iPhone (auto)navigaattorina
-
Re: iPhone (auto)navigaattorina
Viesti Kirjoittaja Mäksä »
-
Viesti Kirjoittaja iGuru »
No nyt tuli selväksi! Mutta ohjelman taustallejättö moniajoon ei tosiaan ole ohjelman sammuttamista!sahkari kirjoitti: Koitetaas nyt vääntää sulle rautalangasta asia mitä tarkoitan, eli jos olen navigon ohjelmassa ja navigointi ei ole kesken eli olen saapunut päämäärään tai on ollut vain kartta tilassa tuolloin kun painan homenappia kerran ja teen ihan mitä muuta tahansa puhelimella osaa navigon sammuttaa gps:n pois päältä, mutta toimiessani samoin sygic aura ohjelmassa jää gps päälle niin kauaksi aikaa kunnes itse menen tupla klikkaamalla homenappia tappamaan tuon ohjelman taustalta, käytän navigointia useita kertoja päivässä ja navigon ollut iphonessa siitä saakka kun se tullut markkinoille, ja nyt halusin tuon sygic tarjouksen takia kokeilla sygiciä.
Mäksä: oletko sinä kokeillut tuota auraa, kun sinulla ainakin on fiksuja vastauksia ja tiedät myös miten nämä navigointi softat toimii
Ja miksikö tämä on ongelma, no ekan kerran kun tuo gps jäi päälle niin akku oli aika tyhjä puolelta päivin.

-
Viesti Kirjoittaja k@ke »
Tarjous voimassa 28.4 asti
-
Viesti Kirjoittaja Cathi777 »
Kyllähän muissakin navigaattorisoftissa on tuota samaa ollut, muistaakseni ainakin NAVV:n kanssa. Sieltä valikoista kuitenkin pitäisi löytyä se täppä, jolla sen saa pois. Itse asiassa Navigonissakin oli vakiona päällä se, että se jättää sen gps:n taustalla jylläämään jos vain home-nappia painaa. Eli siinäkin joutui sen ihan käydä itse pois laittamassa.iGuru kirjoitti:No nyt tuli selväksi! Mutta ohjelman taustallejättö moniajoon ei tosiaan ole ohjelman sammuttamista!sahkari kirjoitti: Koitetaas nyt vääntää sulle rautalangasta asia mitä tarkoitan, eli jos olen navigon ohjelmassa ja navigointi ei ole kesken eli olen saapunut päämäärään tai on ollut vain kartta tilassa tuolloin kun painan homenappia kerran ja teen ihan mitä muuta tahansa puhelimella osaa navigon sammuttaa gps:n pois päältä, mutta toimiessani samoin sygic aura ohjelmassa jää gps päälle niin kauaksi aikaa kunnes itse menen tupla klikkaamalla homenappia tappamaan tuon ohjelman taustalta, käytän navigointia useita kertoja päivässä ja navigon ollut iphonessa siitä saakka kun se tullut markkinoille, ja nyt halusin tuon sygic tarjouksen takia kokeilla sygiciä.
Mäksä: oletko sinä kokeillut tuota auraa, kun sinulla ainakin on fiksuja vastauksia ja tiedät myös miten nämä navigointi softat toimii
Ja miksikö tämä on ongelma, no ekan kerran kun tuo gps jäi päälle niin akku oli aika tyhjä puolelta päivin.Nojoo, vähän saivartelun puolelle meni. Joka tapauksessa olet aivan oikeassa, selvä bugihan tuo on. Pitääpä testata onko vastaava bugi NAVV-softassa. Itselläni on pakonomainen tarve sulkea aina kaikki käynnissäolevat ohjelmat (vaikkei se tarpeen yleensä olisikaan), niin en ole huomannut miten homma toimii tuossa.
-
Navigonissa jää taustalle jos navigointi on kesken, kuten kuuluukin. Jos keskeytät navigoinnin ja menet päävalikkoon, sit painat home-nappia niin GPS sammuu...Cathi777 kirjoitti:Kyllähän muissakin navigaattorisoftissa on tuota samaa ollut, muistaakseni ainakin NAVV:n kanssa. Sieltä valikoista kuitenkin pitäisi löytyä se täppä, jolla sen saa pois. Itse asiassa Navigonissakin oli vakiona päällä se, että se jättää sen gps:n taustalla jylläämään jos vain home-nappia painaa. Eli siinäkin joutui sen ihan käydä itse pois laittamassa.iGuru kirjoitti:No nyt tuli selväksi! Mutta ohjelman taustallejättö moniajoon ei tosiaan ole ohjelman sammuttamista!sahkari kirjoitti: Koitetaas nyt vääntää sulle rautalangasta asia mitä tarkoitan, eli jos olen navigon ohjelmassa ja navigointi ei ole kesken eli olen saapunut päämäärään tai on ollut vain kartta tilassa tuolloin kun painan homenappia kerran ja teen ihan mitä muuta tahansa puhelimella osaa navigon sammuttaa gps:n pois päältä, mutta toimiessani samoin sygic aura ohjelmassa jää gps päälle niin kauaksi aikaa kunnes itse menen tupla klikkaamalla homenappia tappamaan tuon ohjelman taustalta, käytän navigointia useita kertoja päivässä ja navigon ollut iphonessa siitä saakka kun se tullut markkinoille, ja nyt halusin tuon sygic tarjouksen takia kokeilla sygiciä.
Ja miksikö tämä on ongelma, no ekan kerran kun tuo gps jäi päälle niin akku oli aika tyhjä puolelta päivin.Nojoo, vähän saivartelun puolelle meni. Joka tapauksessa olet aivan oikeassa, selvä bugihan tuo on. Pitääpä testata onko vastaava bugi NAVV-softassa. Itselläni on pakonomainen tarve sulkea aina kaikki käynnissäolevat ohjelmat (vaikkei se tarpeen yleensä olisikaan), niin en ole huomannut miten homma toimii tuossa.
-
Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »
Edit. versio on 1.7 ja päivityksen koko on 1.6 gigaa.
-
Viesti Kirjoittaja xylitol »
E: nou hätä, samalla tavalla tuuttaa kuin ennenkin
-
Kun Navigonin tai Tom Tomin (en ole vielä varma kumman ostan) asentaa, täytyykö luoda oma tili johon aina kirjautuu, että saa käytettyä sen nettiominaisuuksia ajossa?
Eli jos tili tarvitaan, tuo mahdollisesti saattaisi estää navigaattorin asentamisen kahteen iPhoneen samaan aikaan.. miten on? Vai voinko asentaa sen molempiin ongelmitta ja käyttää samaan aikaan?
-
Ei tarvitse tehdä itse ohjelmaan mitään erillistä tiliä (ainakaan Tompassa). Toki Apple id voi tulla esteeksi, että onnistuuko ohjelman asentaminen kahteen tai useampaan puhelimeen. Tuskin on edes sallittua vaikka onnistuisi?iGuru kirjoitti:Kyselin tätä jo toisessa ketjussa, mutta täältä ehkä saa enemmän vastauksia:
Kun Navigonin tai Tom Tomin (en ole vielä varma kumman ostan) asentaa, täytyykö luoda oma tili johon aina kirjautuu, että saa käytettyä sen nettiominaisuuksia ajossa?
Eli jos tili tarvitaan, tuo mahdollisesti saattaisi estää navigaattorin asentamisen kahteen iPhoneen samaan aikaan.. miten on? Vai voinko asentaa sen molempiin ongelmitta ja käyttää samaan aikaan?
-
Viesti Kirjoittaja masa »
-
Ainakin Applen puolesta on ilman muuta sallittua asentaa ostamansa ohjelmat kaikkiin viiten laitteeseen jotka sillä valtuuttaa. Olisiko softavalmistajilla sitten eri mielipide tuotteillensa?Hanttapuli kirjoitti:Ei tarvitse tehdä itse ohjelmaan mitään erillistä tiliä (ainakaan Tompassa). Toki Apple id voi tulla esteeksi, että onnistuuko ohjelman asentaminen kahteen tai useampaan puhelimeen. Tuskin on edes sallittua vaikka onnistuisi?iGuru kirjoitti:Kyselin tätä jo toisessa ketjussa, mutta täältä ehkä saa enemmän vastauksia:
-
Annatko siis tuon tunnuksen kun se sitä kysyy, mutta silti toimii kaikissa puhelimissa ongelmitta?masa kirjoitti:Navigon toimii meidän 5:ssä iPhonessa kunhan ohjelmat asennetaan yhdellä AppleID:llä. Noista nettiominaisuuksista ei ole kokemusta, joskus Navigon kysyy tunnusta kun käynnistää ohjelman.
-
Kuulostaa reilulta! Ja olisi linjassa esim. musiikin ostamisen ja kopioimisen kanssa.iGuru kirjoitti:Ainakin Applen puolesta on ilman muuta sallittua asentaa ostamansa ohjelmat kaikkiin viiten laitteeseen jotka sillä valtuuttaa. Olisiko softavalmistajilla sitten eri mielipide tuotteillensa?Hanttapuli kirjoitti:Ei tarvitse tehdä itse ohjelmaan mitään erillistä tiliä (ainakaan Tompassa). Toki Apple id voi tulla esteeksi, että onnistuuko ohjelman asentaminen kahteen tai useampaan puhelimeen. Tuskin on edes sallittua vaikka onnistuisi?iGuru kirjoitti:Kyselin tätä jo toisessa ketjussa, mutta täältä ehkä saa enemmän vastauksia:
-
-
-
Viesti Kirjoittaja forrest »
Vielä kysyn selvyyden vuoksi, eli jos ostan toisen ipadin ja syötän siihen saman apple-id:n, niin voinko nyt käyttää kaikkia appseja molemmissa laitteissa, esim. Hesari, tekniikan maailma jne?Mäksä kirjoitti:Itellä on viidessä laitteessa tälläkin hetkellä Navigon asennettu...4xiphone ja 1xipad eli maximi määrä ja hyvin toimii.
-
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Kyllä voitforrest kirjoitti:Vielä kysyn selvyyden vuoksi, eli jos ostan toisen ipadin ja syötän siihen saman apple-id:n, niin voinko nyt käyttää kaikkia appseja molemmissa laitteissa, esim. Hesari, tekniikan maailma jne?Mäksä kirjoitti:Itellä on viidessä laitteessa tälläkin hetkellä Navigon asennettu...4xiphone ja 1xipad eli maximi määrä ja hyvin toimii.
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
Viesti Kirjoittaja tsjlehti »
-
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Kalenteri määritellään laitekohtaisesti, ei tunnuskohtaisesti. Toki samassa käyttäjätilissä pitää ollatsjlehti kirjoitti:Jos käyttää samaa apple-id:tä, niin voiko kuitenkin synkata eri kalentereihin? Tietty 3. osapuolien kalentereilla, mut siis tuota os x:n mukana tulevaa käyttäen?
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
Viesti Kirjoittaja prasa »
Tuo on ominaisuus. Sygicin sivuilla (http://www.sygic.com/en/iphone) kerrotaan näin:sahkari kirjoitti:Koitetaas nyt vääntää sulle rautalangasta asia mitä tarkoitan, eli jos olen navigon ohjelmassa ja navigointi ei ole kesken eli olen saapunut päämäärään tai on ollut vain kartta tilassa tuolloin kun painan homenappia kerran ja teen ihan mitä muuta tahansa puhelimella osaa navigon sammuttaa gps:n pois päältä, mutta toimiessani samoin sygic aura ohjelmassa jää gps päälle niin kauaksi aikaa kunnes itse menen tupla klikkaamalla homenappia tappamaan tuon ohjelman taustalta, käytän navigointia useita kertoja päivässä ja navigon ollut iphonessa siitä saakka kun se tullut markkinoille, ja nyt halusin tuon sygic tarjouksen takia kokeilla sygiciä.iGuru kirjoitti:Miten siis saamutat Navigonin, muten kuin tuplanäpäyttämällä home-nappia ja sulkemalla sieltä?sahkari kirjoitti: ...
Ainakin Navigon osaa sammuttaa gps:n itse kun sammutat navigonin ohjelma ja käsittääkseni myös tom tom, siis silloin kun ei ole navigointi kesken, mutta tämä sygic aura ei osaa sammuttaa tuota gps:ää
Ja miksikö tämä on ongelma, no ekan kerran kun tuo gps jäi päälle niin akku oli aika tyhjä puolelta päivin.
"Multitasking with Battery Management
If you want to use another application during navigation, navigation continues in the background so that you continue to receive audio notifications telling you when you need to change direction. When you close the application, navigation immediately returns to the foreground. Meaning that you will no longer miss any exits!"
Nyt tuo Nordic on muuten taas 9.99€
-
Viesti Kirjoittaja masa »
-
Viesti Kirjoittaja letired »
iPhone 5 16GB
Nano 2Gen RED© 4GB
-
Viesti Kirjoittaja forrest »
nyt hinta 5,49€ ei kallis vieläkään, onko muilla kokemuksia?letired kirjoitti:Muilla kokemusta NavMii Finlandista? 3,99€, mielestäni hintansa väärti mitä nyt pari päivää olen kokeillut.
Edit iphoneen onkin 3,99€, Ipadiin vähän kalliimpi.
-
Viesti Kirjoittaja McInt0sh »

Ps. Mäksälle kysymys, mitä ihmettä sä teet 6 liittymällä, 4 iphonella??:D suuruuden hulluutta

Apple iPad 2 32Gt Wifi + 3G White
Apple iPhone 4 32Gt
Apple iPod 4Gt
-
Viesti Kirjoittaja letired »
iPhone 5 16GB
Nano 2Gen RED© 4GB
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka