KunkkuJ kirjoitti:Pitäisiköhän minunkin alkaa osallistua tähän keskusteluun? Minä kun olen luonteeltani ja ominaisuuksiltani kuin rauhankyyhky, niin se tekisi hyvää tälle keskustelulle...
Ei sinun kannata osallistua mihinkään keskusteluun, kun et mistään mitään ymmärräkään.
Et voi olla tosissasi. Jos ihmisten pitäisi jotain ymmärtääkin asiasta josta he esittävät varmoja mielipiteitä, silloinhan kaikki nettikeskustelu kuolisi maailmasta pois.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
OmenaOnPunainen kirjoitti:EyetTV-palikkaan lienee WIndows-softakin?
Mac-only se ETV, mutta toki se pulikka itse pohjaa johonkin HW-settiin, joka toimii Windowsissa, oletko kokeillut suoraan käyttiksessä, eikö Home-Windowsin mukana tule jokin TV-softa?
darthmother kirjoitti:Ei sinun kannata osallistua mihinkään keskusteluun, kun et mistään mitään ymmärräkään.
Tässä sen näette. Vaikka minä esiinnyn miten fiksusti, aina löytyy noita riitaa haastavia känkkäränkkiä. 8)
Tämän foorumin Mikael K. ja häntä hännystelevä Kunkku ovat eräänlaisia nykyajan käärmeöljykauppiaita tällä "torilla". Heidän sanomisiaan on kaikilla oikeus kommentoida - Hanttapuli
Mac-only se ETV, mutta toki se pulikka itse pohjaa johonkin HW-settiin, joka toimii Windowsissa, oletko kokeillut suoraan käyttiksessä, eikö Home-Windowsin mukana tule jokin TV-softa?
Lainaus Elgaton Hybridiä koskevalta sivulta:
"EyeTV Hybrid is compatible with Windows 7 and works great as a DVB-T and analog tuner in Windows Media Center. The included THC software for Windows supports DVB-T, DVB-C, FM radio and many of the same features that are offered by EyeTV 3 software"
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
KunkkuJ kirjoitti:Pitäisiköhän minunkin alkaa osallistua tähän keskusteluun? Minä kun olen luonteeltani ja ominaisuuksiltani kuin rauhankyyhky, niin se tekisi hyvää tälle keskustelulle...
Keskusteluun? Mihin keskusteluun? *Naurua* Koko aihehan on vaan ollut kummaksumista aiheen aloittajan lapsellisesta käytöksestä ja jatkuvia huomautuksia siitä kuinka idioottimaisesti hän käyttäytyy.
Koko aiheen idea taisi olla aloittajan puolesta että vaan haistatellaan muille Applen koneiden käyttäjille kun oma VAR jälleenmyyjä ei saa uudelleenpaketoitua tuotetta toimitettua säädyllisessä ajassa ja tämä on jotenkin Applen syy vaikka kaikkialla muualla koneita on mielin määrin hyllyissä.
Macbook Pro (mid 2011) 15" - 2,0 GHz Core i7 - 4Gt - 500Gt (7200RPM) - Radeon HD 6490M
MacBook Pro (mid 2007) 15" - 2,2 GHz Core 2 Duo - 4 Gt - 320 Gt (7200 RPM) - GeForce 8600 GT
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt
Tämän foorumin Mikael K. ja häntä hännystelevä Kunkku ovat eräänlaisia nykyajan käärmeöljykauppiaita tällä "torilla". Heidän sanomisiaan on kaikilla oikeus kommentoida - Hanttapuli
Ja mistäs minä tiedän, mitä jonkun Homeisen Windowsin tai Homeisen Omenan kanssa tulee? VAIOssani on W7 Professional.
Mutta saman tekevää: ammattityöhön käytän ammattisysteemiä, Mac on digiboksi.
Ja mistäs minä tiedän, mitä jonkun Homeisen Windowsin tai Homeisen Omenan kanssa tulee? VAIOssani on W7 Professional.
OmenaOnPunainen kirjoitti:Mutta saman tekevää: ammattityöhön käytän ammattisysteemiä, Mac on digiboksi.
Eli olet tähän asti tehnyt töitä digiboksilla?
Vain Todellinen Mestari pystyy moiseen. Ihmeen kauan tuo onnistui, ja ihmeen pienestä oli kiinni ettei huippuammattimainen digiboksilla työskentely jatkunut yhä.
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
OmenaOnPunainen kirjoitti:Mutta saman tekevää: ammattityöhön käytän ammattisysteemiä, Mac on digiboksi.
Eli olet tähän asti tehnyt töitä digiboksilla?
Vain Todellinen Mestari pystyy moiseen. Ihmeen kauan tuo onnistui, ja ihmeen pienestä oli kiinni ettei huippuammattimainen digiboksilla työskentely jatkunut yhä.
Niin - se onkin ihme, että Apple ja sen paikalliset tukkurit suosivat markettiasiakkaita ja kotikäyttäjiä ja me ammattilaiset saamme, jos saamme, koneemme viimeisinä.
Ei tästä voi muuta kuin vetää sen johtopäätöksen, että me emme kiinnosta Applea.
Eli tykkäät käyttää paskaa?
Tyypillistä tämän moskeijan tekstiä. Windowsilla tehdään n. 100 kertaa enemmän ammattityötä kuin Macillä. Mac on - nykyisin - kotikäyttäjien viihdeväline; oikea työ tehdään Windowsilla. Eihän Maciin edes saa kuin murto-osan ammattisoftasta!
Tyypillistä tämän moskeijan tekstiä. Windowsilla tehdään n. 100 kertaa enemmän ammattityötä kuin Macillä. Mac on - nykyisin - kotikäyttäjien viihdeväline; oikea työ tehdään Windowsilla. Eihän Maciin edes saa kuin murto-osan ammattisoftasta!
Ei kun viittasin siihen sinun Macciisi. Etkö juuri vasta haukkunut sitä paskaksi digiboksiksi ja 200 eurolla saisi parempiakin? Oletko järkyttävä porvariyrittäjä vai miten sinulla on varaa ostella 1400 eurolla huonoja digibokseja kalliiden työkoneiden lisäksi?
Nokialaisiakin myydään paljon ja Toyota corollia, Levis 501, mao pukuja menee kanssa kivasti.Oottakaa ennenkuin jatkatte käyn tekee pari leipää ja kahvia termariin.....
Ei kun viittasin siihen sinun Macciisi. Etkö juuri vasta haukkunut sitä paskaksi digiboksiksi ja 200 eurolla saisi parempiakin? Oletko järkyttävä porvariyrittäjä vai miten sinulla on varaa ostella 1400 eurolla huonoja digibokseja kalliiden työkoneiden lisäksi?
Ei, olen vain ihan tavallinen yrittäjä; laskutan hyvin kohtuullisesti - alan halvimmat tuntihinnat, jotta voin tehdä yhteistyötä niiden kanssa, joiden työt kiinnostavat, ovat ne tuottoisia tai eivät.
Mac on ihan HYVÄ digiboksi enkä viitsi palauttaa tätä uutta tuommoisen pikkusumman takia. Sitäpaitsi tarvitsen myös Macin, jotta voisin, konsulttina, samaistua niihin asiakkaisiin, joilla ei ole valinnan varaa softassaan. Tämän pitämällä voin syksyllä ostaa oikein kunnon Windows-masiinan, jossa ei ole Appleveroa.
Viimeksi muokannut OmenaOnPunainen, 31.3.2011 klo 20.37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minulla on kyllä hieman hankala ymmärtää näitä kantojasi. Kallis kannettava on pikkurahaa, mutta jos et palauta sitä, sinulla on sitten varaa ostaa kannettava, joka ei ole kallis? Vai miten tämä nyt meni? Tämä kyllä enimmäkseen kuulostaa siltä, että et halua oikeasti siirtyä ja yrität keksiä syyn pitää kiinni Maceistä.
OmenaOnPunainen kirjoitti:Ei, olen vain ihan tavallinen yrittäjä; laskutan hyvin kohtuullisesti - alan halvimmat tuntihinnat, jotta voin tehdä yhteistyötä niiden kanssa, joiden työt kiinnostavat, ovat ne tuottoisia tai eivät.
No et sinä ihan tavallinen yrittäjä ole, jos voit tehdä töitä alan halvimmilla tuntihinnoilla jatkuvasti ja silti pitää firman pinnalla ja vielä elättää itsesi/perheesi. Tai sitten a) alan halvimmatkin tuntihinnat ovat semmoiset että homma toimii _tai_ jossain vaiheessa olet tienannut sen verran täpäkkää, että alennusmyyntiä voi pitää. Tai sitten se ärsyttävin tapaus; joku muu rahoittaa tuon harrastusmielessä tapahtuvan "yritystoiminnan". Ja huom! Tätä viestiä _ei_ ole kirjoitettu kettuilumielessä; yrittäjänä vain pisti silmään tuo alan halvimmat tuntihinnat.
"Vetää kestää niin p...sti mutta työntää ei yhtään..."
Mailia kirjoitti:Minulla on kyllä hieman hankala ymmärtää näitä kantojasi. Kallis kannettava on pikkurahaa, mutta jos et palauta sitä, sinulla on sitten varaa ostaa kannettava, joka ei ole kallis? Vai miten tämä nyt meni? Tämä kyllä enimmäkseen kuulostaa siltä, että et halua oikeasti siirtyä ja yrität keksiä syyn pitää kiinni Maceistä.
Ja muutenkin tässä yritetään nyt vakuutella Windowsin paremmuutta, vaikka kaveri on aina ennen mäkkiä käyttänyt. Nyt, kun ei sitä haluamallaan tavalla saanut ja hankki wintoosakoneen niin on pakko tietenkin yrittää perustella itselleen, että ei olisi tehnyt huonoa valintaa.
OmenaOnPunainen kirjoitti:Niin: on tämä aika merkittävä tilanne ja päivämäärä. Jokseenkin tähän aikaan 25 vuotta sitten (v. 1986 siis) sain ensimmäisen MacPlussani ensimmäisestä erästä, joka tuli Suomeen. Osapuilleen 20 Mäkkiä myöhemmin on pakko siirtyä toiseen systeemiin, koska minulla ei ole varaa toimitusepävarmuuksiin: on työtä tehtävänä ja palkkioita tienattavana.
Onneksi tärkein tuotantosoftani on Mac/Windows -lisensioitu. MS Officen ja PS Elementsin ostaa taskurahalla. GraphicConverteria jään kaipaamaan.
Kuluttajaelektroniikkkafirmaksi ryhtynytttä Applea en sen sijaan jää.
Ramadanin päättymisen kunniaksi potkaisen sandaalilla moskeijan ovet auki ja huudan jihhad.
Mikä tässä nyt sitten alun perin meni vikaan Sulla meni 25 v että tajusit että windows on parempi vai. Vai sä heitit nuo jobs in saakutti värkit kerralla seinään ja kipitit var kauppaan eikä ne myynykkään sulle uutta HETI.
Tai myyjä ilmoitti että näitä myydään kaikille mene jonoon
eikä semmoinen peli vetele prkl
Mailia kirjoitti:Minulla on kyllä hieman hankala ymmärtää näitä kantojasi. Kallis kannettava on pikkurahaa, mutta jos et palauta sitä, sinulla on sitten varaa ostaa kannettava, joka ei ole kallis? Vai miten tämä nyt meni? Tämä kyllä enimmäkseen kuulostaa siltä, että et halua oikeasti siirtyä ja yrität keksiä syyn pitää kiinni Maceistä.
Voi lapsiraukka!
Sen sijaan, että olisin syksyllä ostanut - lopultakin - kunnolla konffatun MacPron, voin nyt ostaa tehokkaamman Windows-koneen samalla hinnalla tai vastaavan halvemmalla.
En tietenkään halua siirtyä, mutta valinta ei ole minun vaan Applen. Minulla ei ole varaa eikä halua mennä Gigantin jonoon teidän kuluttajien kanssa.