![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
iPad 2 -käyttökokemukset
-
Re: iPad 2 -käyttökokemukset
Viesti Kirjoittaja apple_fani »
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja egoste »
Molemmat on ja jos nyt olisin tiskillä ostamassa iPad2:ta, niin jäisi kauppaan. Eka versio tuntuu enemmän raudalta ja nopeuseroa en ainakaan huomaa normikäytössä. Kameran käyttö on kyllä tosi vähäistä ja ei oikein kuulu tähän "isoon" vekottimeen.apple_fani kirjoitti:Niin ne ketkä omistaa tämän iPad 2, niin onko tuo nyt oikeasti nopeampi? Ja kannattaako tuohon vaihtaa, kun itseä kiehtoo tietysti tuo ohuus ja keveys sekä tuo nopeus. Kamera on ihan ok, mutta taitaa jäädä FaceTimeen sillä en kyllä viiti kamerana raahata varsinkin jos still-kuvalaatu on "upea" ja "mahtava"Tietysti välillä voi nopsaan jotain kuvata, mutta saas nähä. Muuten ihan kivalta vaikuttaa ja varmaan tulee hommattua, tosin nuo 2-3 viikon shippausajat ei kyllä houkuttele.
-
Viesti Kirjoittaja Mäksä »
-
Viesti Kirjoittaja Pomzzi »
Tarkoitin siis pystysuorassa näin,Mäksä kirjoitti:Miten pystyyn? Saan ainakin itse pystyyn vaakaan kuten jopa applen mainosvideolla, mutta pys toisinpäin pysyy pystyssä mainiosti.Pomzzi kirjoitti:Smart Coverin huonona puolena, tuota padia ei saa pystyyn! Harmittavaa.

-
Viesti Kirjoittaja Mäksä »
Kyllä itsellä noin pysyy Smart coverilla, vaikka ei virallisesti ehkä olekaan tarkoitettu.Pomzzi kirjoitti:Tarkoitin siis pystysuorassa näin,Mäksä kirjoitti:Miten pystyyn? Saan ainakin itse pystyyn vaakaan kuten jopa applen mainosvideolla, mutta pys toisinpäin pysyy pystyssä mainiosti.Pomzzi kirjoitti:Smart Coverin huonona puolena, tuota padia ei saa pystyyn! Harmittavaa.
-
Viesti Kirjoittaja MikaelS »
Onko tuo sitten tukeva noin? Lähinnä itseäni hirvittää, että lässähtää lätty nenälleen. Ehkä, jos on tukeva ja tasainen pinta, mutta vois siinä kyllä muutama sydämen lyönti jäädä väliin, jos kaatuisi...Mäksä kirjoitti:Kyllä itsellä noin pysyy Smart coverilla, vaikka ei virallisesti ehkä olekaan tarkoitettu.Pomzzi kirjoitti:Tarkoitin siis pystysuorassa näin,Mäksä kirjoitti:Miten pystyyn? Saan ainakin itse pystyyn vaakaan kuten jopa applen mainosvideolla, mutta pys toisinpäin pysyy pystyssä mainiosti.Pomzzi kirjoitti:Smart Coverin huonona puolena, tuota padia ei saa pystyyn! Harmittavaa.
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Lucy »
-
- Ylläpitäjä
Viesti Kirjoittaja Anghorn »
Kyllä se kiinni pysyy, mutta smart cover + gelaskin olisi oikein tyylikäs ratkaisu meikäläisen mielestä.Lucy kirjoitti:Suositteletteko smart coverin hankkimista? Eniten huolestuttaa sen läpän pysyminen kiinni. Miten olisi esim smart cover + gelaskin vs. pussukka? Kumpi parempi?
-
Viesti Kirjoittaja Pomzzi »
Suosittelen jotain kalvosuojaa lasin eteen ja GelaSkinia takakanteen, sitten Smart Cover päälle. Tai vaihtoehtoisesti, jotain tämäntyylistä ja kalvo päälle.
-
Viesti Kirjoittaja Marcus »
-
-
Viesti Kirjoittaja Touho »
"A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."Lucy kirjoitti:Kiitoksia vastauksista. Mitä mieltä olette pysyykö kansi kiinni ns. normaalikäytössä. Jos padin pistää vaikka laukkuun niin voiko luottaa ettei kannen ja näytön väliin pääse mitään livahtamaan? En sinänsä pelkää näytön puolesta. Iphonekin on kestänyt vaikka mitä mutta tuon koko coverin idea tuhoutuu jos läppä aukeilee pienestäkin hipaisusta...
--Douglas Adams
Tämä ei liity sinuun mitenkään, mutta kuvaa hyvin tuota "aina luotettavan" tuotteen suunnittelun haasteellisuutta, niin suunnittelijan kuin loppukäyttäjänkin kannalta.
Joka paikassa ja tilanteessa satavarmasti luotettavaa tuotetta ei ole olemassakaan, joten vastuuta omista edesottamuksista ei kannata ulkoistaa muille.
Naisten käsveskoja, reppuja ja muita laukkuja sekä muutenkin menevämpää ja kontaktiherkempää kuskausta varten on keksitty erilliset suojapussit ja -laukut jo paljon ennen iPadin keksimistä.
Eihän tuo Smart Cover nyt ole muuta kuin mukana kulkeva näytön suojaläppä ja tuki, jota vasten laite voi nojata. Voihan se laitteen pohjakin naarmuuntua siellä veskassa, vaikka tuo lärpäke oliskin tiiviisti paikallaan. Naarmuja, tahroja, pölyä, nöyhtää ja muuta likaa sinne rakosiin päässee ajan mittaan joka tapauksessa, jos laitettaan ei suojaa tuota Smart Coveria tehokkaammin.
-
Viesti Kirjoittaja prasa »
Luin Zinioon tilaamastani MacWorldistä, että yleensä tuo kaatuminen johtuu muistin vähyydestä. Siinä vinkattiin sovelluksesta XSysInfo, joka osaa putsailla muistista ylimääräistä tavaraa, joka jää sinne roikkumaan (buuttaus auttaa myös). Muutaman kerran olen tuota kokeillut ja se on auttanut. Vapaan muistin määrä on kasvanut esim. 15 MB => 300 MBMepi kirjoitti:Mulla alko Garage Band tekemään samaa. Ei saanut käyntiin vaan palasi työpöydälle. Suljin sovelluksia joita oli auki (noin 30). Se auttoi, taas toimiiBlastbeat kirjoitti:En tiedä onko tää nyt oikea aihealue, mutta mun iPad kakkoselle asentamani Death Rally ja Garage Band kaatuilee. Death Rally kaatuu usein jossain vaiheessa ja garage bandi kaatuu heti paikalla. Ja kaatumisella tarkotan nyt sitä, että ohjelma sammuu ja home valikko tulee näkyviin. Noi toimi aluksi ongelmitta, mutta sitten alkanu viime päivinä sekoilee. Oon yrittäny resetointia yms. mutta eipä auta. Onko tää joku yleinen ongelma vai mättääkö mahdollisesti joku? Saattaa olla itse asiassa että joku toinenkin sovellus teki samaa joskus.
Tässä vielä linkki:
http://itunes.apple.com/us/app/xsysinfo ... 29029?mt=8
-
USB/laturi piuha
Viesti Kirjoittaja sa-muli »
http://www.dealextreme.com/p/usb-data-c ... 4-2m-56838
-
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
Käytän iphonessa just ton takia multicleaneria mutta valitettavasti se ei toimi vielä ipädissäni (ykkönen). Homman olen virittänyt niin että ravistamalla puhelinta kaikki ohjelmat sulkeutuu, ihan mielettömän kätevää. sbsettings osaa vissiin kans sulkee auki olevat.... Molemmat vaatii vapautuksen eli jailbreakin.prasa kirjoitti:Luin Zinioon tilaamastani MacWorldistä, että yleensä tuo kaatuminen johtuu muistin vähyydestä. Siinä vinkattiin sovelluksesta XSysInfo, joka osaa putsailla muistista ylimääräistä tavaraa, joka jää sinne roikkumaan (buuttaus auttaa myös). Muutaman kerran olen tuota kokeillut ja se on auttanut. Vapaan muistin määrä on kasvanut esim. 15 MB => 300 MBMepi kirjoitti:Mulla alko Garage Band tekemään samaa. Ei saanut käyntiin vaan palasi työpöydälle. Suljin sovelluksia joita oli auki (noin 30). Se auttoi, taas toimiiBlastbeat kirjoitti:En tiedä onko tää nyt oikea aihealue, mutta mun iPad kakkoselle asentamani Death Rally ja Garage Band kaatuilee. Death Rally kaatuu usein jossain vaiheessa ja garage bandi kaatuu heti paikalla. Ja kaatumisella tarkotan nyt sitä, että ohjelma sammuu ja home valikko tulee näkyviin. Noi toimi aluksi ongelmitta, mutta sitten alkanu viime päivinä sekoilee. Oon yrittäny resetointia yms. mutta eipä auta. Onko tää joku yleinen ongelma vai mättääkö mahdollisesti joku? Saattaa olla itse asiassa että joku toinenkin sovellus teki samaa joskus.
Tässä vielä linkki:
http://itunes.apple.com/us/app/xsysinfo ... 29029?mt=8
-
-
Viesti Kirjoittaja Sailor_40 »
Itse latasin viime yönä pädin täyteen ja aamulla irrotin latauksesta. Pädi oli koko päivän sammutettuna (sleep-moodissa, ei siis kokonaan sammutettuna) ja nyt työpäivän jälkeen kun avasin niin akkua oli kulunut 10%. Eli onko normaalia että akku kuluu n. 1% tunnissa vaikka laite nukkumassa?
iPod Nano 8 GB
iPad 2 32 GB 3G
Lumia 920
-
Viesti Kirjoittaja oh6jih »
Eikö reilun neljän vuorokauden valmiusaika oo tälläselle vehkeelle ihan hyvä? Onko se mahdollisesti ollu wlanissa kiinni koko päivän?Sailor_40 kirjoitti:Mites muilla tuo akun kesto?
Itse latasin viime yönä pädin täyteen ja aamulla irrotin latauksesta. Pädi oli koko päivän sammutettuna (sleep-moodissa, ei siis kokonaan sammutettuna) ja nyt työpäivän jälkeen kun avasin niin akkua oli kulunut 10%. Eli onko normaalia että akku kuluu n. 1% tunnissa vaikka laite nukkumassa?
-
Viesti Kirjoittaja Le Corbusier »
Onko 3g malli?Sailor_40 kirjoitti:Mites muilla tuo akun kesto?
-
Viesti Kirjoittaja Sailor_40 »
On joo tuo 3g-malli.Le Corbusier kirjoitti:Onko 3g malli?Sailor_40 kirjoitti:Mites muilla tuo akun kesto?
iPod Nano 8 GB
iPad 2 32 GB 3G
Lumia 920
-
Viesti Kirjoittaja Miettija »
-
Viesti Kirjoittaja Giego1 »
ladataan vaikka imo.im, jossa chatti toimii.Miettija kirjoitti:Mitä tehdä kun ipadin friendly facebook ei suostu avaamaan chattia ? Eikä mypad facebook sovellus ! Sanoo vain " ladataan..." eikä muuta
onko tuossa friendlyssä joskus ollut chatti?? itsellä ei suostu enää edes aukeamaan koko ohjelma päivityksen jälkeen.
-
Viesti Kirjoittaja Tege »
-
Viesti Kirjoittaja KinZZa »
Käytettävyys muilta osin on miellyttävää - iPadin, siis. Toisto esim. Kotijaon kautta hieno ja helppo kokemus. Applicationit tässä tuovat sitä wow-factoria, eikä niinkään laite fyysisesti.
iMac 20" 2.16GHz 2Gt Late 2006
iBook G4/800 12" 640MB - Telakalla
iPhone 4
iPad 2
-
Viesti Kirjoittaja Le Corbusier »
Menet pumppaamaan vähän rautaa, niin jaksat pitää kirjojakin paremmin kädessä..KinZZa kirjoitti:Petyin laitteen painavuuteen; yhdessä kädessä ilman tukea ei voi kauaa laitetta pitää..
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka