Tege kirjoitti:Eikös siellä ulostulon asetuksissa ole mahdollista kytkeä laajakuva päälle?
Ymmärtääkseni sieltä tulee ulos sama kuva kuin iPadin näytössäkin.. ja sehän 4:3.
Ei voi muuttaa laajakuvaksi
Juurikin näin...tuota laajakuvaahan voi hyödyttää ainoastaan softissa, jotka tukee videon ulostuloa. Esim air video. Kun pistää videon pyörimään, niin se ei näy ipadissä..ainoastaan tv:ssä ja juuri laajakuvana.
Sit esim Booxtv ei tuota tue, joten joutuu menee puhtaasti näytön peilauksella, jolloin kuvasuhde ja näkymä on täysin identtinen ipadin näytön kanssa. Videot myös näkyvät tällöin molemmissa samaan aikaan.
Tege kirjoitti:Eikös siellä ulostulon asetuksissa ole mahdollista kytkeä laajakuva päälle?
Ymmärtääkseni sieltä tulee ulos sama kuva kuin iPadin näytössäkin.. ja sehän 4:3.
hmm... Tuolla Asetukset->Video kodassa tosiaan on laajakuva valinta. Tiedä sitten vaikuttaako tähän asiaan...täytyy kokeilla aamulla kun kerkiää kotiin.
Hyllyssä: iPhone | iPhone 3G | iPhone 3GS | iPhone 4 | iPhone 4S 16Gb White | iPhone 5 64Gb black | iPhone 6+ 64Gb gold | iPhone 6 64Gb space gray|||| Käytössä: iPhone 12 PRO MAX 512Gb gold | Watch 4 sport gold/midnight blue
hmm... Tuolla Asetukset->Video kodassa tosiaan on laajakuva valinta. Tiedä sitten vaikuttaako tähän asiaan...täytyy kokeilla aamulla kun kerkiää kotiin.
Pari viestiä ylempänä kerroin tuon tarkoituksen...
McInt0sh kirjoitti:Miksihän ipadini ei yhdistä saunalahden 3G verkkoon.. Apn on oikein, kentät täydet ja 3G näkyy mutta netti ei kuitenkaan toimi.. Wifillä toimii normaalisti. Matkapuhelindata on päällä ja dataroamingiakin kokeilin kun roamaa Elisan verkossa. Grr
Itselläni oli eilen illalla sama ongelma, mutta se ratkesi uudelleenkäynnistyksellä. Aiheesta itse asiassa löytyi ohjekin Saunalahden tukisivuilta hakusanalla "iPad".
McInt0sh kirjoitti:Miksihän ipadini ei yhdistä saunalahden 3G verkkoon.. Apn on oikein, kentät täydet ja 3G näkyy mutta netti ei kuitenkaan toimi.. Wifillä toimii normaalisti. Matkapuhelindata on päällä ja dataroamingiakin kokeilin kun roamaa Elisan verkossa. Grr
Itsellä oli sama juttu - eli oletkos ihan varma siitä APN:stä? internet.saunalahti
Itsellä oli sama juttu - eli oletkos ihan varma siitä APN:stä? internet.saunalahti
Ja siihen pitää laittaa verkkovierailu sallituksi, kun on Saunalahti ha vierailee Elisan verkossa (sanoi mulle elisashopitin poika)
Suosittelen kaikille lämpimästi Air Displayn ostoa. 7,99 App Storessa, muuttaa iPadin monitorin jatkeeksi. Hauska heittää vaikkapa Spotify tai YouTube iPadin ruudulle samalla kun itse tekee hommia/pelailee.
Juurikin näin...tuota laajakuvaahan voi hyödyttää ainoastaan softissa, jotka tukee videon ulostuloa. Esim air video. Kun pistää videon pyörimään, niin se ei näy ipadissä..ainoastaan tv:ssä ja juuri laajakuvana.
Sit esim Booxtv ei tuota tue, joten joutuu menee puhtaasti näytön peilauksella, jolloin kuvasuhde ja näkymä on täysin identtinen ipadin näytön kanssa. Videot myös näkyvät tällöin molemmissa samaan aikaan.
Pitäisikö tämän toimia ihan vain niin, että laitan laajakuvaulostulon päälle ja Air Videolla videon pyörimään? Itsellä näkyy jostain syystä 4:3 ja myös pädin ruudulla näkyy video, missähän vika?
Pomzzi kirjoitti:Suosittelen kaikille lämpimästi Air Displayn ostoa. 7,99 App Storessa, muuttaa iPadin monitorin jatkeeksi. Hauska heittää vaikkapa Spotify tai YouTube iPadin ruudulle samalla kun itse tekee hommia/pelailee.
Mielestäni ohjelma on yhtä hyödyllinen kuin peruspieruohjelmat, Ei ole mitää hyötyä/iloa heittää toiselle ruudulle esim. photoshopin palettia tai spotifyitä. Remote-desktop ohjelmat tekevät asian paremmin jos tarvitsee etäyhteyksiä. Ainoa käyttö mitä keksin oli fin-tv ruudun siirto padille, tuohonkin kyllä löytyy parempia tapoja...
Pomzzi kirjoitti:Suosittelen kaikille lämpimästi Air Displayn ostoa. 7,99 App Storessa, muuttaa iPadin monitorin jatkeeksi. Hauska heittää vaikkapa Spotify tai YouTube iPadin ruudulle samalla kun itse tekee hommia/pelailee.
Mielestäni ohjelma on yhtä hyödyllinen kuin peruspieruohjelmat, Ei ole mitää hyötyä/iloa heittää toiselle ruudulle esim. photoshopin palettia tai spotifyitä. Remote-desktop ohjelmat tekevät asian paremmin jos tarvitsee etäyhteyksiä. Ainoa käyttö mitä keksin oli fin-tv ruudun siirto padille, tuohonkin kyllä löytyy parempia tapoja...
Presetarkoitukseen luin jostain kätevän kokemuksen tosta - tai idean.. eli esim. asiakaspaltsussa asiakkaalle iPäd käteen ja läppäriltä heittää kamaa sen ruudulle nähtäväksi.. ihan jees Wow-factor jos sen lisäksi esitettävä matsku istuu ja on muutekin laadullisesti kohallaan...
En tiedä onko tää nyt oikea aihealue, mutta mun iPad kakkoselle asentamani Death Rally ja Garage Band kaatuilee. Death Rally kaatuu usein jossain vaiheessa ja garage bandi kaatuu heti paikalla. Ja kaatumisella tarkotan nyt sitä, että ohjelma sammuu ja home valikko tulee näkyviin. Noi toimi aluksi ongelmitta, mutta sitten alkanu viime päivinä sekoilee. Oon yrittäny resetointia yms. mutta eipä auta. Onko tää joku yleinen ongelma vai mättääkö mahdollisesti joku? Saattaa olla itse asiassa että joku toinenkin sovellus teki samaa joskus.
^
Multa löytyy molemmat ohjelmat iPad ykkösestä, eikä kaatumisia ole ollut. Death Rally löytyy myös iPhonesta, myös siinä toiminut moitteettomasti. En kyllä keksi, mistä moinen bugailu voisi johtua.
iPhone | Apple Watch | iPad | Macbook Pro | Airpods
Kakkosnäytöstä on paljonkin iloa ja hyötyä, vähän on jo ikävä kun vaihdoin läppärin pöytäkoneeseen ja nyt on vain yksi 30" näyttö. Ipadin näyttö on kyllä tuohon tarkoitukseen vähän turhan pieni.
Kakkosnäytöstä on paljonkin iloa ja hyötyä, vähän on jo ikävä kun vaihdoin läppärin pöytäkoneeseen ja nyt on vain yksi 30" näyttö. Ipadin näyttö on kyllä tuohon tarkoitukseen vähän turhan pieni.
Oikeasta kakkosnäytöstä on paljonkin iloa, Air displaystä ilosta en nyt paljoa riemuitsisi...
Oikeasta kakkosnäytöstä on paljonkin iloa, Air displaystä ilosta en nyt paljoa riemuitsisi...
Onko tullu näille vänkääjille mieleen että yhdelle asia voi olla hyödyllinen ja toiselle hyödytön!?
MARKi kirjoitti:
Onko tullu näille vänkääjille mieleen että yhdelle asia voi olla hyödyllinen ja toiselle hyödytön!?
Ei. Tämä on vähän kuin Flash, sekin on ipadissa täysin hyödytön jollei Apple toisin päätä.
Edit: ja mistä lähtien se, että 2 ihmistä on kerran maininnut mielipiteensä jostain asiasta, on ollut vänkäämistä?!?
Viimeksi muokannut oh6jih, 9.4.2011 klo 16.52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
IIIMacci kirjoitti:
Ei. Tämä on vähän kuin Flash, sekin on ipadissa täysin hyödytön jollei Apple toisin päätä.
Edit: ja mistä lähtien se, että 2 ihmistä on kerran maininnut mielipiteensä jostain asiasta, on ollut vänkäämistä?!?
Toiselle se on vänkäämistä toiselle ei.. no ei mutta tämmöstä samanlaista vääntöä "mun mielestä tosta ei ole hyötyä" on täällä ympäriinsä. Ja varmasti itsekkin siihen syylistyn.. tää nyt vaan oli jotenkin hölmö aiheena että jonkun hyötysofan hyödyllisyyttä sit dissataan kun ei itse moista tarvitse...
Flashin hyöty taasen on ihan eri juttu.... siitä taitaa olla omat ketjutkin.
Blastbeat kirjoitti:En tiedä onko tää nyt oikea aihealue, mutta mun iPad kakkoselle asentamani Death Rally ja Garage Band kaatuilee. Death Rally kaatuu usein jossain vaiheessa ja garage bandi kaatuu heti paikalla. Ja kaatumisella tarkotan nyt sitä, että ohjelma sammuu ja home valikko tulee näkyviin. Noi toimi aluksi ongelmitta, mutta sitten alkanu viime päivinä sekoilee. Oon yrittäny resetointia yms. mutta eipä auta. Onko tää joku yleinen ongelma vai mättääkö mahdollisesti joku? Saattaa olla itse asiassa että joku toinenkin sovellus teki samaa joskus.
Mulla alko Garage Band tekemään samaa. Ei saanut käyntiin vaan palasi työpöydälle. Suljin sovelluksia joita oli auki (noin 30). Se auttoi, taas toimii
iPhone 14 Pro + iPad Air 4 2020 & Apple Pencil 2 + Apple Watch Ultra & S8 + AirPods Pro + AppleTV 4K 2021
## Taloudessa kokemusta iPhone 4, 5, 5S, 6, 6S, 7+, X, 11 Pro, 12 Pro, iPad FIRST, Air 2, Apple Watch Series 0, 3, 4 ##