Onko kannattava hinta kun ajattelin ostaa Kiinasta tollasen otsikon härvelin 64GB levyllä. Kone tulis vielä Scandi näppiksellä, sais hintaan 790eur (kaikki verot maksettuna, sii itse maksan)
Olisko tossa mitään ideaa?
Kiitos vastauksista ennakkoon!
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Viesti Kirjoittaja pliskent »
Viesti Kirjoittaja teesaa »
teesaa kirjoitti:ALV 0% hinta Suomessa on jossain 812 € paikkeilla (noin hinta siis), joten miksi ei kannattaisi.
Viesti Kirjoittaja deissi »
Mutta tiesithän syyllistyväsi veropetokseen, jos et ilmoita tuomisiasi tullissa. Näistä pitää siis maksaa Suomen arvonlisävero tullille. Satavarmaa on, että jos mukanasi on nippu koneita, jäät tullin haaviin lentokentällä. Kaupallinen tuonti on aina verollista. Myös välittäminen on kaupallista tuontia.pliskent kirjoitti:Okei, pitää kysyä samalla muita tuotteita kanssa samasta paikasta. Onneksi noissa kannettavissa huolto toimii Suomessa, taitaa Iphoneissa olla vähän kinkkistä vielä.
Mutta nappaan nipun mukaan Aireja![]()
teesaa kirjoitti:ALV 0% hinta Suomessa on jossain 812 € paikkeilla (noin hinta siis), joten miksi ei kannattaisi.
deissi kirjoitti:Mutta tiesithän syyllistyväsi veropetokseen, jos et ilmoita tuomisiasi tullissa. Näistä pitää siis maksaa Suomen arvonlisävero tullille. Satavarmaa on, että jos mukanasi on nippu koneita, jäät tullin haaviin lentokentällä. Kaupallinen tuonti on aina verollista. Myös välittäminen on kaupallista tuontia.pliskent kirjoitti:Okei, pitää kysyä samalla muita tuotteita kanssa samasta paikasta. Onneksi noissa kannettavissa huolto toimii Suomessa, taitaa Iphoneissa olla vähän kinkkistä vielä.
Mutta nappaan nipun mukaan Aireja![]()
Lisää Tullin sivuilta:
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/mat ... /index.jsp
Viesti Kirjoittaja Mummo123 »
Mummo123 kirjoitti:Varmaan muutama kone tulee ihan heittämällä läpi ilman verojen maksua. Ainakin jos paketit on avattuja. Sanot vaikka, että toit koneen itsellesi, paremmalle puoliskolle ( ei tarvitse löytyä sellaista, sanot vain ) ja vaikka kaverillesi synttärilahjaksi. Ei ainakaan omaa omatuntoani kolkuttaisi yhtään. En minä ainakaan mene poliisillekaan huutelemaan jos joskus olen ajanut ylinopeutta ilman, että olen jäänyt siitä kiinni. Teen myös kaikkeni, että en jäisi kiinni. Olet syytön ennen kuin syylliseksi todistetaan.
Mummo123 kirjoitti:Varmaan muutama kone tulee ihan heittämällä läpi ilman verojen maksua. Ainakin jos paketit on avattuja. Sanot vaikka, että toit koneen itsellesi, paremmalle puoliskolle ( ei tarvitse löytyä sellaista, sanot vain ) ja vaikka kaverillesi synttärilahjaksi. Ei ainakaan omaa omatuntoani kolkuttaisi yhtään. En minä ainakaan mene poliisillekaan huutelemaan jos joskus olen ajanut ylinopeutta ilman, että olen jäänyt siitä kiinni. Teen myös kaikkeni, että en jäisi kiinni. Olet syytön ennen kuin syylliseksi todistetaan.
Tuohon summaan ei kyllä valitettavasti mahdu omaa konetta, tyttöystävän tai mamman koneesta puhumattakaan.Tulli kirjoitti:EU-maiden ulkopuolelta voit tuoda mukanasi tuotteita verottomasti vain tietyn euromäärän arvosta:
[*] jos matkustat lentäen tai laivalla, arvoraja on 430 euroa
Mummo123 kirjoitti:Mistä ne muuten tietää, että oliko kone jo mukana kun matkaan lähdettiin Suomesta? Voihan siitä vaikka paketin jättää Kiinaan kun ei tässä tapauksessa olla varmaankin aivan pelkästään trokaus mielessä niitä sieltä tuomassa.
Arvonlisäveron maksuvelvollisuus on täysin sama riippumatta siitä, oliko myyntitarkoitusta vai ei. Jos tavara tuodaan yksityiskäyttöön saa tuoda 410 € verottomana, muutoin tullia ei kiinnosta mihin tarkoitukseen tavara on tuotu.pliskent kirjoitti:Varmaan kyttäävät jos on avaamattomissa paketeissa kamaa. Jos sulla on avattuna rojua matkalaukussa, ei ne kuitenkaan voi väittää et niitä ollaan täällä myymässä. Pitäähän myös heidän näyttää toden se, että ollaan tuomassa myynti tarkoituksessa tavaraa maahan.
Viesti Kirjoittaja Repe Ruutikallo »
No voi herran jestas sentään, ainako näitä typeryyksiä vaan jaksetaan...Mummo123 kirjoitti:En minä ainakaan mene poliisillekaan huutelemaan jos joskus olen ajanut ylinopeutta ilman, että olen jäänyt siitä kiinni. Teen myös kaikkeni, että en jäisi kiinni. Olet syytön ennen kuin syylliseksi todistetaan.
Esimerkkini oli hieman huono, anteeksi tästä.Repe Ruutikallo kirjoitti:No voi herran jestas sentään, ainako näitä typeryyksiä vaan jaksetaan...Mummo123 kirjoitti:En minä ainakaan mene poliisillekaan huutelemaan jos joskus olen ajanut ylinopeutta ilman, että olen jäänyt siitä kiinni. Teen myös kaikkeni, että en jäisi kiinni. Olet syytön ennen kuin syylliseksi todistetaan.![]()
Ylinopeudestaan ei kansalaisella ole mitään ilmoitusvelvollisuutta viranomaiselle päin. Ei vaikka ajaisit kahtasataa viidenkympin alueella. Suurenkaan ylinopeuden ilmoittamatta jättämisestä ei näin ollen seuraa minkäänlaista erillistä sanktiota.
Verotus toimii sitten aivan toiselta pohjalta: kun verotettavaa syntyy, siitä on aina ilmoitettava viranomaiselle. Ilmoittamatta jättäminen on rangaistava rikos — yksinkertaistaen sanottuna sitä rangaistavampi, mitä isommasta keissistä on kyse. Ja päinvastoin.
Viesti Kirjoittaja Hiljaisuus »
Kyseessä on petos, jota ei tällä palstalla voida suositella tehtäväksi. Rikokseen yllyttäminenkin on rikos.Mummo123 kirjoitti: Esimerkkini oli hieman huono, anteeksi tästä.
Kysymys oli tuossa lähinnä siitä, että avaa paketin Kiinassa ja asentaa koneesee vaikka parit ohjelmat Kiinassa ja jättää paketin sinne ja sanoo tullissa, että kone oli mukana matkaan lähdettäessä. Kone on selvästi käytetty niin tuskin sen enempää tutkivat.
Palaa sivulle “Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit”