G4 powerbook, iMac G5 vaiko Power Mac G5?
-
G4 powerbook, iMac G5 vaiko Power Mac G5?
Viesti Kirjoittaja susie »
-
Re: G4 powerbook, iMac G5 vaiko Power Mac G5?
Viesti Kirjoittaja masa »
-
Viesti Kirjoittaja Rewes »
![Kieli [:P]](./images/smilies/icon_razz.gif)
-
Viesti Kirjoittaja am_tiainen »
Tosin täytyy myöntää että tässä 15" PowerBook:ssa on sitä jotakin. Se on niin hieno ja leso että kelpaa kavereille esitellä. [H]
Tosin näyttö iMacissa on kyllä niin hyvä että valintasi tulee olemaan varmasti vaikea.
Edit: virhe korjattu
[ Apple Mac mini (late 2012)]
[ AppleTV 4]
[ Apple iPad mini 4 cellular]
[ Apple iPhone SE ]
-
- Vuoden Homppulainen 2006
Viesti Kirjoittaja AppleFarmer »
Sitä kuuluisaa pilkkua viilaamatta, tarkoittanet tietenkin PowerBookia?am_tiainen kirjoitti:Tosin täytyy myöntää että tässä 15" PowerMac on sitä jotakin. Se on niin hieno ja leso että kelpaa kavereille esitellä.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja DM66 »
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
-
-
Viesti Kirjoittaja jonesb »
-
Viesti Kirjoittaja Turmeric »
Jos putkinäyttöä kaipaat, niin silloin joudut luopumaan myös Powerbook-vaihtoehdosta! Ääh, ainakin minun mainostoimistotuttuni ostavat AINA LCD-näytön kun uusivat koneitaan. Itse näpytän juuri Powerbookkiin (siis LCD) ja kolleega vieressä työskentelee tyytyväisenä Powermac G5-koneellaan ja 19" Eizo LCD:llä.susie kirjoitti:Nyt vaan hirvittää se iMacin näyttö - mulla on putkinäyttö (ollut aina) värinhallinnallisista syistä. LCD-näytöissä ei ainakaan tähän asti ole ollut värit lähelläkään todellista. 100% mun työstä on painotuotteita (kirjoja, kansia yms). Kokemuksia?
Silti minunkin mielipiteeni: iMac G5!
-
-
Viesti Kirjoittaja Kurtbyy »
-
iMac G5 17", vaiko 20"?
Viesti Kirjoittaja Leht1n »
Mites 17":n iMacin näyttö 20":een verrattuna? Ovatko yhtä kirkkaita ja mahtaneeko 17":n huonompi katselukulma haitata kuvankäsittelyssä, DVD:n katselussa tai muussa sellaisessa?am_tiainen kirjoitti:Minullakin menisi ääni iMac G5 koneelle. Siinä on todella hyvä ja kirkas näyttä verrattuna PowerBook kannettavaan. Varsinkin jos Photoshop hommat on tärkeitä niin kyllä tuo 20" iMac on aika hyvä ostos.
17" tuumasen näyttö on muuten aika matala, kun on 16:10 suhde. Sen resoluutio on 1440 x 900, joten ei tule paljoa lisää informaatiota näyttöön, jos sitä vertaa 15" Powerbookiin, jonka resoluutio on 1280 x 854. Itse olen kokenut kiusalliseksi erityisesti pystykuvien käsittelyn Photoshopissa 15" Powerbookilla juuri tuosta kuva-alan mataluudesta johtuen. 17":n eduksi katson kuitenkin sen, että siinä on sama näytönohjain kuin 20":ssa, mutta vähemmän pikseleitä pyöritettävänä. Kaipa se 128Mt Radeon silti kaxkymppistäkin hyvin polkee? Alkuperäinen kirjoittaja ei tietty maininnut 17":sta iMacia, mutta itse sitä harkitsen 20":n sijasta.
Miltä muuten DVD-leffat näyttävät 20" mallilla, kun kuva venytetään koko näytölle? Onko toisto sulavaa ja pysyykö kuva hyvän näköisenä?
Timo
-
Viesti Kirjoittaja masa »
No meidänkin 17" iMac kävi emolevyn vaihdossa kun konkat poksahteli, silti sulle iMaccia ehdotan. Ei ne HP:t taida liioin olla ongelmattomia. Taitaa kuitenkin kuvankäsittelyssä olla se 20" paras. Jos vaan rahat piisaa.susie kirjoitti:no helekkari, nyt lueskelen kauhun vallassa Applen forumista iMac -kokemuksia. On ylikuumenemista, valkoista raitaa näytön alareunassa (tosi monella!), on, sitä ja tätä ongelmaa. Jollekin oli huollossa sanottu, että 1 kolmesta iMacista tulee takuuaikana huoltoon. Kääk! Pitäisköhän vaan upottaa ne pennoset Powermacciin ja roudata edelleen kainalossa tota HP:n kannettavaa
Tuo meidän iMac on ekaa sarjaa ja kuulemma nykyiset koneet on parannettuja monelta osin. Ja onhan niissä takuu
![Iskee silmää [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
-
Viesti Kirjoittaja windowlicker »
Erittäin vaikea uskoa. Itse huolto/myyntiliikkeessä työskentelevänä ei ainakaan näytä siltä, että joka kolmas myymämme iMac tulisi takaisin huoltoon. Eikä noin iso luku ole oikein muutenkaan mahdollinen – koko kone ei nimittäin olisi enää kovin kannattava silloin.susie kirjoitti:Jollekin oli huollossa sanottu, että 1 kolmesta iMacista tulee takuuaikana huoltoon. Kääk!
-
Re: iMac G5 17", vaiko 20"?
Viesti Kirjoittaja windowlicker »
Voit olla varma, että hyvin toimii molemmilla malleilla. Täällä on PM G4/466 GeForce 2MX kortilla (32mb) ja dvdt pyörivät hyvin. Pyörivät itse asiassa hyvin myös alunperin mukana tulleella 16mb ATI Ragella.Leht1n kirjoitti:Miltä muuten DVD-leffat näyttävät 20" mallilla, kun kuva venytetään koko näytölle? Onko toisto sulavaa ja pysyykö kuva hyvän näköisenä?
Timo
Tuon 128mb kortin eduista aletaan puhua siinä vaiheessa, kun laitetaan se Doom3 pyörimään tai esim. tehdään hommia Motion 2:lla (joka osaa renderoida näytönohjaimella). Ja eiköhän se 128mb pyöritä melko lailla yhtä hyvin 20" näyttöä kuin 17" (paitsi ehkä juuri peleissä).
-
Viesti Kirjoittaja xforgivenx »
melkein jo päädyin siihen et otan iMacin ja sitkun on enempi baksii ni sit vaihan kerralla powermäkkiin ja tuplanäyttöön. muuten tuntuu menevän rahat jotenki hukkaan tossa powerlaitteessa.
-
Viesti Kirjoittaja Jouna- »
iMacciinhän saa myös toisen näytön kiinni ja samalla Screen Spanning Doctor ohjelmalla saa sen rajoituksen pois päältä, niin sinä on sinulle kaksi näyttöä näyttämässä eri kuvaaxforgivenx kirjoitti:mul on vähän samanlaista valintaongelmaa, ajattelin eka ostaa 2x2GHz:n powermäkin mut sit aloin tsiikailee 20" iMacin specsejä, okei siinä on vaan yks prossu, mut vakiona on isompi kovalevy (250 vs. 160), muistia saa vaan kaks gigaa mut kylhän sillä pärjää. ja hei mukana tulee 20" näyttö vaikka hintaa on 150€:a vähemmän. ainoo mikä isommin harmittaa on se että iMacciin ei ilmeisesti saa kahta näyttöä. mut ei mulla heti oiskaan varaa ostaa lisänäyttöä. ja onhan toi iMac vähän tökerön näkönen.
melkein jo päädyin siihen et otan iMacin ja sitkun on enempi baksii ni sit vaihan kerralla powermäkkiin ja tuplanäyttöön. muuten tuntuu menevän rahat jotenki hukkaan tossa powerlaitteessa.
EDIT: tosiaan oon tässä nyt itekkin pallotellut iMacin ja PowerMacin välillä. PowerMacissä tosiaan olisi poweria, mutta iMac on vaan jotenkin niin kompaktissa paketissa ja halvalla vielä 20" näyttökin siinä.. Ei viitsi edes omena oo om pom poo- runoa lausua valinnassa [:S]
-
Viesti Kirjoittaja xforgivenx »
EDIT: ja tossa iMacissahän tulee vielä bluetooth ja airport kaupanpäälle. eikä 20":n hinta kyllä oo paha ollenkaan.
-
Viesti Kirjoittaja Rewes »
Aivan. Juurikin tästä syystä nykyinen 20" iMac on mun favorite. Nyt kun olisi vielä varaa hankkia tommonen.xforgivenx kirjoitti:EDIT: ja tossa iMacissahän tulee vielä bluetooth ja airport kaupanpäälle. eikä 20":n hinta kyllä oo paha ollenkaan.
![Surullinen [:(]](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
Viesti Kirjoittaja TumppiH »
Mulla on 20,1 tuumanen Viewsonic vga liiittimen kautta iMac 17" kiinni ja kuva on ihan hyvä, ei kyllä niin hyvä kuin on powerbookin mini-DV:n kautta, kyllä sillä töitä tekee.
Itse päädyin tähä iMacciin pienen tilan tarpeen ja halvemman hinnan lisäksi just sen takia että saa bluetoothin ja airportin mukana ja sitten vielä suoraan tuplanäytön kun oli valmiiksi jo toi iso näyttö.
Olen ollut erittäin tyytyväinen ostokseen kyllä.
Tumppi
-
-

Tulin vaan iloitsemaan tänne kun mulla on nyt 2x2.0 GHz powemac tossa pöydänkulmalla kiiltelemässä

Ostin siis just sen vaihtoehdon jota kukaan ei suositellut, mutta taitaa olla aika varma valinta päätellen netistä löytyvistä arvosteluista ja käyttäjäkokemuksista.
Kukahan ostais ton Pentium 4:n tosta roikkumasta...

-
Ei mulla muuta...Over and out.
-
Viesti Kirjoittaja Mavah »
Tää taitaa olla pikkasen väärä foorumi sille ainakin.susie kirjoitti: Kukahan ostais ton Pentium 4:n tosta roikkumasta...
Koitappa tota huutonettiä, siellä on muutenkin sellasta höynäytettävää porukkaa kuulemma liikkeellä.

Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka