Mitä teit tänään ensi kertaa elämässäsi?
-
Re: Mitä teit tänään ensi kertaa elämässäsi?
Viesti Kirjoittaja hatey »
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Viesti Kirjoittaja ookoo »
-hiljaisuus-
-
Viesti Kirjoittaja Thoth »
Miten nyt aloit kuulla? Tuosta vain, yhtäkkiäkö?ookoo kirjoitti:kuulin ensimmäistä kertaa elämässäni oman ääneni (ja yleensäkin ääntä). ei kovin miellyttävä kokemus hiljaisuudessa viettämieni 15 vuoden jälkeen, tuskin kone tulee käyttöön
-
Korvat leikattiin viikko sitten ja nyt olis mahdollisuus käyttää kuulokonetta, tai siis semmosia nappeja. Tänään ekaakertaa koitin, en kyllä yhtään tykännyt, toisaalta ehkä siihen voisi tottua, ennen minulla oli hieman eri käsitys kokonaan siitä, mitä ääni on, se on vaikea selittää (:Thoth kirjoitti:Miten nyt aloit kuulla? Tuosta vain, yhtäkkiäkö?ookoo kirjoitti:kuulin ensimmäistä kertaa elämässäni oman ääneni (ja yleensäkin ääntä). ei kovin miellyttävä kokemus hiljaisuudessa viettämieni 15 vuoden jälkeen, tuskin kone tulee käyttöön
-hiljaisuus-
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Mielenkiintoista, kertakaikkiaan... Vaikea kuvitella tilanne toisinpäin miten se itsellä on.ookoo kirjoitti:
Korvat leikattiin viikko sitten ja nyt olis mahdollisuus käyttää kuulokonetta, tai siis semmosia nappeja. Tänään ekaakertaa koitin, en kyllä yhtään tykännyt, toisaalta ehkä siihen voisi tottua, ennen minulla oli hieman eri käsitys kokonaan siitä, mitä ääni on, se on vaikea selittää (:
-
-
Viesti Kirjoittaja omenamyyrä »
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Ottakaa tästä kaikki!

-
Viesti Kirjoittaja tosikko »
Voi vitsi, tuo on semmoinen juttu mitä ulkopuoliset tuskin voi käsittää, minä ainakaan en (uskoisin että mielikuvitus ei kerro mulle ihan sitä todellista tilannetta...). Toivoitaan kuitenkin että pääset sen kanssa sinuiksi, siis jos koet sen tarpeelliseksi.ookoo kirjoitti: ennen minulla oli hieman eri käsitys kokonaan siitä, mitä ääni on, se on vaikea selittää (:

-
Viesti Kirjoittaja Macco »
Juu, sitä on aina kuulon omanneena tosi hankala kuvitella, mutta voisin kuvitella että tilanne on vähän sama kuin pimeässä vietetyn ajan jälkeen valoisaan astuttaessa, jolloin kaikki valon aiheuttamat aistiärsykkeet, noh, ärsyttävät. Mutta sitten kun aisti sopeutuu, niin miellyttävätkin elämykset ovat mahdollisia.tosikko kirjoitti:Voi vitsi, tuo on semmoinen juttu mitä ulkopuoliset tuskin voi käsittää, minä ainakaan en (uskoisin että mielikuvitus ei kerro mulle ihan sitä todellista tilannetta...). Toivoitaan kuitenkin että pääset sen kanssa sinuiksi, siis jos koet sen tarpeelliseksi.ookoo kirjoitti: ennen minulla oli hieman eri käsitys kokonaan siitä, mitä ääni on, se on vaikea selittää (:
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Äkkiä vaan kuuntelemaan musiikkia genrestä genreen. Se varmaan saa korvat tuntumaan vähän hyödyllisimmiltä.Macco kirjoitti:Juu, sitä on aina kuulon omanneena tosi hankala kuvitella, mutta voisin kuvitella että tilanne on vähän sama kuin pimeässä vietetyn ajan jälkeen valoisaan astuttaessa, jolloin kaikki valon aiheuttamat aistiärsykkeet, noh, ärsyttävät. Mutta sitten kun aisti sopeutuu, niin miellyttävätkin elämykset ovat mahdollisia.tosikko kirjoitti:Voi vitsi, tuo on semmoinen juttu mitä ulkopuoliset tuskin voi käsittää, minä ainakaan en (uskoisin että mielikuvitus ei kerro mulle ihan sitä todellista tilannetta...). Toivoitaan kuitenkin että pääset sen kanssa sinuiksi, siis jos koet sen tarpeelliseksi.ookoo kirjoitti: ennen minulla oli hieman eri käsitys kokonaan siitä, mitä ääni on, se on vaikea selittää (:
-
Paitsi että 15 vuotta on aika pitkä aika olla pimeässä tai ilman kuuloa. Johan ne neuronitkin kasvavat siinä ajassa vaikka minkälaisia kytköksiä. Esimerkiksi neurotutkija Ramachandran on kirjoittanut, miten henkilölle, jonka jalka on amputoitu, on todennäköisesti (tai ainakin mahdollisesti) alkanut kasvaa kytköksiä viereisille alueille. Seurauksena henkilö tunsi orgasmin amputoidussa jalassaan!Macco kirjoitti:Juu, sitä on aina kuulon omanneena tosi hankala kuvitella, mutta voisin kuvitella että tilanne on vähän sama kuin pimeässä vietetyn ajan jälkeen valoisaan astuttaessa, jolloin kaikki valon aiheuttamat aistiärsykkeet, noh, ärsyttävät. Mutta sitten kun aisti sopeutuu, niin miellyttävätkin elämykset ovat mahdollisia.tosikko kirjoitti:Voi vitsi, tuo on semmoinen juttu mitä ulkopuoliset tuskin voi käsittää, minä ainakaan en (uskoisin että mielikuvitus ei kerro mulle ihan sitä todellista tilannetta...). Toivoitaan kuitenkin että pääset sen kanssa sinuiksi, siis jos koet sen tarpeelliseksi.ookoo kirjoitti: ennen minulla oli hieman eri käsitys kokonaan siitä, mitä ääni on, se on vaikea selittää (:
-
Kukaan järki-ihminen ei kuuntele musiikkia. Musiikki on melusaastetta.Mailia kirjoitti: Äkkiä vaan kuuntelemaan musiikkia genrestä genreen. Se varmaan saa korvat tuntumaan vähän hyödyllisimmiltä.
-
Tee parannus, epäihminen.hatey kirjoitti:Kukaan järki-ihminen ei kuuntele musiikkia. Musiikki on melusaastetta.Mailia kirjoitti: Äkkiä vaan kuuntelemaan musiikkia genrestä genreen. Se varmaan saa korvat tuntumaan vähän hyödyllisimmiltä.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Jotenkin juutuin tähän asiaan kiinni...Macco kirjoitti:Juu, sitä on aina kuulon omanneena tosi hankala kuvitella, mutta voisin kuvitella että tilanne on vähän sama kuin pimeässä vietetyn ajan jälkeen valoisaan astuttaessa, jolloin kaikki valon aiheuttamat aistiärsykkeet, noh, ärsyttävät. Mutta sitten kun aisti sopeutuu, niin miellyttävätkin elämykset ovat mahdollisia.tosikko kirjoitti:Voi vitsi, tuo on semmoinen juttu mitä ulkopuoliset tuskin voi käsittää, minä ainakaan en (uskoisin että mielikuvitus ei kerro mulle ihan sitä todellista tilannetta...). Toivoitaan kuitenkin että pääset sen kanssa sinuiksi, siis jos koet sen tarpeelliseksi.ookoo kirjoitti: ennen minulla oli hieman eri käsitys kokonaan siitä, mitä ääni on, se on vaikea selittää (:
Voisin kuvitella ainakin nukkumisen olevan aluksi aika katkonaista?
-
Ymmärsin, että pitää olla kone korvissa, jotta kuulee jotakin. Eihän sen koneen kanssa tarvitse nukkua.Tauvo kirjoitti:Jotenkin juutuin tähän asiaan kiinni...Macco kirjoitti:Juu, sitä on aina kuulon omanneena tosi hankala kuvitella, mutta voisin kuvitella että tilanne on vähän sama kuin pimeässä vietetyn ajan jälkeen valoisaan astuttaessa, jolloin kaikki valon aiheuttamat aistiärsykkeet, noh, ärsyttävät. Mutta sitten kun aisti sopeutuu, niin miellyttävätkin elämykset ovat mahdollisia.tosikko kirjoitti:Voi vitsi, tuo on semmoinen juttu mitä ulkopuoliset tuskin voi käsittää, minä ainakaan en (uskoisin että mielikuvitus ei kerro mulle ihan sitä todellista tilannetta...). Toivoitaan kuitenkin että pääset sen kanssa sinuiksi, siis jos koet sen tarpeelliseksi.ookoo kirjoitti: ennen minulla oli hieman eri käsitys kokonaan siitä, mitä ääni on, se on vaikea selittää (:

Tosiaankin vaikea ymmärtää, miltä tuntuu yhtäkkiä alkaa kuulla ääniä 15 vuoden jälkeen,
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
-
Aagh, mikä on tuo surina korvissani, kuin loppumaton tinnitus...KunkkuJ kirjoitti:Ääniä on monenlaisia. Minä olen yrittänyt saada teidät kuulemaan järjen ääntä. Sekin tuntuu olevan monelle sietämätöntä. 8)
-
Minunkin mielestäni pieru kuulostaa hassulta.KunkkuJ kirjoitti:Ääniä on monenlaisia... 8)

-
Pierrä: "Sanavartalo on pieremisen ääntä jäljittelevä onomatopoeettinen muodoste."Tauvo kirjoitti:Minunkin mielestäni pieru kuulostaa hassulta.KunkkuJ kirjoitti:Ääniä on monenlaisia... 8)
-- Nykysuomen etymologian sanakirja
-
Nykysuomen petomaanilogian sanakirja...Thoth kirjoitti:Pierrä: "Sanavartalo on pieremisen ääntä jäljittelevä onomatopoeettinen muodoste."Tauvo kirjoitti:Minunkin mielestäni pieru kuulostaa hassulta.KunkkuJ kirjoitti:Ääniä on monenlaisia... 8)
-- Nykysuomen etymologian sanakirja
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Juu tosiaan, en käytä laitetta nyt aluksi kuin harvoin ja yritän totutella, vaikka en tiedä vielä, haluanko edes muuttua 'kuulevaksi' (: katsotaanThoth kirjoitti:Ymmärsin, että pitää olla kone korvissa, jotta kuulee jotakin. Eihän sen koneen kanssa tarvitse nukkua.Tauvo kirjoitti:Jotenkin juutuin tähän asiaan kiinni...Macco kirjoitti:Juu, sitä on aina kuulon omanneena tosi hankala kuvitella, mutta voisin kuvitella että tilanne on vähän sama kuin pimeässä vietetyn ajan jälkeen valoisaan astuttaessa, jolloin kaikki valon aiheuttamat aistiärsykkeet, noh, ärsyttävät. Mutta sitten kun aisti sopeutuu, niin miellyttävätkin elämykset ovat mahdollisia.tosikko kirjoitti: Voi vitsi, tuo on semmoinen juttu mitä ulkopuoliset tuskin voi käsittää, minä ainakaan en (uskoisin että mielikuvitus ei kerro mulle ihan sitä todellista tilannetta...). Toivoitaan kuitenkin että pääset sen kanssa sinuiksi, siis jos koet sen tarpeelliseksi.
Tosiaankin vaikea ymmärtää, miltä tuntuu yhtäkkiä alkaa kuulla ääniä 15 vuoden jälkeen,
-hiljaisuus-
-
Viesti Kirjoittaja applerules! »
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
Aika noloa.applerules! kirjoitti:olin mopoauton kyydissä
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Niin on, hävetkää...Erño kirjoitti:Aika noloa.applerules! kirjoitti:olin mopoauton kyydissä
-
Viesti Kirjoittaja applerules! »
oikeassa olette! ja se wunder-baumin tuoksu: kuvottava! kiitos jumalan kaveri ei vienyt minua pitkälle ajelulle, olis edes antanu pussin päähän laitettavaks, hankkikaa oikea mopo, sanon ma!hatey kirjoitti:Niin on, hävetkää...Erño kirjoitti:Aika noloa.applerules! kirjoitti:olin mopoauton kyydissä
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka