Tehkääpä seuraavanlainen testi iPodin mukana tulleilla nappikuulokkeilla:
- Aluksi laitatte kuulokkeet korviin kuten tavallisesti ja joku kappale soimaan normaalilla äänenvoimakkuudella.
- Tämän jälkeen vaihdatte kuulokkeita siten että vasemman puoleinen kuuloke oikeaan korvaan ja oikenpuoleinen vasempaan korvaan. Huomaatteko äänenlaadussa mitään eroa?
Itse huomasin että omassa iPod minissä äänenlaatu ja etenkin bassontoisto paranee huomattavasti jos kuulokkeet laittaa vääriin korviin. Jippona lienee se, että ne pienet reiät niissä kuulokkeissa ainakin minulla peittyvät jos ne ovat tavallisesti korvissa. Suunnittelumoka?? Eikai
JAK kirjoitti:Ei niillä kuulokkeilla mitään tee. Laatikkoon jäivät.
Ei tee muuten mitään autollakaan joka ei 300kmh kulje. Paitsi. Paitsi jos sillä ei ole merkitystä että se ei ole tietyllä osa-alueella tai muutenkaan paras. Sillä ajaa kauppaan kun se on liikkumiseen tehty. [:S]
Kysyjälle vastaten, että eiköhän se ole tarkoituksella tehty että niissä on merkit kuinka päin ne on ja että sitten ne eri taajuuksilla toistuu eri tavalla. Voipi olla että "väärinpäin" tulpat korostaa bassoa ja taajuusvaste on kiero kuin mikä verrattuna että kun ne ovat "oikeinpäin" niin taajuusvaste on suorahko ja siten bassot myös linjassa muuhun musiikkiin. Apple ei varmasti tee itse ko. kuulottimia vaan joku alihankkija.
Ei tee muuten mitään autollakaan joka ei 300kmh kulje. Paitsi. Paitsi jos sillä ei ole merkitystä että se ei ole tietyllä osa-alueella tai muutenkaan paras. Sillä ajaa kauppaan kun se on liikkumiseen tehty. [:S].
Mitä tekimistä tuolla vertauksella on sen tosiasian kanssa, että ne alkuperäiset kuulottimet on aivan paskat? En tajua porukkaa jotka ostavat yli 200 euroa maksavan soittimen ja kuuntelevat sitä sitten aivan luokattomilla kuulokkeilla. Apple tekisi suuren palveluksen kun myisi iPodinsa ilman kuulokkeita.
Jännittävän Anarkistinen Rinkelileipuri ja Irokeesi
Mulle ainakin ovat ihan riittävät ja lisäksi ainoat vastaantulleet napit jotka pysyvät korvissa huolimatta siitä kuinka paljon heiluu. Pelottaa ihan että vielä jonain päivänä ottavat ja hajoavat.
tómppu
Viimeksi muokannut mercury, 18.2.2014 klo 4.49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
tómppu kirjoitti:Mulle ainakin ovat ihan riittävät ja lisäksi ainoat vastaantulleet napit jotka pysyvät korvissa huolimatta siitä kuinka paljon heiluu. Pelottaa ihan että vielä jonain päivänä ottavat ja hajoavat.
tómppu
Jaa no minä voin myydä kahdet alkuperäiset (minin ja Shufflen) edullisesti. Ne on oikeasti luokattoman huonot.
Ei tee muuten mitään autollakaan joka ei 300kmh kulje. Paitsi. Paitsi jos sillä ei ole merkitystä että se ei ole tietyllä osa-alueella tai muutenkaan paras. Sillä ajaa kauppaan kun se on liikkumiseen tehty. [:S].
Mitä tekimistä tuolla vertauksella on sen tosiasian kanssa, että ne alkuperäiset kuulottimet on aivan paskat?
tómppu kirjoitti:Mulle ainakin ovat ihan riittävät ja lisäksi ainoat vastaantulleet napit jotka pysyvät korvissa huolimatta siitä kuinka paljon heiluu. Pelottaa ihan että vielä jonain päivänä ottavat ja hajoavat.
tómppu
Jaa no minä voin myydä kahdet alkuperäiset (minin ja Shufflen) edullisesti. Ne on oikeasti luokattoman huonot.
No mikäs on hyvä? kun kerran ovat niin paskoja. Siis samassa hintaluokassa.
Niin mikä on sama hintaluokka? Ilmainen? Hifi-Lehti testasi (olikohan se kesäkuun numero) noita soittimia ja korvanapit olivat juuri huonot . Itse käytän Sonyn MDR-EX71 kuulokkeita ja pysyvät kyllä varmasti päässä (hintaa oli muistaakseni noin 50 euroa). Jos laite maksaa reilusti yli 200 euroa en ymmärrä miksi joku viitsii käyttää soinniltaan onnettomia kuulokkeita. Vaan jokainenhan tekee itse päätöksensä. Mitäpä tästä "kinaamaan".
tómppu
Pistän sitten viestiä kun menevät basaksi niin voidaan neuvotella.
tómppu
Viimeksi muokannut mercury, 18.2.2014 klo 4.49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sonic kirjoitti:Itse huomasin että omassa iPod minissä äänenlaatu ja etenkin bassontoisto paranee huomattavasti jos kuulokkeet laittaa vääriin korviin.
Kokeile mennä päällesi seisomaan, niin veri pakkautuu korviin ja saundit paranee entisestään... Auttaa myös väliaikaiseen tinnitukseen.
tosikko kirjoitti:
Kokeile mennä päällesi seisomaan, niin veri pakkautuu korviin ja saundit paranee entisestään... Auttaa myös väliaikaiseen tinnitukseen.
t: nimimerkki "Korvissa soi"
Hei nimimerkki "Korvissa soi". Muuten hyvä niksi, mutta päällään seisominen rajoittaa iPodin kuuntelemista julkisillla paikoilla esim. bussissa ja on sitäpaitsi vaarallista. Voiko tuota soveltaa myös iPodiin esim. pitämällä sitä sopivasti kallellaan sähkö pääsee valumaan siihen näytöllä olevaan akunkuvaan => Parempi akunkesto?
Pakko itsekin kommentoida noita paketin mukana tulevia nappikuulokkeita. Suht paljon ja kauan musiikkia kuunnelleena täytyy kyllä myötää että on ne aivan luokattoman huonot. Mutta toisaalta, eihän ne mitään maksa, ja jotkut roskathan siinä on pakko olla mukana että laite olis ns. hetikäyttövalmis..
Ei ne omasta mielestä ole yhtään huonommat kuin mitkään muut nappikuulokkeet joita olen kuullut. Myös itselläni on kaikki muut tippuillut korvista koko ajan, mutta nuo pysyvät päässä todella hyvin. Äänenlaatu on ihan sopiva ja minusta varsin kohtuullinen kaikkeen ulkona kävelyyn ja milloin tuota tuleekaan käytettyä. Aluksi luulin että käyttäisin vain Sennheiser HD595 kuulokkeitani tuon kanssa, mutta yllätti iloisesti nuo napit.
Vähän turhan hifistiä jättää kuulokkeet suoraan laatikkoon ja tulla foorumeille huutelemaan, että ne on luokattoman paskat. Kaippa siitä joku kicksit saa.
Sonic kirjoitti:[ Muuten hyvä niksi, mutta päällään seisominen rajoittaa iPodin kuuntelemista julkisillla paikoilla esim. bussissa ja on sitäpaitsi vaarallista.
Joo toimineen parhaiten kotioloissa.
Mutta ihan aikuisten oikeesti, tuo päällään seisominen auttaa tinnitukseen. Ei siis semmoiseen krooniseen, niinkuin allekirjoittaneella, mutta "pienemmän" väliaikaisen poistamiseen kannattaa kokeilla.
Noista kuulokkeista vielä, niissä on eroja jotka toiset kuulee helpommin kuin toiset, ja kaikki eivät puutteista edes välitä. Valitettavasti hyvistä napeista joutuu maksamaan sievoisen summan, jopa enemmän kuin siitä iPodista. Siihen vielä kunnollinen kuulokevahvistin päälle, niin hintaa "taskuhifille" jo kertyykin. Saati siitten että mukana kannettava rompemäärä kasvaa, eikä mahdu enä taskuun. [:S]
Allekirjoittaneella iPod mini on se edullisin komponentti ko. ketjussa. Jee jee.
omenaseppo kirjoitti:Ei ne omasta mielestä ole yhtään huonommat kuin mitkään muut nappikuulokkeet joita olen kuullut. Myös itselläni on kaikki muut tippuillut korvista koko ajan, mutta nuo pysyvät päässä todella hyvin. Äänenlaatu on ihan sopiva ja minusta varsin kohtuullinen kaikkeen ulkona kävelyyn ja milloin tuota tuleekaan käytettyä. Aluksi luulin että käyttäisin vain Sennheiser HD595 kuulokkeitani tuon kanssa, mutta yllätti iloisesti nuo napit.
Vähän turhan hifistiä jättää kuulokkeet suoraan laatikkoon ja tulla foorumeille huutelemaan, että ne on luokattoman paskat. Kaippa siitä joku kicksit saa.
Ei siitä mitään kicksejä saa. Ne alkuperäiset kuulokkeet nyt vaan on paskat.
Zamzam kirjoitti:Eivät ne musta huonot ole ja ovat vielä niin hienot....
Aivan sama. Ilmeisesti sinulle on sitten sama millä kuuntelee kunhan ne on hienot?
Itse on tullut käytettyä noita Applen kuulokkeita lähinnä niiden oikean värin vuoksi. Valkoiset kuulokkeet ovat tällä hetkellä todella coolit, ulkonäkö siis on korvannut laadun. Tiedätköhän sinä JAK tai joku muu, mistä saisi hyvät nappikuulokkeet, jotka ovat valkoiset, eivätkä ne ole in-ear-kuulokkeet? Minulla on tinnitus, eikä in-ear-kuulokkeita kuulemma oikein terveillekään korville, joten sellaisia en halua ostaa.
wille kirjoitti:mistä saisi hyvät nappikuulokkeet, jotka ovat valkoiset, eivätkä ne ole in-ear-kuulokkeet? Minulla on tinnitus, eikä in-ear-kuulokkeita kuulemma oikein terveillekään korville, joten sellaisia en halua ostaa.
Nuo in-ear kuulokkeet on nimenoman hyvät (myös) tinnituksesta kärsiville (kuten allekirjoittanut), koska kuuntelu onnistuu pienemmällä äänenvoimakkuudella kuin perinteisillä napeilla. Tämä korostuu jos kuulokkeita käyttää meluisassa ympäristössä, kuten julkisissa kulkuneuvoissa tms. Ulkopuolisten äänien tehokas suodatus (teho riippuu käytettävistä tulpista) mahdollistaa huomattavasti pienemmän volumen, eikä korvat soi pidemmänkään käytön jälkeen.
Shurelta ja Etymoticilta saa valkoisia malleja iPodin käyttäjille. Linkkejä valmistajiin/jälleenmyyjiin löytyy tältä palstalta, niistä on aika monesti keskusteltu aiemmin.
tosikko kirjoitti:
Shurelta ja Etymoticilta saa valkoisia malleja iPodin käyttäjille. Linkkejä valmistajiin/jälleenmyyjiin löytyy tältä palstalta, niistä on aika monesti keskusteltu aiemmin.
Toi on eka kerta, kun minuun liittyvissä keskusteluissa viitataan siihen, että asiasta on keskusteltu foorumissa aiemmin. Yksi neitsyys siis taas mennyttä. Tuskin haluatte tietää muista... SENSUROITUA TAVARAA/ylläpito
Zamzam kirjoitti:Eivät ne musta huonot ole ja ovat vielä niin hienot...
JAK kirjoitti:
Aivan sama. Ilmeisesti sinulle on sitten sama millä kuuntelee kunhan ne on hienot?
Johan sanoin että ne eivät ole huonot..... Niiden äänenlaatu on ihan taivaallinen verrattuna aikaisempiin soittimiin ja niiden perus kuulokkeihin millä olen kuunnellut (joku ihme denveri ja muvo...)
MacBook Pro 13" Retina Late-2013
iPhone 4, soon 6S Plus 128GB Gold
Menee hieman aiheen vierestä mutta onko kukaan ratkaissut nappikuulokkeiden kohinaongelmaa pyöräillessä. Mulla on Kossin plugit niihin ainakin tuuli kohisee erittäin häiritsevästi, kai se sama ongelma on kaikissa nappikuulokkeissa. Onkohan sankamalleissa sama juttu?
Sitten vielä toinen juttu, mulla on iPod ja noi plugit ollu nyt muutaman päivän käytössä ja noi kuulokkeet tuntuu jotenkin liian isoilta, ei mahdu tarpeeksi syvälle korviin. Vähän kun sormilla painaa lisää niin sitten rupee vasta bassot kuulumaan kunnolla. Onko muut huomannu vastaavaa?
Pitäis varmaan teipata ne jeesusteipillä sinne syvemmälle tai sit porata korvaa vähä isommaks
Kunke kirjoitti:Menee hieman aiheen vierestä mutta onko kukaan ratkaissut nappikuulokkeiden kohinaongelmaa pyöräillessä. Mulla on Kossin plugit niihin ainakin tuuli kohisee erittäin häiritsevästi, kai se sama ongelma on kaikissa nappikuulokkeissa. Onkohan sankamalleissa sama juttu?
- Laita kuulokkeiden lisäksi mopokypärä tai kuulonsuojaimet päähän[;)] Lienee täysin normaalia tuo pyöräilykohina.
eiks niitä oo sellasiakin napeja, joissa on "äänieristys"? en tiiä sit miten käytännössä toimivat. tuolta mac storesta niitä väijyin...melko hintavia.
noista normi apple napeista täytyy kyllä avautua. eilen sain poisteltua volyymi rajoituksia (tai boostattua sitä volyymia...miten se nyt pitää ilmaista..?) ja nappien rajat tuli vastaan heti. basso alko naputtaan yms... laitoin sitten hululluita päiviltä ostamani 49,90 eur creativen napit kokeeks ja ne toimivat loistavasti. täytyy kyllä ihmetellä miten noin arvokkaaseen laitteeseen ei saada laadukkaita "kuulottimia" mukaan. eipä silti, oli kyllä tiedossa, että standardi napit ovat pettymys. sen verran tuli keskustelupalstoja tutkittua ennen hankinta päätöksen tekemistä.