkaan näppäinten alle:Tauvo kirjoitti:Hmmm... Ai, no nuo mullakin näköjään iMacissa, mutta tuttavani kun osti MBP:n ja Airin... Niissä ei varmaan ole?
http://images.apple.com/euro/macbookair ... 101020.png
Kysy mitä vaan mistä vaan!
-
Tauvo
Re: Kysy mitä vaan mistä vaan!
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
-
Mailia
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Applen virallisesta näppäinoikotieluettelosta, jonka karipatila linkkasi kun itkin Twitterissä samasta.Tauvo kirjoitti:Ok. Kiitän tiedosta. En ole kyllä itse keksinyt käyttöä kyseisille toiminnoille, mutta ajattelin että voisi olla joku tyyliin "fn+del" joka poistaa oikaenpuoleisen merkin. Palatkoon Vistaan jos ei pärjää ilmanMacco kirjoitti:Ei, kun ne ovat sitä typistettyä mallia (luonnollisesti). Eikä tuossa näyttäisi olevan merkitty niitä muidenkaan näppäinten alle:Tauvo kirjoitti:Hmmm... Ai, no nuo mullakin näköjään iMacissa, mutta tuttavani kun osti MBP:n ja Airin... Niissä ei varmaan ole?
http://images.apple.com/euro/macbookair ... 101020.png
-
tosikko
Viesti Kirjoittaja tosikko »
-
Mailia
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Ei ainakaan minulla liiku mihinkään TextEditissä vaikka kuinka rämpläisin nuolia function pohjassa. Cmd + Oikea/vasen liikuttelee yhden rivin alusta loppuun ja Cmd + Ylös/alas vetää koko tekstin alusta loppuun.tosikko kirjoitti:No eikös se kannettavassa ole fn + nuoli vasemmalle (home) ja fn + nuoli oikealle (end)?
-
tosikko
Viesti Kirjoittaja tosikko »
-
Maza
Viesti Kirjoittaja Maza »
Ja optio+nuolet sivuille pompsauttelee kursoria yhden sanan kerrallaan. Se on minun mielestä kaikkein kätevin, voi vielä yhdistää backspacen tai shiftin kanssa.Mailia kirjoitti:Ei ainakaan minulla liiku mihinkään TextEditissä vaikka kuinka rämpläisin nuolia function pohjassa. Cmd + Oikea/vasen liikuttelee yhden rivin alusta loppuun ja Cmd + Ylös/alas vetää koko tekstin alusta loppuun.tosikko kirjoitti:No eikös se kannettavassa ole fn + nuoli vasemmalle (home) ja fn + nuoli oikealle (end)?
-
Tauvo
Hienoa, aina oppii jotain. Nuohan on ihan käteviä toimintoja. Täytyypä laittaa sivistys kiertoon, kiitos vastanneille.Maza kirjoitti:Ja optio+nuolet sivuille pompsauttelee kursoria yhden sanan kerrallaan. Se on minun mielestä kaikkein kätevin, voi vielä yhdistää backspacen tai shiftin kanssa.Mailia kirjoitti:Ei ainakaan minulla liiku mihinkään TextEditissä vaikka kuinka rämpläisin nuolia function pohjassa. Cmd + Oikea/vasen liikuttelee yhden rivin alusta loppuun ja Cmd + Ylös/alas vetää koko tekstin alusta loppuun.tosikko kirjoitti:No eikös se kannettavassa ole fn + nuoli vasemmalle (home) ja fn + nuoli oikealle (end)?
-
jackdanieels
Viesti Kirjoittaja jackdanieels »
-
Anghorn
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
Ihanko oikeasti luulet jonkun tunnustavan?jackdanieels kirjoitti:Kuka teistä on tehnyt tämänhttp://www.youtube.com/watch?v=wv_ZNbN9Uj4
-
Macco
Viesti Kirjoittaja Macco »
Ei mitään hajua. Mutta kävin kyllä näyttelyssä aikoinaan. Olisikohan tästä jotain... ööö... seitsemän vuotta aikaa.jackdanieels kirjoitti:Kuka teistä on tehnyt tämänhttp://www.youtube.com/watch?v=wv_ZNbN9Uj4
-
tosikko
-
KunkkuJ
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
-
Tont_za
Viesti Kirjoittaja Tont_za »
Eikös tuo sälli ole tuosta: http://www.myspace.com/fungusliverMacco kirjoitti:Ei mitään hajua. Mutta kävin kyllä näyttelyssä aikoinaan. Olisikohan tästä jotain... ööö... seitsemän vuotta aikaa.jackdanieels kirjoitti:Kuka teistä on tehnyt tämänhttp://www.youtube.com/watch?v=wv_ZNbN9Uj4
-
amanita
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Kuuna kullan valkeana en suostuisi tuommosta olematonta renkutusta loilottamaan, en kestänyt koko esitystäkään katsoa kuin jokusenkymmenen sekunnin ajan, alkoi nolottaa tekijän puolesta liikaa. Hienoa kuitenkin kun yritetään, kyllä se siitä treenaamalla varmasti petraantuu.KunkkuJ kirjoitti:Tuohan on nyt se hompun modejen huhuttu yhteishanke! Ettekö te tunne esiintyjää? Sehän on Macco!Ja laulukuorosta tunnistin ainakin Aman ja Annin äänet. 8)
Jos tietää kysymyksen, tietää jo puolet. -Herbert Boyer-
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Tauvo
Katsoin lopulta sen ilman ääntä, en tiedä kumpi oli ärsyttävämpi vaihtoehto, äänetön vai äänellinen. Siinä mielessä onnistui, koska varmaan oli tarkoituskin ärsyttää...amanita kirjoitti:Kuuna kullan valkeana en suostuisi tuommosta olematonta renkutusta loilottamaan, en kestänyt koko esitystäkään katsoa kuin jokusenkymmenen sekunnin ajan, alkoi nolottaa tekijän puolesta liikaa. Hienoa kuitenkin kun yritetään, kyllä se siitä treenaamalla varmasti petraantuu.KunkkuJ kirjoitti:Tuohan on nyt se hompun modejen huhuttu yhteishanke! Ettekö te tunne esiintyjää? Sehän on Macco!Ja laulukuorosta tunnistin ainakin Aman ja Annin äänet. 8)
-
Touho
Viesti Kirjoittaja Touho »
-
Macco
Juu oli siellä kiva katsella koneita ihan livenä. Siinä ei silloin kuulunut renkutusta tai selostusta taustalta, eikä siinä hyppinyt iloisesti nenän edessä koko ajan mikään koomikko, joten kokemus oli paljon rauhallisempi kuin tuossa videolla.Touho kirjoitti:Tosin olihan siellä pari hianoa mäkintooshia, ja Liisakin. Äänen kanssa sitä ei toki jaksanut kovin pitkälle seurata.
-
Carde
Viesti Kirjoittaja Carde »
-
Macco
Nope.Carde kirjoitti:Olikos toi elintaso kenkuru tuossa videossa, tuo vuoden mokaroottori homppeli El Maco ihan ite?
-
jomppeli
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
hatey kirjoitti:Kun keksit vastauksen, kerro minullekin. Meilläkin on Simsung telkkari.
Samsung tuki vastas että päivitystä ei tarvi asentaa jos televisio toimii ja muussa tapauksessa viedä samsung huoltoliikkeeseen päivitystä varten. Eli vastasivat aika lailla mitä odotinkin niiden vastata. Noh ei sit päivitetä.
-
jjari
Viesti Kirjoittaja jjari »
Oisit nyt tehny niinku mä sanoin.jomppeli kirjoitti:hatey kirjoitti:Kun keksit vastauksen, kerro minullekin. Meilläkin on Simsung telkkari.
Samsung tuki vastas että päivitystä ei tarvi asentaa jos televisio toimii ja muussa tapauksessa viedä samsung huoltoliikkeeseen päivitystä varten. Eli vastasivat aika lailla mitä odotinkin niiden vastata. Noh ei sit päivitetä.
iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
-
jomppeli
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
jjari kirjoitti:Oisit nyt tehny niinku mä sanoin.jomppeli kirjoitti:hatey kirjoitti:Kun keksit vastauksen, kerro minullekin. Meilläkin on Simsung telkkari.
Ei toimi kuten sanoit. Olen sitä jo kokeillut. Tiedostot näkyy tikulla mutta kun ne pitää avata winukassa ja siirtää tikulle ja sit voila.
-
jjari
Viesti Kirjoittaja jjari »
Ah. Mun viime vuoden mallin manuskassa sanotaan että noin sen voisi tehdä, en ole itse kokeillut kun päivitän verkosta. Samppahan on tunnettu täydellisen puuttuvasta mac-yhteensopivuudesta.jomppeli kirjoitti:jjari kirjoitti: Oisit nyt tehny niinku mä sanoin.
Ei toimi kuten sanoit. Olen sitä jo kokeillut. Tiedostot näkyy tikulla mutta kun ne pitää avata winukassa ja siirtää tikulle ja sit voila.
Mutta silti toi niiden vastaus ei ole mun mielestä pätevä. Mikäköhän niitä estää jakamasta päivitystä zippinä...
iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
-
M.P.T
Viesti Kirjoittaja M.P.T »
kysymys 2. Kuinka näpäyttää sukulaista joka hyppii nenälle jatkuvasti ja louskuttaa leukojaan. Sukunimen voi kyllä vaihtaa, muttei sukulaisiaan. KO henkilö on rikas ja koulutettu joka leveilee rahoilla ja tittelillään. Pilkkua raiskataan, jos sanot tai äännät jonkun sanan väärin. Olen kyllästynyt jatkuvaan vadelmaiseen (vattu marja jossa a korvataan i kirjaimella) käytökseen. Verotietojen kärkipäässä eräässä Suomen 3 suurimman kaupungin joukossa, joten minulla on vain tuulenhuuhtoma pylly tuohon verrattuna. Olen duunari, mutta silti en kuulemma omaa ihmisarvoa.
Ken siis opettaa minulle sarkasmin salat ja piilo vadelmaisen käytön. jos tahdot rauhaa niin valmistaudu sotaan. Toivottavasti sukulaiseni ei ole täällä joku teista
-
MacMees
Viesti Kirjoittaja MacMees »
Itse syön aina.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka