En dikkaa hirveästi Macin näppiksiä, kirjoitustuntuma ei ole minulle sopiva ja nopeasti kirjoitettaessa tuppaa jäämään kirjaimia välistä. Niitä ei jää väliin esimerkiksi Logitechin edullisella näppiksellä. Tuntuma saisi olla hiukan pehmeämpi ja liikerata pidempi, ehkä...
Mistäs löydät Macille hyvän "tarvikenäppiksen" jossa olisi Macin layout erikoisnäppäimineen?
Vaihtoehto näppis
Keskustelua Mac-yhteensopivista laitteista
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Vaihtoehto näppis
Viesti Kirjoittaja kuda »
Viimeksi muokannut kuda, 7.5.2011 klo 9.40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
Re: Vaihtoehto näppis
Viesti Kirjoittaja dasb00t »
Logitechiltahan on monta mallia mac layotilla ja niissä on se Logitechin prefect strike tekniikka. Dinovo tai Dinovo Edgestä on molemmista Mac versiot. Oliko jopa tuosta Illmuninated näppiksestäkin?
-
Viesti Kirjoittaja Stobex »
heh.. täällä jo haukuttiin pystyyn kommenttini jossa kerroin että useammassa macissäni on Edget.. " paskempaa näppistä ei olekaan tyyliin"..dasb00t kirjoitti:tai Dinovo Edgestä on molemmista Mac versiot
Mutta joo, suosittelen tuota kyllä varauksetta ainakin toimistokäyttöön - kaikenlainen tuntuma ja käyttökokemus on moninverroin parempi kuin macin originaalissa
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
i7 980X | P6T6REVOLUTION |6GbHyperXLoVo |4x GB560Ti SOC |2x 240GB RevoDriveX2
2x240gb SSDvertex2 |Toughpower 2000W |Hailea+Na **OsX,W7,Linux Pinguy
-
Viesti Kirjoittaja exlex »
Itse olen tullut siihen tulokseen, että ihmiset vain pitävät erityyppisistä näppäimistä. Olen itsekkin käyttänyt elämäni aikana vaikka kuinkaa montaa eri näppäimistöä ja tykännyt eri aikoina jostakin näppäimistöstä ja nyt eristä. Aikoinaan muistan kun pidettii referenssinä Keytronicin näppäimistöjä, koska niissä oli aivan loistava tuntuma. Myöhemmin tuli Logitechin ja MS näppäimistöistä ergonomisia versioita, jotka olivat aivan loistavia. Nyt taas lyhyt iskuiset näppäimistöt ovat alkaneet nostamaan päätään. Itse pidän eniten ylivoimaisesti Apple norminäppiksestä. Itse pidän nimenomaan tuosta lyhytiskuisuudesta ja tuntuu, että kun käyttää vaikka noita Logitechin näppäimistöjä välillä, niin että napis nitisee ja kitisee ja tulee hulluna kirjoitusvirheitä, kun iskut jää lyhyeksi. Taas MS:n näppikset tuntuu, kuin painelisi jotain jousitettua juustoa ja tuntuma on aivan hukassa. Eli tosiaan nämä on pitkälti tottumiskysymyksiä. Itse olen tällähetkellä mieltynyt Applen näppikseen ja en ole vaihtamassa pois.Stobex kirjoitti:heh.. täällä jo haukuttiin pystyyn kommenttini jossa kerroin että useammassa macissäni on Edget.. " paskempaa näppistä ei olekaan tyyliin"..dasb00t kirjoitti:tai Dinovo Edgestä on molemmista Mac versiot
Mutta joo, suosittelen tuota kyllä varauksetta ainakin toimistokäyttöön - kaikenlainen tuntuma ja käyttökokemus on moninverroin parempi kuin macin originaalissa
Kannattaa tosiaan kokeilla toi Dinovo Edge ennen kuin ostat, koska näppäimistö on myöskin lyhyt iskuinen, joten et välttämättä pidä siitäkään. Tsemppiä mieluisen näppiksen löytämisessä.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
MBP 16” | iPhone 13 PRO | iPad mini | Watch 5 | TV - 4 gen
http://wheniskeynote.com
(Urheile, niin kuolet terveempänä.)
http://wheniskeynote.com
(Urheile, niin kuolet terveempänä.)
-
Viesti Kirjoittaja Stobex »
"keskipitkä iskuisista" hyvistä näppiksistä tulee mieleen muutamissa koneissa käytössä olevat..
http://reviews.logitech.com/7061/145/lo ... eviews.htm
hmm ei taida vain olla markkinoilla enää saati macciversiona.. mutta tuossa ainakin yksi lähtökohta..?!
ps. setin hiirellä tosin ei tee mitään..
http://reviews.logitech.com/7061/145/lo ... eviews.htm
hmm ei taida vain olla markkinoilla enää saati macciversiona.. mutta tuossa ainakin yksi lähtökohta..?!
ps. setin hiirellä tosin ei tee mitään..
Viimeksi muokannut Stobex, 9.5.2011 klo 15.34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
i7 980X | P6T6REVOLUTION |6GbHyperXLoVo |4x GB560Ti SOC |2x 240GB RevoDriveX2
-
Viesti Kirjoittaja tosikko »
Logitechin dinovon Mac versiota on josku ollut Anttilassa hyvässä tarjouksessa, en kyllä tiedä mikä tämän hetkinen tilanne on: http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... 5&t=140711
6 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu laitteista”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka