Eka kosketus tabletteihin ja myös garagebändiin. Ekan vlopun aikana väsäilin musaa vähän ja tässä 3 kappaletta jotka sain aikaiseksi.
Tehty siis kokonaan iPad2:lla. Ei mitään muokkauksia tietokoneella.
Mulperi kirjoitti:Eka kosketus tabletteihin ja myös garagebändiin. Ekan vlopun aikana väsäilin musaa vähän ja tässä 3 kappaletta jotka sain aikaiseksi.
Tehty siis kokonaan iPad2:lla.
Olet varmaan aikaisemmin käyttänyt vastaavaa ohjelmaa macilla. Mitä mieltä olet, onko ipadissa ainesta myös tuottavaan käyttöön pelkän netin selaamisen sijaan? Oliko musiikin tekeminen helppoa ja mukavaa vai teetkö jatkossa mieluummin macin garagebandilla?
Apogeen laadun tietäen tuo on varmasti hyvä laite.
Jos ihminen olisi tarkoitettu etenemään juoksemalla, ei evoluutio olisi kehittänyt meille liikkumista varten polttomoottorikäyttöisiä kulkimia, eikä fossiilisia polttoaineita. - Hatey http://sisainenaani.com
Sivuilla lukee:
*We are testing other iOS applications and will post a list as we confirm additional compatibility. Please email us if you have questions about specific apps.
Ja OSX:
Software: GarageBand, Logic Pro, MainStage or any Core Audio compatible application.
Jos ihminen olisi tarkoitettu etenemään juoksemalla, ei evoluutio olisi kehittänyt meille liikkumista varten polttomoottorikäyttöisiä kulkimia, eikä fossiilisia polttoaineita. - Hatey http://sisainenaani.com
Salzi kirjoitti:Olet varmaan aikaisemmin käyttänyt vastaavaa ohjelmaa macilla. Mitä mieltä olet, onko ipadissa ainesta myös tuottavaan käyttöön pelkän netin selaamisen sijaan? Oliko musiikin tekeminen helppoa ja mukavaa vai teetkö jatkossa mieluummin macin garagebandilla?
Itseasiassa olen Windowssilla tehnyt musiikkia tähän asti FLStudiolla. Garageband oli minulle uusi uutuus mutta ei tarvinnut kuin pari minuuttia tutkia niin olin perillä hyvin miten kaikki toimi, se on oikeasti niin intuitiivinen ja helppo käyttää. En ota enää koskaan läppäriä kun lähden maalle rentoutumaan vaan pelkästään iPad2 ja midi kiippari mukaan niin pystyy tekemään nopeasti joko kohtuu valmista kamaa tai sitten vähintään läiskiä talteen ideoita joita voi sitten hioa tietokoneella jälkeenpäin. Eli oikeasti työkalu, ei vain lelu.
Tässä viimeisin piisi jossa käytin hyväkseni Oxygen -midikiipparia joka otti virran kiltisti iPadista. Camera connection kitin kautta usb:llä.
Onko kellään kokemusta minkään audiointerfacen kytkemisestä iPadiin? Itselläni on M-audio fast track pro usb ja camera connector. Pitäiskö näillä onnistua yhdistäminen iPadiin? En nyt itse pääse heti kokeilemaan kun tarvittava virtamuuntaja M-audioon puuttuu...
Hej,
Alkaa mennä hermot hardware sekvensserin ja samplerin yhteistyön kanssa pulaamiseen...
Onko kokemusta ipadillä (versiolla 1 tai 2) jostain midi sekvensseristä, jossa mahdollisesti myös sisäinen sampleri loopeille.
Tarkoituksena on tehdä sovituksia ja käyttää laitetta taustoihin eli lähinnä trigataan looppeja "ykkösellä", mutta instrumentit (midi) ja audio olisi toki plussaa..
Nyt sain muuntajan hankittua M-Audioon ja pääsin testaamaan. iPad ilmoittaa: "laitetta ei voida käyttää, liitetty usb-laite vaatii liikaa virtaa". Näin siis vaikka mulla on oma virta kiinni ääikortissa... Ei toimi! Ideoita?
Nyt sain muuntajan hankittua M-Audioon ja pääsin testaamaan. iPad ilmoittaa: "laitetta ei voida käyttää, liitetty usb-laite vaatii liikaa virtaa". Näin siis vaikka mulla on oma virta kiinni ääikortissa... Ei toimi! Ideoita?
Sama juttu, kokeilin apogeen Mini-me:tä ja sama herja. Tuli mieleen kans, mitä Eki tuossa jo ehdotti, että jos kokeilis sitä aktiivihubilla.
Aloin kanssa miettimään tätä äänitysmahdollisuutta, kun oma padi pitäisi kohta tulla. Tälläsen videon löysin http://www.youtube.com/watch?v=VFQ6vjhASww. Mahtaakohan midi-kiipparit toimia samalla periaattella (hubiin kiinni ja siitä padiin)?? Jäin myös miettimään, kun itsellä tuo sama Fast Track on niin mitenköhän tuon inputin pystyy valitsemaan, en ainakaa mitä nyt olen tuota käyny räpeltämässä huomannut mitään input-valitsinta Garagebandissä. Vai osaako ohjelma itse valita sen inputin mistä signaalia tulee? Niin ja Garagebandillä pitäisi äänitellä.
Mulperi kirjoitti:Ainakin m-audio oxygen, pieni midi-kiiippari toimi ihan suoraan ja otti virran iPadista. Eli pelkkä camera connection kit ja siihen usbilla kiinni.
Kiitos tiedosta, itellä 61 koskettimen versio Oxygenista joten eiköhän sekin pelitä!
Ensimmäinen kipale iski ehkä eniten, mutta rummut kusivat aika pahasti yleissaundiltaan. Pianot olivat loistavia, tuli mieleen jokin vanha japanilainen nintendopeli Alussa olin kai kuulevinani jonkin pienen riitasoinnun, mutta voi olla että korvat tekivät tepposet; eihän niitä riitasointuja konemusiikissa yleensä tule. On tuo iPad aika veikeä laite! (Pysyn silti itse vanhassa, tutussa Reason 5:ssä)
Jes, nyt voi uusimpaan logic 9.1.4 importoida noita iPadilla tehtyjä GB fileitä. Hakee automaatiseti jonkun 180 MBn updaten (varmaankin samplet), kun avaa GB fileen.
Tosin en ymmärrä, että ainoastaan ne mihin olin äänittänyt jotian audiota, näkyi tuolla iTunesin Apps GB dokumenteissa. Jos on pelkkää midii, niin ei näy ?
Lisäys: Ok se pelkkä midikin näkyy, kun lähettää se sinne GBhen ( "Laatikko - nuolioikeelle", siellä selaus ikkunassa)
Viimeksi muokannut johannesw, 2.6.2011 klo 13.06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.