Moi! Onko käytännön kokemusta Illustratorilla tms. tehtyjen vektorikuvien käyttämisestä iPhone-peleissä pelihahmoina? Missä muodossa kannattaa tuoda, pdf varmaan kun Quartz tuntuu formaattia tukevan aika kattavasti? Transparentilla pohjalla olevat pdf:t tulee varmaan ihan sujuvasti läpinäkyvyyden kera?
Jos pelissä on kokoluokkaa 10% näytön pinta-alasta olevia pelihahmoja, jossa on vain tasaisia värejä ja suht. simppeleitä muotoja, ja joita liikutellaan ja rotatoidaan, onkohan prosessorille kevyempää pyörittää vektoreita vai bittikarttaa, esim. png-kuvaa? Retina displaylle ei ainakaan tarvitsisi tehdä tuplaresoluutiokuvia erikseen, jos käyttäisi vektoria. Onko muuta mitä pitäisi huomioida päätettäessä vektori- ja bittikarttaformaatin välillä?
Kiitos etukäteen näkemyksistänne.
Vektorikuvien käyttäminen spriteinä pikkupeleissä?
Xcode, Mac OS X Server sekä muuta hauskaa ja hyödyllistä
4 viestiä
• Sivu 1/1
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 18.4.2011 klo 9.54
Vektorikuvien käyttäminen spriteinä pikkupeleissä?
Viesti Kirjoittaja DJKyykkae »
-
- Viestit: 842
- Liittynyt: 8.4.2005 klo 21.11
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Vektorikuvien käyttäminen spriteinä pikkupeleissä?
Viesti Kirjoittaja Hiljaisuus »
PDF ei ole varsinaisesti kuvaformaatti, että sitä ei kannata käyttää. iTunes Universityn IOS tutoriaalit taisi suositella kuvien formaatiksi PNG:tä.DJKyykkae kirjoitti:Moi! Onko käytännön kokemusta Illustratorilla tms. tehtyjen vektorikuvien käyttämisestä iPhone-peleissä pelihahmoina? Missä muodossa kannattaa tuoda, pdf varmaan kun Quartz tuntuu formaattia tukevan aika kattavasti? Transparentilla pohjalla olevat pdf:t tulee varmaan ihan sujuvasti läpinäkyvyyden kera?
Jos pelissä on kokoluokkaa 10% näytön pinta-alasta olevia pelihahmoja, jossa on vain tasaisia värejä ja suht. simppeleitä muotoja, ja joita liikutellaan ja rotatoidaan, onkohan prosessorille kevyempää pyörittää vektoreita vai bittikarttaa, esim. png-kuvaa? Retina displaylle ei ainakaan tarvitsisi tehdä tuplaresoluutiokuvia erikseen, jos käyttäisi vektoria. Onko muuta mitä pitäisi huomioida päätettäessä vektori- ja bittikarttaformaatin välillä?
Kiitos etukäteen näkemyksistänne.
"Ei käkikään kiekumatta kuki."
Ompput: Mb Pro 17" unibody, 2.8 Ghz, 8 gb, 500 gb, anti-glare / Air 11", 1.6 Ghz, 4 gb, 128 gb
Palvelin: AMD 64 Laptop / FreeBSD
iPod/iPad/iPhone: 16 gb nano 5th gen violetti / 32gb wifi / 4 32GB musta
Ompput: Mb Pro 17" unibody, 2.8 Ghz, 8 gb, 500 gb, anti-glare / Air 11", 1.6 Ghz, 4 gb, 128 gb
Palvelin: AMD 64 Laptop / FreeBSD
iPod/iPad/iPhone: 16 gb nano 5th gen violetti / 32gb wifi / 4 32GB musta
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: 18.4.2011 klo 9.54
Re: Vektorikuvien käyttäminen spriteinä pikkupeleissä?
Viesti Kirjoittaja DJKyykkae »
Juu, png-formaattia Apple itse suosittelee bittikarttadatan tallentamiseen iOS:ssa, mutta siihen ei voi tallentaa vektorigrafiikkaa. Kysymys kuuluukin, kannattaako vektorigrafiikkaa käyttää kevyissä iOS-peleissä, ja jos, missä formaatissa se kannattaisi tuoda.
-
- Viestit: 4725
- Liittynyt: 8.3.2004 klo 17.38
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Vektorikuvien käyttäminen spriteinä pikkupeleissä?
Viesti Kirjoittaja spiidi78 »
Aika vaikeaa sanoa performancesta mistään, kun se määräytyy kaikesta yhteensä mitä ruudulla liikkuu. Hyvin yksinkertaisiin juttuihin varmaan Core Animation + Core Graphics (vektori tai rasteri) sopii. Itse lähtisin kuitenkin OpenGL ES:ää opettelemaan, koska yksinkertaiset jutut saa sillä tehtyä käytännössä yhtä helposti mitä CA+CG.
4 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka
- ↳ Myydään Mac
- ↳ Myydään iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Myydään muut Applen tuotteet
- ↳ Myydään muuta tietotekniikkaa
- ↳ Ostetaan Mac
- ↳ Ostetaan iPhone, iPad ja iPod
- ↳ Ostetaan muut Applen tuotteet
- ↳ Ostetaan muuta tietotekniikkaa
- ↳ Vaihdetaan, annetaan, työtä haetaan ja tarjotaan
- ↳ Kauppapaikan keskustelu ja hintavinkit