”Tyhmät kysymykset” iPhone-, iPad- ja iPod-laitteista
-
Re: "Tyhmät kysymykset" iPod, iPhone ja iPad -laitteista
Viesti Kirjoittaja Warlord »
-
Viesti Kirjoittaja MasBe »
Noita videoita voi katsoa muuntamattakin esimerkiksi Buzz Player HD ohjelmalla ja muillakin vastaavilla. Tällöin toki vaatii iTunesia siirtoa varten.Hanttapuli kirjoitti:1. Kyllä voi siirtää ja katsella ilman iTunesia. Pdf:t, Office-dokumentit ja valokuvat ainakin toimivat moitteetta. Videoita ja musiikkia en ole testannut, mutta iPadin Dropbox-ohje ainakin kertoo, että onnistuu.trv kirjoitti:Olen hankkimassa iPad2:sta vaimolleni, joka joutuu todennäköisesti sairaalaan joksikin aikaa. Hän voi käyttää siellä kännykkää, eli niin myös iPadia.
Olen täysin noviisi omppuilijana ja termit, softat jne. ovat täysin hukassa. Nöyrimmin pyytäisin osaajia kertomaan muutamia avainsanoja, joiden avulla pääsen suodattamaan haluamani topikit tältä palstalta (ja mm. tästä 370 sivuisesta topikista..
1. Median siirto ja katselu: Dropboxilla on client iPadille. Voiko sinne siirtää kuvia/musaa/videoita ja katsella niitä suoraan ilman iTunesia?
2. Kelvolliset videoformaatit / rippaaminen: Sanotaan, että vaimo haluaisi katsoa meidän itsekuvaamiamme, DVD:ille siirrettyjä filmejä. Millä softilla ja miten tuo rippaus ja siirto tehdään? Softa on ilmeisesti nimeltään Handbrake?
3. Sitten vielä tuosta tietokoneriippuvuudesta. Laite pitää rekisteröidä käyttöön iTunesilla ja aktiivisella tunnuksella, eikö vain? Mihin kaikkeen tarvitaan iTunesia sen jälkeen? Päivityksiin? Muuhun?
3. Pitää rekisteröidä. Et tarvitse iTunesia välttämättä enää muuhun kuin ohjelmistopäivityksiin.
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
-
Viesti Kirjoittaja skip »
https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
-
Miten turhat ohjelmat iTunesista pois lopullisesti?
Viesti Kirjoittaja PKivireki »
- iPhone 4n edellinen päivitys aiheutti sen, että tyylikäs Sleep Blaster -herätyskelloäplikeissön lakkasi toimimasta. No minä lataamaan erilaisia herätyskelloja Appstoresta, kuraa kaikki.
Lopulta Sleep Blasterin uudelleen asennus auttoi, jihuu. Mutta mitens minä saan nyt tuolta iTunesista nuo turhat herätyskello-ohjelmat poistettua - en keksi millään, jeesatkaas joku kiitos!
-
Re: Miten turhat ohjelmat iTunesista pois lopullisesti?
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Käy poistamassa ne Ohjelmat osasta, Kirjaston alta.PKivireki kirjoitti:Hei hulinaa!
- iPhone 4n edellinen päivitys aiheutti sen, että tyylikäs Sleep Blaster -herätyskelloäplikeissön lakkasi toimimasta. No minä lataamaan erilaisia herätyskelloja Appstoresta, kuraa kaikki.
Lopulta Sleep Blasterin uudelleen asennus auttoi, jihuu. Mutta mitens minä saan nyt tuolta iTunesista nuo turhat herätyskello-ohjelmat poistettua - en keksi millään, jeesatkaas joku kiitos!
-
Viesti Kirjoittaja PKivireki »
-
Viesti Kirjoittaja odie »
![Salaisuus [:#]](./images/smilies/47_47.gif)
-
Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »
Puhelimesta pois kytkeminen riittää.odie kirjoitti:DNA,aan liittymä käytössä ja Iphone 4 luuri ja matkustamassa ulkomaille pitääkö soitella erikseen operaattorille ja pyytää estämään Data roamingin? vai riittääkö puhelimesta pois kytkeminen, ja pitääkö olla vedettynä siniseksi vai harmaaksi..
-
Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »
Lisätään vielä sen verran, että jos haluaa olla aivan vainoharhaisen varma tuosta, niin data-asetukset voi sotkea. En kyllä tiedä menisikö tuota dataa salakavalasti vaikka data roaming esto olisi päällä. Epäilen suuresti. Ainakaan viime ulkomaareissun kokemusten mukaan mitään ylimääräistä laskua ei tullut ja minulla oli vain se data roaming esto päällä.Hanttapuli kirjoitti:Puhelimesta pois kytkeminen riittää.odie kirjoitti:DNA,aan liittymä käytössä ja Iphone 4 luuri ja matkustamassa ulkomaille pitääkö soitella erikseen operaattorille ja pyytää estämään Data roamingin? vai riittääkö puhelimesta pois kytkeminen, ja pitääkö olla vedettynä siniseksi vai harmaaksi..
-
Viesti Kirjoittaja niko_n »
-
Lataa ne pdf:t ensin koneelle ja kato, paljon ne vie tilaa. Riippuu ihan pdf:stä, viekä kiloja, megoja vai satoja megoja. Luultavasti kuitenkin 16Gt riittääniko_n kirjoitti:Kuinka paljon PDF:t vievät tilaa iPadista? Ajattelin ladata koulukirjani iPadiin PDF-muodossa ja mietin että riittääkö 16Gt-malli tähän touhuun?
Apple iMac late 2012
-
Viesti Kirjoittaja Morhange »
Kysymys: Jätin puhelimen kotiin päiväksi, akussa oli virtaa aamulla ~90%. Tulin tunti sitten kotiin ja puhelimessa on nyt vain ~20% akun virta. Minulla oli ollut wlan-yhteys päällä. 3G oli kiinni, kun ei sillä nyt mitään ole tehnyt. Johtuuko siis vain wlanista tämä? Käyttö sanoo puhelimen valmiusajaksi 15:30h ja käytöksi 13:18h. Muuten puhelimen kaikki ohjelmat olivat kiinni ja luuri sleepissä. Onko wlan pakko aina kytkeä päälle ja pois kun sitä käyttää, vai voiko puhelimen saada sammuttamaan sen, kun sen laittaa nukkumaan, niinkuin Macini tekee?
Kysymys 2: Pitäisikö uuden iPhonen akun olla jotenkin erityisen pitkään ensimmäisellä latauksella, vai kestääkö 4:n akku oikeasti juuri mitään? Pidin tätä noin 7 tuntia ekalla kerralla ja akku tuli täyteen parissa tunnissa. Liikkeessä vain setä neuvoi, että jotakuinkin, niinkuin nokialaisissa eka lataus. Alkua tämän viestin kirjoituksen aikana on kulunut ~8-9%. Onko normaalia, ettei akku kestä kauhean kauaa nettikäytössä ja varsinkin wlanilla?
Kiitos jo valmiiksi vastauksista.

P.s. Olen todellakin hidas kirjoittamaan, ettei sitä kannata niin ajatella...

E: näytön kirkkaus puolivälissä.
-
Viesti Kirjoittaja rsaarela »
Johtuu siitä, että se simmisi ei ole kunnossa, ja puhelin käy kurkkimassa verkkoa vähän väliä = vie pirusti sähköä.Morhange kirjoitti:Hei, tässä uutena nelosen käyttäjänä aloin ihmettelemään. Luurissa ei tällä hetkellä ole sim-kortissa verkkoa, vaikka simmi on sisässä ja puhelin pelaa oikein hyvin. Simmi odottelee aktivoimista, siksei se ole verkossa nyt. Ehkä se on epäoleellista.
Kysymys: Jätin puhelimen kotiin päiväksi, akussa oli virtaa aamulla ~90%. Tulin tunti sitten kotiin ja puhelimessa on nyt vain ~20% akun virta. Minulla oli ollut wlan-yhteys päällä. 3G oli kiinni, kun ei sillä nyt mitään ole tehnyt. Johtuuko siis vain wlanista tämä? Käyttö sanoo puhelimen valmiusajaksi 15:30h ja käytöksi 13:18h. Muuten puhelimen kaikki ohjelmat olivat kiinni ja luuri sleepissä. Onko wlan pakko aina kytkeä päälle ja pois kun sitä käyttää, vai voiko puhelimen saada sammuttamaan sen, kun sen laittaa nukkumaan, niinkuin Macini tekee?
Kysymys 2: Pitäisikö uuden iPhonen akun olla jotenkin erityisen pitkään ensimmäisellä latauksella, vai kestääkö 4:n akku oikeasti juuri mitään? Pidin tätä noin 7 tuntia ekalla kerralla ja akku tuli täyteen parissa tunnissa. Liikkeessä vain setä neuvoi, että jotakuinkin, niinkuin nokialaisissa eka lataus. Alkua tämän viestin kirjoituksen aikana on kulunut ~8-9%. Onko normaalia, ettei akku kestä kauhean kauaa nettikäytössä ja varsinkin wlanilla?
Kiitos jo valmiiksi vastauksista.![]()
Ota se paska simmi pois ja toista koe, niin näet eron!
-
Viesti Kirjoittaja sasa »
Voiko ulkoisen aseman kiinnittää iPadiin ja pyörittää pätkiä? Mitä formaatteja? Saako kameran/muistikortin kiinni ja kuvat/videot iPadiin?
-
Viesti Kirjoittaja Toivonen »
http://store.apple.com/fi/product/MC531 ... TY3ODQ5OTYsasa kirjoitti:Miten video toisto pelittää iPad/iPad 2?
Voiko ulkoisen aseman kiinnittää iPadiin ja pyörittää pätkiä? Mitä formaatteja? Saako kameran/muistikortin kiinni ja kuvat/videot iPadiin?
-
Viesti Kirjoittaja Morhange »
Kiitoksia selventämisestä. Nytkin yön aikana (9h) oli kulunut 90%:sta 57%:n, kun wlan oli kiinni. Selevä homma, pitää koittaa pärjätä vielä huomiseen asti, kunnes saan aktivoitua tämän MicroSimmin. Kiitos vastauksesta.rsaarela kirjoitti:Johtuu siitä, että se simmisi ei ole kunnossa, ja puhelin käy kurkkimassa verkkoa vähän väliä = vie pirusti sähköä.Morhange kirjoitti:Hei, tässä uutena nelosen käyttäjänä aloin ihmettelemään. Luurissa ei tällä hetkellä ole sim-kortissa verkkoa, vaikka simmi on sisässä ja puhelin pelaa oikein hyvin. Simmi odottelee aktivoimista, siksei se ole verkossa nyt. Ehkä se on epäoleellista.
Kiitos jo valmiiksi vastauksista.![]()
Ota se paska simmi pois ja toista koe, niin näet eron!

-
Viesti Kirjoittaja nachoxxx »
-
Viesti Kirjoittaja Pomzzi »
Kaiken minkä olet jo App Storesta ostanut voit ladata maksutta uudestaan, kunhan käytät samaa käyttäjätunnusta.nachoxxx kirjoitti:Ajattelin sijoittaa tämän kysymykseni nyt tänne näin joten toivon että vastaus löytyy. Yritin haulla ettiä, mutta en keksinyt oikein hyviä hakusanoja joten ei oikeen löytynyt vastausta. Elikkäs nykyinen iphoneni on synkatty tämän hetkiseen macbookkiini ja olenkin ostamassa uutta konetta elikkäs macbook prota. Olen mm. ostanut iphoneeni angry birdsin yms muuta tavaraa ja mietinkin että miten saan siirrettyä angry birdsit ja iphoneni kavereideni puhelin numerot myös uusimman koneeni kanssa etteivät ne vaan katoa? kun uskoisin että synkatessani uuden itunesin kanssa iphone "tyhjentyy". Muutenkin olen miettinyt että jos vahingossa poistan jonkun apple storesta hankitun ohjelman niin pystynkö lataamaan sen takaisin uudestaan omalla käyttäjätunnuksella ilman uutta maksua? Hjelpatkaapa hieman ulapalla olevaa!
iPhone tyhjentyy kun vaihdat konetta, mutta kunhan kopioit vanhasta koneestasi Musiikki -> iTunes-kansion uuteen koneeseesi, voit synkata kaiken takaisin iPhoneen.
Tietääkseni kontaktit sisältyvät iPhonen varmuuskopioon, jotka sijaitsevat Käyttäjä -> Kirjasto - > Application Support -> MobileSync - Backup- kansiossa, eli kopioit varmuuskopion uudelle koneellesi.
Tai sitten voit synkata puhelinnumerosi Osoitekirjaan, ja sieltä Arkisto -> Vie -> Osoitekirja- arkisto, ja siirrät tuon uuteen koneeseesi.
-
Viesti Kirjoittaja iphone6 »
Tietäisikö kukaan missä vika?
-
Viesti Kirjoittaja ompponainen »
Enkä usko että mitään apuakaan saan mutta avaudun nyt hieman.
Päivitin iPhoneni viimeisimpään käyttikseen. Minulla on siis se edellinen malli 3GS tai jotain sinnepäin. Ihan täydellisesti se ei aiemminkaan toiminut mutta nyt onkin sitten kaikki ihan sikinsokin.
Ilmoittaa alinomaan että kenttä on menetetty. Kotona langattoman reitittimen, vai modeemiko se nyt on, vieressä ilmoittaa ettei langatonta yhteyttä löydy. Aikani kun räplään ja sammutan ja uudelleen käynnistän, niin sitten se ihme ja kumma, löytyykin.
Mutta lataa sivuja äärettömän hitaasti silläkin.
Vanhalla käyttiksellä sentään toimi tuo langaton moitteettomasti.
Myöskin useat aiemmin toimivat ohjelmat/ sivut eivät enää toimi kunnolla.
Oma johtopäätös on että tämä uusi käyttis joka on oikeasti tarkoitettu neloselle, ei sovellu oikein hyvin tälle kivikautiselle mallille.
Olen varsin turhautunut. Kukaan ei osaa minua auttaa kun eivät kuulemma mitään ymmärrä Applen härpäkkeistä.
Eikä tätäkään ketjua kai muut lue kuin uusien iPadien ostajat.
-iPhone 13 Pro max
-Apple Watch 5
-
Kyllä niiden siihen pitäisi tulla eikä kuulosta puhelinvialta, ennemminkin operaattoriongelmalta..iphone6 kirjoitti:Juuri ostettu Iphone 4. Puhelut sekä viestien lähettäminen onnistuu, mutta tekstiviestien vastaanottaminen ei. Kaverien lähettämät tekstiviestit eivät tule puhelimeen.
Tietäisikö kukaan missä vika?
Boottaa nyt ainakin se luuri kuitenkin
Apple iMac late 2012
-
Eiköhän tätä ketjua muutkin lueompponainen kirjoitti:Viestejä tässä ketjussa 371 sivua. Suuri osa iPadia ja Podia. En jaksa kaikkea selata/kukea.
Päivitin iPhoneni viimeisimpään käyttikseen. Minulla on siis se edellinen malli 3GS tai jotain sinnepäin. Ihan täydellisesti se ei aiemminkaan toiminut mutta nyt onkin sitten kaikki ihan sikinsokin.
Ilmoittaa alinomaan että kenttä on menetetty. Kotona langattoman reitittimen, vai modeemiko se nyt on, vieressä ilmoittaa ettei langatonta yhteyttä löydy. Aikani kun räplään ja sammutan ja uudelleen käynnistän, niin sitten se ihme ja kumma, löytyykin.
Oma johtopäätös on että tämä uusi käyttis joka on oikeasti tarkoitettu neloselle, ei ovellu oikein hyvin tälle kivikautiselle mallille.
Olen varsin turhautunut. Kukaan ei osaa minua auttaa kun eivät kuulemma mitään ymmärrä Applen härpäkkeistä.

Kokeile nollata se puhelin iTunesissa
Apple iMac late 2012
-
Viesti Kirjoittaja rsaarela »
Ja mikähän oli reitittimen merkki?ompponainen kirjoitti:Viestejä tässä ketjussa 371 sivua. Suuri osa iPadia ja Podia. En jaksa kaikkea selata/kukea.
Oma johtopäätös on että tämä uusi käyttis joka on oikeasti tarkoitettu neloselle, ei sovellu oikein hyvin tälle kivikautiselle mallille.
JOS se on TELEWELL jotain, niin sen kuuluukin toimia huonosti.Alink jotain, sama juttu. Monta muuta "halpis" paskaa, kaikki nuo toimii huonosti.
Ei sun iPhone puhelimessa ole mitään vikaa. Itselläni kaikki 3 eri mallia, mitä niitä on, ja kaikki toimii WLAN ok, kunhan reititin on jokin parempi malli. Itsellä NETGEAR WNDR3700V2. Ja erillinen adsl boksi. Ei koskaan mitään onghelmia, enää, kun uskoin, että noin ne toimii, ja heivasin nuo "markan" saippuarasiat pellolle.
-
Viesti Kirjoittaja vinouma »
Ollaan menossa rouvan kanssa matkalle Skotlantiin. Omistan iPhone 3g -puhelimen, ja ajattelin käyttää puhelimen karttapalvelua hyväkseni paikanpäällä. Tuleeko mulle sitten ylläripylläri puhelinlaskun muodossa? Ts. iso lasku. Käyttääkö puhelin nettiä navikoidessa? Otin sijaintipalvelut pois puhelimesta ja pystyin silti tarkastelemaan Skotlannin tieverkostoa. Ihme puuhaa... kiitokset vastanneille!

/V
Nyhämä hokasin. Sijaintipalvelu käyttää GSPsää ja kartastot nettiä... vai?
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
Puhutaanko nyt Google Mapsistä? Koska sehän ei säilytä karttoja laitteessa, vaan noutaa ne aina netistä.vinouma kirjoitti:Niin, öh, hömm...
Ollaan menossa rouvan kanssa matkalle Skotlantiin. Omistan iPhone 3g -puhelimen, ja ajattelin käyttää puhelimen karttapalvelua hyväkseni paikanpäällä. Tuleeko mulle sitten ylläripylläri puhelinlaskun muodossa? Ts. iso lasku. Käyttääkö puhelin nettiä navikoidessa? Otin sijaintipalvelut pois puhelimesta ja pystyin silti tarkastelemaan Skotlannin tieverkostoa. Ihme puuhaa... kiitokset vastanneille!
/V
Nyhämä hokasin. Sijaintipalvelu käyttää GSPsää ja kartastot nettiä... vai?
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka