Mikäs liite toi tommoinen .as-päätteinen on? Pariltakin Macilta tulleet jpg-liitteet ovatkin matkalla muuttuneet nimeltään "sähköpostiliite.as"muotoisiksi.
Eikä aukea. Mikä tämmöistä kiusaa tekee?
PS. Ainakin toinen näistä oli lähetetty Entouragella, vaikuttaisko asiaan?
Mail/sähköpostiliite.as?
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
12 viestiä
• Sivu 1/1
-
Mail/sähköpostiliite.as?
Viesti Kirjoittaja Opa »
Viimeksi muokannut Opa, 20.1.2011 klo 11.15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Re: Mail/sähköpostiliite.as?
Viesti Kirjoittaja kallekilponen »
The AS file type is primarily associated with 'AppleSingle' by Apple Inc.. Typically, these are given the extension .DAT and the MIME type in the E-mail system is set to properly identify them; however, .AS is sometimes used.
"If you have to go to sea, it's better to be a pirate than join the navy." -Jobs
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Hei hyvä kun löysin valmiin ketjunkin tälle.
Mulle tulee kanssa yhden kuvittajan kuvat liitetiedostoina .as -muodossa. Ilmeisesti Photoshop Elementsissä tehty kuva, jonka siis pitäisi olla .jpg. Windows-koneessa kuvat ovat jpg-tiedostoja mutta Mail näyttää ne .as.
Mitä voi tehdä?
Mulle tulee kanssa yhden kuvittajan kuvat liitetiedostoina .as -muodossa. Ilmeisesti Photoshop Elementsissä tehty kuva, jonka siis pitäisi olla .jpg. Windows-koneessa kuvat ovat jpg-tiedostoja mutta Mail näyttää ne .as.
Mitä voi tehdä?
"Don't submit to stupid rules. Be yourself and not a fool. Don't accept average habits. Open your heart and push the limits." - M.Cretu
-
Viittiskö joku nyt vastata tähän jotain?
"Don't submit to stupid rules. Be yourself and not a fool. Don't accept average habits. Open your heart and push the limits." - M.Cretu
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Avaako Photoshop (jos löytyy) niitä, jos ihan pakottamalla pakottaa? Oletko kokeillut vaihtaa tiedostopäätettä? Jos Windows-koneella vetäisi batchin ja uudelleentallentaisi ne .jpg muotoon?Anniel kirjoitti:Viittiskö joku nyt vastata tähän jotain?
★
-
Kyllähän mä noi kaikki pystyn tallentamaan photarissa vaikka mihin muotoon mutta tulee vaan turhaa hommaa. Ja mistä tuo .as pääte sitten johtuu? Jos kerta Windows-koneessa ne ovat jpg-muodossa. Joku virheellinen koodaus tms. tuossa on pakko olla mutta missä? Mailissa vai jossain muualla?Mailia kirjoitti:Avaako Photoshop (jos löytyy) niitä, jos ihan pakottamalla pakottaa? Oletko kokeillut vaihtaa tiedostopäätettä? Jos Windows-koneella vetäisi batchin ja uudelleentallentaisi ne .jpg muotoon?Anniel kirjoitti:Viittiskö joku nyt vastata tähän jotain?
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Image Processorillahan ne saa nopeasti tehtyä ilman vaivaa.Anniel kirjoitti:Kyllähän mä noi kaikki pystyn tallentamaan photarissa vaikka mihin muotoon mutta tulee vaan turhaa hommaa. Ja mistä tuo .as pääte sitten johtuu? Jos kerta Windows-koneessa ne ovat jpg-muodossa. Joku virheellinen koodaus tms. tuossa on pakko olla mutta missä? Mailissa vai jossain muualla?Mailia kirjoitti:Avaako Photoshop (jos löytyy) niitä, jos ihan pakottamalla pakottaa? Oletko kokeillut vaihtaa tiedostopäätettä? Jos Windows-koneella vetäisi batchin ja uudelleentallentaisi ne .jpg muotoon?Anniel kirjoitti:Viittiskö joku nyt vastata tähän jotain?
Näyttökuva 2011-04-13 kohteessa 15.24.44.png
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
★
-
Eli onko nyt niin että kukaan ei tiedä mistä tuo johtuu (Kallen linkittämää tekstiä lukuunottamatta, josta ei ole apua ongelman ratkaisussa) ja että nyt pitää vaan elää tuon asian kanssa? Mä en silti tajua miten Windows-kone näyttää jpg-tiedoston oikein mutta Mailini ei.
-
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Minoon siinä käsityksessä, että jos tiedostolla ei ole tiedostopäätettä alun perin, niin jotkut s-postipalvelimet änkee sille hatusta .dat tai esim. tuon .as -tunnarin.
Toki olen myös ollut joskus havaitsevinani, että jotkut winkkaripuolen virustorjuntasoftat on tehneet sitä, että lukevat noi liitteet ja tallentavat uudestaan, jolloin voi tulla tällaisia omituisuuksia - vaikkei niiden minun mielestäni pitäisi mitään tallennella, pelkästään lukea ja estää viruksia sisältävien liitteiden liikkumisen...
Mutta asiaa ei ole tullut tarkemmin koskaan tutkittua, koska omat viestit liitteineen on aina kulkeneet ok...
Toki olen myös ollut joskus havaitsevinani, että jotkut winkkaripuolen virustorjuntasoftat on tehneet sitä, että lukevat noi liitteet ja tallentavat uudestaan, jolloin voi tulla tällaisia omituisuuksia - vaikkei niiden minun mielestäni pitäisi mitään tallennella, pelkästään lukea ja estää viruksia sisältävien liitteiden liikkumisen...
Mutta asiaa ei ole tullut tarkemmin koskaan tutkittua, koska omat viestit liitteineen on aina kulkeneet ok...
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
R.
-
Kuulemma lähetetyissä tiedostoissa oli .jpg-päätekin. Alkaa kyllä keinot tässä loppua kun ei edes tiedä kumman päässä se ongelma on. Eikä viitsisi kovin paljon kummankaan työaikaa tällaiseen selvittelyyn käyttää. Harmittaa vaan kun ongelma aiheuttaa mulle turhia lisätöitä.
-
Jännä juttu, vaihdoin testimielessä käyttiksen kieleksi englannin nähdäkseni mitä liitetiedostossa lukee silloin, voidakseni hakea sitä paremmin netistä ja huomasinkin että liitetiedostot näkyvät täysin oikein! Kummallista mutta kelpaa mulle ![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Noh, tuossa nyt sitten lienee juurikin se syy, miksi mulla noi on koko ajan kulkneet oikein, käytän konetta täyspäiväisesti engalnnin kielisellä käyttiksellä...Anniel kirjoitti:Jännä juttu, vaihdoin testimielessä käyttiksen kieleksi englannin nähdäkseni mitä liitetiedostossa lukee silloin, voidakseni hakea sitä paremmin netistä ja huomasinkin että liitetiedostot näkyvät täysin oikein! Kummallista mutta kelpaa mulle
Lokalisaatiossa lienee pientä onglemaa, kannattanee raportoida Applelle tuosta, josko keksisivät jotain aiheelle...
Huom! Vain oma vaatimaton arveluni - ei välttämättä tietoa!
R.
R.
12 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka