Jaa että ilmaisohjelmat pitäisi kieltää? Jos on kaksi samantapaista ohjelmaa tarkoitettu samaan asiaan maksaisitko 29e vai ottaisitko ilmaiseksi sen toisen?
Sä voit yrittää kieltää noita kehittäjiä tekemästä ilmaisohjelmia jos se sua häiritsee..
Viimeksi muokannut wantsomeapple, 7.4.2011 klo 14.47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Always have your stuff when you need it with Dropbox. 2GB account is free! http://db.tt/TqDYKHO
wantsomeapple kirjoitti:Jaa että ilmaisohjelmat pitäisi kieltää? Jos on kaksi samantapaista ohjelmaa tarkoitettu samaan asiaan maksaisitko 29e vai ottaisitko ilmaiseksi sen toisen?
Sä voit yrittää kieltää noita kehittäjiä tekemästä ilmaisohjelmia jos se sua häiritsee..
Ei kai sellaista kukaan sanonut. Jos kyseiseen hommaan ei ole ilmaista ohjelmaa, niin sitten ei ole. Ja sitten pitää maksaa ohjelman tekijälle tai tehdä itse. Kaikkea ei vaan saa ilmaiseksi.
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
Maza kirjoitti:Jos kyseiseen hommaan ei ole ilmaista ohjelmaa, niin sitten ei ole. Ja sitten pitää maksaa ohjelman tekijälle tai tehdä itse. Kaikkea ei vaan saa ilmaiseksi.
No ei ketään sanonut ettei ole kun kysyin.
Always have your stuff when you need it with Dropbox. 2GB account is free! http://db.tt/TqDYKHO
Luultavasti ei. Olisi aika outoa että noinkin "vaarallinen" toiminto olisi yhden napin takana, jolloin vahinko olisi aika helppo tapahtua. Toki, onhan roskakori olemassa, mutta silti voisi johtaa kiperiin tiedostojen palautteluoperaatioihin – jos ei keksi painaa komento+z.
Mut, Järjestelmäasetuksistahan noita näppisoikoteitä tietääkseni voi sotke haluamikseen?
eskofot kirjoitti:Hei millä saa finderin ikkunan listanäkymään "viimeksi muutettu" aikanäkymän, nyt mulla näkyy "viimeksi avattu" ja se ei kiinnosta yhtään.
eskofot kirjoitti:Hei millä saa finderin ikkunan listanäkymään "viimeksi muutettu" aikanäkymän, nyt mulla näkyy "viimeksi avattu" ja se ei kiinnosta yhtään.
cmd+j
Jeee! View options? En ole tiennyt tuosta, siellähän on myös "käytä oletusarvona". Kiitoskiitoskiitos.
yaman kirjoitti:eli macbook pitäisi nollata. poistaa kaikki tiedostot yms. siis siihen tilaan kun se on ostaessasi sen kaupasta. Miten?
Disk Utilityllä (lienee suomeksi joku levytyökalu tms.) voit kirjoitella levylle kaiken päälle jotain ja sitten asentaa uudestaan. Pelkkä uudelleen asennus vanhat osiot tyhjentäen jos haluat tiedostot pois siten, ettei kaivelemallakaan löydä. Uudelleen asennuksella lähtevät kaikki kertyneet ohjelmat ja asetukset. Toisaalta, jos näin rajuille toimille ei ole tarvetta, niin aika pitkälle pötkii sitenkin, että poistaa käyttäjät ja luo uudet, mutta silloin kone ei ole kuitenkaan samassa tilassa kuin se kaupasta ostettaessa oli.
Semmottinen ongelma on nyt OSX 10.5.8 kanssa että Finderissä kun haluaisin avata tiedostoa esim. toisessa ohjelmassa, tai luoda uuden kansion tahikka mitä vaan ikään kuin hiiren oikean panikkeen takana olevia asioita, Finder menee jumiin. Alkaa pallo vaan pyörimään ja pakota lopettamaan -kautta näyttää ettei vastaa.. Muuten toimii ihan moitteetta mutta tuo ei jostain syystä toimi. Mikähän tuossa olis vikana?
E: täsmennykseksi vielä sen verran että siis valikoiden kautta homma toimii, muttei hiirellä..
Kumustelija kirjoitti:Semmottinen ongelma on nyt OSX 10.5.8 kanssa että Finderissä kun haluaisin avata tiedostoa esim. toisessa ohjelmassa, tai luoda uuden kansion tahikka mitä vaan ikään kuin hiiren oikean panikkeen takana olevia asioita, Finder menee jumiin. Alkaa pallo vaan pyörimään ja pakota lopettamaan -kautta näyttää ettei vastaa.. Muuten toimii ihan moitteetta mutta tuo ei jostain syystä toimi. Mikähän tuossa olis vikana?
E: täsmennykseksi vielä sen verran että siis valikoiden kautta homma toimii, muttei hiirellä..
OK. Vastaan nyt tänne, kun kerran ollaan oikeassa aihepiirissä. Eli stuffit-pluginiä ei ollut Contextual Menu -kansiossa - oliko siellä yhtään mitään? Periaatteessa mikä tahansa plugin voisi oireilla tällä tavalla (stuffit oli ainakin joskus pahamaineisin). Jos siellä kansiossa on yhtään mitään, sen voi siirtää tilapäisesti vaikka työpöydälle, käynnistää koneen uudelleen ja katsoa, auttaako se mitään. Jos kansio on tyhjä, niin mulla ei tule nyt mieleen mitään muutakaan fiksua. Saatko "ei vastaa"->"käynnistä Finder uudelleen"-ruljanssin jälkeen mitään virheraporttia, jonka voisit kopioida tänne?
jakkumasa kirjoitti:
OK. Vastaan nyt tänne, kun kerran ollaan oikeassa aihepiirissä. Eli stuffit-pluginiä ei ollut Contextual Menu -kansiossa - oliko siellä yhtään mitään? Periaatteessa mikä tahansa plugin voisi oireilla tällä tavalla (stuffit oli ainakin joskus pahamaineisin). Jos siellä kansiossa on yhtään mitään, sen voi siirtää tilapäisesti vaikka työpöydälle, käynnistää koneen uudelleen ja katsoa, auttaako se mitään. Jos kansio on tyhjä, niin mulla ei tule nyt mieleen mitään muutakaan fiksua. Saatko "ei vastaa"->"käynnistä Finder uudelleen"-ruljanssin jälkeen mitään virheraporttia, jonka voisit kopioida tänne?
On siellä parallelsCM.plugin muttei muuta, pitääpä koittaa tuota..
Eipä kyllä auttanu, eikä myöskään tule mitään virheraportteja, käynnistyy vaan uudelleen..
Viimeksi muokannut Kumustelija, 16.4.2011 klo 10.45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vanhempieni vanhaan Macciin pitäisi asentaa uusi käyttöjärjestelmä, ja kyselisinkin täällä vähän perusjuttuja kun en itse näistä kauheasti tiedä. Eli kone on Power Pc G4, 1,33ghz, 768mt DDR SDRAM. Käyttöjärjestelmä on nyt 10.3.9 ja varmaan siis 10.4 tai 10.5 pitäisi hankkia. Onko tietoa kuinka hyvin tuo 10.5 leopardi pyörii tuolla 768 muistilla? Periaatteessa koneella ei paljon muuta tarvitse käyttää kuin nettiä ja jotain perusohjelmia (office, Itunes, valokuvat..) Ja tärkeimpänä, onko noita vanhoja käyttiksiä miten paljon myynnissä, ja missä? Täällä on kai joitakin ollut mutta nyt en löytänyt.
Ps. Siirsin tämän vielä tänne tuolta toisesta ketjusta kun on enemmän lukijoille. Wk:lle kiitoksia aiemmasta vastauksesta.
Moi!
Safari ja Firefox eivät jostain syystä lataa googlen kuvahaun pikkukuvia, tai googlen karttahaun karttaa näkyviin. Olen uusi Mac-käyttäjä, joten en tiedä mitä asetuksia pitäisi muuttaa jotta saisin kuvat ja kartat näkyviin. Jos kuitenkin klikkaan jotakin kuvaa, kyseinen sivu latautuu kuvan kanssa normaalisti.
Kiitos vastauksista
Kumustelija kirjoitti:Semmottinen ongelma on nyt OSX 10.5.8 kanssa että Finderissä kun haluaisin avata tiedostoa esim. toisessa ohjelmassa, tai luoda uuden kansion tahikka mitä vaan ikään kuin hiiren oikean panikkeen takana olevia asioita, Finder menee jumiin.
Ja näin käy vain Finderissä ja aina myös jos jos painat näppiksestä ctrl alas ja klikkaat?
En tiedä kuuluuko tämä kysymys käyttöjärjestelmien alle, mutta tyhmä kysymys ainakin on.
Tarvitsen työssäni ohjelmaa (Hotellinx), joka ohjelman teknisen tuen mukaan ei toimi macissä. Toimii siis vain pc:ssä.
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin macin saa "näyttelemään" pc:tä, jolloin siinä voi pyörittää vain pc:lle tehtyjä ohjelmia?
Mahtaisiko tällä tavalla onnistua tuon Hotellinxin käyttäminen macillä? Ja jos onnistuu, niin kuinka näppärästi macistä tulee tarvittaessa muka-pc?