^ En tiedä sitten onko se hiiriongelma enemmän niillä, jotka pelaavat Macillä jotain? Itselläni kun ei ole yhtään peliä Maceissä, no shakki taitaa olla (eikös niissä ole sellainen jo tehtaalta tullessaan?) Itse pidän siitä, että kämmen ei taitu ranteesta ylös kun on hiiri kädessä ja korkealla hiirellä herkästi taas käy niin...
No, avataret nyt on mitä on, se taas johtunee huonosta geenimateriaalista...
Tauvo kirjoitti:^ En tiedä sitten onko se hiiriongelma enemmän niillä, jotka pelaavat Macillä jotain?
En itse pysty kuvittelemaan käyttäväni applen hiiriä muussa kuin netin selailussa, ovat sen verta karuja viritelmiä. Kyllähän sillä jotain strategia-naksuttelua ehkä pelailisi mutta ei missään nimessä mitään mikä vaatisi minkänlaista tarkkuutta. Ihan nättihän se magic mouse(?) on mutta ei vaan istu omaan käteeni.
En kyllä ymmärrä tuota hiiristä valittamista kun ei niitä applen hiiriä ole pakko käyttää. Tähän mennessä kaikki hiiret mitä olen MacBookkiin kiinni iskeny ovat pelittäneet, tälläkin hetkellä käytössä Steelseriessin hiiri mikä ei todellakaan ole mac-käyttöön suunniteltu. Omaa tyhmyyttään jos ei osaa hiirtä ostaa.
Magic mouse on varsin hyvä macissa, kunhan sattuu saamaan lonksumattoman yksilön. Joskus niitä lonksuaviakin oli nimittäin. Itse en taas pysty noita kovin muhkeita hiiriä käyttämään. Tästä syystä tuli myytyä logitechin performance mx -hiirikin. Plussaa magic mouselle ladattavista pattereista, lpmx-hiiressä lataaminen tapahtui usb-piuhan nokassa roikottamalla, mikä oli syvältä.
Juu, ei sitä Magic Mousea voi oikein käyttää peleissä. Peleissä pitää usein esimerkiksi painaa nopeasti oikeaa hiirennappia ja Magic Mousessa pitää samalla aina nostaa vasemmanpuoleinen sormi ilmaan ja painaa vasta sitten oikeaa nappia. Tuo piirre ärsyttää tavallisessakin käytössä.
Euno kirjoitti:
Samalla lailla kaikki fanaattiset käyttäjät ärsyttävät, näissä on vain se ero että apple-fanit kehuvat omia tuotteitaan toisin kuin microsoft-fanit keskittyvät vain toisten laitteiden mollaamiseen. Vaikea ymmärtää miten kukaan jaksaa.
Öhöm, yleensähän asia on aivan päinvastoin. Eli Apple faneilta saa aina kuulla miten huono se Windows on, ja kuinka paljon saa säätää asioiden kanssa. Aina muistetaan myös kertoa kuinka huono se Acer, tai muun merkkinen läppäri on.
Päinvastoin? Eli Apple-fanit haukkuu Windowsia ja MS-fanit ei hauku Macia? Mistäs nää Macia haukkuvat MS-fanit, jotka ei ole edes Macia käyttäneetkään, tulee? Sen sijaan luulisin, että aika moni Apple-fani on siirtynyt Windowsista Maciin, että kenties siellä jotain kokemusta on, että voi haukkua / kertoa totuuksia . Toiseen suuntaan tapahtuneista siirtymisistä saa ainakin harvemmin lukea.
Magic Mousen suurimmat ongelmat on mun mielestä pinta- ja pohjamateriaalit ja se, että oikeaa klikkausta varten pitää nostaa sormi pois vasemmalta puolelta hiirtä. Se pintamateriaali on ihan sievää ehkä, mutta tommonen kiiltävä muovi ei toimi lainkaan jos on vähänkin kosteat kädet (tai muuten vaan töhkäiset). Muutenkin pinta on hieman liian epäherkkä välillä (tämä varmaan enemmänkin ajuriongelma). Saisi Magic Mouse olla samanlaista matskua kuin MBP:den trackpadit, niin toimisi ainakin omassa käytössäni huomattavasti paremmin. Lisäksi Magic Mouse liukuu mun hieman kuluneella hiirimatolla todella huonosti verrattuna VX Revolutioniin. Pitäisi varmaan laittaa alle jotain teflonteippiä.
Mataluus on mun mielestä ihan huippu juttu. Ei nouse ranne koukistuneeseen asentoon kuten muilla hiirillä. Ei sillä, että mulla olis mitään ergonomiaongelmia muidenkaan hiirien kanssa koskaan ollu, mutta Magic Mouse tuntuu omaan käpälään ergonomisemmalta. Kaupassa hiiriä on ihan turha vertailla, jos ei pääse istumaan pöydän ääreen, kuten kotona hiirtä käytettäessä. Kaupassa käsi rasittuu oikeastaan millä tahansa hiirellä, ainakin mulla.
Mailia kirjoitti: Microsoftilla on onneksi laadukkaita hiiriä, jos vielä panostaisivat hieman Mac tukeen, niin bueno.
hmm. mun mielestä microsoft -merkkiset hiiret on lähes yhtä paskoja kuin applen mukana tulevat -toki kokeilen kaikki hiiret joita markkinoille tulee.. enkä ikinä ole päätynyt käyttämään yhtäkään Microsoftin hiirtä kokeilua enempää..
Mailia kirjoitti: Microsoftilla on onneksi laadukkaita hiiriä, jos vielä panostaisivat hieman Mac tukeen, niin bueno.
hmm. mun mielestä microsoft -merkkiset hiiret on lähes yhtä paskoja kuin applen mukana tulevat -toki kokeilen kaikki hiiret joita markkinoille tulee.. enkä ikinä ole päätynyt käyttämään yhtäkään Microsoftin hiirtä kokeilua enempää..
Minulla oli ennen semmoinen Creativen paska, joka hajosi kolme kertaa ja kahdesti sain uuden. Kolmannella, myyjä suositteli toista hiirtä, joten valitsin tälläisen Microsoftin pelihiiren, joka on todella mukava kädessä ja toimii. On siinä muutama haittapuolikin, mutta ei kertaakaan ole mennyt rikki. Tosin, jos sen yrittää laittaa Macciin kiinni, tulokset ovat siis ihan järkyttävän paskat.
Murre kirjoitti:Kertokaapas minulle, että mikä siinä iTunesissa mättää. Kovin usein siitä kuulee valituksia, vaikka itse pidän sitä vallan mainiona mediasoitinohjelmana.
ai että mikäkö mättää? taishan se olla kun se kahdesti tyhjensi kokonaan ipodini, kaikki appsit, kaikki tallennukset, kalenterimerkinnät bittiavaruuteen! ja miksi? koska itunes on itunes!
Murre kirjoitti:Kertokaapas minulle, että mikä siinä iTunesissa mättää. Kovin usein siitä kuulee valituksia, vaikka itse pidän sitä vallan mainiona mediasoitinohjelmana.
ai että mikäkö mättää? taishan se olla kun se kahdesti tyhjensi kokonaan ipodini, kaikki appsit, kaikki tallennukset, kalenterimerkinnät bittiavaruuteen! ja miksi? koska itunes on itunes!
Ja itse teit kaiken täysin ohjeiden mukaisesti ja tämä tapahtui täysin sattumalta? En ihan usko…
Ettei olisi se perinteinen vika näppiksen ja penkin välissä.
Viimeksi muokannut kallekilponen, 9.4.2011 klo 23.44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
Itsellä oli tuollainen pc:ssä ja alta puolen vuoden alkoi näppäimet narisemaan ja nitisemään kun vähänkään painoi. Näppis oli pelikäytössä. Toki näppäimistö toimii muuten hyvin vieläkin, aika ärsyttävä juttu tuo natiseva ääni. Onhan se muoviromussa ihan ymmärrettävää kylläkin.
Always have your stuff when you need it with Dropbox. 2GB account is free! http://db.tt/TqDYKHO
..saa ehdottaa parempia, lupaan ostaa ja testata, jos en tunne entuudestaan.. ( mulla on noin 80 konetta joissa erilaisia näppiksiä ja hiiriä)
Eeh.. näppis... saako nauraa?
Tuossa näppäimistössä on "rubber dome" näppäimet... eli ihan täyttä kuraa. Vältä näitä samassa lausessa "parhaan näppäimistön" kanssa. http://www.overclock.net/keyboards/4917 ... guide.html
Tosta voit lukea oikeista näppäimistöistä.
Ja hiiri! :D eehhaaha!
Ei tarvii ees varmaan selityksiä? Ylihintaista hypetystä.
Varmasti toimistotyöhön ihan sopiva, mutta pelaamiseen löytyy paljon parempia hiiriä ~samaan hintaan tai halvemmalla.
Magic Mouse ei todellakaan sovi minkäänlaiseen pelailuun. Jos pelihiirtä halajaa, osta
FPS-pelejä varten joku simppeli, tarkka hiiri, vaikka Razer, ja jos haluat jotain liiankin monipuolista, niin hanki vaikkapa Razer Naga. 14 nappia, jotka voit itse ohjelmoida. Takaan ettei lopu namiskat kesken.
Ihan turhaan postailet "mun omia saitteja.." tänne.. Kyse olikin ominaisuuksista, ei puhtaasta tuntumasta silloin kun pitää kirjoittaa 1000sivuista romaania..
Laita mieluummin niitä esimerkkejä, aika paljon on noita näppiksiä a) käytössä b) kaapeissa
Ihan turhaan postailet "mun omia saitteja.." tänne.. Kyse olikin ominaisuuksista, ei puhtaasta tuntumasta silloin kun pitää kirjoittaa 1000sivuista romaania..
Laita mieluummin niitä esimerkkejä, aika paljon on noita näppiksiä a) käytössä b) kaapeissa
Mielestäni näppäimistön tärkeimmät ominaisuudet ovat se että nappia painaessa näytölle tulee kirjain tai muutoin tietokone rekisteröi painalluksen. Tähän olennaisesti liittyy tuntuma.
Ymmärrän kyllä jos sinulle tärkeempiä ominaisuuksia ovat valaistut WASD-näppäimet ja tosi kuulit siniset valot.