iPhoto näyttää yhdessä tietyssä tapahtumassa kaikki kuvat pikkukuvina, mutta kun kuvaa klikkaa suuremmaksi niin tulee vain huutomerkki mustalle pohjalle ja mitään ei näy..
Mikä tämän aiheuttaa ja mikä voisi auttaa? silloin kun ensimmäisen kerran huomasin ongelman, palautin kirjaston time machinella mutta sekään ei auttanut. Onko muilla kokemuksia tällaisesta? Kuvat näkyivät vielä silloin kun iphotoon ne ensimmäisen kerran latasin.
iPhoto ja korruptoituneet kuvat
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
iPhoto ja korruptoituneet kuvat
Viesti Kirjoittaja Shaingi »
Viimeksi muokannut kallekilponen, 31.5.2011 klo 0.34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Apple MacBook Pro 16" 2019
Apple iPad Pro
Apple iPhone 14
Once you go mac, you never go back
Apple iPad Pro
Apple iPhone 14
Once you go mac, you never go back
-
Re: Iphoto ja korruptoituneet kuvat
Viesti Kirjoittaja Hepo »
Kannattaa melkein kopioida kuvat iPhoto hakemistosta jonnekkin muualle (ilmeisesti ne siellä ovat kun pystyit kuitenkin TM:llä palauttamaan) ja sitten importata kuvat iPhotoon sekä lopuksi deletoida viallinen eventti.
MacBook Pro13" mid 2012 16GB 480GB SSD
MacBook3.1 | 2.2GHz Intel Core 2 Duo | 4GB | 640GB | 12/2007
iPhone 5S 32GB + iPad2 32 GB Wi-Fi 3G + iPod Nano 3gen ja 6gen + ATV3
MacBook3.1 | 2.2GHz Intel Core 2 Duo | 4GB | 640GB | 12/2007
iPhone 5S 32GB + iPad2 32 GB Wi-Fi 3G + iPod Nano 3gen ja 6gen + ATV3
-
Viesti Kirjoittaja Maza »
Voit myös kokeilla jotain iPhoton omaa korjaustoimenpidettä. Pidä komento- ja optio-napit pohjassa ja käynnistä iPhoto. Valitse sopivaksi näkemäsi toimenpide aukeavassa ikkunassa.
Meidän planeettaamme ei ole mikään symbolinen kohtu, me ollaan kaikki suuressa sinisessä limousinessa (Jarkko Laine)
-
Viesti Kirjoittaja homenamsi »
Ongelma on valitettavasti tuttu jostain parin vuoden takaa - alkuperäisiä ei löytynyt mistään. Mitään selitystä ei löytynyt silloin eikä myöhemmin. Varmuuskopiotkin olivat liian tuoreita.
Uskon ongelman liittyvän jollain tavalla kuvien tuontiin ja siinä jonkin väärän valinnan tai liian aikaisen muistitikun poiston tai irroituksen tekemiseen. Myös nimien päällekkäisyys on tullut mieleen.Vanhoja keskusteluketjuja aiheesta löytyy. Niissä on tietenkin ongelmana iPhoton kulloisenkin version erityispiirteet, voi olla että ongelma liittyy vain johonkin versioon.
Uskon ongelman liittyvän jollain tavalla kuvien tuontiin ja siinä jonkin väärän valinnan tai liian aikaisen muistitikun poiston tai irroituksen tekemiseen. Myös nimien päällekkäisyys on tullut mieleen.Vanhoja keskusteluketjuja aiheesta löytyy. Niissä on tietenkin ongelmana iPhoton kulloisenkin version erityispiirteet, voi olla että ongelma liittyy vain johonkin versioon.
Shaingi kirjoitti:iPhoto näyttää yhdessä tietyssä tapahtumassa kaikki kuvat pikkukuvina, mutta kun kuvaa klikkaa suuremmaksi niin tulee vain huutomerkki mustalle pohjalle ja mitään ei näy..
Mikä tämän aiheuttaa ja mikä voisi auttaa? silloin kun ensimmäisen kerran huomasin ongelman, palautin kirjaston time machinella mutta sekään ei auttanut. Onko muilla kokemuksia tällaisesta? Kuvat näkyivät vielä silloin kun iphotoon ne ensimmäisen kerran latasin.
-
Re: iPhoto ja korruptoituneet kuvat
Viesti Kirjoittaja Hiljaisuus »
Sivukysymys: et kai ole sattunut edes kokeeksi ajamaan MacScania koneellasi? Minulla nimittäin tuo heivasi karanteenin läjän itse ottamani RAW-kuvia, koska olivat ohjelman mielestä viiruksia tai troijalaisia. Lopputulos oli sama, thumbnailit jäi, suuremmaksi klikkaus toi vain huutomerkin näkyviin.Shaingi kirjoitti:iPhoto näyttää yhdessä tietyssä tapahtumassa kaikki kuvat pikkukuvina, mutta kun kuvaa klikkaa suuremmaksi niin tulee vain huutomerkki mustalle pohjalle ja mitään ei näy..
"Ei käkikään kiekumatta kuki."
Ompput: Mb Pro 17" unibody, 2.8 Ghz, 8 gb, 500 gb, anti-glare / Air 11", 1.6 Ghz, 4 gb, 128 gb
Palvelin: AMD 64 Laptop / FreeBSD
iPod/iPad/iPhone: 16 gb nano 5th gen violetti / 32gb wifi / 4 32GB musta
Ompput: Mb Pro 17" unibody, 2.8 Ghz, 8 gb, 500 gb, anti-glare / Air 11", 1.6 Ghz, 4 gb, 128 gb
Palvelin: AMD 64 Laptop / FreeBSD
iPod/iPad/iPhone: 16 gb nano 5th gen violetti / 32gb wifi / 4 32GB musta
-
Viesti Kirjoittaja DoRonja »
Mulla on ihan sama ongelma ja kyseessä iPhoto '09 versio 8.1.2 ja Mac OS X versio 10.6.7
Mä luulen et ongelma alkoi kun päivitin ohjelman!
Luulen siks kun vain osa kuvista ei suostu toimiin kunnolla
Oliskohan mitään keinoa saada ne käyttöön uudestaan jollain 'tempuilla' mistä mulla ei oo aavistustakaan?
Osa on mulle ihan tärkeitä kuvia jotka tietty oon poistanut kamerasta kun oon ladannu koneelle..
ja tyhmä kun oon niin varmuuskopiot on tekemättä
Nykyään jemmailenkin kuvia mieluiten gmailiin kun sinne mahtuu
nimim. tyhmästä päästä joutuu joskus kärsiin melkosesti![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)

Mä luulen et ongelma alkoi kun päivitin ohjelman!
Luulen siks kun vain osa kuvista ei suostu toimiin kunnolla
Oliskohan mitään keinoa saada ne käyttöön uudestaan jollain 'tempuilla' mistä mulla ei oo aavistustakaan?
Osa on mulle ihan tärkeitä kuvia jotka tietty oon poistanut kamerasta kun oon ladannu koneelle..
ja tyhmä kun oon niin varmuuskopiot on tekemättä

Nykyään jemmailenkin kuvia mieluiten gmailiin kun sinne mahtuu
nimim. tyhmästä päästä joutuu joskus kärsiin melkosesti
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
Osta ulkoinen kovalevy ja anna TimeMachinen tehdä sulle varmistukset. Ei tuu jatkossa murheita kadonneista kuvista.
iMac 24" 4,5K, pari Mac miniä, iPhone 13, iPad 2021, Watch SE 2022 ja kaikenlaista muuta. FiMUG ry jäsen
7 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka