Olen kyllästynyt ongelmiin joita tulee kun kotona käytän Windowsia ja Wordia ja freetöissäni
Macia ja Open Officea. Wordin asetukset muuttuvat kun tekstin avaa Officessa.
Katselin iWorksin Pagesia 'sillä silmällä' mutta huomasin että
saatavissa oleva versio on vuosimallia 09. Onko iWorksin ja siis Pagesin
päivittäminen lopetetttu? Tuleeko jotain uutta Macille? Mikä muu
ohjelma Macissa osaisi luke Wordia oikein (en haluaisi Microsoftin
yhteensopivaa officepakettia ostaa, kun en tarvitse PPointia enkä
Exeliä)?
Tekstinkäsittelypulma
Keskustelua ohjelmista ja Mac App Storesta.
6 viestiä
• Sivu 1/1
-
Tekstinkäsittelypulma
Viesti Kirjoittaja Wilhelm Tell »
-
Re: Tekstinkäsittelypulma
Viesti Kirjoittaja skip »
Ongelmiisi saattaisi auttaa se, ettet tekisi rivinvaihtoa manuaalisesti Enterillä, vaan antaisit ohjelmien hoitaa sen itse.
Ainakin täältä foorumilta luettaessa tuo on aivan älyttömän näköistä…
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Haluatko Dropboxin ja puoli gigaa bonus-tilaa ilmaiseksi? Klikkaa tästä:
https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
https://www.dropbox.com/referrals/NTU0MTcwODg5
-
Viesti Kirjoittaja Touho »
Ei ole. Pagesin saa nykyään myös erikseen Mac App Storesta. Saattaa olla, että huomenna tai lähiaikoina julkaistaan taas uusi versio, mutta kassotaan ny.Wilhelm Tell kirjoitti:Olen kyllästynyt ongelmiin joita tulee kun kotona käytän Windowsia ja Wordia ja freetöissäni
päivittäminen lopetetttu?
Useimmat OS X:ssä toimivat tekstinkäsitteluohjelmat osaavat lukea ja jopa tallentaa MS Word-tiedostoja. Aiheesta on jo ennestään lukemattomia ketjuja, ja vaihtoehtoja löytyy hakemalla niin hompun, App Storen kuin muun internetinkin kautta. Mutta mainitaan tässä nyt pikaisesti vaikka muutama yleisin, eli Nisus Writer Pro, Mariner Write, Mellel, Pages, jne.Mikä muu ohjelma Macissa osaisi luke Wordia oikein (en haluaisi Microsoftin yhteensopivaa officepakettia ostaa, kun en tarvitse PPointia enkä Exeliä)?
Mitä tulee MS Wordin Windows-version tekemien tiedostojen lukuun "oikein", mitään 100% täydellistä 1:1 yhteensopivuutta ei mahda ollakaan, ei edes MS Wordin Mac-versiossa. Ellet sitten käytä toista wintoosaa ja juuri samanlaista konfiguraatiota molemmissa päissä. Auttavasti ja siedettävästi homman tekee tosiaan useampikin softa.
-
Joo, mutta kai tuo älytönkin on luettavissa. Mutta oikeasti ongelmanani on se, että kuva- ja sarkainasetukset heittävät häränpyllyä kirjoittaessani tarkkoja asetuksia vaativia käsikirjoituksia ja se se vasta älyttömältä näyttää.skip kirjoitti:Ongelmiisi saattaisi auttaa se, ettet tekisi rivinvaihtoa manuaalisesti Enterillä, vaan antaisit ohjelmien hoitaa sen itse.Ainakin täältä foorumilta luettaessa tuo on aivan älyttömän näköistä…
-
Touho kirjoitti:Ei ole. Pagesin saa nykyään myös erikseen Mac App Storesta. Saattaa olla, että huomenna tai lähiaikoina julkaistaan taas uusi versio, mutta kassotaan ny.Wilhelm Tell kirjoitti:Olen kyllästynyt ongelmiin joita tulee kun kotona käytän Windowsia ja Wordia ja freetöissäni
päivittäminen lopetetttu?
Useimmat OS X:ssä toimivat tekstinkäsitteluohjelmat osaavat lukea ja jopa tallentaa MS Word-tiedostoja. Aiheesta on jo ennestään lukemattomia ketjuja, ja vaihtoehtoja löytyy hakemalla niin hompun, App Storen kuin muun internetinkin kautta. Mutta mainitaan tässä nyt pikaisesti vaikka muutama yleisin, eli Nisus Writer Pro, Mariner Write, Mellel, Pages, jne.Mikä muu ohjelma Macissa osaisi luke Wordia oikein (en haluaisi Microsoftin yhteensopivaa officepakettia ostaa, kun en tarvitse PPointia enkä Exeliä)?
Mitä tulee MS Wordin Windows-version tekemien tiedostojen lukuun "oikein", mitään 100% täydellistä 1:1 yhteensopivuutta ei mahda ollakaan, ei edes MS Wordin Mac-versiossa. Ellet sitten käytä toista wintoosaa ja juuri samanlaista konfiguraatiota molemmissa päissä. Auttavasti ja siedettävästi homman tekee tosiaan useampikin softa.
Kiitos neuvosta. MacPeoplessa kyllä väitettiin että Pagesin voi saada vain koko iWork paketin ostamalla. Ttutkinpa asiaa.
-
Viesti Kirjoittaja jpq »
Alimpaan viestiin sanon käsittääkseni kaupasta ostaen pitää ostaa koko paketti mutta tuolta Applen jutusta tosiaan saisi palasinakin.
ps. i work paketti kovin kallis ole (Microsoftin Office jolla voi bisnesstä tehdä maksaa enempi) noh itse olen sen hinnan jo maksanut töillä mitkä sillä olen tehnyt. ja valitettavasti niihin ei Openoffice.org riittänyt.
ps. i work paketti kovin kallis ole (Microsoftin Office jolla voi bisnesstä tehdä maksaa enempi) noh itse olen sen hinnan jo maksanut töillä mitkä sillä olen tehnyt. ja valitettavasti niihin ei Openoffice.org riittänyt.
6 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka