Käsittääkseni siitä on moneksikin, riippuen sanan käyttötarkoituksesta. Sillä voidaan kuvailla pingviiniä, miehen liritintä, naikkosia (vrt: latex sorsa) mut kai se alunperin on tarkoittanut tuota ping-viiniä tuolla keskimaassa päin.heilei kirjoitti:Aku Ankat on kyllä luettu (since 1966), mutta mikä ihme on nahkahanhi...???ptkmit kirjoitti:Samalla voidaan miettiä jalopeuraa, nahkahanhea, kamelikurkea tai muita kansakoulussa opittuja tärkeitä eläimiä.Thoth kirjoitti:Sängyssä kun yritin nukkua, eikä uni tullut, niin mietin seuraavaa asiaa. Mistä sana "lohikäärme" tulee? Käärme nyt on aika selvä, mutta lohi? Mitä tekemistä lohella on tekemistä lohikäärmeen kanssa? Tuli mieleen, että ehkäpä se onkin alunperin ollut louhikäärme, jossa louhi on juontunut Kalevalan Louhesta.
Miten on?Niin tai lohikäärmehän ei ole eläin.
Kysy mitä vaan mistä vaan!
-
Re: Kysy mitä vaan mistä vaan!
Viesti Kirjoittaja Carde »
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Minä kun olen aina luullut, että lohikäärme on vähän kuin hiirihaukka ja muurahaiskarhu, keksitty satuhybridieläin.Repe Ruutikallo kirjoitti:
Eiköhän se ole juuri näin. Aku Ankassa, jossa ainakin ennen oltiin kielen kaa erittäen tarkkoja, puhuttiin minun nuoruudessani juuri louhikäärmeestä, vaikka lohikäärme oli sanana paljon käytetympi ko. otuksen kohdalla.
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Niinpä. Ja on noita hybridejä muitakin, niin kuin perhoskoira. Lentävä luunpyydystäjä?Tauvo kirjoitti:Minä kun olen aina luullut, että lohikäärme on vähän kuin hiirihaukka ja muurahaiskarhu, keksitty satuhybridieläin.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Viesti Kirjoittaja heilei »
Kiitos ja kumarrus.Carde kirjoitti:Käsittääkseni siitä on moneksikin, riippuen sanan käyttötarkoituksesta. Sillä voidaan kuvailla pingviiniä, miehen liritintä, naikkosia (vrt: latex sorsa) mut kai se alunperin on tarkoittanut tuota ping-viiniä tuolla keskimaassa päin.heilei kirjoitti:
Aku Ankat on kyllä luettu (since 1966), mutta mikä ihme on nahkahanhi...???
-
Ja sitten tuleekin pullamössösukupolvi.Repe Ruutikallo kirjoitti:Ja kettuterrierin vegaaniversio on vehnäterrieri.
-
-
Viesti Kirjoittaja Carde »
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Minä vihaan sinua.KunkkuJ kirjoitti:Pullamössöistä eläinmaailman terävimpään kärkeen: Eikö tuossa ole aivan selvästi Mailian katse?
-
Mailia kirjoitti:Minä vihaan sinua.

-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Minäkin olen näistä Mailian suurista tunteista kunkkua kohtaan vallan järkyttynytKunkkuJ kirjoitti:Mailia kirjoitti:Minä vihaan sinua.Tuollaista en sentään osannut odottaa!
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Etenkin kun kuvittelin että minulla ja Mailialla on erityislaatuinen suhde, ja nyt joudun huomaamaan, etten ole ainoa jota Mailia vihaa. Ja luultavasti kyseessä on vieläpä intohimoinen vihasuhde

-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Njäähää, Mailia rakastaa mua 8)Macco kirjoitti:Minäkin olen näistä Mailian suurista tunteista kunkkua kohtaan vallan järkyttynytKunkkuJ kirjoitti:Mailia kirjoitti:Minä vihaan sinua.Tuollaista en sentään osannut odottaa!
Etenkin kun kuvittelin että minulla ja Mailialla on erityislaatuinen suhde, ja nyt joudun huomaamaan, etten ole ainoa jota Mailia vihaa. Ja luultavasti kyseessä on vieläpä intohimoinen vihasuhde
-
Viesti Kirjoittaja Marbo »
-
Saahan sillä.Marbo kirjoitti:Miten jotkut luulee, että huutamalla ja raivoomalla saa palvelua?

-
-
Niin no niin. Ei ainakaan kyllä hyvää ja ripeetä palvelua saa...Tauvo kirjoitti:Saahan sillä.Marbo kirjoitti:Miten jotkut luulee, että huutamalla ja raivoomalla saa palvelua?Ei kyllä hyvää, mutta kuitenkin.
-
Timemachine ei maksa mitään, paitsi sen ulkoisen kovalevyn hinnan...Mailia kirjoitti:Kuinka halvalla voi saada varmuuskopioitua datat turvaan? Pelottaa, että joku kaunis päivä, kovalevy posahtaa ja siinä se sitten oli.
-
Eli se maksaa, ei kopioi kun yhdeltä koneelta ja pitäisi jaksaa vielä tunkea se kovalevy kannettavaan koko ajan.Tauvo kirjoitti:Timemachine ei maksa mitään, paitsi sen ulkoisen kovalevyn hinnan...Mailia kirjoitti:Kuinka halvalla voi saada varmuuskopioitua datat turvaan? Pelottaa, että joku kaunis päivä, kovalevy posahtaa ja siinä se sitten oli.
-
Viesti Kirjoittaja tosikko »
Joku pilvipalvelu, Amazonilla taisi olla 5GB ilmaista tilaa, Dropboxissa jonkun verran ja Microsoftillakin SkyDrivessä jotainenmuistamitä.Mailia kirjoitti:Kuinka halvalla voi saada varmuuskopioitua datat turvaan? Pelottaa, että joku kaunis päivä, kovalevy posahtaa ja siinä se sitten oli.
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Eihän noihin saa kyllä varmuuskopioitua mitään.tosikko kirjoitti:Joku pilvipalvelu, Amazonilla taisi olla 5GB ilmaista tilaa, Dropboxissa jonkun verran ja Microsoftillakin SkyDrivessä jotainenmuistamitä.Mailia kirjoitti:Kuinka halvalla voi saada varmuuskopioitua datat turvaan? Pelottaa, että joku kaunis päivä, kovalevy posahtaa ja siinä se sitten oli.
-
Kutsut Dropboxiin lisää frendei.Mailia kirjoitti:Eihän noihin saa kyllä varmuuskopioitua mitään.tosikko kirjoitti:Joku pilvipalvelu, Amazonilla taisi olla 5GB ilmaista tilaa, Dropboxissa jonkun verran ja Microsoftillakin SkyDrivessä jotainenmuistamitä.Mailia kirjoitti:Kuinka halvalla voi saada varmuuskopioitua datat turvaan? Pelottaa, että joku kaunis päivä, kovalevy posahtaa ja siinä se sitten oli.

Ja teet nämä Dropboxin tehtävät yms: http://dropbox.com/free
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Vähänhän siellä on tilaa, mutta Dropboxissahan sinulla on jotain 12 gigaa tilaa? Sinne saa automaattisesti uppautumaan tavaraa mistä tahansa kansiosta, kun tekee Dropbox-kansioon symbolisia linkkejä. Eli ainakin kaikkein tärkeimmät tiedostot voisi kai laittaa sinne menemään.Mailia kirjoitti:Eihän noihin saa kyllä varmuuskopioitua mitään.
Wikipedia: Symbolic Link
-
Saahan sinne kyllä jotakin dumpattua, mutta jos laitan esim. taustakuvat sinne, siinä menee jo miltein kaksi ja sitten kuvissa menee se toinen kaksi.. ;__; Pitää miettiä miten tämän oikein hoitaa.Macco kirjoitti:Vähänhän siellä on tilaa, mutta Dropboxissahan sinulla on jotain 12 gigaa tilaa? Sinne saa automaattisesti uppautumaan tavaraa mistä tahansa kansiosta, kun tekee Dropbox-kansioon symbolisia linkkejä. Eli ainakin kaikkein tärkeimmät tiedostot voisi kai laittaa sinne menemään.Mailia kirjoitti:Eihän noihin saa kyllä varmuuskopioitua mitään.
Wikipedia: Symbolic Link
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Muffe »
Kapsi.fi 35 e / 12 kk. 555 GB tilaa yhteensä.Mailia kirjoitti:Kuinka halvalla voi saada varmuuskopioitua datat turvaan? Pelottaa, että joku kaunis päivä, kovalevy posahtaa ja siinä se sitten oli.
Lisäksi pääsee irkkaamaan ja muuta kivaa.
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka