Olin saada ostettua pb:n alvittomana mutta se kaatui erään yhtiön kirjanpito-ongelmiin. joten joudun budjettinivuoksi tyytymään ibook 12" comboon.
1.Ulkoisen näytön olisin hommannut joka tapauksessa mutta nyt kun pakka hieman sekoittui ja en olekaan (taas) aivan perillä noista spekseistä.
siispä; powerbookissa on se dvi liitäntä ja olin itselleni jo katsonut, ja valmiiksi tingannut, 17" dvi-näytön. onko ibookissa siis tavallinen vga-liitäntä vai se sama mini-dvi mikä pb:ssäkin. Vai voinko alkaa katselemaan vga liitännällä varustettua näyttöä, (ja vielä kasvattaa sen kokoa 19:ään tuumaan)? niitä kun saa samaan hintaan kun 17"dvi:tä.
2.pb:ssä olisi myös ollut bluetooth vakiona ja ibookiin sen saa viidelläkympillä. kannattaako se ja jos kannattaa niin minkälaisia esim. hiiriä, näppiksiä (vissiin applen oma näppis), kuulokkeita ym. kannattaisi harkita. siis bt-tuotteita
3.Mistä kannataisi ostaa muistia. ja minkä merkkistä? (kingston?) tuo applen oma 1g, 500€ kuulostaa melko hävyttömältä. en kyllä tarvi välttämättä kun 512 lisää.
4.Tucano second skin:ia on moni mainostanut. onko hintansa väärti? mistä semmoisen saisi halvimmalla? aattelin myös järkkärin omistavana hommata jonkun repun jossa kamerakamppeille ja läppärille erilliset tilat
5.Kertokaapa vielä minulle (tietokoneista sen kummempia ymmärtämättömälle) mikä on tuo airport-systeemi, ja mitä hyötyä siitä voisi olla juuri minulle?
kiitos ja kumarrus kaikille jotka viitsii nähdä vaivaa ja luotsata win-räpeltäjää uusille (paremmille, perille johtaville) poluille.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
....JATKOA.
2.eli ei muuta kun usb-hubi pöytään ja kaikki rensselit siihen kiinni. Vai..?
5.siis tarkoittaako se sitä että jos mulla on kotona netti jutut muuten hanskassa, niin tuolla laitteen voi kytkeä siihen ja sitte koneella voi surffata missä vaan jos pysyttelee kantomatkan sisällä? Vai vaatiiko sen asentaminen (siis verkkoon) jotain kimmallisempia kommervenkkejä.[:S]