Moi,
Pistäkäähän macbookin omistajat vaihtopohjaa tilaukseen.
"Apple on havainnut, että joidenkin MacBook-tietokoneiden kumipinta saattaa joskus irrota tietokoneen kotelon pohjasta. Tämä ongelma voi ilmetä MacBookeissa, jotka on toimitettu ajanjaksolla lokakuu 2009 – huhtikuu 2011.
Apple vaihtaa veloituksetta kotelon pohjan MacBookeista, joissa ongelma ilmenee.
Kotelon pohjan vaihto
Voit hankkia kotelon vaihtopohjan MacBookiin kahdella eri tavalla. MacBookin sarjanumero tarkistetaan aina varmistukseksi siitä, että se kelpuutetaan tähän ohjelmaan.
Avustettu palvelu
Käy Applen valtuuttamassa huoltoliikkeessä: etsi huoltoliike täältä.
Itsepalvelu
Tilaa kotelon pohjan vaihtopaketti verkossa.
Saat paketin, jossa on uusi kotelon pohja, ruuveja, ristipääruuvimeisseli sekä ohjeet nykyisen kotelon pohjan poistamiseen ja uuden asentamiseen.
Jos haluat käyttää itsepalvelua, voit tehdä tilauksen verkossa (englanniksi).
Huomautus: Jos MacBookissa ei ole merkkejä tästä ongelmasta, sinun ei tarvitse tehdä mitään.
Lisätietoja
Jos uskot maksaneesi korjauksesta tai vaihdosta tämän ongelman vuoksi, ota yhteyttä Appleen hyvitystä koskien.
Tämä Applen maailmanlaajuinen ohjelma ei jatka ongelmallisten MacBookien normaalia takuuta.
Tämä ohjelma kattaa ongelmalliset MacBookit kahden vuoden ajan alkuperäisestä ostopäivästä. Apple jatkaa huoltotietojen arviointia ja laajentaa ohjelmaa tarvittaessa."
http://www.apple.com/fi/support/macbook-bottomcase/
MacBookin kotelon pohjan vaihto-ohjelma
Täällä voit kysyä mistä tahansa Mac-ongelmasta, jos et löydä vastausta muualta.
9 viestiä
• Sivu 1/1
-
MacBookin kotelon pohjan vaihto-ohjelma
Viesti Kirjoittaja Anssi79 »
MacBook Air M1 iMac 27" iPhone 13 Pro Max 256gb iPhone Xr 256gb Apple TV 4K TimeCapsule 2TB iPad Pro 12,9 SpaceGrey
-
Re: MacBookin kotelon pohjan vaihto-ohjelma
Viesti Kirjoittaja Aste »
Kiitos edellisen viestin kirjoittajalle asian esille tuomisesta.
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
![Nörde [8-|]](./images/smilies/49_49.gif)
iMac "Core i3" 3.2 21,5" (Mid-2010), HTC Desire Z
-
Viesti Kirjoittaja Dis »
Tilasin viime viikolla uuden pohjan ja se tuli tänään. Nyt alkoi mietityttää että pitääkö vanha pohja lähettää applelle, kun mukana tuli ups:n pakettikortti?
-
Viesti Kirjoittaja Aste »
Näin tulisi tehdä.Dis kirjoitti:Tilasin viime viikolla uuden pohjan ja se tuli tänään. Nyt alkoi mietityttää että pitääkö vanha pohja lähettää applelle, kun mukana tuli ups:n pakettikortti?
iMac "Core i3" 3.2 21,5" (Mid-2010), HTC Desire Z
-
Viesti Kirjoittaja ChrisuN »
Samaa mietin täällä.
Mutta kun huoltotilaus-viestissä ei ole mitään mainintaa veloituksesta.
- copy-
Korjauskustannukset:
Alustava diagnoosimme osoittaa että tuotevaihdosta ei veloiteta, koska se kuuluu Apllen korjausohjelman
piiriin. Jos ilmenee takuuseen liittyviä kysymyksiä, otamme yteyttä
- end copy -
Ohjevihkosessa kuitenkin mainitaan että luottokorttia veloitetaan "huoltotilauksen yhteydessä mainittu summa" jos vanhaa ei palauteta ajoissa.
Mutta kun ei ole summaa sovittu missään.
Ja se että on "palautus tiedot mukana" ei autommaattisesti tarkoittane sitä että ko osa pitää palauttaa
kun ei ole suoraan mainintaa että "Return old part" ?!?
Hämmentävää.
Ja uskaltaako kokeilla paljonko veloitetaan luottokortilta jos ei vanhaa osaa palauteta.
Vaikka missään s-postiviestissä mainita summaa.
Ja mitä minä sillä vanhalla pohjalla teen roskiinhan se menee huonkuntoisena kuitenkin, joten lienee paikallaan kuitenkin palauttaa.
Huokaus.
Mutta kun huoltotilaus-viestissä ei ole mitään mainintaa veloituksesta.
- copy-
Korjauskustannukset:
Alustava diagnoosimme osoittaa että tuotevaihdosta ei veloiteta, koska se kuuluu Apllen korjausohjelman
piiriin. Jos ilmenee takuuseen liittyviä kysymyksiä, otamme yteyttä
- end copy -
Ohjevihkosessa kuitenkin mainitaan että luottokorttia veloitetaan "huoltotilauksen yhteydessä mainittu summa" jos vanhaa ei palauteta ajoissa.
Mutta kun ei ole summaa sovittu missään.
Ja se että on "palautus tiedot mukana" ei autommaattisesti tarkoittane sitä että ko osa pitää palauttaa
kun ei ole suoraan mainintaa että "Return old part" ?!?
Hämmentävää.
Ja uskaltaako kokeilla paljonko veloitetaan luottokortilta jos ei vanhaa osaa palauteta.
Vaikka missään s-postiviestissä mainita summaa.
Ja mitä minä sillä vanhalla pohjalla teen roskiinhan se menee huonkuntoisena kuitenkin, joten lienee paikallaan kuitenkin palauttaa.
Huokaus.
MacBook 13” / Mac Mini / iPad mini / iP6 / Pebble Black + muuta OSX ja iOS sälää
-
Viesti Kirjoittaja Dis »
Itse lähetin vanhan takaisin, mutta ohjeissa oli kyllä joku kumma maininta että jos ei heidän mielestään kuulu tuohon vaihto-ohjelmaan niin veloittavat luottokortilta. Mutta miten veloittavat kun ei minulla ole luottokorttitietoja itunesissa jne
Mulla siis repsotti yhestä nurkasta toi kumipohja niin en ole täysin varma kuuluuko sekin tähän..
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mulla siis repsotti yhestä nurkasta toi kumipohja niin en ole täysin varma kuuluuko sekin tähän..

-
Viesti Kirjoittaja Toniza »
Dis kirjoitti:Itse lähetin vanhan takaisin, mutta ohjeissa oli kyllä joku kumma maininta että jos ei heidän mielestään kuulu tuohon vaihto-ohjelmaan niin veloittavat luottokortilta. Mutta miten veloittavat kun ei minulla ole luottokorttitietoja itunesissa jne![]()
Vähän vanhaa viestiä nostellaan, mutta kiinnostaisi tietää tästä palautuksesta lisää. Itselläni kun kumi lähti irtoamaan aikoja sitten, revin sen kokonaan pois, ja vasta nyt löysin tämän vaihto-ohjelman. Eli konetta on pitkän aikaa käytetty pelkän metallisen pohjalevyn kanssa, eikä minulla ole mitään käsitystä missä tämä kumi voisi olla, voi jopa olla että olen roskiin heittänyt. Myöskään ei tuota luottokorttia ole.
-
Viesti Kirjoittaja Rehis »
Vanhan nostoa ylös. Mutta oletteko nyt lähettäneet tuota vanhaa pohjaa takaisin Applen suuntaan? Tietää vaan että alkaako tilaamaan tuota UPS:n lähettipalvelua kotiin vai ei.
iPhone 3GS 32GB
iMac 2,16 C2D 2,5Gt 250GB 20"
iPod Touch 1st.gen 16GB | iPod Photo (white) 60GB | iPod Video (black) 80GB
iMac 2,16 C2D 2,5Gt 250GB 20"
iPod Touch 1st.gen 16GB | iPod Photo (white) 60GB | iPod Video (black) 80GB
-
Viesti Kirjoittaja Toniza »
Lokakuun puolessavälissä sain uuden pohjan, vanhaa en ole lähettänyt takaisin. Ei ole kuulunut mitään, mutta ei kyllä ole luottokorttiakaan kytkettynä tiliin.Rehis kirjoitti:Vanhan nostoa ylös. Mutta oletteko nyt lähettäneet tuota vanhaa pohjaa takaisin Applen suuntaan? Tietää vaan että alkaako tilaamaan tuota UPS:n lähettipalvelua kotiin vai ei.
9 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Ongelmia Macin kanssa?”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka