Alkaa jo vähän tuntua siltä, että kohta lukee sivuilla "kesäkuun puolessavälissä".. Eihän tuo HH mitään mahda jos maahantuojalla takkuilee, mutta ärsyttää kovin. Saisivat laittaa jo veloituksetta smart coverin matkaan lohdutukseksiK@rtsa kirjoitti:Toukukuun loppu läheneeK@rtsa kirjoitti:Joitain mallia näyttää HH.lla olevan varastossa, nyttemmin jo varsin 3G malleihin tullut toimitus ajaksi Toukokuun loppulla eli siirtyy ja siirtyy, ei ne montaa kappaletta ilmeisesti saa kerrallaan varastoihinsa.jepsfrost kirjoitti:Itsekkin odottelen vielä omaani samasta paikasta ja samoihin aikoihin tein myös tilaukseni. Varastossa heillä näkyy jo kuitenkin niitä olevan ja maanantaiksi lupas viimeistään kun vasta kyselin asiakaspalvelusta.Agikor kirjoitti:Hobby hall on ollut nyt iso pettymys tässä ipad 2 myynnissä. Tilasin maaliskuun lopulla, jolloin toimitusajaksi kerrottiin huhtikuun puoliväli. Huhtikuun puolivälissä toimitusajaksi vaihdettiin toukokuun alku. Yhä odottelen laitettani eikä mitään päivämääriä ole ilmoitettu. Voiko olla, ettei hobby hall tiedä milloin heille on uusi erä padeja tulossa. Erikoista.uutinen tehtaan räjähdyksestä Foxxcon Ipad tuotantolaitoksessa toivottavasti ei lykkää toimituksia HH.n kohdalla , meille yksi sieltä tulossa ja tilaus on tehty 26.3!! joten kohta 2KK sitten.
iPad 2
-
Agikor
Re: iPad 2
Viesti Kirjoittaja Agikor »
-
arminator
Viesti Kirjoittaja arminator »
-
protoni74
Viesti Kirjoittaja protoni74 »
-
thesetimes
Viesti Kirjoittaja thesetimes »
Näin on. Katselin, että vkauppa.comiin oli tiistaina tullut huikea 25 kpl:een erä...ja tietenkin kaikki män saman tien.protoni74 kirjoitti:Odottavan aika alkaa käymään pitkäksi
Ihme juttu, että tavaraa ei Applelta maahan tule, vaikka kysyntää olis vaikka muille jakaa. Jotenkin naiivina kuvittelin, että nyt jo monta kuukautta julkaisun jälkeen tilanne olis muuttunut parempaan suuntaan, mutta ei ilmeisesti.
-
Kyusho
Viesti Kirjoittaja Kyusho »
-
K@rtsa
Viesti Kirjoittaja K@rtsa »
Olet hyvä ennustaja, näinhän siellä nyt lukee ainakin oman tilauksen kohdalla "kesäkuun alkupuolella"Agikor kirjoitti:
Alkaa jo vähän tuntua siltä, että kohta lukee sivuilla "kesäkuun puolessavälissä".. Eihän tuo HH mitään mahda jos maahantuojalla takkuilee, mutta ärsyttää kovin. Saisivat laittaa jo veloituksetta smart coverin matkaan lohdutukseksi
-
Banker
Viesti Kirjoittaja Banker »
Tarvitseeko navigaattorikäytössä mihinkään verkkoyhteyttä vai voinko laittaa roaming kiellon päälle ja navigointi toimii silti?
Nyt kun kuitenkin tarkoituksena olisi käyttää iPadia myös netin selaamiseen, olisiko kenelläkään havaintoja mistä ja mihin hintaan voisi viikoksi saada italialaisen liittymän?
-
K@rtsa
Viesti Kirjoittaja K@rtsa »
-
Molto bene
Viesti Kirjoittaja Molto bene »
Navigointi ei tarvitse dataverkko yhteyttä toimiakseen. Ainoa minkä menetät onko liikenneilmoitukset, mutta ilman sitä pärjää jos ei edessä ole hirveitä kolareita tai ruuhkia, mistä tuo palvelu varoittaa.Banker kirjoitti:Olisi autoreissua Italiaan luvassa nyt kesäkuussa ja tarkoituksena ottaa mukaan iPad2 navigaattoriksi sekä Tripadvisorin selaamista varten.
Tarvitseeko navigaattorikäytössä mihinkään verkkoyhteyttä vai voinko laittaa roaming kiellon päälle ja navigointi toimii silti?
-
Tege
Viesti Kirjoittaja Tege »
Jos sijaintipalvelut on päällä käyttää se A-GPS jolloinka datan yli haetaan vähän tietoa, jotta paikannus saadaan suoritettua nopeammin.Molto bene kirjoitti:Navigointi ei tarvitse dataverkko yhteyttä toimiakseen. Ainoa minkä menetät onko liikenneilmoitukset, mutta ilman sitä pärjää jos ei edessä ole hirveitä kolareita tai ruuhkia, mistä tuo palvelu varoittaa.Banker kirjoitti:Olisi autoreissua Italiaan luvassa nyt kesäkuussa ja tarkoituksena ottaa mukaan iPad2 navigaattoriksi sekä Tripadvisorin selaamista varten.
-
tuomas92
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
No ei se hae mitään dataa jos Data Roaming on estetty.Tege kirjoitti:Jos sijaintipalvelut on päällä käyttää se A-GPS jolloinka datan yli haetaan vähän tietoa, jotta paikannus saadaan suoritettua nopeammin.Molto bene kirjoitti:Navigointi ei tarvitse dataverkko yhteyttä toimiakseen. Ainoa minkä menetät onko liikenneilmoitukset, mutta ilman sitä pärjää jos ei edessä ole hirveitä kolareita tai ruuhkia, mistä tuo palvelu varoittaa.Banker kirjoitti:Olisi autoreissua Italiaan luvassa nyt kesäkuussa ja tarkoituksena ottaa mukaan iPad2 navigaattoriksi sekä Tripadvisorin selaamista varten.
-
Ossi
Viesti Kirjoittaja Ossi »
-
Tege
Viesti Kirjoittaja Tege »
Ei tuo data roaming ole mikään idiootti varma. Varmin tapa on poistaa apn.tuomas92 kirjoitti:No ei se hae mitään dataa jos Data Roaming on estetty.Tege kirjoitti:Jos sijaintipalvelut on päällä käyttää se A-GPS jolloinka datan yli haetaan vähän tietoa, jotta paikannus saadaan suoritettua nopeammin.Molto bene kirjoitti:Navigointi ei tarvitse dataverkko yhteyttä toimiakseen. Ainoa minkä menetät onko liikenneilmoitukset, mutta ilman sitä pärjää jos ei edessä ole hirveitä kolareita tai ruuhkia, mistä tuo palvelu varoittaa.Banker kirjoitti:Olisi autoreissua Italiaan luvassa nyt kesäkuussa ja tarkoituksena ottaa mukaan iPad2 navigaattoriksi sekä Tripadvisorin selaamista varten.
-
Molto bene
Viesti Kirjoittaja Molto bene »
Sitten todnäk paikantaa vaan sut tukiaseman kautta ja ei käytä dataroaminkia siihen. Mutta totta on, että ainakin Navigonissa kannattaa sijaintipalvelu olla päällä.Ossi kirjoitti:Kyllä se jotain hakee! Meikällä data roamink-esto, mutta kun noita kartta ym. Apseja käyttää niin moni ohjelma kehoittaa laittamaan sijaintipalvelut päälle, ja heti toimivat. Ei ainakaan näy laskuissa.
-
juhaa
Viesti Kirjoittaja juhaa »
Olen länsi-uudeltamaalta koittanu sellaista metsästää, mutta ei löydy.
Mitkä ketjut kannattaa käydä läpi?
Gigantti, Veikonkone myivät eioota. Myykö DNA tai Elisa shopit?
-
Art Vandelay
Viesti Kirjoittaja Art Vandelay »
-
Touho
Viesti Kirjoittaja Touho »
Ihan yhtä tarkasti kuin täkäläisessäkin storessa. Yleensä se 1-2 viikkoa tosiaan on sen 1-2 viikkoa, +/- päivä tuuntaan tai toiseen, useimmiten lyhyempään suuntaan. Tilausvaiheessa tilauksen eteneminen ja tuotteen liikkeellelähtö kyllä ilmoitetaan varsin selkeästi siellä Storessa. Jos tulee viiveitä, niistäkin kyllä ilmineerataan.Art Vandelay kirjoitti:Applen sivut ilmottaa toimitusajaksi 1-2 weeks. Pitääköhän tuo miten paikkaansa?
Syy: Lainaus kuntoon.
-
strong
Viesti Kirjoittaja strong »
juhaa kirjoitti:Ilmeisesti iPad 2:n saatavuus vieläkin hieman rajoittunut?
Entäpä, jos ostaisit osoitteesta http://www.simplyelectronics.net
Keskikokoista iPad2 3G- mallia oli 50 kpl varastossa ja hinta samaa luokkaa kuin suomalaisilla jälleenmyyjillä. Toimitusviive on ollut pari viikkoa ja toimitus UK:sta ilman postikuluja. Tosin todellisuudessa tämä nettifirma taitaa toimia Hong Kongissa. Viimeisin tilaus tosin vei hieman yli 2 viikkoa tilauksesta paketin saapumiseen (ei kuitenkaan yli 3 viikkoa). Kannattaa tietysti pohtia sitä onko ko. firman luottokortin tietojen salaus riittävä. Nykyään sivustolla on myös Nordean logo. Lähinnä netissä on ollut urputusta pitkistä toimitusajoista.
Tosin jos Applestore toimittaa jo 1-2 viikossa, ei kannattane antaa luottotietojaan Simplyelectronicsille, jonka toimitusajoista ei ole varmuutta. Muiden tuotteiden osalta Simply voi olla Applestorea halvempikin, esim. Nokia N8 n. 300 euroa ja Macbook Air n. 850 euroa.
-
thesetimes
Viesti Kirjoittaja thesetimes »
Itse kuvittelin, että nyt kuukausia launchin jälkeen suurin huuma olisi hälvennyt ja tavaraa saisi, mutta ei ilmeisesti näin ole, pikemminkin päinvastoin.juhaa kirjoitti:Ilmeisesti iPad 2:n saatavuus vieläkin hieman rajoittunut?
Gigantin verkkokaupassa oli tuossa vähän aikaa sitten noita jotain 30kpl, myymälöissä ei ole... On tietysti Humacit, Tectorit yms., mutta niilläkin sama homma, eli kymmeniä tilauksia edelleen jonossa ja tavaraa tulee vain tipoittain. Stockmannin arvio oli sellainen kiva about kuus viikkoa...
Eikös tuossa Applen nettikaupassakin mene pahimmillaan kolmisen viikkoa? Jos sanotaan että tuote shippaa vasta 1-2 viikon päästä, ja toimitus kestää toisen viikon vielä siihen päälle?
-
juhaa
Se unohtui mainita, että tuo pitää ostaa suomesta, tarvitsen siitä kunnollisen kuitin.strong kirjoitti:juhaa kirjoitti:Ilmeisesti iPad 2:n saatavuus vieläkin hieman rajoittunut?
Homma on tällä hetkellä kolmen vaiheilla, että ostanko iPad 2 vai Androideista Asus Transformer tai Samsung 10.1 LE.
Mitään noista tietenkään ei saa
iPad 2 olisi se ykkösvaihtoehto valmiimman softan ansiosta.
thesetimes kirjoitti: Itse kuvittelin, että nyt kuukausia launchin jälkeen suurin huuma olisi hälvennyt ja tavaraa saisi, mutta ei ilmeisesti näin ole, pikemminkin päinvastoin.
Näin kuvittelin myös itse. Päätin vain hakea jostain kaupasta laitteen kainaloon ja homma olisi siinä, mutta ei
-
xylitol
Viesti Kirjoittaja xylitol »
-
oh6jih
Viesti Kirjoittaja oh6jih »
Kyllä mä oon ulkomailta ostetuista kamoista saanut ihan kunnollisia kuitteja.juhaa kirjoitti:Se unohtui mainita, että tuo pitää ostaa suomesta, tarvitsen siitä kunnollisen kuitin.strong kirjoitti:juhaa kirjoitti:Ilmeisesti iPad 2:n saatavuus vieläkin hieman rajoittunut?
Homma on tällä hetkellä kolmen vaiheilla, että ostanko iPad 2 vai Androideista Asus Transformer tai Samsung 10.1 LE.
Mitään noista tietenkään ei saa
iPad 2 olisi se ykkösvaihtoehto valmiimman softan ansiosta.
-
juhaa
Se on hyvä. Itse en jaksa alkaa ihmettelemään ALV juttuja tai tullata yrityksen nimissä iPadia tullista pois.oh6jih kirjoitti: Kyllä mä oon ulkomailta ostetuista kamoista saanut ihan kunnollisia kuitteja.
-
oh6jih
Viesti Kirjoittaja oh6jih »
Ei niissä ole mitään ihmeteltävää. EU:n sisällä ostettaessa ilmoitat myyjälle y-tunnuksen jolloin myyjä vähentää alv:n jo ostovaiheessa ja maksat vain alv 0% hinnan. Tulleja ei tule. EU:n ulkopuolella alvien kanssa sama juttu, posti, dhl tms mikä ikinä sen kaman kuskaakaan, vie sen tullin kautta, hoitaa tullauksen ja lähettää alveista ja tulleista laskun sulle. Maksat sen pois ja kuitti kirjanpitäjälle. Kohtuullisen vaivatonta mun mielestä.juhaa kirjoitti:Se on hyvä. Itse en jaksa alkaa ihmettelemään ALV juttuja tai tullata yrityksen nimissä iPadia tullista pois.oh6jih kirjoitti: Kyllä mä oon ulkomailta ostetuista kamoista saanut ihan kunnollisia kuitteja.
-
deegis
Viesti Kirjoittaja deegis »
Muutama kysymys koskien Ipadi2
Olen omistanut nyt 1,5vuotta IPhone 3GS, on ollut työ käytössä ja parempaa puhelinta en ole vielä omissa lapasissa pitänyt. Töiden kautta testissä ollu vaastaavia HTC:ltä ja Samsungilta.
Mutta nyt asiaan tekeekö sillä Ipad2 sella koti käytössä mitään? omistan 2 pc:tä mutta olen huomannut että suurin osa nettisurffailusta ym kuvien kattomisesta tulee suoritettua jo tuolla IPhonella.
Applen läppäriänkin olen itselleni kuumoitellut ihan vaan ton puhelimen varman ja viitteettömän toiminnan johdosta mutta vielä en uskalla apple tietokoneen käyttäjäksi ryhtyä, tarkoitus olisi kohta puoliin lähteä kiertämään maailmaa ja ottaa tämä ehkä tuleva ostos IPad2 mukaan.
Pystyykö tolla Ipadilla esim. kuunnella radio rock sivujen nettiradiota? onko kukaan kokeillut tota kuvien siirtämistä kamerasta tuohon ipadiin sillä lisätarvike johdolla?kokemuksia?
Pitääkö leffat imutella omalle koneelle ja sitte konvertoida ipadille sopivaks ja siirtää itunesin kautta?vai onko helpompaa keinoa? (tällä haen sitä, että onko reissatessa pakko olla pc mukana)
Onko olemassa jo ratkaisu IPadilla surffatessa sivuilla jotka tarvitsee flashplayerin?
Niin kovat kuumotukset olisi se jo tilata mutta pakko varmistua näistä asioista ettei mene 500 rahaa hukkaan.
Kiitti ja kuitti!
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka