Tällä ei sitten ollut edes fokkaa.tosikko kirjoitti:Erään Mac käyttäjän paatti eräänä juhannuksena. 8)
Minä joskus huvikseni olen ajanut laitureihin fokalla, sillä on helppo ja nopea ohjailla.
Mutta eivät oikein satamissa siitä tykkää.
Viesti Kirjoittaja ptkmit »
Tällä ei sitten ollut edes fokkaa.tosikko kirjoitti:Erään Mac käyttäjän paatti eräänä juhannuksena. 8)
Viesti Kirjoittaja Barkkis »
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Viesti Kirjoittaja amanita »
Katanpäähän tuo lienee, käyty on, useammankin kerran.kerabit kirjoitti:Testing
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
Viesti Kirjoittaja Erño »
Tarpeeksi kauan, jotta homma sujuu kuin rasvattuna. Aloituspaatissa ei ollut rullafokkaa, joten keulaan on vaihdettu välillä myrskyfokkaakin erinäisiä kertoja, välillä vain tiukasti huulta purren ja kyseiseen hommaan tiukasti keskittyen, paatin kalistuskulman ollessa yli 24 astetta. Tuo lukema on sietokykyni äärilaidalla, oikeastaan jo yli sen.Barkkis kirjoitti:Ja kauakx on tullu skönellä skiglattuu muuten ku faijan polvelta tai sen kiululla ?
Tää kysymys nyt ei tietty koske makean veden purjehtioita.
Viesti Kirjoittaja kerabit »
Ei osunu se on toi Öro ,http://www.bengtskar.fi/oro.htmamanita kirjoitti:Katanpäähän tuo lienee, käyty on, useammankin kerran.kerabit kirjoitti:Testing
Viesti Kirjoittaja Maza »
Mää tiesin! Minä veneilin tuonne Uiskolla vuonna 1996. Me pidettiin pikku leiri ja leikittiin aamusta iltaan.kerabit kirjoitti:Ei osunu se on toi Öro ,http://www.bengtskar.fi/oro.htmamanita kirjoitti:Katanpäähän tuo lienee, käyty on, useammankin kerran.kerabit kirjoitti:Testing
Viesti Kirjoittaja kerabit »
Tai ehkäisyväline jollekkin isommalle nisäkkäälle..jomppeli kirjoitti:Lasketaanko 3.8metrinen Quicksilver kumivene + 25hp Mercury Lightning veneeksi tässä kerhossa? Hauska lelu tuo on jos ei muuta
Viesti Kirjoittaja Leader dog »
Viesti Kirjoittaja Leader dog »
Viesti Kirjoittaja hatey »
Viesti Kirjoittaja MH84 »
Saaristolaivurikurssi löytyykin suoritettuna, mutta tuo rannikko uupuu, vielä. Kurssista on kyllä hyötyä niin vasta-alkajille kuin pitkään veneiden kanssa leikkineille. Itselle tuli kurssin kautta karttatyöskentely tutuksi, muuten kurssin sisältö oli tuttua. Ehkäpä se rannikkokin olisi hyvä hoitaa.amanita kirjoitti:
Olen täysin samaa mieltä, ilman perinteistä navigointitaitoa ei isoille vesille kannata laisinkaan lähteä. Minusta jokaisen soutuvenettä suurempaa kapinetta kuljettavalla tulisi olla vähintään saaristolaivurikurssi suoritettuna, mieluummin myös rannikkolaivurikurssi. Itseltä uupuu avomerilaivurikurssi, mutta uupukoon.
Käytännön merimiestaidot taidot oppii tekemällä, usein ensin tekemällä väärin. 8)
Viesti Kirjoittaja hatey »
En viitsi mainita, montako kertaa itse olen ollut karilla, jokunen enemmän kuitenkin kuin kaksi. Kaikki kerrat ovat kuitenkin olleet sen verran lieviä, että matka on jatkunut, ainakin hetken kuluttua.hatey kirjoitti:^Minäpä olen ajanu jettiribillä yli 30 kts vauhdilla kiven yli ja kerran ajanu purkkarin kölin varaan kiven päälle. Purkkari kivi ei ollut kortissa. Olen siis kaksinkertainen karikerholainen.
Viesti Kirjoittaja Lare »
Navigointia, merikartan lukua, merimerkkejä, merisääntöjä, reitinlaskemista, sorron ja virran vaikutusta, monenlaista vesillä liikkumiseen tarvittavaa tietoutta. Tässä linkki, jos kiinnostaa tutustua paremmin asiaan.Lare kirjoitti:Opetetaanko niillä kursseilla kareilta poispääsy, vai mitä te siellä oikein opitte?
Viesti Kirjoittaja Citruuna »
Gimp ON vaikea, ainakin minusta, ja moni muukin on myöntänyt sen. Töissä toisinaan tuskailen sen kanssa kun siellä ei ole muuta, mutta usein mieluummin työn työt kotiin, eli käsittelen kotona Photoshopilla omalla ajalla ja ilmaiseksi, kuvankäsittelyä on kuitenkin töissä niin vähän.kerabit kirjoitti:Latasin gimpin kokeeks taidan nukahtaa päälle pim...kun ei osaa ni ei osaa ei laiteta kuvia saatte nauttia vaan hyvistä jutuista
Viesti Kirjoittaja tosikko »
Juuh, huutaa vaan kannelta jotta "Onko siellä kiviä?" ja kuutelee mitä kaiku vastaa;amanita kirjoitti:Kaiku on veneilijän hyvä kaveri navigointilaitteiden lisäksi