Onko automaattisesti oletettava, että jotain ominaisuutta ei voi toteuttaa muuten kuin huonosti vain sen takia, että jotkut toiset valmistajat ovat sen huonosti toteuttaneet? Noin ajateltuna iPhonessa ei olisi nähty kosketusnäyttöäkään, "koska se on valmistajalla z lähes käyttökelvoton purkkaviritys".Justin Case kirjoitti:Ominaisuuksilla jotka on lähes käyttökelvottomia kuten Nokian OTG ( FAT32 purkkaviritys) ei kyllä tee mitään. On paljon parempi että ne jätetetään toteuttamatta kuin saada asiakkaiden vihat niskaan.tuomas92 kirjoitti:Samaa mieltä. Muutenkaan en tajua logiikkaa "olen hyvilläni, että tuotteesta x puuttuu ominaisuus y, koska itse en sitä käytä mutta joku muu hyötyisi siitä kovastikin".
Ed: pilkkuvirhe
Samsung Galaxy 2 VS iPhone 4
-
Re: Samsung Galaxy 2 VS iPhone 4
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
-
Viesti Kirjoittaja skip »

https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
-
Viesti Kirjoittaja Justin Case »
Tuo OTG olisi muillakin purkkaviritys. Nokia vaan Intiassa teetti softan ja hölmöyksissään julkaisi sen.tuomas92 kirjoitti:Onko automaattisesti oletettava, että jotain ominaisuutta ei voi toteuttaa muuten kuin huonosti vain sen takia, että jotkut toiset valmistajat ovat sen huonosti toteuttaneet? Noin ajateltuna iPhonessa ei olisi nähty kosketusnäyttöäkään, "koska se on valmistajalla z lähes käyttökelvoton purkkaviritys".Justin Case kirjoitti:Ominaisuuksilla jotka on lähes käyttökelvottomia kuten Nokian OTG ( FAT32 purkkaviritys) ei kyllä tee mitään. On paljon parempi että ne jätetetään toteuttamatta kuin saada asiakkaiden vihat niskaan.tuomas92 kirjoitti:Samaa mieltä. Muutenkaan en tajua logiikkaa "olen hyvilläni, että tuotteesta x puuttuu ominaisuus y, koska itse en sitä käytä mutta joku muu hyötyisi siitä kovastikin".
Ed: pilkkuvirhe
Ei kai tarvitse kenenkään toistaa toisten virheitä.
-
Viesti Kirjoittaja kahvikuppi »

Galaxy on osoittautunut hyväksi puhelimeksi vaikka siinä onkin bugeja! Hurjaa! Hemmetti jos tuon sanoisi joku applen omistaja iphönesta? Varmaan ristiinnaulittaisiin ja bannit vielä.

Ps. Galaxy on parempi kuin iPhöne. Lälläää..

-
Viesti Kirjoittaja iMäkki »
iMac 27''
iPad 16GB Wi-Fi
-
Viesti Kirjoittaja Justin Case »
Siinähän ihmettelet miksi ei toimi ja aina on akku loppu. Oma on valintasi. Muuten parin viikon päästä on joku iOS 5 tulossa mutta veikkaavat että 3GS ei sitä saa.iMäkki kirjoitti:Kyllä menee heti elokuussa iPhone 4 tohon Galaxy kakkoseen vaihtoon kunhan soneran sopimus loppuu. iOS on pysynyt hyvin samanlaisena vuodesta 2007 ja nyt kolmen vuoden käytön jälkeen alkaa vähän kiinnostaa vaihtelu, kustomointi, vapaus ja muut androidin valtit.
-
Viesti Kirjoittaja securapple »
Hyvin tämä toimii ja akkukin kestää ihan samat kun kavereiden iphoneilla

Näyttö on käsittämättömän hyvä! Selailu todella nautittavaa, flashitkin toimii jouhevasti.
-Securapple
iPhone 6,iPad Air,iPad Mini 3,rMBP-2014 twitter: http://twitter.com/securapple
-
Pakko olla viallinen versio! Ei voi pitää paikkaansa!securapple kirjoitti:Hei!
Hyvin tämä toimii ja akkukin kestää ihan samat kun kavereiden iphoneilla

Mikä toi on?securapple kirjoitti:Näyttö on käsittämättömän hyvä! Selailu todella nautittavaa, flashitkin toimii jouhevasti.
-Securapple
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Viesti Kirjoittaja niko_n »
-
Viesti Kirjoittaja Skuukeli »
niko_n kirjoitti:Kyllähän se Samsung Galaxy S2 on parempi kuin iPhone 4... Mutta kun iPhone 5 tulee markkinoille niin voiton vie iPhone.
Tietyl taval en itse pidä Galaxy SII parempana. Vaikka siinä on tehoa enemmän,tuplaydin prossat sun muut. jotenkin se käytettävyys on kompastuskivi ja tuntuma kosketusnäyttöön kun vertaa iPhone4. Tosin S2 on parantunut ykköseen huomattavasti eikä ole yhtä buginen kuin 1 versio(jossa bugeja allekirjoittaneella tuli aika helvetisti) suomeksi sanottuna
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Olen itse jälleenmyyjänä Galaxy S 2 mallille ja en ole vielä ainakaan uskaltanut ottaa sitä käyttöön. iphoneen vaihdoin toimivuuden takia aikoinaan
-
Viesti Kirjoittaja Dotzki »
-
Viesti Kirjoittaja iMäkki »
No eipä se akku ole minulle niin ongelmallinen asia vaikka joka yö pitää tuo iLuuri nelonenkin ladata. iOS viiden pitää muuttaa käyttöjärjestelmää todella radikaalisti että enää iOS:ssän parissa pysyn, tuskin näin tulee käymään.Justin Case kirjoitti:Siinähän ihmettelet miksi ei toimi ja aina on akku loppu. Oma on valintasi. Muuten parin viikon päästä on joku iOS 5 tulossa mutta veikkaavat että 3GS ei sitä saa.iMäkki kirjoitti:Kyllä menee heti elokuussa iPhone 4 tohon Galaxy kakkoseen vaihtoon kunhan soneran sopimus loppuu. iOS on pysynyt hyvin samanlaisena vuodesta 2007 ja nyt kolmen vuoden käytön jälkeen alkaa vähän kiinnostaa vaihtelu, kustomointi, vapaus ja muut androidin valtit.
iMac 27''
iPad 16GB Wi-Fi
-
Viesti Kirjoittaja securapple »
Oma näkemykseni on, että app storen koko ei ole tärkeä kun kriittinen massa on saavutettu. Itse arvostan enemmän sovelluksen laatua Veikkaan että n. 5% sovelluksista on niitä "pakollisia" joita ostaa/käyttää 99% käyttäjistä. Tästä olisi kiinnostava saada tutkimustietoa. Miten loput sovellukset?Dotzki kirjoitti:Samaa mieltä. Lisäksi tuo kämänen market ei kilpaile pitkään aikaan appstoren kanssa samassa sarjassa.
-Securapple
iPhone 6,iPad Air,iPad Mini 3,rMBP-2014 twitter: http://twitter.com/securapple
-
Viesti Kirjoittaja Munkkipulla »
Osuit naulankantaan. Tätä tarkoitinkin, eli sitä paste hommaa on tehty jo ihan tarpeeksi. iTunes päivittää haluamani musiikit automaattisesti. Kun artistilta tulee uusi levy ja lisään sen iTunesiin, päivittyy se iPhoneen seuraavan kerran kun laitteen yhdistän tietokoneeseen. Pidän myös kuvien hallinta tavasta, joka on suorastaan mainio.skip kirjoitti:Kyllä mun mielestä on pelkästään hyvä, että iPhone ei toimi massamuistina. Tämä pakottaa käyttäjän käyttämään iTunesin synkronointia, joka on todella paljon parempi vaihtoehto, vaikka aluksi ei välttämättä siltä tunnukaan. Kun on iTunesin kirjasto hyvin järjestettynä, eikä tarkotuksena ole waretella ja kopioida biisejä ympäriinsä, on soittolistojen synkronointi laitteeseen todella kätevää sen sijaan, että kaivelisi kaikki biisit kovolta erikseen ja paiskoisi ne copy-paste tai drag'n'drop metodilla laitteeseen. Itselläni oli joskus aikoinaan joku Archos mp3-soitin ja vaikka sen koko oli vain 1 GB, oli sen täyttäminen copy-paste metodilla aina todella ärsyttävää ja aikaavievää. iTunesilla taas homma hoituu parhaimmillaan yhtäkään nappia painamatta.
ps: copy/pastea saa tehdä ihan tarpeeksi töissä, haluan automaattisen puhelimen.
-
Kaikki on parempaa appstoressa: Valikoima, Sovellusten laatu, Ilmaisten Hyödyllisten sovellusten määrä, kaikissa käytettävyys parempaa. Eikai iphoneen mitään pakollista sovellusta ole. Niitä ladataan käyttäjän tarpeiden mukaan.securapple kirjoitti:Oma näkemykseni on, että app storen koko ei ole tärkeä kun kriittinen massa on saavutettu. Itse arvostan enemmän sovelluksen laatua Veikkaan että n. 5% sovelluksista on niitä "pakollisia" joita ostaa/käyttää 99% käyttäjistä. Tästä olisi kiinnostava saada tutkimustietoa. Miten loput sovellukset?Dotzki kirjoitti:Samaa mieltä. Lisäksi tuo kämänen market ei kilpaile pitkään aikaan appstoren kanssa samassa sarjassa.
-Securapple
-

-
Viesti Kirjoittaja Tege »
Yhtä fanaattisia ne Androidin puolustajatkin ovat.kahvikuppi kirjoitti:Ihan sujuvasti noi marketista ohjelmat löytyi ja sai asennettua puhelimeen. Tietysti voihan olla, että joitakin ohjelmia löytyy iphönelle jotka voi tehdä juuri siitä ostajalle paremman. Itseasiassa näin kävikin itselle eli androidille löytyi se kriittisesti tärkeä softa. Luonnollisesti tilannetta auttoi se vastenmielisyys koko applea kohtaan mitä nämä fanit vielä entisestään pahentaa. Ja tietysti vielä, kun on vielä intoa tutustua hiukan uusiinkin asioihin niin android käyttis oli luonnollisesti hyvä ratkaisu. Ja edelleen olen sitä mieltä, että jos omistat applen tietokoneen niin osta se iphöne suosiolla. Jos käytät itunesia musiikin kuunteluun ja tykkäät sieltä laittaa musiikit puhelimeen niin osta iphöne. Jos haluat ostaa turvallisen ratkaisun niin osta iphöne. Jos tykkäät nätistä desingistä etkä halua muovista puhelinta niin osta iphöne. Jos haluat sen muodikkaasti valkoisena niin osta iphöne. Mutta itselle tuo Samsung oli varsin sopiva ostos, enkä kaipaa sitä iphöneä.
-
Fanaatikkoja löytyy kaikista leireistä ja harrastuksista. Mutta valitettavasti applen käyttäjissä se tuntuu olevan yleinen ominaisuus.Tege kirjoitti:Yhtä fanaattisia ne Androidin puolustajatkin ovat.
-
Viesti Kirjoittaja Delli »
Itsellä on käytössä sekä iPhone että Android-puhelin. Kumpaankin olen löytänyt kaikki tarvittavat ohjelmat eli niissä on käytännössä lähes samat ohjelmat.
Edellistä androidia (Galaxy S) jaksoin säätää ja virittää mutta ei se kauan jaksanut kiinnostaa, tätä nykyistä en ole rootannut enkä muutenkaan viritellyt.
Widgetit on kivoja aluksi mutta nyt niitä ei ole käytössä yhtään, joillekin muille ne on taas ehdottomia vaatimuksia.
iPhone minulla on ollut kohta 2 vuotta, viimeiset 2 kk olen käyttänyt sitä Applen tietokoneen kanssa enkä ole huomannut mitään eroa käytössä jos vertaa edeliseen Windows7-alustaan.
Näitä 2 android-puhelinta (Galaxy S ja Nexus S) testanneena ja käyttäneenä täytyy todeta että nuo on minulla selkeitä kakkospuhelimia ja iPhone pysyy ykkösenä. Tämä mielipide voi vaihtua kun HTC:n Sensation tulee markkinoille, siinä EI OLE amoled-näyttöä josta en pidä yhtään.
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
-
Viesti Kirjoittaja kaBu »
-
Viesti Kirjoittaja KauMi »
Nämä android puhelimen säätämis ja vaikeus kommentit on kyllä täyttä höpö höpö puhetta. Android antaa kyllä mahdollisuuden tähän "säätämiseen", mikä on erittäin hyvä asia. Mutta androidia käyttääkseen ei todellakaan tarvitse säätää. Toki jos esimerkiksi sähköpostiasetusten konfigurointi aiheuttaa liikaa päänvaivaa niin ymmärrän asian.Mutta silloin varmaan voisi katsoa peiliin kaksi kertaa ja miettiä onko älypuhelin oikea ostos.kaBu kirjoitti:Itse olen nyt kaksi kertaa vaihtanut iphone 4 androidiin mutta nyt taas 3 iphone menossa. Ymmärrän ihmisiä ketkä jaksaa säätää ja leikkiä luureillaan mutta itseäni se ei kiinnosta pätkän vertaa. Juuri iphonen helppous ja tyylikkyys ovat se mitä itse arvostan.
On myös aivan naurettavaa, että androidia haukutaan siitä, että se antaa mahdollisuuden monipuolisempaan muokkaukseen.
-
Viesti Kirjoittaja Delli »
En hauku sitä että niitä voi säätää eikä se säätö mitään vaikeaa ole.KauMi kirjoitti:Nämä android puhelimen säätämis ja vaikeus kommentit on kyllä täyttä höpö höpö puhetta. Android antaa kyllä mahdollisuuden tähän "säätämiseen", mikä on erittäin hyvä asia. Mutta androidia käyttääkseen ei todellakaan tarvitse säätää. Toki jos esimerkiksi sähköpostiasetusten konfigurointi aiheuttaa liikaa päänvaivaa niin ymmärrän asian.Mutta silloin varmaan voisi katsoa peiliin kaksi kertaa ja miettiä onko älypuhelin oikea ostos.
On myös aivan naurettavaa, että androidia haukutaan siitä, että se antaa mahdollisuuden monipuolisempaan muokkaukseen.
Minulla pointti oli siinä että vaikka android antaa mahdollisuuden monipuolisempaan virittelyyn, säätämiseen ja Custom-ROMmeihin niin minua se ei jaksanut kauaa kiinnostaa vaan käytin aina lopuksi puhelinta ilman mitään virityksiä (virityksiksi en laske esim. sähköpostiasetuksia) kuten nytkin Nexus-S:ää.
Minulle puhelimen yleinen toimivuus ja käyttömukavuus on johtanut siihen että androidit ovat jääneet kakkospuhelimiksi vaikka kuinka olisi toisin halunnut. Ei kai näitä androideja olisi muuten tullut hankituksikaan jollei olisi ollut tarkoitusta vaihtaa niihin ja pistää iPhone myyntiin.
iPad (2024) 64GB Wi-Fi, Apple TV 4rd 4K
MacBook Air 2024, Apple Watch 9.0 44mm
-
Viesti Kirjoittaja Tege »
Sen kaivaminen taskusta tuo aina mukaman fiiliksen.
Androidin heikkoutena voisi olla juuri tuo, että se toimii aluksi hyvin jne. Mutta sitten kokee samanlaista hidastumista ja nykimistä kuin Nokian Symbian.
-
Viesti Kirjoittaja KauMi »
Millä android puhelimella olet kokenut mainitsemaasi hidastumista ja nykimistä? Tämän talouden Desire ja Desire HD eivät ole ollenkaan tehnyt vastaavaa. Toki voin kuvitella jollain vanhoilla android versiolla tuon olevan mahdollista, mutta ainakaan 2.2 ja 2.3 versiot eivät osoita mitään merkkejä hidastumisesta.Tege kirjoitti:Itsekin aina silloin tällön kokeilen Androidia mutta jotenkin siitä puuttuu se mielenkiinto. Aluksi se on ihan kiva mutta sitten se lopahtaa ja on pakko palata iPhoneen kun siinä vain jostain syystä pysyy mielenkiinto yllä.
Sen kaivaminen taskusta tuo aina mukaman fiiliksen.
Androidin heikkoutena voisi olla juuri tuo, että se toimii aluksi hyvin jne. Mutta sitten kokee samanlaista hidastumista ja nykimistä kuin Nokian Symbian.
Mulla oli kanssa aluksi iPhone 3GS:stä Desire HD:hen siirtymisen jälkeen hieman takaisin paluun haluja. Mutta halut hävisivät nopeasti ja nyt eteenkin 2.3 päivityksen jälkeen ei ole katselemista takaisin. Minä tykkään, että on widgettejä ja eteenkin HTC:n Sense on mukavaa katsottavaa. Myös niinkin pieni asia kuin live taustakuva tuo puhelimeen enemmän sitä "fiilistä", kuin pelkät ohjelmien ikonit. Maku kysymyksiä nämä on, mutta android käyttöjärjestelmänä 2.2 versiosta lähtien ollut erittäin hyvä kilpailija iOS:lle.
Android Market on paljon heikompi sisällöltään vielä, mutta ainakin itse olen löytänyt kaikki tarvitsemani sovellukset.
-

Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka