iPad (1. gen)-käyttökokemukset
-
Re: iPad (1. gen)-käyttökokemukset
Viesti Kirjoittaja Touho »
Se alun iPad-into kestää tyypistä riippuen varmaan semmoiset 1-3 viikkoa, jonka jälkeen se alkaa tuntumaan jo enemmän tavalliselta vekottimelta muiden joukossa. Tosin kylläpä sen käyttöaika on usein pois tavallisen kompuutterin käytöstä, ja ainakin köykäisempi läppäri voi jäädä melko vähälle käytölle.
-
Viesti Kirjoittaja tahratonteräs »
Joten nyt lopputulos on juuri sellainen mitä hainkin. Kotona voin streamata sisältöä vanhasta muulista iPhoneen tai iPadiin ja kun lähden tien päälle on minulla aina oma wlan mukana jolla voin surffata iPadilla mielin määrin. Minulla alkaa olla jo vähän ikää eikä näköni ole enää niin hyvä. iPhone4:n näyttö oli tarkkuudestaan huolimatta aivan liian pieni minulle esim nettisurffailuun, pelaamisesta puhumattakaan. Nyt kaikki toimii hienosti ja on hienoa päivittää naamakirjaa isolta näytöltä, tai ammuskella vihaisia lintuja kun näkee kunnolla mihin pitää tähdätä ;-)
Siinäpä ne tärkeimmät, kahlasin tämänkin threadin läpi ennen kuin kirjoitin omat kommenttini. Ei minulla oikeastaan muuta lisättävää olen kuin se että on melko turha kinata jos toinen on selkeästi eri mieltä asioista. Tällaiset juupas-eipäs väittelyt vei monta sivua tästäkin threadistä, eikä taida olla ainoa ;-)
P.S. Makuasioista ei voi kiistellä mutta huonosta mausta voi aina huomauttaa ;-)
-
Kahlasit koko 70+ -sivuisen itku- ja ilveilykonsertin vapaaehtoisesti läpi kertasuorituksena?tahratonteräs kirjoitti: Siinäpä ne tärkeimmät, kahlasin tämänkin threadin läpi ennen kuin kirjoitin omat kommenttini. Ei minulla oikeastaan muuta lisättävää olen kuin se että on melko turha kinata jos toinen on selkeästi eri mieltä asioista. Tällaiset juupas-eipäs väittelyt vei monta sivua tästäkin threadistä, eikä taida olla ainoa ;-)

Melkoinen sissi olet.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Juuei, ei niitä itkuräksynarinoita ja trollailujaa kannata lukea. Suurin osa tuosta ilveilystä ilmestyi jo ennen kuin koko läpyskää oli täällä livenä nähty, joten senkin suhteen ne jutut voi jättää omaan arvoonsa. Tuo aika ennen laitteen ilmestymistä täkäläisiin kauppoihin oli aika pitkä, ja ilmeisesti osalla porukasta aivan liian vähän tekemistä.
Sitäpaitsi tätä ketjua on kaiketi uudelleennimetty jo pariinkin otteeseen, mutta se siitä.
Nyt kun tämä ensimmäisen sukupolven iPad ei enää ole niin mediaseksikäs ja kaikki poliittis-uskonnollinen hurmos ja huomio on jo siirtynyt uuteen malliin, on mahdollista, että tästä eteenpäin iPad 1:stä voikin jutella jo suht rauhassa, ja enimmäkseen asiassa pysyen. Kunhan vaan jättää nuo 70 edellistä sivua huomiotta.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
Niin ja tervetuloa joukkoon tummaan.
-
Viesti Kirjoittaja domeus »
Ei mulla muuta tällä kertaa, tällä tekstillä saa taas kaikki apple vihaajat kiehumaan. Mutta näin ne asiat vain on

-
Viesti Kirjoittaja jt.syrja »
Offtopic:tahratonteräs kirjoitti:
P.S. Makuasioista ei voi kiistellä mutta huonosta mausta voi aina huomauttaa ;-)
Minä taas olen sitä mieltä, että makuasiat on nimenomaan ainoita asioita mistä voi kiistellä...

Tai sitten joku voisi kertoa minulle jonkun "ei makuasian", josta voi olla kahta eri mieltä?
-
Kahlasit koko 70+ -sivuisen itku- ja ilveilykonsertin vapaaehtoisesti läpi kertasuorituksena?

Melkoinen sissi olet.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Heh, en nyt sentään yhdellä kertaa, en ole mikään masokisti ;-) Kyllä siinä muutama päivä meni.
Apropå, onko joku ladannut iPadia autossa? Onnistuuko ja kuinka kauan kestää? En huomannut että olisi missään ollut juttua siitä tässä ketjussa. Minulla on Griffinin autolaturi jolla olen ladannut iPhonea, pitää kokeilla jos onnistuu sillä...
Selvästi kyllä huomaa ettei iPadissä ole yhtä paljon tehoa kun iPhone4:ssä. Esim kun nopeasti vaihtaa sovelluksesta toiseen, iPad miettii hetken, kun taas iPhone4:llä en ole huomannut minkäänlaista lagaamista. Tämä ei sinänsä minua haittaa, minulla ei ole koskaan mihinkään niin kiire ettenkö ehtisi sen sekunnin murto-osan odottaa ;-) Toisaalta vanha iPhone3gs joka vieläkin on käytössä, on selvästi iPadiä hitaampi. Kehitys kehittyy...
-
Viesti Kirjoittaja demise »
Lainasin kokonaisuudessaan kun aika samat kokemukset täällä. Todnäk laite (16GB 3G) siirtyy kuherruskuukauden jälkeen vanhemman väen käyttöön korvaamaan maakuntien sikahinnoitellun monopoli-ADSL:n ja samalla etätuen tarve nettiongelmille toivottavasti putoaa. Javan ja Flashin puute rassaa ajoittain ihan käytännössä, enkä ole hurmoksessa iTunes-kytkennästä, mutta kokonaisuus on mukavan jouheva ja alennetuilla hinnoilla voi todeta saaneensa rahalle vastinetta.domeus kirjoitti:Olen huomannut että moni ketä ei ole edes koko ipadia livenä nähnyt saatika käyttänyt, sanoo laitteesta että sillä ei tee mitään / turha kapistus. Itsekkin olin tässä uskossa, ennenkuin hinnat tipahti ja mielenkiinto heräsi. Olisi tästä enemmänkin maksanut kun nyt osoittautui varsin käyttö peliksi. Epäilijöille olen aina sanonut, että kertoo sitten mistä saa näin pieneen pakettiin tehdyn ja näinkin hyvällä ellei parhaalla kosketusnäytöllä olevan kapistuksen. Ja niinhän se on että tälläistä pakettia jossa rauta ja ohjelmisto kohtaa näin saumattomasti ei ole vielä ketään muu tehnyt. Moniko on koittanut ja käynyt läpi muita tablet vaihtoehtoja? Itselleni ainakin tuli monessa laitteessa mm. galaxy tabissa tietty valikoiden / netin selauksen tahmaisuus esiin. Eli vieritykset jne ei mene yhtä sulavasti kuin tässä.
Ergonomiaa olen alusta pitäen epäillyt, mutta Marwaren Eco-Vue taipuu sen verran moneen asentoon että ei ole ollut ongelmia. Ei tuota kyllä kädessä pidä pitempää aikaa kuten jotain Androidia tai iPhonea.
iPad2 tuli joku tovi kokeiltua kaupassa, mutta pl. 900MHz UMTS-tuki en koe siinä olevan mitään mistä maksaa enempää. Selvästi nopeampi se kyllä oli.
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Kysy ameriikkalaisilta. Kaikki viralliset paperit ja muu todistusaineisto kertoo että Obama on kristitty ja Yhdysvalloissa syntynyt, mutta silti kymmenet miljoonat siellä on varmoja, että hän on ulkomailla syntynyt muslimi.jt.syrja kirjoitti:
Tai sitten joku voisi kertoa minulle jonkun "ei makuasian", josta voi olla kahta eri mieltä?
Tästä tullaan Ruutikallon sääntöön: Ei ole olemassa faktaa, jota riittävän tyhmä ei voisi kiistää.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Pitäisi onnistua, jos kerran iPhonenkin lataus onnistuu. Se vaan kestää reilusti pitempään, eli varmaan vaatisi 400-500km lenkin, että kokonaan latautuu. Kestäähän se verkkovirrallakin useamman tunnin.tahratonteräs kirjoitti: Apropå, onko joku ladannut iPadia autossa? Onnistuuko ja kuinka kauan kestää? En huomannut että olisi missään ollut juttua siitä tässä ketjussa. Minulla on Griffinin autolaturi jolla olen ladannut iPhonea, pitää kokeilla jos onnistuu sillä...
Minulla on ainakin semmoinen fiilis, että tuo iPadin lagaus johtuu osittain softasta. Ainakin vahvahko mutu-tuntuma kertoo, että iOS 4.3:n asentamisen jälkeen iPadin lagaus on pahempi kuin ennen, ja patteri kuluu selvästi nopeammin.Esim kun nopeasti vaihtaa sovelluksesta toiseen, iPad miettii hetken, kun taas iPhone4:llä en ole huomannut minkäänlaista lagaamista.
Tai sitten niin päin, että akunkeston kalibrointi on iOS 4.3:ssa vähän poskellaan, koska sekä iPhone että iPad tuntuvat myös latautuvan nopeammin kuin ennen. Eli viittaisi siihen, että akku ei olekaan niin loppu kuin laite väittää, tai sitten joku käyttiksen uusi ominaisuus tai bugi vie vaan entistä enemmän virtaa. Pitäisi varmaan testata ja antaa laittteen hiipua sammuksiin asti, kuten uutenakin tuli tehtyä. iPhonessa tuo akun entistä nopeampi hiipuminen näkyy jo selvästi pahemmin kuin iPadissa.
Toivotaan että iOS 4.3.2:ssa nuo ongelmat korjataan. Ainakin tuon akunkeston osalta.
-
Viesti Kirjoittaja Psaikke »
domeus kirjoitti:Olen huomannut että moni ketä ei ole edes koko ipadia livenä nähnyt saatika käyttänyt, sanoo laitteesta että sillä ei tee mitään / turha kapistus. Itsekkin olin tässä uskossa, ennenkuin hinnat tipahti ja mielenkiinto heräsi. Olisi tästä enemmänkin maksanut kun nyt osoittautui varsin käyttö peliksi. Epäilijöille olen aina sanonut, että kertoo sitten mistä saa näin pieneen pakettiin tehdyn ja näinkin hyvällä ellei parhaalla kosketusnäytöllä olevan kapistuksen. Ja niinhän se on että tälläistä pakettia jossa rauta ja ohjelmisto kohtaa näin saumattomasti ei ole vielä ketään muu tehnyt. Moniko on koittanut ja käynyt läpi muita tablet vaihtoehtoja? Itselleni ainakin tuli monessa laitteessa mm. galaxy tabissa tietty valikoiden / netin selauksen tahmaisuus esiin. Eli vieritykset jne ei mene yhtä sulavasti kuin tässä.
Ei mulla muuta tällä kertaa, tällä tekstillä saa taas kaikki apple vihaajat kiehumaan. Mutta näin ne asiat vain on
Mulla on käyttökokemusta iPhone 3GS:stä, 4:stä, iPad 1:sestä, Samsung Galaxy Tabista ja 5 tuuman Dell Streakistakin vähäsen jo. Noista kaikista mulle sopivin mobiililaite on tällä hetkellä Dell. iPadista on sanottava, että kyllä se näytön toimivuus, sulavuus ym. siinä on paras (ja ilmeisesti iPad 2:ssa vielä parempi), mutta Android (vars.Dellissä) on hyvin lähellä ja jos haluaa all-in-one-vehkeen matkaseuraksi niin Dell esim. on jo huomattavasti monipuolisempi.
Mutta toki käytettävyys, ym. on Applessa edelleen valttina ja jos ei flashia, puhelinta, tms kaipaa niin Omena maistuu parhaimmalle varmasti.
-
Minulla on käyttökokemusta n.30n Nokialaisen lisäksi iPhone3g, iPhone3gs, iPhone4, Samsung Galaxy S, Samsung Galaxy Tab sekä ZTE Light T9:stä. Juuri siksi päädyin iPadiin 8)Psaikke kirjoitti:
Mulla on käyttökokemusta iPhone 3GS:stä, 4:stä, iPad 1:sestä, Samsung Galaxy Tabista ja 5 tuuman Dell Streakistakin vähäsen jo. Noista kaikista mulle sopivin mobiililaite on tällä hetkellä Dell. iPadista on sanottava, että kyllä se näytön toimivuus, sulavuus ym. siinä on paras (ja ilmeisesti iPad 2:ssa vielä parempi), mutta Android (vars.Dellissä) on hyvin lähellä ja jos haluaa all-in-one-vehkeen matkaseuraksi niin Dell esim. on jo huomattavasti monipuolisempi.
Mutta toki käytettävyys, ym. on Applessa edelleen valttina ja jos ei flashia, puhelinta, tms kaipaa niin Omena maistuu parhaimmalle varmasti.
Syy: Lainaus kuntoon
-
Olis mukava kuulla perusteluja, miksi iPad? Ei minkään riitelyn vuoksi vaan ihan mielenkiinnosta. Kyllä mäkin sohvasurffailuun ym. valitsisin varmasti iPadin, mutta se mobiilius, puhelintoiminnot ja f-alkuinen juttu painaa vaakakupissa mulla enemmän. Niin ja muokattavuus, tiedostojen jako yms...tahratonteräs kirjoitti:Minulla on käyttökokemusta n.30n Nokialaisen lisäksi iPhone3g, iPhone3gs, iPhone4, Samsung Galaxy S, Samsung Galaxy Tab sekä ZTE Light T9:stä. Juuri siksi päädyin iPadiin 8)Psaikke kirjoitti:
-
Viesti Kirjoittaja InsaneFinn »
Miksi ihmeessä tabletille tarvitsisi puhelintoiminnot. En näe mitään syytä, miksi tabletilla pitäisi pystyä puhumaan ja on se 7" mielestäni vielä aika iso siihen homman. Mä taidan vaihteeksi toistaa itseäni, kuin mikäkin rikkinäinen levy. Mutta kuitenkin mielestäni nimenomaan 10" on hemmetin hyvä koko tabletille, kun en miellä sitä kuitenkaan taskulaitteena, vaan tykkään juuri isommasta kuvakoosta ja tabletit on sen verran ohuita, ettei ne loppujen lopuksi vie esim. repusta tai kassista paljoa tilaa. Jatkuvasti mukana kulkevana laitteena, josta sitten voi katsoa netistä tarvittaessa mitä tarvii on sitten kännykkä, jonka virkaa itselläni tällä hetkellä toimittaa iPhone 3Gs. Varsinkin kesällä ei tuo 7" tablettikaan sujahdakkaan niin hyvin taskuun, kun ei tule pahemmin isotaskuisia takkeja pidettyä +30 asteen helteillä.Psaikke kirjoitti:Olis mukava kuulla perusteluja, miksi iPad? Ei minkään riitelyn vuoksi vaan ihan mielenkiinnosta. Kyllä mäkin sohvasurffailuun ym. valitsisin varmasti iPadin, mutta se mobiilius, puhelintoiminnot ja f-alkuinen juttu painaa vaakakupissa mulla enemmän. Niin ja muokattavuus, tiedostojen jako yms...tahratonteräs kirjoitti:Minulla on käyttökokemusta n.30n Nokialaisen lisäksi iPhone3g, iPhone3gs, iPhone4, Samsung Galaxy S, Samsung Galaxy Tab sekä ZTE Light T9:stä. Juuri siksi päädyin iPadiin 8)Psaikke kirjoitti:
Flash kelpaisi itsellenikin, mutta toistaiseksi ei ole flashin suorituskyky nyky tableteissa hirveästi vakuuttanut. Tosin Asus eeePad vaikuttaa aika lupaavalta, arvosteluja odotellessa. Muokattavuus... no, onhan se tietysti kiva, että kotiruutuun saadaan kaikkea kivaa ja ehkä kohtuu hyödyllistäkin näkyviin, mutta se kyllä sitten näkyy akunkestossakin. Tiedostonjakoa en pysty millään tavalla kommentoimaan, kun ei ole ollut tarvetta jaella tiedostoja.
-
Mutta kuten sanottu pelkkään sohvasurffailuun valitsisin edelleen iPadin.
-
No, lähinnä miksi siirryin Nokialaisesta omppuun oli toimivuus ja käyttömukavuus. Ne on ne mulle kaksi tärkeintä kriteeriä. Ja kun kokeilin näitä uusia Android-laitteita, totesin vain että samaa huttua, vähän eri vaatteissa. Esim kun Android-marketista latasi jonkun ohjelman, ei koskaan voinut olla 100% varma sen toimivuudesta. Useampi kuin yksi ohjelma ei toiminut kunnolla Samsungin ja ZTE:n laitteissa. Toiseksi en ole sitten lainkaan insinöörityyppinen ihminen, eli minkäänlaiset virittämiset ym ohjelmoinnit ei kiinnosta. Haluan vain mahdollisimman yksinkertaisen ja helppokäyttöisen laitteen, laitteen jota on kiva käyttää, laite jonka haluan ottaa aina vaan uudestaan ja uudestaan esille ja tehdä sillä kaikkea kivaa. Kolmanneksi nousee design. Applen tuotteet on vaan niin hiivatin hyvännäköisiä 8)Psaikke kirjoitti:
Olis mukava kuulla perusteluja, miksi iPad? Ei minkään riitelyn vuoksi vaan ihan mielenkiinnosta. Kyllä mäkin sohvasurffailuun ym. valitsisin varmasti iPadin, mutta se mobiilius, puhelintoiminnot ja f-alkuinen juttu painaa vaakakupissa mulla enemmän. Niin ja muokattavuus, tiedostojen jako yms...
Sitten on ne puhelinominaisuudet. Tässä mielestäni androidit on menneet pahasti vikaan, ja Apple juuri oikeaan suuntaa. Ei kukaan halua puhua laitteeseen joka on tarjottimen kokoinen. Emännällä on käytössä Samsungin Galaxy Tab ja kun hän puhuu siihen, on se vaan aika oudon ja epäkäytännöllisen näköistä. Kun kaiken lisäksi se vaikuttaa siihen miten toisessa päässä kuuluu, on ongelmat aika suuria. Olen useaan otteeseen joutunut pyytämään häntä toistamaan sanomaansa kun ei sitten millään tahdo kuulua, varsinkin jos on vähän taustamelua. Ja hän pitää kuitenkin laitetta ihan naaman edessä.
Handsfree on tietysti yksi vaihtoehto, mutta itse inhoan niitä yli kaiken, autossakin käytän sellaista kaiutinhandsfreetä. En halua tunkea mitään sisälle korviini.
Samsungin Galaxy Tab ei tablettina kuitenkaan ole mitenkään huono laite. Siinä on hyvä kosketusnäyttö ja melko tehokas kone. Designiakaan ei voi haukkua. Vielä kun saavat siihen sen Androidin tab-käyttiksen 3.0 niin voi olla ihan hyä kilpailija iPadille. Toistaiseksi kuitenkaan ei.
Syy: lainaus kuntoon
-
Viesti Kirjoittaja ER »
-
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
Vika on varmasti verkkovammaisessa Applen laitteissa eli kuten ton nimisessä ketjussa tulee ilmi niin Applen laitteet on kranttuja, varsinkin Wifissä jossa ei ole välissä Applen omaa verkkolaitetta. Sad but true, Airport express reissuilla vois olla ratkaisu mikäli semmosta harrastaa paljon.ER kirjoitti:Ostin gen 1 64 GB 3g -mallin vasta. Toistaiseksi käytän pelkkää wlania koska pömpeli on yleensä kotona. Olen kokeillut vähän avoimia verkkoja kodin ulkopuolellakin. Ja yllättävän heikkoa se toiminta on kun verkon kuuluvuus ei ole huippua. Esimerkiksi lähellä avointa tukiasemaa auton sisältä ipad ei löydä koko verkkoa lainkaan, kun Nokian E63 sai kuitenkin samassa sessiossa luettua sähköpostinkin. Mikä on muiden kokemus?
Ideana siis se että Ape kiinni verkkoon ethernetillä ja antaa sen sit hoitaa langaton liikenne Apple-laitteille ja niiden kesken - syvältä, iknow
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
Edit: Linkki viittaamaani ketjuun:
http://hopeinenomena.net/viewtopic.php?f=50&t=160712
-
Viesti Kirjoittaja ER »
EDIT: Kotona vahvassa kentässä se yhteys toimii ongelmitta, vaikka tukiasema ei ole Applen.
-
Viesti Kirjoittaja oh6jih »
Applen laitteet kranttuja? En nyt sanoisi. Mukana on kulkenut iPhone 3GS, iPhone 4, MacBook pro 2008 ja 2010 mallit, iänkaiken vanha iBook ja nyt iPad 2, kymmenissä (no ipadin kanssa vasta ehkä alle kymmenessä) eri langattomissa verkoissa, eri puolilla Suomea ja osaa keski-Eurooppaa, koskaan ei oo ollu langattoman verkon kanssa ongelmia. Kotonakaan ei ole Applen tukiasemia, vaan 6v vanha telehell pelittää näiden kaikkien kanssa.IIIMacci kirjoitti:Vika on varmasti verkkovammaisessa Applen laitteissa eli kuten ton nimisessä ketjussa tulee ilmi niin Applen laitteet on kranttuja, varsinkin Wifissä jossa ei ole välissä Applen omaa verkkolaitetta. Sad but true, Airport express reissuilla vois olla ratkaisu mikäli semmosta harrastaa paljon.ER kirjoitti:Ostin gen 1 64 GB 3g -mallin vasta. Toistaiseksi käytän pelkkää wlania koska pömpeli on yleensä kotona. Olen kokeillut vähän avoimia verkkoja kodin ulkopuolellakin. Ja yllättävän heikkoa se toiminta on kun verkon kuuluvuus ei ole huippua. Esimerkiksi lähellä avointa tukiasemaa auton sisältä ipad ei löydä koko verkkoa lainkaan, kun Nokian E63 sai kuitenkin samassa sessiossa luettua sähköpostinkin. Mikä on muiden kokemus?
Ideana siis se että Ape kiinni verkkoon ethernetillä ja antaa sen sit hoitaa langaton liikenne Apple-laitteille ja niiden kesken - syvältä, iknow![]()
-
Koputa puuta, kuulut onnekkaiden joukkoon. Heh ei mut ei mullakaan nyt mitään ihmeellistä, kotona satunnaisia tökkimisiä, mutta joskus myös tienpäällä.. mutta tosiaan tuon perustamani ketjun perusteella varmimmin pelittää kun välissä on joku Apple-laite eli yhteensopivuus ongelmat sitten on ihan tsägästä kiinni. Enempää en ton ketjun perusteella pysty sanomaan.oh6jih kirjoitti:Applen laitteet kranttuja? En nyt sanoisi. Mukana on kulkenut iPhone 3GS, iPhone 4, MacBook pro 2008 ja 2010 mallit, iänkaiken vanha iBook ja nyt iPad 2, kymmenissä (no ipadin kanssa vasta ehkä alle kymmenessä) eri langattomissa verkoissa, eri puolilla Suomea ja osaa keski-Eurooppaa, koskaan ei oo ollu langattoman verkon kanssa ongelmia. Kotonakaan ei ole Applen tukiasemia, vaan 6v vanha telehell pelittää näiden kaikkien kanssa.IIIMacci kirjoitti:Vika on varmasti verkkovammaisessa Applen laitteissa eli kuten ton nimisessä ketjussa tulee ilmi niin Applen laitteet on kranttuja, varsinkin Wifissä jossa ei ole välissä Applen omaa verkkolaitetta. Sad but true, Airport express reissuilla vois olla ratkaisu mikäli semmosta harrastaa paljon.ER kirjoitti:Ostin gen 1 64 GB 3g -mallin vasta. Toistaiseksi käytän pelkkää wlania koska pömpeli on yleensä kotona. Olen kokeillut vähän avoimia verkkoja kodin ulkopuolellakin. Ja yllättävän heikkoa se toiminta on kun verkon kuuluvuus ei ole huippua. Esimerkiksi lähellä avointa tukiasemaa auton sisältä ipad ei löydä koko verkkoa lainkaan, kun Nokian E63 sai kuitenkin samassa sessiossa luettua sähköpostinkin. Mikä on muiden kokemus?
Ideana siis se että Ape kiinni verkkoon ethernetillä ja antaa sen sit hoitaa langaton liikenne Apple-laitteille ja niiden kesken - syvältä, iknow![]()
-
Viesti Kirjoittaja Mäksä »
Ite asun kerrostalossa maantasalla, ja tonne parkkikselle on noin 50m ainakin ja toimii wlan vielä sielläkin, hetken matkaa tiellekin vielä kantavuus riittää. Ei oo kyl mitään ongelmia normaalisti ollu wlanin kanssa millään Applen laitteilla tosiaan telewelliä lukuunottamatta. Siinäkin toimii ekan nettisivunlatauksen, mutta toista ei sitten lataa millään. Yhteys itse wlaniin kyllä muodostuu yhtä hyvin kuin muihinkin merkkeihin.
-
![Enkeli [a]](./images/smilies/angel_smile.gif)
Ipäd ykkönen muuten rulettaa vieläkin kuin pitääkin. En koe tarvetta päivittää vähäänaikaan ainakaan...
-
Viesti Kirjoittaja renttu85 »
Sanotaan, että makuasioista ei voi kiistellä mutta miksi sitten maailmassa soditaan?jt.syrja kirjoitti:Offtopic:tahratonteräs kirjoitti:
Minä taas olen sitä mieltä, että makuasiat on nimenomaan ainoita asioita mistä voi kiistellä...
-
Viesti Kirjoittaja Skuukeli »
Itse olen sun kanssa samaa mieltä että Tab ei ole huono laite.Olen kyseiseen laitteeseen tutustunut erittäinki paljon työni takia ja on ollut mulla pari viikkoa käytössäkin. Tosin iPadiin päädyin juurikin paremman käytettävyyden ja yleisen sulavuuden takia. Olen myös jo testannut vähän yhtä 3.0 Android tablettia Samsungilta. Käytettävyys ei vielä ole iPadin tasoa. Tosin pakko sanoa että muokattavuus Honeycombin myötä on vielä entistä isommassa roolissa koska widgetit näytölle on hieman monipuolistuneet. Mutta näkisin,että jos haluaa ilman suurempia päänsärkyjä käyttää tablettiaan valitsee iPadin.tahratonteräs kirjoitti:No, lähinnä miksi siirryin Nokialaisesta omppuun oli toimivuus ja käyttömukavuus. Ne on ne mulle kaksi tärkeintä kriteeriä. Ja kun kokeilin näitä uusia Android-laitteita, totesin vain että samaa huttua, vähän eri vaatteissa. Esim kun Android-marketista latasi jonkun ohjelman, ei koskaan voinut olla 100% varma sen toimivuudesta. Useampi kuin yksi ohjelma ei toiminut kunnolla Samsungin ja ZTE:n laitteissa. Toiseksi en ole sitten lainkaan insinöörityyppinen ihminen, eli minkäänlaiset virittämiset ym ohjelmoinnit ei kiinnosta. Haluan vain mahdollisimman yksinkertaisen ja helppokäyttöisen laitteen, laitteen jota on kiva käyttää, laite jonka haluan ottaa aina vaan uudestaan ja uudestaan esille ja tehdä sillä kaikkea kivaa. Kolmanneksi nousee design. Applen tuotteet on vaan niin hiivatin hyvännäköisiä 8)Psaikke kirjoitti:
Olis mukava kuulla perusteluja, miksi iPad? Ei minkään riitelyn vuoksi vaan ihan mielenkiinnosta. Kyllä mäkin sohvasurffailuun ym. valitsisin varmasti iPadin, mutta se mobiilius, puhelintoiminnot ja f-alkuinen juttu painaa vaakakupissa mulla enemmän. Niin ja muokattavuus, tiedostojen jako yms...
Sitten on ne puhelinominaisuudet. Tässä mielestäni androidit on menneet pahasti vikaan, ja Apple juuri oikeaan suuntaa. Ei kukaan halua puhua laitteeseen joka on tarjottimen kokoinen. Emännällä on käytössä Samsungin Galaxy Tab ja kun hän puhuu siihen, on se vaan aika oudon ja epäkäytännöllisen näköistä. Kun kaiken lisäksi se vaikuttaa siihen miten toisessa päässä kuuluu, on ongelmat aika suuria. Olen useaan otteeseen joutunut pyytämään häntä toistamaan sanomaansa kun ei sitten millään tahdo kuulua, varsinkin jos on vähän taustamelua. Ja hän pitää kuitenkin laitetta ihan naaman edessä.
Handsfree on tietysti yksi vaihtoehto, mutta itse inhoan niitä yli kaiken, autossakin käytän sellaista kaiutinhandsfreetä. En halua tunkea mitään sisälle korviini.
Samsungin Galaxy Tab ei tablettina kuitenkaan ole mitenkään huono laite. Siinä on hyvä kosketusnäyttö ja melko tehokas kone. Designiakaan ei voi haukkua. Vielä kun saavat siihen sen Androidin tab-käyttiksen 3.0 niin voi olla ihan hyä kilpailija iPadille. Toistaiseksi kuitenkaan ei.
itse olen nyt iPad1 pyöritelly yli kuukauden ja jotenkin vaan jaksaa ihmetyttää miten voi vieläkin innostua laitteesta niin paljon vaikka ei enää niin paljon ensihuumaa ole 8)
-
Toisaalta pari päivää myöhemmin mäkkärissä (jossa on myös ilmainen wlan asiakkaille, tosin vaatii ensimmäisellä kerralla rekisteröitymisen

eli tämän perusteella on tilanne 50/50

Kotona ei ole Applen kautta wlan, mutta aina toiminut hyvin. Meillä on aika iso talo (3 kerrosta) sekä kohtuullisen kokoinen tontti, enkä ole vielä löytänyt paikkaa jossa wlan ei toimisi iPadilla. Oli sitten pihalla, kellarissa tai vintillä niin aina pelittää. 8)
Aion kuitenkin jatkaa avoimien wlanien tutkimista iPadilla ja raportoin tänne tuloksista.
Ja ei, en normaalisti surffaa iPadilla kellarissa tai vintillä

Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka