OmenaOnPunainen kirjoitti:jos jotain, Apple on tehnyt kaikkensa estääkseen A/E/C -sektoria (architecture, engineering, construction) käyttämästä Macintosheja.
Joka tapauksessa Autodeskin iDiootit teki Autocadista juuri Mac-version, mikä on aika kova satsaus. Aika outoa, jos kaikki sanomasi pitää paikkansa. Ja pitäähän se, koska olet hyväntahtoisesti selvittänyt meille olevasi täällä lähes ainoa joka ei ole iDiootti.
Autodeskin mac-projektia on takuuvarmasti suunniteltu/tehty viimeiset vuodet (kaksi? kolme? ). Eskofot kirjoittikin hyvin hiukan ylempänä että Applen muutos kuluttajabrandiksi on huima. Siitä kun Autocad-projekti on polkaistu pystyyn ja saatu valmiiksi on Applen puolella tapahtunut paljon. Ymmärrän hyvin OmenaOnPunaisen kiukuttelun kun muutos on ollut selkeästi tiettyjen alojen ammattilaisten "syrjintää".
Sitä en kuitenkaan ymmärrä miten yksi Autocadin tuote (jota on kehitetty pitkän aikaa ja sen aikana on tapahtunut muutosta Apple-maailmassa) kertoisi siitä että A/E/C sektoria ei palvella samaan tapaan Applen toimesta kuin aikaisemmin.
Viimeksi muokannut tgynther, 30.3.2011 klo 10.32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
OmenaOnPunainen kirjoitti:jos jotain, Apple on tehnyt kaikkensa estääkseen A/E/C -sektoria (architecture, engineering, construction) käyttämästä Macintosheja.
Joka tapauksessa Autodeskin iDiootit teki Autocadista juuri Mac-version, mikä on aika kova satsaus. Aika outoa, jos kaikki sanomasi pitää paikkansa. Ja pitäähän se, koska olet hyväntahtoisesti selvittänyt meille olevasi täällä lähes ainoa joka ei ole iDiootti.
Autodeskin mac-projektia on takuuvarmasti suunniteltu/tehty viimeiset vuodet (kaksi? kolme? ). Eskofot kirjoittikin hyvin hiukan ylempänä että Applen muutos kuluttajabrandiksi on huima. Siitä kun Autocad-projekti on polkaistu pystyyn ja saatu valmiiksi on Applen puolella tapahtunut paljon. Ymmärrän hyvin OmenaOnPunaisen kiukuttelun kun muutos on ollut selkeästi tiettyjen alojen ammattilaisten "syrjintää".
Sitä en kuitenkaan ymmärrä miten yksi Autocadin tuote (jota on kehitetty pitkän aikaa ja sen aikana on tapahtunut muutosta Apple-maailmassa) kertoisi siitä että A/E/C sektoria ei palvella samaan tapaan Applen toimesta kuin aikaisemmin.
Toisaalta, saattaa olla niin, että Mac-versio AutoCADista, kyseessä todella major-player tuolla kentällä, on juuri se joka on osaltaan sekoittamassa perinteistä Mac A/E/C-ketjua, kuis nyt käy Bentleylle ja Archicadille jne. AutoCADillä on ihan omat maahantuojansa, jotka hoitavat myös laitteiden asennukset/myynnit/koulutukset – ja hillittömän hintaiset lisäosat. Joka tapauskessa AutoCAD on eräänlainen suunnannäyttäjä, sen Mac-versio lakkautettiin joskus kun alusta alkoi huojua, nyt se on tullut takaisin. Ilmeisesti Mac OS X tunnustetaan nyt validiksi insinööripiireissäkin.
OmenaOnPunainen ja kauha on iso kirjoitti:Näiden ... adeleiden kanssa minulla ei ole mitään yhteistä.
Ei varmasti, mutta en pidä tuota lainkaan huonona juttuna. Jos kaikki ymmärtäisivät mitä olevat tekemässä, niin selviytyminen tässä maailmassa kovemman kilpailun takia olisi paljon vaikeampaa. Näen hyvin posiviivisena faktan, että aika moni täällä on syntynyt iso kauha kädessä.
Jo vuodesta 2004 - "foorumin käyttäjille pahaa mieltä ja ylimääräistä harmia foorumin henkilökunnallekin"
OmenaOnPunainen ja kauha on iso kirjoitti:Näiden ... adeleiden kanssa minulla ei ole mitään yhteistä.
Ei varmasti, mutta en pidä tuota lainkaan huonona juttuna. Jos kaikki ymmärtäisivät mitä olevat tekemässä, niin selviytyminen tässä maailmassa kovemman kilpailun takia olisi paljon vaikeampaa. Näen hyvin posiviivisena faktan, että aika moni täällä on syntynyt iso kauha kädessä.
Aivan. Tosiaan, jos sosiaalipummit eivät enää olisikaan lintsareita vaan yhtäkkiä kilpailisivat veren maku suussa samoista työpaikoista kuin lintsareitten paheksujat tai perustaisivat suoraan nykyisten kanssa kilpailevia pienyrityksiä, saattaisi moni toivoa että he olisivat taas muutamaan sataseen kuussa tyytyviä elättilaiskureita.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
Eiköös täällä nyt ole minun vuoroni hutkia ja lujaa, jos tukkanuottanen ei ota loppuakseen. Osapuolet lienevät tasapuolisesti ja riittävän kauan mäiskineet toisiaan, rumaa jälkeäkin syntyi.
Apple-Windows-pelleteillä saa helposti hiilloksen roihuksi, minä aion kaataa ämpärillisen vettä suoraan tuleen. Hiilloksen äärellä sopii taas palata rauhallisesti keskustelemaan otsikon aiheesta, edes puita sinne hiillokseen ei saa enää laittaa, tulen muuten ämpärini kanssa porukoihin jälleen. Jätän sen tohon jo varmuuden vuoksi.
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Kaulin? Missä kaulin? Miksi vain minua uhkaillaan ja lyödään kaulimella?
Tämän foorumin Mikael K. ja häntä hännystelevä Kunkku ovat eräänlaisia nykyajan käärmeöljykauppiaita tällä "torilla". Heidän sanomisiaan on kaikilla oikeus kommentoida - Hanttapuli
KunkkuJ kirjoitti:Kaulin? Missä kaulin? Miksi vain minua uhkaillaan ja lyödään kaulimella?
Etuoikeus. Ei ehkä sentään sukuoikeus, kuten aikoinaan työväenpankin laina.
Useimmat herrat täällä voisivatkin huoleti myöntää, että ajatus Aman kaulimesta selkä- tai muussa nahassa tuntuu jotensakin mieltäkiihoittavalta.
KunkkuJ kirjoitti:Kaulin? Missä kaulin? Miksi vain minua uhkaillaan ja lyödään kaulimella?
Etuoikeus. Ei ehkä sentään sukuoikeus, kuten aikoinaan työväenpankin laina.
Useimmat herrat täällä voisivatkin huoleti myöntää, että ajatus Aman kaulimesta selkä- tai muussa nahassa tuntuu jotensakin mieltäkiihoittavalta.
Karhun kestävään suoja varustukseen verhoutuneena ei tee kipeää. Kaulin menee kyllä päreiksi.
Autodeskin mac-projektia on takuuvarmasti suunniteltu/tehty viimeiset vuodet (kaksi? kolme?
Varmaankin. Se, mitä Sinä ja AutoCAD-asiantuntija extraordinaire Repe Ruutikallo ette vielä tiedä on, että vertikaalisovellukset eivät toimi. Ilman niitä AutoCAD on vain ja enintään huono piirusteluohjelma.
A/E/C -markkinoilla (edelleenkin jokaisen maan kansantaloudessa useita prosentteja, kun taas photoshoppaus on promillien sadasosia) ollaan siirtymässä aivan toisiin konsepteihin kuin mitä AutoCAD edes parhaimmillaan pystyy toimittamaan.
Mutta vanhaakin hevosta kannattaa toki piiskata kunnes se kuolee.
Oli miten oli: tänään lopultakin sain sen kuukausi sitten tilaamani MacBook Pron. Eihän siihen mennyt kuin se kuukausi ja ehkä sitä voi käyttää ainakin digiboksina. Työkäyttö kyllä siirtyy luotettavan toimittajan käyttöjärjestelmään eli Windowsiin. Apple ei toimita: Applea en enää osta kuin korkeintaan viihdekäyttöön. Minulla ei enää ole varaa ostaa Applen masiinoita työn tekemiseen.
W7 on muuten aika hyvä...
EDIT Kirousvihreitä
EDIT 2 Juu: tämän kirjoitan uudelta digiboksiltani. Hienoa: vain 1360 eurolla saa ostettua digiboksin, jossa on tallennuskapasiteettia osapuolleen 200 € boksin verran.
EyetTV-palikkaan lienee WIndows-softakin?
Viimeksi muokannut OmenaOnPunainen, 30.3.2011 klo 17.23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Olen huolissani tuleeko maceista koko kansan oikeus.Käykö sama juttu kun tennikselle 80 luvulla ja nyt 2000 luku oli golfin.Pitää vaihtaa johonkin eksoottiseen käyttikseen. Toivottavasti apple nostaa hintoja eihän näitä nyt saa myydä koko kansalle. Jonotusnumerot vähintään käyttöön.Tuleeko stockmannista anttila ....
OmenaOnPunainen kirjoitti:Oli miten oli: tänään lopultakin sain sen kuukausi sitten tilaamani MacBook Pron. Eihän siihen mennyt kuin se kuukausi ja ehkä sitä voi käyttää ainakin digiboksina. Työkäyttö kyllä siirtyy luotettavan toimittajan käyttöjärjestelmään eli Windowsiin. Apple ei toimita: Applea en enää osta kuin korkeintaan viihdekäyttöön. Minulla ei enää ole varaa ostaa Applen masiinoita työn tekemiseen.
EDIT Kirousvihreitä
EDIT 2 Juu: tämän kirjoitan uudelta digiboksiltani. Hienoa: vain 1360 eurolla saa ostettua digiboksin, jossa on tallennuskapasiteettia osapuolleen 200 € boksin verran.
Toimita se Macbook takaisin. Et tee sillä mitään. Windowsilla hoituu työt ja siihen digoboksin jatkoksi löytyy softaa, joten turha varmaan käyttää konetta jota et tarvitse.
OmenaOnPunainen kirjoitti:Oli miten oli: tänään lopultakin sain sen kuukausi sitten tilaamani MacBook Pron. Eihän siihen mennyt kuin se kuukausi ja ehkä sitä voi käyttää ainakin digiboksina. Työkäyttö kyllä siirtyy luotettavan toimittajan käyttöjärjestelmään eli Windowsiin. Apple ei toimita: Applea en enää osta kuin korkeintaan viihdekäyttöön. Minulla ei enää ole varaa ostaa Applen masiinoita työn tekemiseen.
EDIT Kirousvihreitä
Trollolo!!!
Jos nyt sitten painuisit maanalainen paikka? Olet tässä tahallasi sörkkinyt ampiaisenpesää aivan liian monta kertaa ja kaadat vaan taas kerta kerralta bensaa tulen päälle näillä tahallaan provosoivilla viesteillä. Tiedän että tykkäät kanssakäyttäjien trollaamisesta, olemme sinusta todella ylpeitä, mutta nyt kyllä olet jatkanut tuota vähän liiankin kauan ja olisi aika poistua ja jatkaa touhua Suomi24:ssä tai jossain.
Viimeksi muokannut L_A_G, 30.3.2011 klo 22.31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Macbook Pro (mid 2011) 15" - 2,0 GHz Core i7 - 4Gt - 500Gt (7200RPM) - Radeon HD 6490M
MacBook Pro (mid 2007) 15" - 2,2 GHz Core 2 Duo - 4 Gt - 320 Gt (7200 RPM) - GeForce 8600 GT
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt
OmenaOnPunainen kirjoitti:EDIT 2 Juu: tämän kirjoitan uudelta digiboksiltani. Hienoa: vain 1360 eurolla saa ostettua digiboksin, jossa on tallennuskapasiteettia osapuolleen 200 € boksin verran.
On olemassa sellainen maaginen juttu korvien välissä, nimeltä aivot. Jos sitä käyttäisi joskus, ehkä ei tulisi tehtyä niin huonoja päätyöksiä sitten. Ja miksi ikinä kirjoittelet digiboksilla? Siihenhän on olemassa VAIO.
By-the-way, ilmeisesti et vielä Windows-käyttäjänä tiennyt, että Windows Media Center pyörittää digiboksia ilman erillistä softaa.
amanita kirjoitti:
Minä sanon, jotta asiat tapelkoot, eivät ihmiset!
Tuohan vaatii sen että ei mennä henkilökohtaisuuksiin
Sehän tässä on tarkoitus saada aikaiseksi, vaan alkaa hieman tuntua siltä, että kisailijat kisailevat hieman ilkikurinen hymynkare suupielessään, tiedä häntää, sitä ketun...
Viimeksi muokannut amanita, 31.3.2011 klo 14.37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
On mahdotonta olla masentunut, jos sinulla on ilmapallo! -Nalle Puh-
Hauska ketju.
Varmaan kaikki täällä(kin) tietävät että paras tapa saada typerä vänkääminen loppumaan on: jäätävä hiljaisuus.
Jos sitä ei käytetä, halutaan nimenomaan jatkaa tätä hauskaa veljellistä jutustelua.
ompponainen kirjoitti:Hauska ketju.
Varmaan kaikki täällä(kin) tietävät että paras tapa saada typerä vänkääminen loppumaan on: jäätävä hiljaisuus.
Jos sitä ei käytetä, halutaan nimenomaan jatkaa tätä hauskaa veljellistä jutustelua.
Pitäisiköhän minunkin alkaa osallistua tähän keskusteluun? Minä kun olen luonteeltani ja ominaisuuksiltani kuin rauhankyyhky, niin se tekisi hyvää tälle keskustelulle...
Tämän foorumin Mikael K. ja häntä hännystelevä Kunkku ovat eräänlaisia nykyajan käärmeöljykauppiaita tällä "torilla". Heidän sanomisiaan on kaikilla oikeus kommentoida - Hanttapuli
KunkkuJ kirjoitti:Pitäisiköhän minunkin alkaa osallistua tähän keskusteluun? Minä kun olen luonteeltani ja ominaisuuksiltani kuin rauhankyyhky, niin se tekisi hyvää tälle keskustelulle...
Ei sinun kannata osallistua mihinkään keskusteluun, kun et mistään mitään ymmärräkään.
KunkkuJ kirjoitti:Pitäisiköhän minunkin alkaa osallistua tähän keskusteluun? Minä kun olen luonteeltani ja ominaisuuksiltani kuin rauhankyyhky, niin se tekisi hyvää tälle keskustelulle...
Ehdottomasti pitäisi. Hölynpölyhän alkaa jo uhkaavasti laskeutua, ja sinä jos kuka saat sen taas takaisin ilmaan.