.mac
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
17 viestiä
• Sivu 1/1
-
.mac
Viesti Kirjoittaja G5user »
En ole aikaisemmin kokeillut koko .maccia, mutta nyt on 60 vrk.trial menossa. Vaikuttaa oikeastaa ihan kätevältä hommalta. Varsinkin kun on kaksi konetta niin kontaktien ja bookmarkkien synkkaus on aika jees. Voikohan tota tehdä muutenkin yhtä helposti? 99€ ei ole mahdoton hinta, etenkään jos tarvitsisi virussoftaa:))
Kaikki joiden olen kuullut .maccia käyttävän ovat siihen tod.tyytyväisiä.
Miten täällä?
Kaikki joiden olen kuullut .maccia käyttävän ovat siihen tod.tyytyväisiä.
Miten täällä?
-
Re: .mac
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
Itse olen ollut jäsen alusta (iTools) lähtien, ja maksava jäsen siitä lähtien kun se tuli maksulliseksi. Olen ollut kyseiseen palveluun erittäin tyytyväinen.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja jkasta »
Itsekin olen ollut suht tyytyväinen palveluun. Kätevin ja eniten käyttämäni ominaisuus on kuvien siirto iPhotosta kotisivulle.
Huonona puolena hidas iDisk. Varsikin pienten filejen siirto iDiskille on tuskastuttavan hidasta.
Huonona puolena hidas iDisk. Varsikin pienten filejen siirto iDiskille on tuskastuttavan hidasta.
-
Viesti Kirjoittaja lsippu »
Moi.
Käytän .mac palvelua ja iDiskiä lähes päivittäin kotisivujeni päivittämiseen. Nytkin olin 9 vrk karhukojussa
ja iDiskin päivitys onnistui jopa Bp:n ja Webboxin avulla suoraan kojusta Kuhmon salomailta, tosin Webboxin
hitauden takia 6-8 kuvan lataaminen resoluutiolla 800x600 pikseliä kesti noin 1/2 tuntia. Kotona vastaava homma laajakaistalla kestää 2-3 minuuttiin, joten ei muuta murhetta hyvässä palvelussa kun pitää ostaa lisää iDisk tilaa, kun tuo 100 megaa ei kuva-arkistolle riitä kuin hyväksi aluksi.
Terveisin
L.Sippu
PS. kopissa päivitetyt karhukuvat nähtävissä täällä:
http://homepage.mac.com/lsippu/PhotoAlbum31.html
Kolme öistä usva karhua jäi fläppärin "huonon" näytön takia ja omaa huolimattomuuttani hieman vaaleiksi, mutta korjaan ne pian kotikoneella.
Käytän .mac palvelua ja iDiskiä lähes päivittäin kotisivujeni päivittämiseen. Nytkin olin 9 vrk karhukojussa
ja iDiskin päivitys onnistui jopa Bp:n ja Webboxin avulla suoraan kojusta Kuhmon salomailta, tosin Webboxin
hitauden takia 6-8 kuvan lataaminen resoluutiolla 800x600 pikseliä kesti noin 1/2 tuntia. Kotona vastaava homma laajakaistalla kestää 2-3 minuuttiin, joten ei muuta murhetta hyvässä palvelussa kun pitää ostaa lisää iDisk tilaa, kun tuo 100 megaa ei kuva-arkistolle riitä kuin hyväksi aluksi.
Terveisin
L.Sippu
PS. kopissa päivitetyt karhukuvat nähtävissä täällä:
http://homepage.mac.com/lsippu/PhotoAlbum31.html
Kolme öistä usva karhua jäi fläppärin "huonon" näytön takia ja omaa huolimattomuuttani hieman vaaleiksi, mutta korjaan ne pian kotikoneella.
Miehen ei kannata katua muuta kuin voitettuja kiusauksia!
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Mulla on kans ollut .Mac siitä lähtien kun se tuli maksulliseksi. Käyttö on sittenkin aika pientä, mutta luopumista en ole edes ajatellut.
Tuohon hintaan ihan passelisti palveluja, mitä nyt levytilaa sais olla tänä päivänä enemmän.
Ehdottomasti suositeltava.
Tuohon hintaan ihan passelisti palveluja, mitä nyt levytilaa sais olla tänä päivänä enemmän.
Ehdottomasti suositeltava.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
-
Viesti Kirjoittaja Kutri »
Kuvittelenko vaan, vai olenko ainoa, jonka .mac-on viime päivinä ollut poikkeuksellisen nopea?
Joo, on ollut mulla alusta asti -- erityisesti pidän siitä, miten ko. ohjelma toimii iPhoton kanssa (ts. kuva-albumit).
Joo, on ollut mulla alusta asti -- erityisesti pidän siitä, miten ko. ohjelma toimii iPhoton kanssa (ts. kuva-albumit).
-
Viesti Kirjoittaja jkasta »
Tästä .Macin nopeudesta vielä asiaa..
Kokeilin siirtonopeutta kahdella erilaisella "testillä". Ensimmäiseksi siirsin 10 megaisen tiedoston iDiskille. Synkkaus kesti 5 - 6 min. Nopeus on riittävä ainakin itselleni.
Toisena "testinä" synkkasin 10,5 megaa tavaraa. Tiedostoja oli 110-120 kpl. Aikaa tähän meni 52 min...
Jos jollakulla olisi halua tehdä vastaava testi, olisi kiva kuulla tuloksia. Lieköhän omassa koneessa on vikaa vai onko hitaus .Macin/WebDAVin "ominaisuus". Jos en ihan väärässä ole, on iDisk tehty WebDAVia käyttäen. Korjatkoon joku jos olen väärässä.
Kokeilin siirtonopeutta kahdella erilaisella "testillä". Ensimmäiseksi siirsin 10 megaisen tiedoston iDiskille. Synkkaus kesti 5 - 6 min. Nopeus on riittävä ainakin itselleni.
Toisena "testinä" synkkasin 10,5 megaa tavaraa. Tiedostoja oli 110-120 kpl. Aikaa tähän meni 52 min...
Jos jollakulla olisi halua tehdä vastaava testi, olisi kiva kuulla tuloksia. Lieköhän omassa koneessa on vikaa vai onko hitaus .Macin/WebDAVin "ominaisuus". Jos en ihan väärässä ole, on iDisk tehty WebDAVia käyttäen. Korjatkoon joku jos olen väärässä.
-
.macin kotisivujen päivityksestä : kokeilin tehdä aneemisen kuvagallerian. Miten saan lisättyä kuvia? Olen tekstitänyt kuvat, jos teen uuden gallerian iphotolla, kaikki tekstitykset häviävät. mutta homepagella olevaan galleriaan en voi kuvia lisätä? Paitsi jos teen uuden "välilehden", mutta se ei ole tarkoitus vaan päivittää jo olemassa olevaa.
-
Viesti Kirjoittaja lsippu »
Avaa iDisk ja siellä oleva Pictures kansio. Tämän kansion sisällä on Photo Album Pictures kansio ja sieltä
löydät kaikki iPhotossa tekemäsi kansiot/sivut ja nyt vain hiirellä siirrät uudet kuvat haluttuun kansioon.
Et saa missään nimessä mennä uudelleen nimeämään näitä kansiota vaikka niillä on esim. tälläinen nimi
2004-02-13 12.03.29 -0800, muuten sivusi häviävät bittiavaruuteen.
Muista photarissa tehdä kuvista esim. koko 800x600 pikseliä ja pakkaa sitten jpegillä riittävästi 6-7 tekee
kuvista noin 100 "kiloisia" ja ei muuta kuin nostelet kuvat kansioon ja editoit ne .macissa haluamaasi järjestykseen ja haluamallesi valmiille pohjalle(Themes). Voit myös luoda yksilöllisemmät sivut millä
tahansa "Webbi"-ohjelmalla HTML-kielisenä ja siirrät ne sitten iDiskin Sites-kansioon hiirellä.
Terveisin..
L. Sippu
löydät kaikki iPhotossa tekemäsi kansiot/sivut ja nyt vain hiirellä siirrät uudet kuvat haluttuun kansioon.
Et saa missään nimessä mennä uudelleen nimeämään näitä kansiota vaikka niillä on esim. tälläinen nimi
2004-02-13 12.03.29 -0800, muuten sivusi häviävät bittiavaruuteen.
Muista photarissa tehdä kuvista esim. koko 800x600 pikseliä ja pakkaa sitten jpegillä riittävästi 6-7 tekee
kuvista noin 100 "kiloisia" ja ei muuta kuin nostelet kuvat kansioon ja editoit ne .macissa haluamaasi järjestykseen ja haluamallesi valmiille pohjalle(Themes). Voit myös luoda yksilöllisemmät sivut millä
tahansa "Webbi"-ohjelmalla HTML-kielisenä ja siirrät ne sitten iDiskin Sites-kansioon hiirellä.
Terveisin..
L. Sippu
Miehen ei kannata katua muuta kuin voitettuja kiusauksia!
-
Kiitos!
vielä tuli yksi probleemi : kuvien tekstitys häviää. Tekstitys on olemassa "olemassa olevalla" webbisaitilla. Jos alan editoimaan saittia .macissa, osa kuvien teksteistä on hävinnyt. Samoin prewiew näyttää osan teksteistä kadonneen. Aika rasittavaa jos joutuu kirjoittelemaan samat jorinat uusiksi.
Mitähän tämä nyt meinaa?
vielä tuli yksi probleemi : kuvien tekstitys häviää. Tekstitys on olemassa "olemassa olevalla" webbisaitilla. Jos alan editoimaan saittia .macissa, osa kuvien teksteistä on hävinnyt. Samoin prewiew näyttää osan teksteistä kadonneen. Aika rasittavaa jos joutuu kirjoittelemaan samat jorinat uusiksi.
Mitähän tämä nyt meinaa?
-
Viesti Kirjoittaja vilmart »
WebDAV-palvelimista. Olen itse .mac-palvelun kanssa vielä trial-ajalla, mutta en ehkä olle halukas maksamaan siitä jatkossa. Muita palveluja en ole tarvinnut tai kaivannut toistaiseksi, kuin iCal-synkkausta parin koneen välillä (sekä iBookista synkkausta T68i-lämään, mutta sehän ei tarvitse mitään palvelimia).
Eli nyt siis kaipaisin tietoutta joistain ilmaisista tai kohtuuhintaisista WebDAV-palvelimista. Valistakaa, kiitos!
iCalin ja t68i:n kalenterisynkkauksesta vielä. Noin viikon verran on ollut tuo lämä vasta käytössä ja osin on edelleen opettelua. Hieman hämmennystä ja pelkoa on synnyttänyt, kun synkkaukset eivät oikein asiallisesti mene aina. Muun muassa ekalla kertaa, kun kännyn kalenteri oli vielä tyhjä, niin synkkaus kadotti iBookin kalenterista tietoja. Sitten on käynyt myös niin, että kalenterimerkintöjä on tullut tuplana. Niin lämän kalenteriin kuin iCaliinkin (älkää kysykö millä toimenpiteillä ja kummin päin, en muista). Ja eilen huomasin, että t68i.n kalenterissa olivat eräät tämän päivän toimet siirtyneet päivän eteenpäin lauantaille. Olenkohan tehnyt jotain väärin?
Eli nyt siis kaipaisin tietoutta joistain ilmaisista tai kohtuuhintaisista WebDAV-palvelimista. Valistakaa, kiitos!
iCalin ja t68i:n kalenterisynkkauksesta vielä. Noin viikon verran on ollut tuo lämä vasta käytössä ja osin on edelleen opettelua. Hieman hämmennystä ja pelkoa on synnyttänyt, kun synkkaukset eivät oikein asiallisesti mene aina. Muun muassa ekalla kertaa, kun kännyn kalenteri oli vielä tyhjä, niin synkkaus kadotti iBookin kalenterista tietoja. Sitten on käynyt myös niin, että kalenterimerkintöjä on tullut tuplana. Niin lämän kalenteriin kuin iCaliinkin (älkää kysykö millä toimenpiteillä ja kummin päin, en muista). Ja eilen huomasin, että t68i.n kalenterissa olivat eräät tämän päivän toimet siirtyneet päivän eteenpäin lauantaille. Olenkohan tehnyt jotain väärin?
-
Viesti Kirjoittaja NOx »
Tarkista puhelimen ja iCalin asetukset. Viikon alkamispäivät ja viikon pituus jne. Samoin yhteystietojen osalta sukunimi vai etunimi ensin jne.Olenkohan tehnyt jotain väärin?
Synkkaan kolmea konetta, yhtä puhelinta (t68i) ja .Mac osoitetta ilman ongelmia.
com.apple.Dont_Steal_Mac_OS_X
17 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka