Kyllä, se oli suurinpiirtein juuri tuollainen. Ihan noin montaa ihq:a hakukonetta ei ollut, mutta lähelle päästiin..Nightguest kirjoitti:Voisin kuvitella että tilanne näytti suurimpiirtein tältä.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »
Kyllä, se oli suurinpiirtein juuri tuollainen. Ihan noin montaa ihq:a hakukonetta ei ollut, mutta lähelle päästiin..Nightguest kirjoitti:Voisin kuvitella että tilanne näytti suurimpiirtein tältä.
Viesti Kirjoittaja Lakki »
Voit joutua odottamaan vielä pari ajast'aikaa... Katsopa satoa 'Ongelmiakaipila kirjoitti: Odotan sitä päivää, kun kaikki käyttävät macceja eikä kellään ole ongelmia koneiden kanssa ja maailma on parempi paikka...
Viesti Kirjoittaja Lakki »
Olisitko vaihtanut emolevyn rikkoutuneeseen Macciin vastaavassaHopeinenQ kirjoitti:Suvussa kun sattuu olemaan 99% Windows käyttäjiä, olen niin onnellisessa asemassa, että kaikki kenkkuilevat Windowsit kiikutetaan tänne mulle laitettavaksi... Huoh! Onneksi kuitenkin olen saanut asiat järkättyä niin, että ne tuodaan laitettavaksi. No joo..
Tässä juuri yhden koneen kanssa olen painiskellut kolme ja puoli tuntia. Vaihdoin emolevyn rikkoutuneen tilalle
Viesti Kirjoittaja jazzi »
Viesti Kirjoittaja Elroy »
Näinhän se menee. Melkein. Ihmettelit miksi kone ei ole valmis kun kantaa kaupasta kotiin. Jos olet seurannut virusten ja haittaohjelmien kirjoitustahtia, niin ei ole olemassa maailmassa tapaa jolla saat 100% turvallisen koneen ilman päivittämistä kaupasta kotiin. Joka päivä tulee x kpl uutta haitta/virusohjelmaa. Kone seisoo citymarketissa ja varastoissa esiasennuksen kanssa pitkään ja image jolla koneet jossain asennetaan on tosi vanha. Virusmerkkijonot voi olla jopa 1-2 vuotta vanhat. Jos taas ostat pc-liikkeestä kasatun kloonin niin asiansa osaava ja normaalisti toimiva liike päivittää merkkijonot ja riippuen noudostasi, olet turvallisilla vesillä kunnes on aika itse vastata päivityksistä.jazzi kirjoitti:Olen tahtomattani joutunut Windows-tukihenkilöksi naapurilleni. Itse olen ollut toista kymmentä vuotta Mac-käyttäjä, mutta nyt on ollut pakko vähän perehtyä tuohon "markkinajohtajaan". Kyllähän tuossa Windowsissakin monen asian tekee tervettä maalaisjärkeä käyttäen, mutta nämä virusongelmat, ja niiden kerrassaan hankala hoitaminen kyllä ihmetyttävät.
Joku tuossa aikaisemmin mainitsi, että edes uudella Windows-koneella ei sitten mennä internetiin ilman kaiken maailman asennuksia. Luulisi että kaupasta saisi valmiin paketin? Mietipä jos ostaisit uuden auton. Lähtisit siitä kaupan pihasta kehälle ajelemaan, ja heti ensimmäisessä risteyksessä huomaisit että jarrut ei toimi, ohjauksesta ei ole tietoakaan, ja turvatyynyt pamahtelisivat omia aikojaan. Sitten sairaalassa kertoisit viereisessä pedissä makaavalle kokeneemmalle kuskille kuinka kävi, ja saisit vastaukseksi:
"Se nyt vaan on niin, että ei uudella autolla lähdetä liikenteeseen ennen kuin olet itse siihen jarrut asentanut, ohjauksen kuntoon laittanut etc. Sulla on autoilun kanssa hivenen perusasiat viturallaan!!!"
Eihän perusautoilijan tarvitse olla automekaanikko, miksi perus-win.käyttäjän pitäisi olla ohjelmistoeksperttiasiantuntijaohjelmoitsija? Olisiko Win.kone-jälleenmyyjien syytä miettiä hieman tätä? Entä Microsoftin?
Hei! Laittakaas muuten linkkiä johonkin Windows-aiheiseen keskustelupalstaan, joka olisi yhtä hyvä ja apua antava kuin tämä Homppu. Saattaisi olla tarvetta kun naapuri parkaa yritän auttaa. Kiitos!
Viesti Kirjoittaja tBa »
Hmmm, analogiaahan voisi jatkaa seuraavasti: on ihan hanurista että keskimääräisen autoilijan pitää vaihtaa autoon öljyt. Kyllä sen nyt pitäisi olla valmiina vaihdettu. Lisäksi talvirengas/kesärengas -kikkailu on ihan takapuoli, miksei sitäkin voi laittaa valmiiksi suoraan? Ja puhumattakaan polttimoiden palamisesta. Miksi ihmeessä ne polttimot palavat, ja vielä autoilijan pitäisi ne vaihtaa? Entäpä bensa sitten. Kaiken aikaa saa olla ajamassa huoltoasemalle tankkaamaan. Ei ole helppoa, ei.jazzi kirjoitti: Sitten sairaalassa kertoisit viereisessä pedissä makaavalle kokeneemmalle kuskille kuinka kävi, ja saisit vastaukseksi:
"Se nyt vaan on niin, että ei uudella autolla lähdetä liikenteeseen ennen kuin olet itse siihen jarrut asentanut, ohjauksen kuntoon laittanut etc. Sulla on autoilun kanssa hivenen perusasiat viturallaan!!!"
Eihän perusautoilijan tarvitse olla automekaanikko, miksi perus-win.käyttäjän pitäisi olla ohjelmistoeksperttiasiantuntijaohjelmoitsija? Olisiko Win.kone-jälleenmyyjien syytä miettiä hieman tätä? Entä Microsoftin?
Viesti Kirjoittaja Simppa »
jazzi kirjoitti: "Se nyt vaan on niin, että ei uudella autolla lähdetä liikenteeseen ennen kuin olet itse siihen jarrut asentanut, ohjauksen kuntoon laittanut etc. Sulla on autoilun kanssa hivenen perusasiat viturallaan!!!"
Onhan se kiva, että pystyy kommentoimaan asioita kärkevästi ja joskus hauskastikin, mut kyllä toi vastaus oli jo ulinaa ilman tarkoitusta. Tuskinpa ton ekan viestin pointti nyt ihan noin epäselväksi jäi? Mutta toisaalta tän vastauksen pointti jäi mulle kyllä täysin epäselväksi.tBa kirjoitti: Hmmm, analogiaahan voisi jatkaa seuraavasti: on ihan hanurista että keskimääräisen autoilijan pitää vaihtaa autoon öljyt. Kyllä sen nyt pitäisi olla valmiina vaihdettu. Lisäksi talvirengas/kesärengas -kikkailu on ihan takapuoli, miksei sitäkin voi laittaa valmiiksi suoraan? Ja puhumattakaan polttimoiden palamisesta. Miksi ihmeessä ne polttimot palavat, ja vielä autoilijan pitäisi ne vaihtaa? Entäpä bensa sitten. Kaiken aikaa saa olla ajamassa huoltoasemalle tankkaamaan. Ei ole helppoa, ei.
Viesti Kirjoittaja tBa »
Viesti Kirjoittaja jazzi »
Pitääkö tuo kaikki tehdä uuteen autoon heti kun sen kaupasta ulos ajaa? Ilmeisesti! En tiennytkään tuota. [:^)]tBa kirjoitti: Hmmm, analogiaahan voisi jatkaa seuraavasti: on ihan hanurista että keskimääräisen autoilijan pitää vaihtaa autoon öljyt. Kyllä sen nyt pitäisi olla valmiina vaihdettu. Lisäksi talvirengas/kesärengas -kikkailu on ihan takapuoli, miksei sitäkin voi laittaa valmiiksi suoraan? Ja puhumattakaan polttimoiden palamisesta. Miksi ihmeessä ne polttimot palavat, ja vielä autoilijan pitäisi ne vaihtaa? Entäpä bensa sitten. Kaiken aikaa saa olla ajamassa huoltoasemalle tankkaamaan. Ei ole helppoa, ei.
En olisi itse vaihtanu - koneessani on sitä varten takuu ja jatkona vielä AppleCare. Siitä on maksettu ja muut tehkööt työt puolestani. Mutta tietenkin jos on kyseessä vanha Mac (takuu mennyt umpeen) ja varaosa, niin ei se niin hankala homma ole vaihtaa. Pura ja kokoa -tyyliin se menee ja malttia vaaditaan.Lakki kirjoitti: Olisitko vaihtanut emolevyn rikkoutuneeseen Macciin vastaavassa
tilanteessa? Siis olisitko pystynyt vaihtamaan. Minnekähän kenkkuilevat
Macit kiikutetaan laitettavaksi.
Viesti Kirjoittaja Lakiopaalu »
Olen vaihtanut (malli oli G4 DigiAudio).Lakki kirjoitti:Olisitko vaihtanut emolevyn rikkoutuneeseen Macciin vastaavassaHopeinenQ kirjoitti:Suvussa kun sattuu olemaan 99% Windows käyttäjiä, olen niin onnellisessa asemassa, että kaikki kenkkuilevat Windowsit kiikutetaan tänne mulle laitettavaksi... Huoh! Onneksi kuitenkin olen saanut asiat järkättyä niin, että ne tuodaan laitettavaksi. No joo..
Tässä juuri yhden koneen kanssa olen painiskellut kolme ja puoli tuntia. Vaihdoin emolevyn rikkoutuneen tilalle
Viesti Kirjoittaja Elroy »
Aika vähän on pitänyt varmaan vastaavia emoja vaihtaa kuten applen midplaneja, kuten rev A. iMac. Sitä paitsi emon vaihdolla ei ole tekemistä käyttöjärjestelmän kanssa.HopeinenQ kirjoitti:En olisi itse vaihtanu - koneessani on sitä varten takuu ja jatkona vielä AppleCare. Siitä on maksettu ja muut tehkööt työt puolestani. Mutta tietenkin jos on kyseessä vanha Mac (takuu mennyt umpeen) ja varaosa, niin ei se niin hankala homma ole vaihtaa. Pura ja kokoa -tyyliin se menee ja malttia vaaditaan.Lakki kirjoitti: Olisitko vaihtanut emolevyn rikkoutuneeseen Macciin vastaavassa
Tuossa emolevynvaihdossa minkä tein PC-koneelle, tapaus oli sellainen, että se oli jonku työkaverin pojan kaverin isoveli kasannut tilaamistaan osista. Eli ei ollut mikään merkkikone tai atk-liikkeen kasaama klooni.
Nyt minä en ymmärrä - ehkäpä olen tyhmä. Mutta älä mua ihan nuijana pidä, sillä tiedän varsin hyvin, että emo ja käyttis ovat aivan eri asia. Toinen on softa ja toinen on fyysinen laite. Kun lukee tuon mun postauksen ihan alusta asti läpi, niin siinä käy varsin hyvin ilmi, että kone tuotiin ainoastaan emon vaihtoon. Tosin homma meni siihen, että emon vaihdossa meni 30min ja muu aika meni muuhun säätämiseen. Ja mikä parasta, kone on kunnossa, takataskussa 70e ja pöydällä eurokossu.rahi kirjoitti: Aika vähän on pitänyt varmaan vastaavia emoja vaihtaa kuten applen midplaneja, kuten rev A. iMac. Sitä paitsi emon vaihdolla ei ole tekemistä käyttöjärjestelmän kanssa.
Viesti Kirjoittaja Roadstar »
Eikös sekin ole vasta SP2:n myötä ollut oletuksena päällä. Muissa XP-versioissa muuri on olemassa, mutta ei ole vakiona päällä. 2k:sta en muista, että oliko siinä kyseistä muuria.spiidi78 kirjoitti:On muistaakseni defaultina päällä, mut jos omaa vanhemman kun SP2 XP:n niin ne madot menee suoraan muurin läpi.matteus/2 kirjoitti:Eikös Windowssissa sitten ole palomuuri automaattisesti päällä? Muistelen vain sitä yhtä käyttisvertailua jossa erikseen mainittiin OS X:n miinuspuoleksi se että palomuuri on defaulttina pois päältä, Windowssin kohdalla ei asiasta mainittu mitään.
Viesti Kirjoittaja Chaos »
Viesti Kirjoittaja masa »
Viesti Kirjoittaja Chaos »