No kiitoksia, on se varmaan sitten uskottava ja hommattava Duet. Ja mä uskoisin, että mun vanhat työjuhdat 1031 Genelecitkin pitävät tästä valinnasta.Blank^ kirjoitti:Ero on huomattava Duetin eduksi, kokemusta on molemmista mainitsemistasi äänikorteista. Luulen, että moni muukin allekirjoittaa tämän.sigfrid kirjoitti: Kuinka järisyttävä on tuo äänenlaadun ero Duetin ja vaikkapa joidenkin M-audion Fast Track Pron tai Mbox 2 Minin välillä? Omalla kohdalla ei todellakaan ole kysymyksessä mikään "ammatilaistasoinen" tarve mutta hyvä äänenlaatu toki tavoitteena.
Tosin on noilla laitteilla sitä hintaeroakin, joten vertailu on sinänsä epäreilu.
Duet kuulostaa joka tapauksessa niin pirun hyvältä, ettei ainakaan itsellä tule mieleenkään ajatella, että "kyllä tästä toistosta nyt jotai uupuu". Mikä taasen on ollut mielessä noita edullisempia interfaceja käyttäessä ja kuunnellessa, etenkin sen jälkeen kun pääsi noiden parempien makuun.
MacBook Pro ja Logic 9
-
sigfrid
Re: MacBook Pro ja Logic 9
Viesti Kirjoittaja sigfrid »
-
sigfrid
Nyt on Logic asennettu koneelle ja Duet saapunee huomenna. Logicista on muutaman tunnin tutkimisen jälkeen todettava että HUH HUH - on sitten pikkuisen paljon tavaraa!!:) Tossahan menee vuosia jos noi meinaa kahlaa läpi edes jollain tasolla ennen kuin ryhtyy itse hommiin. Eipä ihan heti käynyt mielessä että pitäisi saada nuo midipömpelit kytkettyä kun tsekkaili tarjontaa itse softassa.
Löytyykö joiltain koneneemmilta Logic käyttäjiltä mitään upeita vinkkejä mihin kannattaa keskittyä huolella ja mitä jättää lähtökohtaisesti väliin?? Paljon toki tuttua vanhasta Logic Platiniumista mistä viimeksi kokemus mutta mutta..... siis vinkkejä kaivataan jos sellaisia ylipäätään tähän voi antaa . Perinteinen tyyliähän toki olisi se, että kääritään hihat ja käydään duuniin ja selvitellään asiat sitä mukaa kun tilanteet tulevat vastaan.
-
Blank^
Viesti Kirjoittaja Blank^ »
Ikävä muuten todeta, mutta: http://www.apogeedigital.com/products/duet2.php
-
johannesw
Viesti Kirjoittaja johannesw »
Musta Logic on hyvin logical (vaikka jotkut muuta väittää). DVDllä (demo content) on muutamat mainiot esimerkki biisit, jotka kannattaa katsoa läpi. Niissä on efektit, midit, audiot etc. joten voit perata niitä ja kattoo miten ne on tehty.sigfrid kirjoitti:Pakko laittaa pientä päivitystä:
Nyt on Logic asennettu koneelle ja Duet saapunee huomenna. Logicista on muutaman tunnin tutkimisen jälkeen todettava että HUH HUH - on sitten pikkuisen paljon tavaraa!!:) Tossahan menee vuosia jos noi meinaa kahlaa läpi edes jollain tasolla ennen kuin ryhtyy itse hommiin.
Sieltä löytyy
The Killers - spaceman, Lily Allen - The fear ja Santigold - you'll find a way.
http://www.apple.com/logicstudio/in-action/kurstin/
figmu on järjestänyt kursseja, itekkin oon opettanut muutamille sen verran, että ovat päässeet väsäämään.
Kaikki riippu myös hieman myös siitä et mimmosta musaa haluat tehdä. Tapoja on monia miten edetä....
Jos asut lahdessa voin läppäriltä demota lotsikkia tuopin ääressä : )
-
sigfrid
Hommat menee eteenpäin ja aina tulee uusia malleja, näin se vaan menee.... onneksi ostin tuon käytettynä:) Ja eiköhän tuo vanha malli ole edelleen ihan yhtä hyvä kun se oli ennen Duet 2 tulevaa lanseerausta:)Blank^ kirjoitti:Perinteinen tyylihän on ihan asiallinen, mutta se manuaalikin on aika hyvä: http://documentation.apple.com/en/logicpro/usermanual/ ja Youtube-videotutoriaalit, mikäli sellaisia löytyy.
Ikävä muuten todeta, mutta: http://www.apogeedigital.com/products/duet2.php
Ja kyllä, manuaalia on jo tutkittu ja varmasti tutkitaan vielä paljon lisää.
-
sigfrid
Ok. Kiitos vinkeistä ja kiinni veti. Onnen Pekka vai Laiska Jaakko?:)johannesw kirjoitti:Musta Logic on hyvin logical (vaikka jotkut muuta väittää). DVDllä (demo content) on muutamat mainiot esimerkki biisit, jotka kannattaa katsoa läpi. Niissä on efektit, midit, audiot etc. joten voit perata niitä ja kattoo miten ne on tehty.sigfrid kirjoitti:Pakko laittaa pientä päivitystä:
Nyt on Logic asennettu koneelle ja Duet saapunee huomenna. Logicista on muutaman tunnin tutkimisen jälkeen todettava että HUH HUH - on sitten pikkuisen paljon tavaraa!!:) Tossahan menee vuosia jos noi meinaa kahlaa läpi edes jollain tasolla ennen kuin ryhtyy itse hommiin.
Sieltä löytyy
figmu on järjestänyt kursseja, itekkin oon opettanut muutamille sen verran, että ovat päässeet väsäämään.
Kaikki riippu myös hieman myös siitä et mimmosta musaa haluat tehdä. Tapoja on monia miten edetä....
-
johannesw
Pekka on ok : )sigfrid kirjoitti: Ok. Kiitos vinkeistä ja kiinni veti. Onnen Pekka vai Laiska Jaakko?:)
-
sigfrid
Mites toi boldattu asia hoituu käytännössä? (sorry - tulipa mieleen näin kesken duunipäivän ilman että olisin koneen äärellä kokeilemassa ja mahdollisesti löytämässä ratkaisua:))johannesw kirjoitti:mut logicissa on jo itessään musta aika hyvät kikkeet, mm. noin 4000 rumpulooppia joista voi inspiroitua, niitä voi pilkkoa logicin omalla samplerilla, jos haluaa ( osa niistä midi looppeja ). Lotsik osaaa pilkkoa audion nykyään parilla klikkauksella "sample trackisksi" ja tehdä siitä kiipparella tms soitettavan ESX instrumentin.
.
-
johannesw

valitset

se ilmestyy siihen viereen exs24 instruna, jota voi sitten soitella kiipparilla.
Sitä voi sitten vielä editoida sample editorissa etc.

-
johannesw
on että noista voi tehdä groovetemplateja. Naputtelee vaikka pöydän reunaan
rymin, äänittää sen, muuttaa se sampleinstruksi ja tekee siitä groove templaten.
Tos esim audio muutettu sampleinstruksi

valitset make groovetemplate

tökin summassa midipalikoita

ja valitsin, että se kvanstisoi ne ton templaten mukaan

-
sigfrid
On heitettävä väliaika kommentti tähän:johannesw kirjoitti:Musta Logic on hyvin logical (vaikka jotkut muuta väittää). DVDllä (demo content) on muutamat mainiot esimerkki biisit, jotka kannattaa katsoa läpi. Niissä on efektit, midit, audiot etc. joten voit perata niitä ja kattoo miten ne on tehty.sigfrid kirjoitti:Pakko laittaa pientä päivitystä:
Sieltä löytyy
Latasin softan mukana tulleen Demo contentin sisään ja kone meni aivan kyykkyyn kun yritin toistaa biisiä. Herjasi jotain kovalevyn hitaudesta ja CPU:sta vuorotellen. Liekö perusasetukset väärät vai kone vaan liian hidas???.
Tämä mylly on Late 2008 MBP 15" 5.1. 2.53 G dual core, 4 Gt, 750 Gt Scorpio Black 7200 rpm.
Anyone?
JohannesW: millos Pekat ja pikku demo?
-
Blank^
Viesti Kirjoittaja Blank^ »
http://documentation.apple.com/en/logic ... tasks=true
-
sigfrid
Nostin I/O bufferia 512:sta tai jotain mutta sama homma eli.....Blank^ kirjoitti:Tsekkaa onko I/O Buffer liian tiukka ja suurenna sitä, josko nopeutuisi:
http://documentation.apple.com/en/logic ... tasks=true
millä h..vetillä ton kuvakaappauksen saa tähän näkyviin
mutta tajusinkin juuri että yritin avata tuota suoraan DVD:ltä ilman että olen tallentanut sita koneelle. Oisko se siinä?
-
johannesw
no aivan varmasti : ) ihme että edes suostuu aukeen, kopsaa ne koneelle.sigfrid kirjoitti: Oisko se siinä?
-
johannesw
Huomenna ? Tänään oon räpsimässä häitä, joten ehkä sitä sunnuntaina suuta kuivaa : )sigfrid kirjoitti: JohannesW: millos Pekat ja pikku demo?
-
sigfrid
Laitan YV:täjohannesw kirjoitti:Huomenna ? Tänään oon räpsimässä häitä, joten ehkä sitä sunnuntaina suuta kuivaa : )sigfrid kirjoitti: JohannesW: millos Pekat ja pikku demo?
Palaa sivulle “Audio ja musiikki”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka