Miten saan asennettua VoikkoSpellService
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
10 viestiä
• Sivu 1/1
-
Miten saan asennettua VoikkoSpellService
Viesti Kirjoittaja ferre185 »
Miten saan asennettua VoikkoSpellService . Olen yrittänyt asentaa sitä jo tunnin mutta ei näytä menevän kohdalleen . Kiitos avusta etuktäeen 

-
Re: Miten saan asennettua VoikkoSpellService
Viesti Kirjoittaja kermit »
No eihän siinä tarvitse kuin kopsata paketissa oleva VoikkoSpellService ~/Library/Services-kansioon ja kirjautua ulos - takaisin. Jos haluat useammalle käyttäjälle niin sama kansio, mutta levyn juuresta. http://verteksi.net/lab/osxspell/
-
Kiitos kovasti vastauksesta mutta se ei onnistu.kermit kirjoitti:No eihän siinä tarvitse kuin kopsata paketissa oleva VoikkoSpellService ~/Library/Services-kansioon ja kirjautua ulos - takaisin. Jos haluat useammalle käyttäjälle niin sama kansio, mutta levyn juuresta. http://verteksi.net/lab/osxspell/
Lukee että Aliasta "service " ei voida avata, koska aluperästä kohdetta ei löydy. kun painan ok.
Kohdetta voikkospell ei voida siirtää koska kohdetta services ei voida muokata .
En tiedä missä on vika.
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Avaa toiseen Finderin ikkunaan tuo Voikon sivulta lataamasi dmg-tiedosto avattuna ja toiseen ikkunaan Mac HD -> System -> Library -> Services -kansio. Raahaa VoikkoSpellService.app tiedosto Services kansioon, jolloin sen pitäisi kysyä autentikointia. Loggaa ulos ja takaisin sisään ja homman pitäisi olla selvä.
Eihän sulla ole mitään vanhoja Soikkoja tai Voikkoja asennettuna?
"Don't submit to stupid rules. Be yourself and not a fool. Don't accept average habits. Open your heart and push the limits." - M.Cretu
-
hei anneli. On mutta en tiedä miten saan ne pois tai mistö voi tarkistaa onko vielä. KiitosAnniel kirjoitti:Avaa toiseen Finderin ikkunaan tuo Voikon sivulta lataamasi dmg-tiedosto avattuna ja toiseen ikkunaan Mac HD -> System -> Library -> Services -kansio. Raahaa VoikkoSpellService.app tiedosto Services kansioon, jolloin sen pitäisi kysyä autentikointia. Loggaa ulos ja takaisin sisään ja homman pitäisi olla selvä.
-
Tee niin että poista ensin kaikki Soikkoon tai Voikkoon viittaava koneestasi. Eli vilkaise löytyykö mainitusta tai jostain muusta Services-kansiosta Soikkoa tai Voikkoa. Muut kansiot löytyvät siis Mac HD -> Library -> Services ja käyttäjän oman tunnuksen takaa löytyy myös oma Library -> Services polkunsa. Poistaminen tapahtuu ihan vaan raahaamalla tiedosto roskiin. Kirjaudu sitten ulos, takasin sisään ja asenna Voikko sinne ensiksi mainittuu kansioon.
"Don't submit to stupid rules. Be yourself and not a fool. Don't accept average habits. Open your heart and push the limits." - M.Cretu
-
/System-kansion alle ei ole syytä puuttua. Jos raahasi Voikon paketissa olevan aliaksen päälle ja tuli mainittu virheilmoitus, niin ilmeisesti Services-kansiota ei ole siellä kotikansion Kirjasto (eli Library) -kansiossa. Sellainen pitää sitten tehdä itse. Toinen vaihtoehto sitten se Mac HD:n juuressa oleva Library/Services-kansio.
-
Voikko itse ilmoittaa haluavansa asentua juuri tuonne, jos meinaa toimia kaikilla käyttäjillä.kermit kirjoitti:/System-kansion alle ei ole syytä puuttua.
-
Niinpä näyttää olevan, mutta /System-kansio on nimensä mukaisesti järjestelmälle pyhitettyä aluetta.
-
Hei Anneli kiitos kovasti vaivasta. Minä olen huomannut että se tavattoman vaikeaa ymmärtää asioita- 1.) Minun äidinkieli ei ole suomi. 2) Vaikka se olisi suomi niin silti täällä käytetään ammattitermejä ja joskus "slangi" sanastoa- jolloin näin ei välity annettu informaatio oikein- kaikesta ystävällisesta avusta huolimatta. 3 ) Minun ymmärrystä rajooittaa että minulla ei ole tajuakaan koneen sisälöstä - kansioista - etc koska en ole ammattilainen ja olen käyttänyt ennen wind pohjaista ohjelmaa. 4) Se aina helpottaa jos saa vaikka kuvan ja esityksen miten se tehdään yksityiskohtaisesti - jos mahdollista koska muuten käy niin että koneeseen menee useita samoja ohjelmia päällekkäin jolloin sen ongelman löytäminen on vaikeaa. 5) Soitin applen tukeen ja siellä kesti 3 tuntia kun sain sen asennettua mutta se minun mielestä vieläkään ole täydellinen. Heilläkään ei ollut tarpeeksi tietoa jolloin he tekivät sen samaan aikaan kuin minä ja samalla tein perässä.Anniel kirjoitti:Tee niin että poista ensin kaikki Soikkoon tai Voikkoon viittaava koneestasi. Eli vilkaise löytyykö mainitusta tai jostain muusta Services-kansiosta Soikkoa tai Voikkoa. Muut kansiot löytyvät siis Mac HD -> Library -> Services ja käyttäjän oman tunnuksen takaa löytyy myös oma Library -> Services polkunsa. Poistaminen tapahtuu ihan vaan raahaamalla tiedosto roskiin. Kirjaudu sitten ulos, takasin sisään ja asenna Voikko sinne ensiksi mainittuu kansioon.

10 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka