Eduskuntavaalit 2011
-
Re: Eduskuntavaalit 2011
Viesti Kirjoittaja Macco »
-
Viesti Kirjoittaja jjari »
Mä olen erittäin skeptinen edelleen. Puolueilla on useinmiten joku kanta asioihin, ja suurin osa puoleen edustajista varmasti mukautuu ryhmäkuriin eli on puolueen kannalla asioissa. Yksittäisiä poikkeuksia tietenkin on mutta ne ovat pisara valtameressä. Ja puolueen kantaan vaikuttaminen vaatii niin paljon ettei tavallisella ihmisellä siihen riitä aika. Mulla ainakaan. Eikä halu. Jos löytyy valmiita vaihtoehtoja niin mä annan ääneni sinne. Ottakaa nyt kuitenkin huomioon että persut (onneksi) eivät ole isoin puolue, eivätkä edes toiseksi isoin. Ei ne yksin pysty mitään päättämään, mutta toivottavasti vähän vaikuttamaan siihen ettei mun naapurustossa 50% ole työttömiä somaleja. Tai työttömiä muista vieraista kulttuureista. Toivottavasti tähän ei nyt kukaan ehdota muuttoa.Anniel kirjoitti:Kuten miuhtalakin tuossa toteaa, suomalaiset kansanedustajat saa yleensä parhaiten kiinni esim. sähköpostilla. Puhelinnumeroita eivät yleensä jakele. Blogit, Facebook, Twitter, onhan noita kanavia. Ja ihan naamatustenkin pääsee keskustelemaan erilaisissa tapahtumissa. Ja mikäli useammat ihmiset ottaisivat yhteyttä edes jotenkin niin varmaan tuo alkaisi vaikuttaakin.jjari kirjoitti:Kerro lisää, mua kiinnostaa oikeasti. Miten mä voisin ilmaista tyytymättömyyteni ja hakea muutosta esimerkiksi maahanmuuttopolitiikkaan muuten kuin äänestämällä? En halua liittyä mihinkään ryhmään tahi perustaa sellaista tai mitään muutakaan vetoomusta, adressia jne koska haluan käyttää aikani muuhun.Anniel kirjoitti:Tottakai saa ja pitää äänestää, eihän sitä nyt kukaan ole kieltämässä. Mutta muitakin keinoja on esittää mielipiteitään ja hakea muutosta kuin neljän vuoden välein tapahtuva äänestäminen.jjari kirjoitti:Mikä olisi parempi tapa ilmasta halu muutokseen kuin äänestäminen? Tasavallan Presidentti sanoi mielestäni hienosti tyyliin "olen ylpeä suomalaisista, kun he haluavat muutosta he lähtevät äänestämään eivätkä kadulle".
iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
-
Eihän toi ole mitään vaikuttamista vaan toi on tiedonkeruuta. Jonka pohjalta voi sitten äänestää.Tauvo kirjoitti:Vastaavat välillä jopa puhelimeenkin, se on kokeiltu. Ennen viime kunnallisvaaleja tein soittokierroksen ja kysyin mielipidettä mielestäni tärkeästä asiasta useamman eri puolueen edustajalta. Siitä soittokierrokselta jäi luu käteen, koska ainoa joka oli 100%:sti samaa mieltä kysymästäni asiasta edusti sellaista puoluetta, jota en suostu äänestämään.mluhtala kirjoitti:Juuri näin. Ei kansalaisten vaikutusvalta rajoitu yksiin eduskuntavaaleihin. Poliittisia yhdistyksiä ja seuroja on pilvin pimein ja aivan kuten Anniel jo tuossa sanookin, suomalaiset kansanedustajat on helposti tavoitettavissa vaikka sähköpostitse.Anniel kirjoitti: Ja edelleen pohdin mikä on se paljon puhuttu muutos, jota kaivataan. Muutos mihin? Muutos kenelle? Kelpaako sama muutos kaikille? Ja kuinka moni on sitten oikeasti ottanut yhteyttä kansanedustajiin ja keskustellut itselle tärkeistä asioista ja hakenut muutosta tätä kautta? Tämäkin kortti tuntuu jääneen aika monella turuilla ja toreilla muutosta huudelleilla käyttämättä.
Pers-suomalaiselle en soita ja jos joskus soitan, puhun piruuttani ruotsia, lähettäköön sitten jytkypojat mukiloimaan minut jos nyt edes osaa katsoa puhelinumerosta kuka olen.
iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
En niin väittänytkään.. Se oli vain kommentti tuohon heidän tavoitteluun. Pahoitteluni siitä...jjari kirjoitti:Eihän toi ole mitään vaikuttamista vaan toi on tiedonkeruuta. Jonka pohjalta voi sitten äänestää.Tauvo kirjoitti:Vastaavat välillä jopa puhelimeenkin, se on kokeiltu. Ennen viime kunnallisvaaleja tein soittokierroksen ja kysyin mielipidettä mielestäni tärkeästä asiasta useamman eri puolueen edustajalta. Siitä soittokierrokselta jäi luu käteen, koska ainoa joka oli 100%:sti samaa mieltä kysymästäni asiasta edusti sellaista puoluetta, jota en suostu äänestämään.mluhtala kirjoitti:...Anniel jo tuossa sanookin, suomalaiset kansanedustajat on helposti tavoitettavissa vaikka sähköpostitse.
Pers-suomalaiselle en soita ja jos joskus soitan, puhun piruuttani ruotsia, lähettäköön sitten jytkypojat mukiloimaan minut jos nyt edes osaa katsoa puhelinumerosta kuka olen.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja vaeykki »
Eivät tuputa uskonasioita politiikkaan ehkä yhtä selvästi kuin KD, mutta mielestäni yhteiskunnalliseen päätöksentekoon ei sovellu ajatus, että moraali on jotain kiveen hakattua, jonka jumala ilmoitti ihmisille pari tuhatta vuotta sitten. Toisaalta tällä PS:n kristillissosiaalisella arvopohjalla ei välttämättä ole kovinkaan suurta merkitystä puolueen kannattajille koska....heppikepo kirjoitti:Mutta eivät tuputa uskonasioita politiikkaan.vaeykki kirjoitti:Persuthan muuten tunnustavat olevansa krsitillissosiaalinen puolue. Että jonkin sortin mielikuvitusystäviä heilläkin mitä ilmeisimmin on.heppikepo kirjoitti: tai mielikuvitusolentojen kannattajat.
eskofot kirjoitti:En kuitenkaan usko, että tällaisesta voi vetää sellaista johtopäätöstä, että Suomea on kohdannut älylllinen rappio, ihmiset halusivat vain äänestää vastaan, riippumatta Persujen taidepoliittisista ja muista sekoiluista. Ihan sama mitä sanoivat. Äänestivät siis jotain vastaan, ei minkään substanssin puolesta.
Ydinjätteen loppusijoituksesta en ole sanonut muuten mitään, että vastasit ilmeisesti sen suhteen väärälle tyypille. Ydinvoimasta on itselläni sen verran vähän tietoa, että kovin vahvaa kantaa puolesta taikka vastaan ei ole. Toisaalta ydinvoimaan liittyy selkeitä ongelmia, mutta realistististen vaihtoehdot ovat myös kysymysmerkki.heppikepo kirjoitti: Mikäli et ole tietoinen ydinjätteen loppusijoituksesta, niin netistä löytyy kyllä tietoa. Olkiluodon luola on yhdellä maailman turvallisimmista paikoista syvällä peruskalliossa, ja jokainen kapseli on paketoitu erikseen. Mikään luonnonvoima ei saa säteilyä sieltä ihmisten keskuuteen. Loppusijoituspaikka on turvallinen, ja vain tietämättömät opiskelijaviherpiiperöt muuta yrittävät väittää.
Tuulivoiman vuoksi on kuollut maailmassa enemmän ihmisiä sähköntuottoa kohden kuin ydinvoiman.
-
Viesti Kirjoittaja mluhtala »
Jokainen priorisoi ajankäyttönsä kohteet oman makunsa mukaisesti. Äänekkäimmät ja mielipiteensä hyvin perustelevat saavat todennäköisesti kannatusta (esim. Halla-aho). Valitettavasti se vain vaatii aikaa ja vaivaa, koska ihmisiä on niin paljon ja paljon on myös eriäviä mielipiteitä. Luultavasti ne, jotka innokkaimmin käyttävät aikaansa yhteiskunnallisten asioiden pohtimiseen, päätyvät myös ehdolle poliittisiin virkoihin. Mikäli sitä aikaa ei todellakaan ole muuta kuin äänestyslippusen rustaamiseen, niin silloin ainoa keino valitettavasti on vaikuttaa sitä kautta.jjari kirjoitti:Miten mä voisin ilmaista tyytymättömyyteni ja hakea muutosta esimerkiksi maahanmuuttopolitiikkaan muuten kuin äänestämällä? En halua liittyä mihinkään ryhmään tahi perustaa sellaista tai mitään muutakaan vetoomusta, adressia jne koska haluan käyttää aikani muuhun.
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
http://www.hs.fi/puoluekentta
HS-arvokartta: Soini johtaa vasemmistopuoluetta
Tästä pahoittelut jos joku veti herneen nenään kommentistani PS:n äärioikeistolaisuudesta, se onkin näköjään konservatiivisuutta.Perussuomalaiset sijoittuu vasemmisto-oikeisto akselilla lähelle Sdp:tä ja vasemmistoliittoa.
Puolueet erottaa sen sijaan arvokonservatiivisuus: perussuomalaiset on selkeästi arvokonservatiivisempi kuin perinteiset vasemmistopuolueet.
Kaaviosta käy myös ilmi se että esim. Kokoomus ja Keskusta menevät pitkälle osin päällekäin tuolla oikeistoakselilla ja se puhuttu äärioikeisto näyttää siis täysin puuttuvan.
-
Juuri näin. Mutta ei valitettavasti vaan se vain on niin suurimman osan ihmisistä kanssa. Aikaa ja halua ei löydy kaikkeen, onneksi voi äänestää. Jos jättää äänestämättä niin se on valitettavasti.mluhtala kirjoitti:Jokainen priorisoi ajankäyttönsä kohteet oman makunsa mukaisesti. Äänekkäimmät ja mielipiteensä hyvin perustelevat saavat todennäköisesti kannatusta (esim. Halla-aho). Valitettavasti se vain vaatii aikaa ja vaivaa, koska ihmisiä on niin paljon ja paljon on myös eriäviä mielipiteitä. Luultavasti ne, jotka innokkaimmin käyttävät aikaansa yhteiskunnallisten asioiden pohtimiseen, päätyvät myös ehdolle poliittisiin virkoihin. Mikäli sitä aikaa ei todellakaan ole muuta kuin äänestyslippusen rustaamiseen, niin silloin ainoa keino valitettavasti on vaikuttaa sitä kautta.jjari kirjoitti:Miten mä voisin ilmaista tyytymättömyyteni ja hakea muutosta esimerkiksi maahanmuuttopolitiikkaan muuten kuin äänestämällä? En halua liittyä mihinkään ryhmään tahi perustaa sellaista tai mitään muutakaan vetoomusta, adressia jne koska haluan käyttää aikani muuhun.
iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
-
Viesti Kirjoittaja mluhtala »
Noni, mua alkas ny kiinnostamaan, jotta mitä asiaa sun kysymykses koski, ku siitä piti kerta soitella ympäri ämpäri? Ja kuka se 100% samaa mieltä ollut ehdokas oli?Tauvo kirjoitti:Vastaavat välillä jopa puhelimeenkin, se on kokeiltu. Ennen viime kunnallisvaaleja tein soittokierroksen ja kysyin mielipidettä mielestäni tärkeästä asiasta useamman eri puolueen edustajalta. Siitä soittokierrokselta jäi luu käteen, koska ainoa joka oli 100%:sti samaa mieltä kysymästäni asiasta edusti sellaista puoluetta, jota en suostu äänestämään.

-
Viesti Kirjoittaja Macco »
"Joojoo, mulla olis ny vähän kiire kiitti hei."mluhtala kirjoitti:Ja kuka se 100% samaa mieltä ollut ehdokas oli?
-
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Laitaoikeiston määrittelyssä on omat ongelmansa, mutta eurooppalainen oikeistopoppariliike sopii siihen kyllä hyvin, tuskin kukaan tutkijatasolla sitä kiistää. Miten Persssuomalainen siihen sopii, niin tuon konservatiivi-arvoulottuvuuden suhteen 1:1, mutta talouspolitiikassa on vasemmammalla varmaan kuin kaverinsa. Mutta siis samaan poppooseen PS, kuuluu.paulaw kirjoitti:Helppo heitellä aina noita äärioikeistokortteja, sitähän on viime päivinä tehty. Hassua sikäli, että perusteet sitten puuttuvatkin. Ja näyttivät puuttuvan tuostakin.
http://www.mtv3.fi/uutiset/arkisto.shtm ... 0/12/39154
Minulle tulee mieleen Persusta keskimääräinen venäläinen. Hän haluaa että valtio hoitelee asiat, mutta ei mielellään osallistu verojen maksmmiseen. Hän on uskonnollinen nationalisti, joka ei omistaan muille jaa, suhtautuu epäilevästi länteen, kirjallisuuteen, luonnonsuojeluun ja nykytaiteeseen.
Niinpä, kuka sen tietää. Mutta jos itseä ajattelee, niin jos olisin äänestänyt persuja, olisin äänestänyt yhdestä syystä: Euroopan unioni on muuttunut siitä EU:sta mihin me liityimme, sillä on ikään kuin oma tahto ja se haluaa laajeta Turkkiin ja palkita huonosta taloudenhoidosta (siitä mitä Soini ajaa) johtuvia kriisejä lainoilla ja avustuksilla. Minustakin tässä edetään nyt ihan liian nopeasti, mutta siitä ei puhuta. Olisin ikään kuin heittänyt haisevan vastalauseeni painotettuna. Rankaisisin poliitikkoja äänestämällä apinoita heidän seurakseen.Anniel kirjoitti:Tämähän tässä koko hommassa on musta surullisinta ollutkin. Kiinnostaisi tietää kuinka moni on antanut tällasen protestiäänen ja kuinka moni on oikesti Perussuomalaisten ajamien arvojen kannalla.
Toihan on aika hyödyllinen. Olen nähnyt tämmöisen aiemminkin ja testauksen jälkeen havainnut että oma positioni on vasemman alakulman lootan ylimmissä keskiruuduissa. Tän mukaan olisi kolme puoluetta valittavana minulle.Anniel kirjoitti:Helsingin Sanomat on värkänneet tuollaisen kaavion nykyisen ja entisen eduskunnan sijoittumisesta asteikolla oikea - vasen, liberaali - konservatiivi.
http://www.hs.fi/puoluekentta
tavallaan tuo väite, joka täällä esitettiin, ettei Suomessa ole paljon kunnon oikeistoa saa tukea tuosta. Oikean yläkulman loota on aika tyhjä ylimmästä kvartaalista.
-
Hyvä kun kysyit, koska kun sitä jouduin ajattelemaan huomasin antaneeni väärää tietoa "viime"-sanan muodossa.mluhtala kirjoitti:Noni, mua alkas ny kiinnostamaan, jotta mitä asiaa sun kysymykses koski, ku siitä piti kerta soitella ympäri ämpäri? Ja kuka se 100% samaa mieltä ollut ehdokas oli?Tauvo kirjoitti:Vastaavat välillä jopa puhelimeenkin, se on kokeiltu. Ennen viime kunnallisvaaleja tein soittokierroksen ja kysyin mielipidettä mielestäni tärkeästä asiasta useamman eri puolueen edustajalta. Siitä soittokierrokselta jäi luu käteen, koska ainoa joka oli 100%:sti samaa mieltä kysymästäni asiasta edusti sellaista puoluetta, jota en suostu äänestämään.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kyse oli Turun keskustaan parhaimmalle paikalle demarien ja kauppakamarinulikoiden hinkumasta ulostemädättämöstä. Siinä se komeasti kuplii jo... Tämä ehdokas joka väitti sitä vastaan äänestäneensä ja olevansa sitä vastaan, oli Maalaisliittolainen, nimi on ikävä kyllä jo unohtunut.
Seuraavissa vaaleissa on minun agenda löytää joku, joka lupaa liikennehidasteet ja 24h tutkavalvonnan Linnankadulle.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Minusta on hyvää vauhtia tulossa vanha v-mäinen kiukuttelija...
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja paulaw »
Itse en ainakaan reagoinut näin, pyrin vain kirjoittaman lyhyesti ja siksi usein sävy voi jäädä töksähtäväksi. Oikeiston ja vasemmiston ero on ilmeisesti kapenemassa, kuten todettua, konservatiivisyys liitetään oikeistoon, vaikka välttämättä näin ei ole. Okei, EHKÄ siis joitain piirteitä voidaan nähdä persuissa, joita voi sovittaa oikeistoon, mutta kyseessä on todella lähinnä konservatiivisyys. Itse olen melko konservatiivi ja koen sen politiikassa pääsääntöisesti hyvänä, koska silloin ei hötkyillä. Mainittakoon, että toki tässä vaalikeskustelussakin olen ajoittain heittänyt kommenttia vähän trollaavalla tyylillä (se on oikeastaan kivaakin), pitää paikkansa se, että näissä vaaleissa äänestin perussuomalaisia, tarkemmin sanottuna Soinia. Itse kuulu puolueseen, mutta "kotipuolueeni" on Kokoomus ja olenkin äänestänyt Kokoomusta tai kokoomuslaista ehdokasta aiemmissa vaaleissa. Koska kuitenkin elämme vapaassa maassa äänestämisen suhteen, valitsin näissä vaaleissa toisin. Syitä on monia. Kuluneet neljä vuotta ovat olleet itselleni oikeasti pettymys ja halusin muutosta. Muut puolueet ovat jo näyttäneet, mitä ovat saaneet aikaan, ja sekään ei oikein miellytä. Niinpä looginen vaihtoehto oli antaa ääni uusille yrittäjille. Perussuomalaisten ehdokkaista ainoa henkilökohtaisesti tuntemani on Soini. Niinpä tiedän parhaiten hänen linjansa ja ajatuksensa. Se on todella kristillistä sosialismia, ja se voi mahdollisesti toimia. Rumasti sanottuna siis, myönnän, voidaan nähdä se myös kansallismielisenä sosialismina, mutta kyseessä ei kuitenkaan ole natsismi saati sitten fasismi. Populistisen pölötyksen alla on kuitenkin mies, jolla on oikeati hyviä ajatuksia. Niinpä, antaa nyt Soinin joukkojen yrittää.Anniel kirjoitti:Tästä pahoittelut jos joku veti herneen nenään kommentistani PS:n äärioikeistolaisuudesta, se onkin näköjään konservatiivisuutta. Kaaviosta käy myös ilmi se että esim. Kokoomus ja Keskusta menevät pitkälle osin päällekäin tuolla oikeistoakselilla ja se puhuttu äärioikeisto näyttää siis täysin puuttuvan.
Ne, ketkä kritisoivat konservatiivisuutta, ajattelevat vain mielestäni vähän eri tavalla. Uskon esimerkiksi Jani Toivolan saaneen paljon ääniä siksi, että hän oli näkyvästi seksuaalivähemmistöjen puolella. En ota kantaa homoavioliittoon tässä, todettakoon vain, että meillä on asiat varsin hyvin. Lain edessä olen samanarvoinen, on myös viraparimahdollisuus ja sen erot siviilivihkimiseen eivät ole kovin suuret. Siinä vaiheessa, kun vähemmistöjä aletaan viedä keskitysleireille, asiat ovat huonosti ja sitten se on tärkeä. Nyt se ei ole tärkeintä. Homoavioliittoasiaan ja muihin "liberaalismielisten" teemoihin voidaan palata myöhemmin. Nyt on tärkeää vakauttaa kansakuntaa ja Suomen asemaa Euroopan yhteisössä. Myös talous on yksinkertaisesti viturallaan. Erilaisia peruspalveluita on karsiutunut kiitettävällä tavalla, ulkoistettu on vielä kiitettävämmin ja samalla kaikki normaalielämän kannalta tärkeät asiat ovat kallistuneet tuhottomasti. On nyt tärkeämpää saada nämä kuntoon ja hienosäätää muista sitten myöhemmin. Kärjistäen, kivempi asua viraparina kotona kuin odottaa leipäjonossa vihille pääsyä. Tällaiset asiat vaikuttivat siksi äänestyskäyttäytymiseeni.
Vielä, "äärioikeisto" todella suomalaisesta poliittisesta kentästä puuttuu. Libertaarejahan on, mutta ei omana puolueena. Libertaarit ovat Kokoomuksesta oikealla oleva ryhmä, vaikka heillekään sana äärioikeisto ei todellakaan tee oikeutta sen negatiivisen sävyn takia. Libertarismiin liittyy lähinnä minarkian (ts. minimivaltion) kannattaminen. Vapaa valtio, joissa valtiolla on lähinnä yövartijan rooli. Googlatkaa itse lisää. Perustuslailliset ja libertaarit ovat olleet joskus omina pienpuolueinaan, nyt heidän ehdokkaansa olivat nähdäkseni lähinnä piraattien riveistä. No, se siitä. Keskustasta sen verran, että itse olen sen tippumisesta oppositioon varsin tyytyväinen. Vaikuttaa siltä, että ovat lähinnä suuryritysten ja kartellien tukiryhmänä ja sellainen vallankäyttö johtaa äkisti korporaatiovaltaan ja sitä kautta fasismiin. Korjatkoon joku, jos olen väärässä.
No tässäpä joitain ajatuksiani politiikasta. Mielelläni en puhu politiikkaa, koska se tunnetusti aiheuttaa enemmän tai vähemmän sapelienkalistelua.
-
Viesti Kirjoittaja umpio »
-
Viesti Kirjoittaja KunkkuJ »
Vanhat ihmiset ovat usein sellaisia.Tauvo kirjoitti: Minusta on hyvää vauhtia tulossa vanha v-mäinen kiukuttelija...
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Tähän välihuuto. Kustaa Vaasa vähät välitti siitä miten Suomessa uskotaan. Hänen pontimenaan oli politiikka. Cuius religio euis reqio kääntyi muotoon cuius regio eius religio. Agricola ei saanut esimerkiksi tukea Vt:n kääntämiseen. Samoin kuningas päätti ottaa haltuunsa kirkon omaisuuden verotusta kiristämällä. Uskonpuhdistus rantautui Suomeen rauhallisesti eikä täällä ollut samanlaista vääntöä kuin esimerkiksi Saksassa. Suomalaiset teologit opiskelivat Wittembergissä ja he rantauttivat luterilaisen uskon katolisen sijaan rauhanomaisissa merkeissä.paulaw kirjoitti:-- Ruotsalaiset päättivät Kustaa Vaasan johdolla vain sitten tuoda tänne protestanttiuskon ja kieltää alkuperäinen.
-

-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Miten niin tulossa, sinä olet jo pahempi kuin kunkku.Tauvo kirjoitti:......
Minusta on hyvää vauhtia tulossa vanha v-mäinen kiukuttelija...
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Viesti Kirjoittaja hatey »
Halla-Aho on hieno mies.Tauvo kirjoitti:Harmi kun Tony Halme ei ole enää käytettävissä. Siinä olisi kova ministerikolmikko Pers-suomalaisilta. Halme - Elomaa - Halla-aho. Ei mitään väliä kuka näistä olisi valtionvarainministeri, sen verran fiksua porukkaa kyllä on...
Elmarit, Summarit ja pipo
MC-raato - FC-pilviWeikot
-
Rohkenisitko selittää minulle mitä eroa on "kansallisella sosialismilla" ja fasismilla? Olisi myös kiva saada esimerkkejä näistä "hyvistä ajatuksista". Filosofisella tasolla näen kyllä aika selkeitä yhteyksiä fasismiin osassa persuja, lähtien tämän Halla-ahon ajamasta ihmisarvon välineellistämisestä. Tai sama se, en usko että vastaus palvelee keskustelua, kerro sen sijaan miten Kokoomuslainen kiinnostui "sosialismista"?paulaw kirjoitti:Perussuomalaisten ehdokkaista ainoa henkilökohtaisesti tuntemani on Soini. Niinpä tiedän parhaiten hänen linjansa ja ajatuksensa. Se on todella kristillistä sosialismia, ja se voi mahdollisesti toimia. Rumasti sanottuna siis, myönnän, voidaan nähdä se myös kansallismielisenä sosialismina, mutta kyseessä ei kuitenkaan ole natsismi saati sitten fasismi. Populistisen pölötyksen alla on kuitenkin mies, jolla on oikeati hyviä ajatuksia. Niinpä, antaa nyt Soinin joukkojen yrittää. .
Tässäkin olisi selvittämistä kerrakseen, on erikoinen väite, että liberaali ja konservatiivi ovatkin samankaltaisia. Perusteeksi ei riitä että jokin liberaali erirotuinen suomalainen homo on päässyt eduskuntaan. Se on luultavasti vastareaktio, moni kaverini äänesti tietoisen anti-persusti.paulaw kirjoitti:Ne, ketkä kritisoivat konservatiivisuutta, ajattelevat vain mielestäni vähän eri tavalla. Uskon esimerkiksi Jani Toivolan saaneen paljon ääniä siksi, että hän oli näkyvästi seksuaalivähemmistöjen puolella.
Liian haastellinen tehtävä, täytyisi ensin selittää aivan valtavasti. Onko oikeasti niin, että tällaiset käsitteet ovat outoja? Suomen korporativismi 70/80-luvulla oli hyvä ja huono asia, se on oman kirjasarjan aihe. mutta vakauttahan siinä tuli ja samalla periodilla Suomi nousi köyhästä velipuolesta Svedujen rinnalle ja jopa ohi. Sen sekoittaminen fasismiin tai edes keskustan aluepolitiikan yrityskontakteihin (jo siis oli korruptiota, kyllä) on väärinkäsitys, joka panee miettimään kuinka yleistä tällainen on? Onko koulujen opetus jotenkin muuttunut sitten minun aikojeni. Hieman huolestuttavaa, jopa.paulaw kirjoitti:Vaikuttaa siltä, että ovat lähinnä suuryritysten ja kartellien tukiryhmänä ja sellainen vallankäyttö johtaa äkisti korporaatiovaltaan ja sitä kautta fasismiin. Korjatkoon joku, jos olen väärässä.
-
Mutta eivät kai he menneet protestantismin mekkaan ihan sattumalta? Minua tavallaan imponoi katolisuus ja ortodoksisuus luterilaisuutta enemmän, on hyvä että uskonnolle osoitetaan oma mystinen hiekkalaatikko. Luther toi kontrollin mielen sisään, mikä on jotenkin ahdistavaa. En nyt tarkoita että anekauppa pitäisipalauttaa, mutta jotain vapauttavaa – tai terapeuttista – on siinä, että voisi mennä jonnekin koppiin ja kertoa ryssinnöistään ja saisi vastauksen että anteeksiannettu on: pitää vain lukea avemaria x kertaa, eikö?Mikael K. kirjoitti: Suomalaiset teologit opiskelivat Wittembergissä ja he rantauttivat luterilaisen uskon katolisen sijaan rauhanomaisissa merkeissä.
-
Viesti Kirjoittaja paulaw »
Oleellisin ero on siinä, että fasismissa ei ollut juutalaisvihaa tai muuta vastaavanlaista rotuhygieniaa. Se oli nimenomaan korporaatiovaltaa. Hitlerin luoma natsismi, kansallissosialsmi siis, oli lähinnä ei-marxilaista sosialismia, jossa oleellisena on voimakas henkilöjohtaja ja suuri kansallismielisyys. Koska aiheesta on olemassa jo valmiiksi kirjoituksia, oikeasen vähän ja laitan nettilinkkejä luettavaksi. Lyhyesti fasismista libertaariwikissä: http://liberalismi.net/wiki/Fasismi , sitten vähän pidempi ja seikkaperäisempi kirjoitus näiden kahden ideologian eroista: ja pohdiskelua, miksi näitä pidetään äärioikeistolaisuutenaeskofot kirjoitti:Rohkenisitko selittää minulle mitä eroa on "kansallisella sosialismilla" ja fasismilla?
Yritin selittää tuota edellisessä viestissäni. Tarvittiin muutos. Kokoomus ei myöskään ole perinteisintä äänestäjäkuntaansa (kuten pienyrittäjiä) palvellut kovinkaan hyvin, pikemminkin kussut kintuille. En ole mitenkään ainoa lajiani näin toimiessani.Tai sama se, en usko että vastaus palvelee keskustelua, kerro sen sijaan miten Kokoomuslainen kiinnostui "sosialismista"?
Ei minusta sikäli Toivolan äänestämisessä mitään ihmeellistä ole. Nyt vain en ymmärrä, mitä tarkoitat tuolla liberaalin ja konservatiivin samanlaisuudella, olen ilmeisesti ilmaissut itseäni erittäin huonosti kuten yleensäTässäkin olisi selvittämistä kerrakseen, on erikoinen väite, että liberaali ja konservatiivi ovatkin samankaltaisia. Perusteeksi ei riitä että jokin liberaali erirotuinen suomalainen homo on päässyt eduskuntaan. Se on luultavasti vastareaktio, moni kaverini äänesti tietoisen anti-persusti.

Anti-persusti äänestäneitä varmasti on. Siitähän kertoo tämäkin ketju. Ja koko mediakohu jo kolmatta päivää. Miten itse äänestän seuravissa vaaleissa, niin sitähän en voi vielä sanoa. Varmasti tiedän vain sen, että demareita tai Virheitä en tule äänestämään koskaan, missään oloissa.
Syy: Linkit korjattu url-tagien sisälle
-
Minä olen kirjoittanut lehtien yleisönosastoihin ja kaikkialle missä on lukijoita. Yksi ehdotus meni jopa läpi. Lehtipuhaltimet olivat yhden syksyn pannassa.jjari kirjoitti:Kerro lisää, mua kiinnostaa oikeasti. Miten mä voisin ilmaista tyytymättömyyteni ja hakea muutosta esimerkiksi maahanmuuttopolitiikkaan muuten kuin äänestämällä? En halua liittyä mihinkään ryhmään tahi perustaa sellaista tai mitään muutakaan vetoomusta, adressia jne koska haluan käyttää aikani muuhun.Anniel kirjoitti:-- Mutta muitakin keinoja on esittää mielipiteitään ja hakea muutosta kuin neljän vuoden välein tapahtuva äänestäminen.
-
Täytyisi tarkistaa miksi Suomesta mentiin juuri Wittenbergiin. En muista syytä tähän hätään eikä kirjallisuus ole käden ulottuvilla.eskofot kirjoitti:Mutta eivät kai he menneet protestantismin mekkaan ihan sattumalta? Minua tavallaan imponoi katolisuus ja ortodoksisuus luterilaisuutta enemmän, on hyvä että uskonnolle osoitetaan oma mystinen hiekkalaatikko. Luther toi kontrollin mielen sisään, mikä on jotenkin ahdistavaa. En nyt tarkoita että anekauppa pitäisipalauttaa, mutta jotain vapauttavaa – tai terapeuttista – on siinä, että voisi mennä jonnekin koppiin ja kertoa ryssinnöistään ja saisi vastauksen että anteeksiannettu on: pitää vain lukea avemaria x kertaa, eikö?Mikael K. kirjoitti: Suomalaiset teologit opiskelivat Wittembergissä ja he rantauttivat luterilaisen uskon katolisen sijaan rauhanomaisissa merkeissä.
Lutherille rippi oli ymmärtääkseni arvokas asia. Hän kipuili itse oman pahuutensa kanssa ja oli ahkera ripittäytyjä. Hänelle rippi oli varhaisessa vaiheessa sakramentti. Kanta kuitenkin muuttui, kun teologinen hienosäätö tarkentui. Sakramentissa olennaisia elementtejä ovat a) syntien anteeksisaaminen, b) perustuu Jumalan sanaan ja c) siinä on näkyvä aine. Ripistä puuttuu näkyvä aine, joten se ei ole tästä syystä sakramentti. Suomessa Miikka Ruokanen on puhunut ripin puolesta mm. televsiosarjassa Rippituoli ja kotisivuillaan. Vaikeinta ripittäytymisessä on anteeksiantamisen kertakaikkinen hyväksyminen ilman omia tekoja.
-
Re: Eduskuntavaalit 2011 Tulevat pian
Viesti Kirjoittaja omenamyyrä »
Hup, luulin että tää on vuodatustopic.Macco kirjoitti:tässä ketjussa pitäisi keskustella eduskuntavaaleista.
![Punastuu [:$]](./images/smilies/icon_redface.gif)
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka