Osaako L_A_G pissa pönttö?L_A_G kirjoitti: Kun et osaa asentaa tarvitsemasi ohjelmat
Adios, Apple - ¡Hola Windows! [Ei heikkohermoisille t.ylläp]
-
Re: Adios, Apple - ¡Hola Windows! [Ei heikkohermoisille t.yl
Viesti Kirjoittaja OmenaOnPunainen »
-
Viesti Kirjoittaja L_A_G »
Eihän se oikeastaan ole minun ongelma että joku ei tiedä leipätyönsätyönsä työkaluista tarpeeksi että pystyisi ilman (maksullista) apua valitsemaan ne itse, mutta kyseiset henkilöt saisivat pitää tämän omana tietona sen sijaan että tulisivat tänne asioista edes jotenkin tietväien foorumeille inittämään siitä että tuttu eri firmojen tuotteita uudelleen paketoiva auttaja ei pysty toimittamaan haluttua työkalua ajoissa on jotenkin valmistajan syy. Ja tämä tietenkin vaikka valmistaja pystyy toimittamaan tuotteitaan ihan hyvään tahtiin halukkaille ostajille, joka ihan perus järjellä (eli TKK:n koulutusta ei tarvita tähän johtopäätökseen) paikallistaa ongelman uudelleenpaketoijan puolelle.
Niin ja mitäköhän softaa ne tunkevat karvalakkimallin Macbook Pro:hon motivoidakseen 200e hinnankorotuksen (verrattuna esim. yli 700e hintaisiin Photoshopin ammattilaislisensseihin) suhteutettuna Applen oman verkkokaupan hintaan? Microsoftin Office paketin? Lotus Notesin?
Ei tästä voi sanoa muuta kuin "Good grief and good riddance"...
Edit: Niin ja voisitkos siis selventää että mitä VAR uudelleenpaketoijaa käytät? Olisi kiva näes tiettä että millaista lafkaa puollustelet punainenomppu.
MacBook Pro (mid 2007) 15" - 2,2 GHz Core 2 Duo - 4 Gt - 320 Gt (7200 RPM) - GeForce 8600 GT
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt
-
Rakas kouluttamaton apina: en todellakaan ole kiinnostunut vertailemaan työkaluja - eikä edes minulla ole varaa sekä ostaa niitä kaikkia että opetella käyttämään niitä, kenties vain todetakseni, että tämä ei toimi.L_A_G kirjoitti: Eihän se oikeastaan ole minun ongelma että joku ei tiedä leipätyönsätyönsä työkaluista tarpeeksi että pystyisi ilman (maksullista) apua valitsemaan ne itse
Yliarvioin tietenkin ymmärryksesi tason, mutta nyt ei ole kyse siitä, että jotain kuvaa käännellään, väännellään ja väärennetään: mikä on helpoin tapa tehdä se. Kyse on siitä, mitä ihan oikeasti halutaan saada aikaan rakennusteollisuuden tietomallinnuksessa ja siihen liittyvässä visualisoinnissa.
Keskenään kilpailevat ohjelmat maksavat siitä 4000 eurosta ylöspäin, karvalakkiversioina. Ei ole mitenkään vaikeaa käyttää 20,000 € yhteen ohjelmaan ja sen "plugeihin". Ja sitten vielä sivu- ja taustaohjelmat: mitä relaatiotietokantaa kannattaa käyttää, miten ja kenen spesiaalituotteilla? Mikä rendeerausohjelma ja miten konffattuna? Ja mikä masiina tähän kaikkeen?
Anteeksi nyt vain, mutta minä keskityn mieluummin varsinaiseen ammattiini (koska minulla on sellainen) - mutta siitä ei seuraa, että joku Apple saa päättää, kenen kanssa olen yhteistyössä.
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Aikuisten oikeasti, tuskin kukaan, joka toimii yrittäjänä ja tekee hyvää tulosta, jaksaa tulla tänne sinun laillasi itkemään ja tekemään itsensä naurettavaksi. Ne oikeat yrittäjät tekevät mieluummin töitä.OmenaOnPunainen kirjoitti:Anteeksi nyt vain, mutta minä keskityn mieluummin varsinaiseen ammattiini (koska minulla on sellainen) - mutta siitä ei seuraa, että joku Apple saa päättää, kenen kanssa olen yhteistyössä.
-
Minulla on aikaa myös kertoa totuus Allahistanne - siis Applestanne - koska toisin kuin teidän apinoiden, minun ei tarvitse raataa pitkiä päiviä.KunkkuJ kirjoitti:Aikuisten oikeasti, tuskin kukaan, joka toimii yrittäjänä ja tekee hyvää tulosta, jaksaa tulla tänne sinun laillasi itkemään ja tekemään itsensä naurettavaksi. Ne oikeat yrittäjät tekevät mieluummin töitä.OmenaOnPunainen kirjoitti:Anteeksi nyt vain, mutta minä keskityn mieluummin varsinaiseen ammattiini (koska minulla on sellainen) - mutta siitä ei seuraa, että joku Apple saa päättää, kenen kanssa olen yhteistyössä.
Tienaan juuri niin paljon kuin huvittaa, duuneista, jotka kiinnostavat. Ei huvita tehdä enempää tulosta kuin tarvitsen - ja mitäs isoja tarpeita meillä velattomilla huippuammatilaisilla olisi, kun meidän ei tarvitse ostella peniksenjatkeita, kuten "älypuhelimia" ja urheiluautoja, kompensoidaksemme elämämme surkeutta siellä sorvin ääressä.
-
Niin ja tuo random teknisten termien heittäminen ja osaamiseni vähättely ei vieläkään tee minkäänlaista vaikutusta minuun, eikä etenkään se että haukut minua ja muita sinun kanssa muuta mieltä olevia "kouluttamattomaksi apinoiksi" ja puhut ammattimaisesta kuvanmuokkauksesta ja graaffisesta suunnittelusta "kuvien vääntämisenä ja kääntämisenä" (joka muuten todistaa että olet yhtä tietämätön suuren osan tämän sivun käyttäjien leipätyöstä kuin itse väität että muut ovat sinun työhösi liittyvistä asioista).
Niin ja vielä taas siihen 200e lisähintaan hankkimaasi karvalakkimallin macbook pro:hon liittyen, mitä softaa siihen piti asentaa jota et itse pystynyt/viitsinyt asentaa ja mikä oli homman hoitaneen lafkan nimi?
MacBook Pro (mid 2007) 15" - 2,2 GHz Core 2 Duo - 4 Gt - 320 Gt (7200 RPM) - GeForce 8600 GT
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt
-
Viesti Kirjoittaja umpio »
No nyt aletaan päästä asian ytimeen. Ja trollihan sieltä paljastuu... Vai väitätkö, että jokaisen rautapäivityksen yhteydessä vaihdat myöskin nuo kaikki softat? Jos et vaihda, niin sitten voit vain ja ainoastaan syyttää itseäsi siitä, että jouduit odottamaan konettasi niin kauan. Pitkäikäinen yhteistyökumppanisi olisi varmasti ymmärtänyt, jos olisit toimitusajan kuultuasi ilmoittanut heille, että ostat koneesi jostain muualta. Tokihan tilausta tehdessäsi kysyit toimitusajan?OmenaOnPunainen kirjoitti:Kyse on siitä, mitä ihan oikeasti halutaan saada aikaan rakennusteollisuuden tietomallinnuksessa ja siihen liittyvässä visualisoinnissa.
Keskenään kilpailevat ohjelmat maksavat siitä 4000 eurosta ylöspäin, karvalakkiversioina. Ei ole mitenkään vaikeaa käyttää 20,000 € yhteen ohjelmaan ja sen "plugeihin". Ja sitten vielä sivu- ja taustaohjelmat: mitä relaatiotietokantaa kannattaa käyttää, miten ja kenen spesiaalituotteilla? Mikä rendeerausohjelma ja miten konffattuna? Ja mikä masiina tähän kaikkeen?
Anteeksi nyt vain, mutta minä keskityn mieluummin varsinaiseen ammattiini (koska minulla on sellainen) - mutta siitä ei seuraa, että joku Apple saa päättää, kenen kanssa olen yhteistyössä.
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
-
Viesti Kirjoittaja Stobex »
Fakta on se että tänäpäivänä pystyy rakentamaan noin. 4000 eurolla sen raudan joka edustaa kaikilta komponenteiltaan lähes nopeinta mahdollista "desktop konetta".
ps. maciltä tuli paluupostissa toisessa thriidissä esittämääni pohdintaan tarjous.. Prosta jossa crossfiressä 5870 ohjaimet, yms. perusjutut.. hymy.. toimitetttuna 13.690 euroa
!!!
(edit tarjous räätälöidystä setistä laitettiin verkkokaupan kautta)
2x240gb SSDvertex2 |Toughpower 2000W |Hailea+Na **OsX,W7,Linux Pinguy
-
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt
-
L_A_G kirjoitti:Tuo 13 tonnin kone on nimittäin kallein tuplaprosessorimalli n.s "kaikilla mausteilla", eli kaikilla mahdollisilla ylimääräisillä lisävarusteilla jolloin lähes jokaisen OEM valmistajan koneiden hinta nousee järjettömiin hintoihin. Sama juttu pätee myös autojen kanssa, niidenkin kanssa hinnat saa hipomaan pilviä jos valitsee kaikki lämmitetyt ratit, erikoisnahkasisustukset, custom maalit (Top Gearissa näyttivät spektrumia josta muistaakseni Audilta sai lisähintaan valita värin muutama vuosi takaperin) sun muut luksuslisävarusteet.
totta frendillä on 250K n BMW X6 kun perusversio irtoaa alle satkun.. ja nyt ei puhuta vielä mistään katukäyttöön rakennetusta kiihdytysautosta.. ja sitten on tietty vaikka purjehdus.. 47 jalkasesta swanista kun lähdetään hankkimaan isompaa - jokainen lisämetri maksaa yli 100K euroa .

siin o pojille, yks maailman hienoimmista "munanjatkeista..." http://www.nautorswan.com/SwanPhotoGala ... fault.aspx , ne jotka o feeboodan rannoilta tietää..;DD
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
tossa bemarissa on 5 kpl ipadejä upotettuna ..amanita kirjoitti:Mikäli innostusta keskustella autoista ilmenee edellisen viestin jatkeeksi, on sille ihan oma rauhallinen moottorinkatkuinen paikkansatäällä.

-
No ei. Mutta minä tarvitsen MYÖS läppärin. Ja se, pikku demoihin täysin riittävä, vanha MacBookini MENI TOTAALISESTI RIKKI kun liukastuin helmikuussa.Stobex kirjoitti:hehhe.. vai että oikein hommataan kymmenientuhansien softat pikkupikku läppäriin..
Teillä uskovaisilla on sitten kehno lukutaito ja vielä kehnompi ymmärrys.
Sitäpaitsi: tietokoneet ovat halpoja, kunnon softa on kallista. Minulla on aina ollut enemmän rahaa kiinni ohjelmissa kuin koneissa. Photoshoppariapinoilla tilanne on epäilemättä toinen.
-
hhehe.. eipäs nimitellä allekirjoittanutta - titteli täällä on "pc-rauta guru" kuten myös rl.. komppaa jatkoa.. 8)OmenaOnPunainen kirjoitti:[
Teillä uskovaisilla on sitten kehno lukutaito ja vielä kehnompi ymmärrys.
..aina ollut enemmän rahaa kiinni ohjelmissa kuin koneissa. Photoshoppariapinoilla tilanne on epäilemättä toinen.
-
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
-
Sinä nyt et tiedä mikä relaatiotietokanta onkaan - eikä Sinulla olisi varaa minun tuntihintoihini. Eikä minulla varaa idioottiasiakkaisiin.MacFinn kirjoitti:Olishan tässä ollut sellainenkin malli, että olisit ostanut sen MacBookin vaikka suoraan Applelta (ja saanut muutamassa päivässä), vienyt sen sille VARrille ihan vaan piruuttasi ja maksanut heille sitten sen mitä ne pyytää sen varustamisesta sun tarpeisiisi. Mutta sen sijaan ostit Vaion. Otan osaa. Jos sun ajattelus on tolla relaatiotietokantatasolla, en haluaisi olla asiakkaasi. Enkä onneksi olekaan.
Sitä, olisiko koneen saanut todellisuudessa Applelta muutamassa päivässä, Sinä et tiedä. Ehkä - mutta se onkin juuri rosvoparonimentaliteettia.
VARin tukkurilla tuote oli "varmistamaton" - eli hekään eivät tienneet milloin niitä saa - viikkokausia. Ei niitä reaalimaailmassa saanut mistään noin vain, mutta Apple kenties suosi iPod-nuorukaisten ja muiden kuluttajien väyliä.
VAIOn sain tunnissa.
-
Viesti Kirjoittaja Le Corbusier »
Näyttäisi pikemminkin siltä että rahaa puuttuu niistä taskuista:jomppeli kirjoitti:Huvittavinta tässä on että kyse on tietokoneesta mutta puhutaan kuinka paljon rahaa on taskuissa ja että muut on apinoita.
OmenaOnPunainen kirjoitti:
En jaksa kysyä. Kyllä 2000 sivun väritulostus ja 100 kirjasen sidonta maksaa, ainakin arkkitehdin palkkiotasolla, aika paljon. Mutta jos teet sen suunnilleen ilmaiseksi, duuni on Sinun!
-
Niin. On minulla yhden tai kahden tietokoneen verran rahaa tilillä ihan jokaisena päivänä. Photoshoppariapinat ovat niitä, jotka on juuri ja juuri amiksessa opetettu värittämään pikseleitä ja niinpä he tietävät kaiken tarvitsemistaan työkaluista. Ja voihan viikset, miten ylpeitä te olette tästä tietämyksenne tasosta!jomppeli kirjoitti:Huvittavinta tässä on että kyse on tietokoneesta mutta puhutaan kuinka paljon rahaa on taskuissa ja että muut on apinoita.
-
Sullahan menee huonosti, vain kahden tietokoneen verran joka päivä. Mullahan tippuu ton verran taskuista kun kävelen torin poikki hakemaan pullaa...OmenaOnPunainen kirjoitti:Niin. On minulla yhden tai kahden tietokoneen verran rahaa tilillä ihan jokaisena päivänä. Photoshoppariapinat ovat niitä, jotka on juuri ja juuri amiksessa opetettu värittämään pikseleitä ja niinpä he tietävät kaiken tarvitsemistaan työkaluista. Ja voihan viikset, miten ylpeitä te olette tästä tietämyksenne tasosta!jomppeli kirjoitti:Huvittavinta tässä on että kyse on tietokoneesta mutta puhutaan kuinka paljon rahaa on taskuissa ja että muut on apinoita.
Amiksessa olen lähinnä opettanut, tosin yleensä ajanut ohi yliopistolle.
-
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
OmenaOnPunainen kirjoitti:Niin. On minulla yhden tai kahden tietokoneen verran rahaa tilillä ihan jokaisena päivänä. Photoshoppariapinat ovat niitä, jotka on juuri ja juuri amiksessa opetettu värittämään pikseleitä ja niinpä he tietävät kaiken tarvitsemistaan työkaluista. Ja voihan viikset, miten ylpeitä te olette tästä tietämyksenne tasosta!jomppeli kirjoitti:Huvittavinta tässä on että kyse on tietokoneesta mutta puhutaan kuinka paljon rahaa on taskuissa ja että muut on apinoita.
Ja tämä apina kommentin jatko liittyy tietokoneen hankintaan?
-
Kas: amisarkkitehtimme, eli diplomirakennuspiirtäjä, taas vauhdissa, viikset heiluen! Etkös jo luvannut ja vannonut, että et lue kirjoituksiani?Le Corbusier kirjoitti:Näyttäisi pikemminkin siltä että rahaa puuttuu niistä taskuista:jomppeli kirjoitti:Huvittavinta tässä on että kyse on tietokoneesta mutta puhutaan kuinka paljon rahaa on taskuissa ja että muut on apinoita.
OmenaOnPunainen kirjoitti:
En jaksa kysyä. Kyllä 2000 sivun väritulostus ja 100 kirjasen sidonta maksaa, ainakin arkkitehdin palkkiotasolla, aika paljon. Mutta jos teet sen suunnilleen ilmaiseksi, duuni on Sinun!
Niin: pitääkseni palkkioni kohtuullisina, en ota rajoittamatonta vastuuta tulostuksesta enkä myöskään vaadi tilaajaani maksamaan kohtuuttomia kolmansille osapuolille.
-
Voi amisressukoita! No, tämä selittää paljon.MacFinn kirjoitti: Amiksessa olen lähinnä opettanut.
-
No, sun poikas reputti senkin kurssin...OmenaOnPunainen kirjoitti:Voi amisressukoita! No, tämä selittää paljon.MacFinn kirjoitti: Amiksessa olen lähinnä opettanut.

-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka