Adios, Apple - ¡Hola Windows! [Ei heikkohermoisille t.ylläp]
-
Re: Adios, Apple - ¡Hola Windows! [Ei heikkohermoisille t.yl
Viesti Kirjoittaja kerabit »
ps. 6 kerroksinen lotus ultra tänään tarjouksessa 3€/rll vain kantaasiakas kortilla 6rll/asiakas
H.Penttilä stockmann oy
Adelen Lada 2011
-
Re: Adios, Apple - ¡Hola Windows!
Viesti Kirjoittaja OmenaOnPunainen »
On aloja ja aloja. Minun alallani - sillä kun eivät opetetut apinat eli photoshopparit ja muut indisainerit kilpaile - tuntihinnat ovat ihan mukavia. Joinakin kuukausina tosin joudun tekemään jopa 60 tai 70 tuntia töitä, että saan uudet lelut maksettua.umpio kirjoitti:No et sinä ihan tavallinen yrittäjä ole, jos voit tehdä töitä alan halvimmilla tuntihinnoilla jatkuvasti ja silti pitää firman pinnalla ja vielä elättää itsesi/perheesi.OmenaOnPunainen kirjoitti:Ei, olen vain ihan tavallinen yrittäjä; laskutan hyvin kohtuullisesti - alan halvimmat tuntihinnat, jotta voin tehdä yhteistyötä niiden kanssa, joiden työt kiinnostavat, ovat ne tuottoisia tai eivät.
-
- Porttikiellossa
Aadolf, Aadolf! MIssä olet?
Viesti Kirjoittaja adele »
Heh! Olette pöljiä.jjari kirjoitti:Tuohan vaatii sen että ei mennä henkilökohtaisuuksiin [:/]amanita kirjoitti: Minä sanon, jotta asiat tapelkoot, eivät ihmiset!
Mikä on "henkilökohtaisuus"? Se on henkisyyttä vailla olevan ihmisen hellimä käsitys siitä mitä luulee itse edustavansa, siis olevansa. Kaikkea kontaktia todellisuuteen vailla olevan ilmapalloego. Jos tiedät mitä todellisuudessa edustat, siis olet, niin kukaan, missään, koskaan ei voi tulla kertomaan sinulle mitään, mitä jo et tiedä itsestäsi. Aivan kuin joku tulisi, istuessasi auringonpaisteessa puistonpenkillä, kertomaan suurena huomiona, että "Aurinko paistaa". Aha.
Jos joku hermostuu "henkilökohtaisuudesta", niin se kertoo vain, että hermostuja pelkää, että hänen valheellista, hänen itsensä hellimää kuvaa ja tarinaa itsestä, horjutetaan. Jos tiedät olevasi epärehellinen mulkvisti ja joku tulee kertomaan, että "olet epärehellinen mulkvisti", niin, so what? What is new? Ihan sama.
Hermostuminen "henkilökohtaisuuksista" vain kertoo, että olet yhä lähtötelineissä. Eikä siinä mitään. Monet ovat koko elämänsä, kuten 50% ihmisistä, jotka ovat keskimääräistä tyhmempiä. Heillä ei ole toivoa. Kituvat oman typeryytensä aiheuttamassa kärsimyksessä.
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Käy ostamassa Humacista. Minäkin boikotoin Giganttia. Mitä muuten tarkoitit tuolla? Onko ne siellä liian kalliita vai mitä ajoit takaa?OmenaOnPunainen kirjoitti:Minulla ei ole varaa eikä halua mennä Gigantin jonoon teidän kuluttajien kanssa.
-
Ei ole vielä parsa-aika! Enkä syö kuolleita eläimiä.kerabit kirjoitti:Hei teidän korkeutenne voitte ostaa uudet mac tietokoneet samalla kun haette keväiset parsanne tai jättikatkarapunne.
-
Humacin pojuilla ei ole aavistustakaan ammattialastani. Vielä kerran: en ole mikään photoshoppari tai sen sellainen amistyyppi.Tauvo kirjoitti:Käy ostamassa Humacista. Minäkin boikotoin Giganttia. Mitä muuten tarkoitit tuolla? Onko ne siellä liian kalliita vai mitä ajoit takaa?OmenaOnPunainen kirjoitti:Minulla ei ole varaa eikä halua mennä Gigantin jonoon teidän kuluttajien kanssa.
-
Re: Aadolf, Aadolf! MIssä olet?
Viesti Kirjoittaja jjari »
En mä hermostunut. Ei mun viestissä ole mitään sinnepäinkään.adele kirjoitti:Hermostuminen "henkilökohtaisuuksista" vain kertoo, että olet yhä lähtötelineissä. Eikä siinä mitään. Monet ovat koko elämänsä, kuten 50% ihmisistä, jotka ovat keskimääräistä tyhmempiä. Heillä ei ole toivoa. Kituvat oman typeryytensä aiheuttamassa kärsimyksessä.jjari kirjoitti:Tuohan vaatii sen että ei mennä henkilökohtaisuuksiinamanita kirjoitti: Minä sanon, jotta asiat tapelkoot, eivät ihmiset!
iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Ajattelitko, että se myyjä osallistuu siihen työntekoon vai? Etkö osaa valita konetta itsellesi ilman, että myyjä tietää?OmenaOnPunainen kirjoitti:Humacin pojuilla ei ole aavistustakaan ammattialastani. Vielä kerran: en ole mikään photoshoppari tai sen sellainen amistyyppi.Tauvo kirjoitti:Käy ostamassa Humacista. Minäkin boikotoin Giganttia. Mitä muuten tarkoitit tuolla? Onko ne siellä liian kalliita vai mitä ajoit takaa?OmenaOnPunainen kirjoitti:Minulla ei ole varaa eikä halua mennä Gigantin jonoon teidän kuluttajien kanssa.
-
Ok. Uteliaisuuttani kysyin. Itselläni on yleensä mennyt niin, että kone ja suurin osa ohjelmista on tullut Humacista, koska heillä on joko hyllyssä tai tilattavissa tarvittavaa softaa. En minä kyllä ammattiini liittyviä ongelmia ole heille edes tarjonnut ratkaistavaksi. Kollegojen apuun olen silloin turvautunut jollei itse selviä (myös Hopeinen omena on ollut avuksiOmenaOnPunainen kirjoitti:Humacin pojuilla ei ole aavistustakaan ammattialastani. Vielä kerran: en ole mikään photoshoppari tai sen sellainen amistyyppi.Tauvo kirjoitti:Käy ostamassa Humacista. Minäkin boikotoin Giganttia. Mitä muuten tarkoitit tuolla? Onko ne siellä liian kalliita vai mitä ajoit takaa?OmenaOnPunainen kirjoitti:Minulla ei ole varaa eikä halua mennä Gigantin jonoon teidän kuluttajien kanssa.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Edit: On minullakin toimistolla Gateway-purkissa Linux ja Pöytäkoneessa Parallels-XP, sekä yksi Lenovon Windows-Läppäri, mutta työnteko on mielestäni Macillä niin paljon mukavampaa, että teen kaiken mahdollisen niillä.
-
- Porttikiellossa
Tietokonekorjaamoiden keskituntivelotus on +50€/h. Siellä on keskimäärin "opetettuja apinoita" töissä. Joten on kun "tuntihinnat ovat ihan mukavia" ja siis "opetetut apinat" eivät kilpaile, niin arvelen tuntiveloituksen pyörivän noin 100€/h. Jos tekee 70h viikossa tulee liikevaihtoa 7000€ viikossa. Työviikkoja tulee vuodessa n 45, joten vuoden liikevaihto on 315000€.OmenaOnPunainen kirjoitti:Minun alallani - sillä kun eivät opetetut apinat eli photoshopparit ja muut indisainerit kilpaile - tuntihinnat ovat ihan mukavia. Joinakin kuukausina tosin joudun tekemään jopa 60 tai 70 tuntia töitä, että saan uudet lelut maksettua.
Kun kallein Macbook Pro, jos lisäksi ostaa ulkoista näyttöä ja pistää tupla SSD:t sisälle maksaa alta 5500€:n (vaikka ostaisi kaiken ostettavissa olevan Applelta suoraan), niin tuo on vain 1.7% vuoden liikevaihdosta. Aika paljon. Bruttona siis 55h:n työ, joka vastaa yhden viikon duunia (ilman lauantaita)
OmenaOnTrolli tosin osti tuollaisen 2700€:n peruskoneen, joten tuosta voi pudottaa puolet pois.
-
- Porttikiellossa
Kuka ja missä on niin väittänyt?jjari kirjoitti:En mä hermostunut. Ei mun viestissä ole mitään sinnepäinkään.
-
Adele luuli kaveria ahkeraksi... Se olikin 60 tai 70 tuntia kuukaudessa. Pääsisipä joskus niin vähällä. Väärän alan olen valinnut.adele kirjoitti:Tietokonekorjaamoiden keskituntivelotus on +50€/h. Siellä on keskimäärin "opetettuja apinoita" töissä. Joten on kun "tuntihinnat ovat ihan mukavia" ja siis "opetetut apinat" eivät kilpaile, niin arvelen tuntiveloituksen pyörivän noin 100€/h. Jos tekee 70h viikossa tulee liikevaihtoa 7000€ viikossa.OmenaOnPunainen kirjoitti:Minun alallani - sillä kun eivät opetetut apinat eli photoshopparit ja muut indisainerit kilpaile - tuntihinnat ovat ihan mukavia. Joinakin kuukausina tosin joudun tekemään jopa 60 tai 70 tuntia töitä, että saan uudet lelut maksettua.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja jjari »
Ehkä ymmärsin väärin kun lainasit sanomaani ja käytit sanaa olet:adele kirjoitti:Kuka ja missä on niin väittänyt?jjari kirjoitti:En mä hermostunut. Ei mun viestissä ole mitään sinnepäinkään.
adele kirjoitti: Hermostuminen "henkilökohtaisuuksista" vain kertoo, että olet yhä lähtötelineissä
iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
-
Nimim. adele ei näytä olevan edes opetettu - tai ainakaan koulua käynyt - apina, koska ei tiedä, että viikko ja kuukausi ovat eri asioita.adele kirjoitti:Tietokonekorjaamoiden keskituntivelotus on +50€/h. Siellä on keskimäärin "opetettuja apinoita" töissä. Joten on kun "tuntihinnat ovat ihan mukavia" ja siis "opetetut apinat" eivät kilpaile, niin arvelen tuntiveloituksen pyörivän noin 100€/h. Jos tekee 70h viikossa tulee liikevaihtoa 7000€ viikossa. Työviikkoja tulee vuodessa n 45, joten vuoden liikevaihto on 315000€.OmenaOnPunainen kirjoitti:Minun alallani - sillä kun eivät opetetut apinat eli photoshopparit ja muut indisainerit kilpaile - tuntihinnat ovat ihan mukavia. Joinakin kuukausina tosin joudun tekemään jopa 60 tai 70 tuntia töitä, että saan uudet lelut maksettua.
EDIT
Lisäksi hän luulee, että vuodessa on 45 viikkoa. Itse asiassa niitä on 52.
-
Photoshoppaajien yms. elämä onkin hyvin yksinkertaista. Softaa on yksi ja se on hyllyssä.Tauvo kirjoitti:Ok. Uteliaisuuttani kysyin. Itselläni on yleensä mennyt niin, että kone ja suurin osa ohjelmista on tullut Humacista, koska heillä on joko hyllyssä tai tilattavissa tarvittavaa softaa.OmenaOnPunainen kirjoitti:Humacin pojuilla ei ole aavistustakaan ammattialastani. Vielä kerran: en ole mikään photoshoppari tai sen sellainen amistyyppi.Tauvo kirjoitti:Käy ostamassa Humacista. Minäkin boikotoin Giganttia. Mitä muuten tarkoitit tuolla? Onko ne siellä liian kalliita vai mitä ajoit takaa?OmenaOnPunainen kirjoitti:Minulla ei ole varaa eikä halua mennä Gigantin jonoon teidän kuluttajien kanssa.
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
-
- Porttikiellossa
Oh, sorry my bad.Tauvo kirjoitti:Adele luuli kaveria ahkeraksi... Se olikin 60 tai 70 tuntia kuukaudessa.[:)]
Lasketaan sitten 12kk á 65h eli 780h. Koska mitä ilmeisimmin kyseessä on suurta taitoa vaativa erikoisala, jossa amisviiksillä ja karvanopilla ei pärjää, niin helposti 100€:n/h tuntipalkan voi tuplata. Eli tällöinkään ei MacBookin hankinta vie kuin muutamia prosentteja liikevaihdosta.
-
Viesti Kirjoittaja Mirsku »
2 ..mutta kuitenkin tästä ketjusta on bongannut jo muutaman sellaisen lauseen joille pitäisi julistaa vähintään jokin legendary status..
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Softat luonnollisesti myydään ilmastoteipattuna kiinni koneisiin.Macco kirjoitti:Miten se softa siihen koneeseen liittyy?
-
Minun koneissani on softaa. Eikö Sinun koneessasi ole?Macco kirjoitti:Miten se softa siihen koneeseen liittyy?
-
Ilmastoteipattuna? Mitähän sekoilua tämäkin on?Mailia kirjoitti:Softat luonnollisesti myydään ilmastoteipattuna kiinni koneisiin.Macco kirjoitti:Miten se softa siihen koneeseen liittyy?
-
Olenko valittanut hintaa? MacBookin hinnan verran pelkästään läikytän single malt -viskiä kuukaudessa!adele kirjoitti:Oh, sorry my bad.Tauvo kirjoitti:Adele luuli kaveria ahkeraksi... Se olikin 60 tai 70 tuntia kuukaudessa.
Lasketaan sitten 12kk á 65h eli 780h. Koska mitä ilmeisimmin kyseessä on suurta taitoa vaativa erikoisala, jossa amisviiksillä ja karvanopilla ei pärjää, niin helposti 100€:n/h tuntipalkan voi tuplata. Eli tällöinkään ei MacBookin hankinta vie kuin muutamia prosentteja liikevaihdosta.
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
-
Jaa. No, kai nyt jonkun käsityksen mukaan minutkin voi laskea mukaan niihin, jotka käyttävät Photoshoppia päivittäin, ei kyllä kävisi mielessäkään poistaa silti kaikkia muita ohjelmia koneeltani.OmenaOnPunainen kirjoitti:
Photoshoppaajien yms. elämä onkin hyvin yksinkertaista. Softaa on yksi ja se on hyllyssä.
Ja onhan minulla kirjanpito-ohjelmistoa varten Parallels-XP, se oikea ammattilaisten työkalu.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Eli sinä olet puoleksi koulutettu apina. Mitä se toinen puoli mahtaa sisältää?Tauvo kirjoitti:Jaa. No, kai nyt jonkun käsityksen mukaan minutkin voi laskea mukaan niihin, jotka käyttävät Photoshoppia päivittäin...
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka