Kernel task vie tehot
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
8 viestiä
• Sivu 1/1
-
- Vuoden Homppulainen 2009
Kernel task vie tehot
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
Näkyy toinen prossu käyvän suunnilleen täysillä, syynä kernel_task. Toinenkin käy vähäisiin tehtäviinsä nähden liian kovilla kierroksilla, 30-60 %. Mistä on kysymys ja miten tuon prosessin saa järkiinsä ilman uloskirjautumista?
Rowan Atkinson on johtanut anglikaanista kirkkoa vuodesta 2002.
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
– Kuvateksti Aamulehdessä 18.3.2012
-
Re: Kernel task vie tehot
Viesti Kirjoittaja Lakiopaalu »
Samaa olen itsekin joskus täällä ihmetellyt. Tähän mennessä tainnut iskeä neljä kertaa, kaksi 10.3.5 aikana, kaksi kertaa .6-päivityksen jälkeen. Minulla ainoa tapa saada se kuriin on uudelleenkäynnistys.
Mikäköhän mini-kernelpaniikki tuo on? Olisko Logitech:in ajurit syyllisiä? Epäillyttää kaikki kext-laajennuksiin työnnettävät pulikat (lähes kaikki ysi-aikakauden ongelmista johtui laajennuskonflikteista...)
Mikäköhän mini-kernelpaniikki tuo on? Olisko Logitech:in ajurit syyllisiä? Epäillyttää kaikki kext-laajennuksiin työnnettävät pulikat (lähes kaikki ysi-aikakauden ongelmista johtui laajennuskonflikteista...)
– I'm just a stylus for hire, a Mac-inist for rent...
-
Viesti Kirjoittaja eamane »
Nostetaas tätä vanhaa aihetta, kun ongelma on kuitenkin sama.
Minähän en koneista ymmärrä hölkäsen pöläystä, sen verran vaan, että nyt ei toimi..
Eli kernel_task nousee 120 %:iin kun yritän katsoa netistä videoita tai pelata. Toisin sanoen kun Flash on käytössä. Mutta ei siitä mitään siis tule, kun kone huutaa kuumana ja pätkii hulluna. Flashi vie sen 50 %. Uusin versio Adobesta on.
Tällaiset tiedot koneesta:
MacBook Air
Versio 10.6.7
2.13 GHz Intel Core 2 Duo
2 Gt 1067 MHz
Luulisi näin kalliin koneen jaksavan pyörittää moisia.
Vienkö huoltoon vai heitänko kuuseen?![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Minähän en koneista ymmärrä hölkäsen pöläystä, sen verran vaan, että nyt ei toimi..
Eli kernel_task nousee 120 %:iin kun yritän katsoa netistä videoita tai pelata. Toisin sanoen kun Flash on käytössä. Mutta ei siitä mitään siis tule, kun kone huutaa kuumana ja pätkii hulluna. Flashi vie sen 50 %. Uusin versio Adobesta on.
Tällaiset tiedot koneesta:
MacBook Air
Versio 10.6.7
2.13 GHz Intel Core 2 Duo
2 Gt 1067 MHz
Luulisi näin kalliin koneen jaksavan pyörittää moisia.
Vienkö huoltoon vai heitänko kuuseen?
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
-
Viesti Kirjoittaja -wk- »
Flash on tehty Mac OS X:lle huonosti, se on karu totuus. HTML5:kään ei tosin ole itseäni vakuuttanut kun kaikki YouTube -videot eivät lähde pyörimään vaikka HTML5-versio videosta löytyisi ja ainakaan iBook G4:llä HTML5 ei ollut yhtään sen kevyempi kuin Flash...
Kun laitat videon pyörimään ja klikkaat hiiren oikealla niin pitäisi löytyä laitteistokiihdytykseen liittyvä asetus, vaikuttaako jos vaihdat sen päälle tai pois riippuen mikä tilanne tällähetkellä on? Voi olla että asetuksen muuttamisen jälkeen sun pitää ladata sivu/video uudestaan jotta asetuksella on vaikutusta:
http://lolled.net/kuvaus2/out.php?i=9645_adobeflash.jpg
HTML5:n saat YouTubessa päälle täältä, mutta kaikista videoista ei siltikään ole HTML5-versiota jolloin mennään Flashillä:
http://www.youtube.com/html5
Kannattaa tietysti tehdä OS X:n levytyökalulla oikeuksien korjaukset yms.
Ja kyllä Core 2 Duon pitäs jaksaa pyörittää Flashia ja kaikkea nykyaikaista ihan hyvin, silloinkun softa on huonoa ja/tai menee solmuun niin ei juurikaan ole väliä miten paljon kone on maksanut![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kun laitat videon pyörimään ja klikkaat hiiren oikealla niin pitäisi löytyä laitteistokiihdytykseen liittyvä asetus, vaikuttaako jos vaihdat sen päälle tai pois riippuen mikä tilanne tällähetkellä on? Voi olla että asetuksen muuttamisen jälkeen sun pitää ladata sivu/video uudestaan jotta asetuksella on vaikutusta:
http://lolled.net/kuvaus2/out.php?i=9645_adobeflash.jpg
HTML5:n saat YouTubessa päälle täältä, mutta kaikista videoista ei siltikään ole HTML5-versiota jolloin mennään Flashillä:
http://www.youtube.com/html5
Kannattaa tietysti tehdä OS X:n levytyökalulla oikeuksien korjaukset yms.
Ja kyllä Core 2 Duon pitäs jaksaa pyörittää Flashia ja kaikkea nykyaikaista ihan hyvin, silloinkun softa on huonoa ja/tai menee solmuun niin ei juurikaan ole väliä miten paljon kone on maksanut
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Viimeksi muokannut -wk-, 14.4.2011 klo 22.42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja eamane »
Vaihdoin Youtubessa HTML5 käyttöön ja nyt ne pyörivät paremmin, kiitos tästä!
Pelaaminen ja muualla videoiden katselu ei kuitenkaan onnistu sujuvasti.
Esimerkiksi Facebookin pelien käyttö on tuskaa. Yhden hiiren klikkauksen perillemenoa joutuu odottamaan 5-10 sekuntia!! Seurailen nyt jatkuvasti kuormitusten jakaantumista ja välillä pelissä kernel_task on jopa 150 % ja välillä Flash saman verran. Vaihtelevat siis pelikertojen välillä. Ei tän näin kuulu mennä, eihän??
Edellisessä läppärissä (MacBook) ei ollut näin pahana tätä ongelmaa.

Pelaaminen ja muualla videoiden katselu ei kuitenkaan onnistu sujuvasti.
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
Esimerkiksi Facebookin pelien käyttö on tuskaa. Yhden hiiren klikkauksen perillemenoa joutuu odottamaan 5-10 sekuntia!! Seurailen nyt jatkuvasti kuormitusten jakaantumista ja välillä pelissä kernel_task on jopa 150 % ja välillä Flash saman verran. Vaihtelevat siis pelikertojen välillä. Ei tän näin kuulu mennä, eihän??
Edellisessä läppärissä (MacBook) ei ollut näin pahana tätä ongelmaa.

-
Viesti Kirjoittaja LyhjeHylje »
Ilmoittaudunpa minäkin kyseisen ongelman kanssa painijoihin. Ensimmäisen sukupolven airini on juuri riittävän tehokas kaikkeen mitä sillä teen paitsi sitten kun kernel_task rouskaisee 150% tehoista RAIVOSTUTTAVAA. Olen yrittänyt korjata permissioneita (java kikkareilla on ne aina pielessä vaikka kuinka monta kertaa korjaa?!?) ja buutata mutta aina jossain vaiheessa (noin päivässä, parissa) ongelma toistuu.
Olen jälkiasentanut kingspecin ssd-levyn mutta voisiko se vaikuttaa asiaan. Olen myös yrittänyt enabloida trim:iä sekä 64-bit kerneliä onnistumatta kummassakaan mutta en ole myöskään mielestäni rikkonut kokeilluillani mitään(kop kop).
Olen jälkiasentanut kingspecin ssd-levyn mutta voisiko se vaikuttaa asiaan. Olen myös yrittänyt enabloida trim:iä sekä 64-bit kerneliä onnistumatta kummassakaan mutta en ole myöskään mielestäni rikkonut kokeilluillani mitään(kop kop).
Viimeksi muokannut LyhjeHylje, 24.7.2011 klo 9.08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Viesti Kirjoittaja Kain »
Jollen väärin muista niin, eikös se Spotlightin indeksointi vienyt tehoja?
Sen sulkeminen viikoksi auttoi vaivaan.
Joku mode saakoon oikaista minua, jos olen väärässä.
Sen sulkeminen viikoksi auttoi vaivaan.
Joku mode saakoon oikaista minua, jos olen väärässä.
Jos ihmiset saisivat sateenkaaren eläintarhaan, niin he tekisivät sen.
-
Viesti Kirjoittaja LyhjeHylje »
Itse itselleni vastaten: kysymyksessä lienee mac osx:n "ominaisuus" jolla estetään airin ylikuumeneminen. Kokeilin coolbook nimisellä ohjelmalla laskea prosessorin jännitteitä ja se on auttanut selvästi (koputtaa puuta).
8 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka