Ärsytystopic
-
Ärsytystopic
Viesti Kirjoittaja Maza »
Minua ärsyttää ihmiset, jotka ovat kauppajonossa kuin passintarkastuksessa konsanaan. Ei siihen tarvitse jättää viittä metriä tilaa eteen, minä haluan nostaa kaljat ja makkarat hihnalle!
-
Re: Ärsytystopic
Viesti Kirjoittaja Macco »
Niin ja kaupungilla kävellessä ärsyttää hitaasti ja leveästi liikkuvat ihmiset. Ja pyöräteillä ihmiset, jotka eivät tiedä kumpaa puolta ajaisivat, joten kulkevat ihan keskellä, mutta samalla seilaten ennustamattomasti puolelta toiselle. Ja tietenkin he, jotka näkevät pyöräilijän tulevan 20 metrin päässä ja pysähtyvät niille sijoilleen ettei vaan tule onnettomuutta. Ja yleensä se paikka johon pysähdytään, on keskellä kulkuväylää niin ettei siitä varmasti pääse ohi.
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Lisäksi ärsyttää yli kaiken liiallinen anteeksipyytely.
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Mutta jos siihen vain lyö jotain nopeasti, niin se ei näytä yhtään edes nimeltä. ;___;Macco kirjoitti:Minua ärsyttää kauppajonoissa ihmiset, jotka kirjoittavat kuittiin allekirjoitustaan samalla intensiteetillä ja vauhdilla, kuin Rembrandt maalasi taulujaan. Onneksi sirukortin lukijat yleistyvät vauhdilla.
Mutta kun jalankulkijat ei osaa valita puoltaan, niin meidän pitää kierrellä ja kaarrella, että pääsemme niistä ihmiskeiloista ohi!Macco kirjoitti:...Ja pyöräteillä ihmiset, jotka eivät tiedä kumpaa puolta ajaisivat, joten kulkevat ihan keskellä, mutta samalla seilaten ennustamattomasti puolelta toiselle...
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Ja anteeksi, kun sanoin tällaisen mielipiteen.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
-
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Erityisesti ärsyttää Turussa ilman äänenvaimenninta natsi-saabillaan ajeleva Olavi Mäenpää. Ulkopaikkakuntalaisille tiedoksi, että kyseessä on hänen vaaliautonsa. Autoon on maalattu hänen numeronsa ja soinilaistyylisiä iskulauseita (vaikka on eri puolue) tyyliin "Suomi suomalaisille".
-
Viesti Kirjoittaja Macco »
"No teepä niin, että mene Windowsissa C:\Windows\..."

-
Soneran sähköpostiongelmista olin heille kerran yhteydessä ja minun käskettiin toistuvasti katsomaan Outlook expressin asetuksista yhtä juttua. Pariin kertaan sanoin, ettei Macissäni ole Outlookia. Kun taas käskettiin (saman puhelun aikana klikata Outlook auki käynnistä valikosta, koska sieltä se ainakin löytyy) kysyin tyypiltä onko hän tietoinen, että on olemassa myös Mac-tietokoneita ja väittääkö hän todella, että minun 10.5.x on Windowsin käyttöjärjestelmä? Silloin ärsytti se.Macco kirjoitti:Tällä hetkellä minua ärsyttää se, että saan edelleen ohjeita Windowsille, vaikka olen noin 7 kertaan painottanut, että minä käytän Maccia, eikä minulla ole päivittäisessä käytössäni Windowsia.
Nyt se, kun jossain on ruokaa jossa on seassa porkkanaa. Silloin on porkkana aina se mitä siinä on eniten. Itse kun en porkkanasta edes pidä. Tyyliin uuniin laitettavat juurekset = 80% porkkanaa, välillä törmää porkkanakeittoon jossa on herneitä, vaikkei porkkana edes kuulu hernekeittoon.
-
Viesti Kirjoittaja tosikko »
Tuohan on suorastaan vaarallista.Anniel kirjoitti:Mua ärsyttää ihmiset jotka alkavat tuttuja nähdessään parveilla ovien, liukuportaiden ja muiden ahtaiden paikkojen edessä.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Erño »
NZXT H1| R7 5700G | RX6800XT/Vega 8|32GB RAM
Samsung Galaxy S10e
Paennut puutarhasta.
-
Viesti Kirjoittaja hatey »

Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
EDIT: Toinen seikka joka nostaa piikit pystyyn on oikeuslaitoksen lepsulta vaikuttava linja vaarallisten rikollisten ja vakavien rikosten suhteen.
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
Se on vähän sama juttu, kun jos ei pidä vaaleanpunaisista yliampuvista "ämmähomoista" leimataan homofoobikoksi...amanita kirjoitti:Minua ärsyttää erittäin harva asia, yhtenä harvoista, mutta lähes suurimpana se, että realismia ja kritiikkiä maahanmuuttoasioissa kutsutaan lähes säännönmukaisesti rasismiksi.
-
Viesti Kirjoittaja Salamijakk »
On ihailtavaa, etten ole enää hompun ainut Copernicus, joka ei paljon muuta teekään kuin uusia topiceja. Hyvä Maza ja muutkin uusien ketjujen aloittajat.Maza kirjoitti:Aloitetaan asettamalla rima melko alas.
Minua ärsyttää ihmiset, jotka ovat kauppajonossa kuin passintarkastuksessa konsanaan. Ei siihen tarvitse jättää viittä metriä tilaa eteen, minä haluan nostaa kaljat ja makkarat hihnalle!
Varsinaisesti tänään ärsytti vilkun käyttäjät autoissaan (onanointiaivot omassa onanaointipanssarissaan). He kyllä näkivät, että olin tulossa ja kääntymässä risteyksestä vasempaan, mutta vasemmalta tulijat laittoivat aina vilkun silloin päälle, kun olivat jo risteysalueella? He eivät huomioineet minun pyrkimyksiäni, vaan ajelivat itsekkäästi vain itseään ajatellen ja vilkuttivatkin sitten vain itselleen, mikä ei käsittääkseni ole vilkunkäytön tarkoitus.
Lisään vielä, että näytin kaunista keskisormeani kaikille itselleen vilkuttajille.
- Salamijakk
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Entä jos minä tulisin käymään?amanita kirjoitti:Minua ärsyttää ..... se, että realismia ja kritiikkiä maahanmuuttoasioissa kutsutaan lähes säännönmukaisesti rasismiksi.... Toinen seikka joka nostaa piikit pystyyn on oikeuslaitoksen lepsulta vaikuttava linja vaarallisten ja vakavien rikosten suhteen.
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
ps. eikö olekin tyylipuhdas lainaus?
-
Viesti Kirjoittaja Touho »
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kaiken lisäksi vielä keväällä, jolloin luulisi auringon ja titityiden piristävän talven mustaamaa mieltä.
Ilmeisesti ihmisillä on elämä tosi hyvällä mallilla, jos ainoat ärsytysaiheet on tätä tasoa, mutta niihnän se useimmiten menee. Onhan esmes joku koirankakka ilmeisesti joku elämää suurempi ongelma joka kevät, ainakin jos lehtien yleisönosastojen ja tekstaripalstojen ykkösaiheita on uskominen.
Missäs noin tyhmiä helptesk-henkilöitä päästetään töihin? Tosin tuntuu olevan aika yleistä, että robotteja sinne ilmeisesti palkataan. Tai varmaan juuri siksi, ettei robotti ole vailla palkkaa.Macco kirjoitti:Tällä hetkellä minua ärsyttää se, että saan edelleen ohjeita Windowsille, vaikka olen noin 7 kertaan painottanut, että minä käytän Maccia, eikä minulla ole päivittäisessä käytössäni Windowsia.
Tuo ei vaan käytännössä toimi kuin hyvällä tuurilla. Voihan sen ääniefektin antaa muutenkin, mutta monesti tuo ääniefektin antaminen niiden holtittomasti tuijaavien ihmiskeilojen takana on pahempi ja vaarallisempi konsti kuin mahdollisimman nopeasti ja äänettömästi ohi puikkelehtiminen.Mikael K. kirjoitti:Olen huomannut seuraavan metodin avulla syntyvän tilaa pyörätielle. Jos edessä hortoilee jalankulkijoita päämäärättömästi vailla tajua henkensä uhmaamisesta niin ennen kohtaamista kannattaa koukata vesilammikon kautta jos pyörän jarrulevyt eivät ole vielä märät. Lammikosta roiskahtavan vesitilkan ansiosta jarrulevyt kastuvat ja sopivasti ennen jalankulkijoiden kohtaamista pyöräilijä koskettaa nopeasti jarruvipuja. Meteli on melkoinen, kun levyt kuivuvat jarruttaessa ja edessä on avoin reitti.
Monesti käy niin, että jos varoitat tulostasi etukäteen, se ihmiskeila lähteekin tuijaamaan arvaamattomasti puolelta toiselle, ja yleensä ensin juuri siihen suuntaan mihin itsekin väistöliikkeesi tähtäät, ja sen vapaan raon avautuminen kestää tuplasti tai triplasti kauemmin, ja joudut yleensä hidastamaan vauhtisi lähes nollaan.
Monesti sen ongelmaopstaakkelin ohitus tapahtuu helpoiten ja vähimmällä vaivalla heittämällä itsesi äänettömästi kyseisen opstaakkelin rinnalle ja ohi jo ennen kuin opstaakkeli ehtii reagoimaan mitenkään. Näin olet itse jo turvassa ja edessäsi on esteetön baana siinä vaiheessa kun se kävelevä este vasta säikähtää ja alkaa tekemään tavanomaiset heiluriliikkeensä.
Varsinkin jos kyseessä on joku iPodin napit korvissa kulkea, joka ei välttämättä kuule edes niitä ulvahtelevia jarrulevyjäsi, saati että olisi 100% tietoinen ympäröivästä todellisuudesta. Vaikka olisikin, mahdollinen musiikki tai muu ääni kuulokkeista heikentää taustaääninen tarkan suunnan arviointikykyä selvästi.
Edellisessä fillarissa oli tuota märkää jarru-ulinaa hienovaraisempi huomionherätyskonsti, nimittäin jarrukahvojen namiskat, jotka naksuivat sopivasti kun niitä jarruhantaakeja vähän veti sisäänpäin. Tosin nappikorvaisia vastaan sillä ei tietty ollut juuri mitään virkaa.
-
Viesti Kirjoittaja Lare »
Kunkku ja Kinkku...KunkkuJ kirjoitti:Entä jos minä tulisin käymään?Se olisi sinulle varmasti rauhoittava kokemus.
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja amanita »
Taisin editoida viestiäni jokusen kerran.KunkkuJ kirjoitti:Entä jos minä tulisin käymään?amanita kirjoitti:Minua ärsyttää ..... se, että realismia ja kritiikkiä maahanmuuttoasioissa kutsutaan lähes säännönmukaisesti rasismiksi.... Toinen seikka joka nostaa piikit pystyyn on oikeuslaitoksen lepsulta vaikuttava linja vaarallisten ja vakavien rikosten suhteen.Se olisi sinulle varmasti rauhoittava kokemus.
ps. eikö olekin tyylipuhdas lainaus?
Olen oppinut olemaan viilipyttymäisen rauhallinen monenmoisten ikäloppujen äijänkaakkien käklätysten suhteen.

M.O.T.
Apple-käyttäjät ry:n jäsen • http://appleusers.fi/
-
-
Viesti Kirjoittaja Touho »
Juu-uh, toisilla tuntuu olevan se ärsykynnys ihmeen matalalla, tai ainakin se laukeaa mitä ihmeellisimmistä asioista. Ärsyile ihan rauhassa vaan, itse kukin tekee sitä joskus, kuka mistäkin syystä.Maza kirjoitti:Ja sitten mua ärsyttää ihmiset, jotka tietävät aina paremmin ja ovat aina oikeassa.
Kyllä minuakin välillä ärsyttää tuo ihmisten yleinen typeryys, kuten näköjään useimpia muitakin. Samoin kuin kaikenlainen tyhjänpäiväinen narina ja juonittelu, silloin kun siitä on tullut jo elämäntapa.
Semmoinen jatkuva ilmanaikuisista aiheista ärsyily, turha verenpaineen nostatus ja ressihormonin eritys ei varmaan ole kovin terveellistäkään, ainakaan pitemmän päälle. Hetkelliset höyrynpäästöt ovat asia erikseen.
-
Viesti Kirjoittaja Salamijakk »
Ehkä Maza laatikin tämän topicin "Ärsytystopic" myös ärsyttämään? Siis topicilla olisikin kaksi merkitystä.Touho kirjoitti:Juu-uh, toisilla tuntuu olevan se ärsykynnys ihmeen matalalla, tai ainakin se laukeaa mitä ihmeellisimmistä asioista. Ärsyile ihan rauhassa vaan, itse kukin tekee sitä joskus, kuka mistäkin syystä.Maza kirjoitti:Ja sitten mua ärsyttää ihmiset, jotka tietävät aina paremmin ja ovat aina oikeassa.
Kyllä minuakin välillä ärsyttää tuo ihmisten yleinen typeryys, kuten näköjään useimpia muitakin. Samoin kuin kaikenlainen tyhjänpäiväinen narina ja juonittelu, silloin kun siitä on tullut jo elämäntapa.
Semmoinen jatkuva ilmanaikuisista aiheista ärsyily, turha verenpaineen nostatus ja ressihormonin eritys ei varmaan ole kovin terveellistäkään, ainakaan pitemmän päälle. Hetkelliset höyrynpäästöt ovat asia erikseen.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
- Salamijakk
-
Viesti Kirjoittaja omenamyyrä »
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Mutta keijuketjuhan on todella typerä ja tavallaan ärsyttävä.omenamyyrä kirjoitti:Minua ärsyttää ihmiset jotka tulevat ketjuihin (hmm. esim. keijuketju!) valittamaan. Painukaa muille alueille jos eivät keijut kiinnosta!
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka