Mulla on 32GB wifi enkä oo huomannu mitään wlan-ongelmaa.thesetimes kirjoitti:Eli onko siis niin (muutkin kommentoineet), että hautaan haaveeni tuon WiFi-mallin ostamisesta? Eli onko se (pelkän WiFin varassa oleva) täysi susi, toisin sanoen? Applen foorumeillahan on mm. kiva 28-sivuinen valitusketju...https://discussions.apple.com/thread/27 ... 5&tstart=0shdw kirjoitti:Noin viikon verran ollu iPad 2 (16GB wifi) käytössä ja wifi ongelmaa on esiintynyt myös.
iPad 2 -käyttökokemukset
-
Re: iPad 2 -käyttökokemukset
Viesti Kirjoittaja oh6jih »
-
Viesti Kirjoittaja Pitsa »
Mulla kanssa ja olen todellakin huomannut ongelman. Hidasta niin ihanan hidasta...oh6jih kirjoitti:Mulla on 32GB wifi enkä oo huomannu mitään wlan-ongelmaa.thesetimes kirjoitti:Eli onko siis niin (muutkin kommentoineet), että hautaan haaveeni tuon WiFi-mallin ostamisesta? Eli onko se (pelkän WiFin varassa oleva) täysi susi, toisin sanoen? Applen foorumeillahan on mm. kiva 28-sivuinen valitusketju...https://discussions.apple.com/thread/27 ... 5&tstart=0shdw kirjoitti:Noin viikon verran ollu iPad 2 (16GB wifi) käytössä ja wifi ongelmaa on esiintynyt myös.

Täältä olen poppakonsteja yrittänyt, ottanut automaattisen kirkkaudensäädön pois ja muuta wlanin nopeuteen vaikuttavaa
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
http://appletoolbox.com/2010/04/special ... fi-issues/
Täytyy viedä laite takuuhuoltoon jos kaikissa laitteissa ei ole tätä ominaisuutta.
-
Viesti Kirjoittaja jtvirtanen »
-
Viesti Kirjoittaja jippek »
Mac Mini mid-2010
iPhone 6S
-
Viesti Kirjoittaja oh6jih »
Varmaan mullekin alkaa tulla ongelmia kun menin tuon lukemaanPitsa kirjoitti:Mulla kanssa ja olen todellakin huomannut ongelman. Hidasta niin ihanan hidasta...oh6jih kirjoitti:Mulla on 32GB wifi enkä oo huomannu mitään wlan-ongelmaa.thesetimes kirjoitti:Eli onko siis niin (muutkin kommentoineet), että hautaan haaveeni tuon WiFi-mallin ostamisesta? Eli onko se (pelkän WiFin varassa oleva) täysi susi, toisin sanoen? Applen foorumeillahan on mm. kiva 28-sivuinen valitusketju...https://discussions.apple.com/thread/27 ... 5&tstart=0shdw kirjoitti:Noin viikon verran ollu iPad 2 (16GB wifi) käytössä ja wifi ongelmaa on esiintynyt myös.![]()
Täältä olen poppakonsteja yrittänyt, ottanut automaattisen kirkkaudensäädön pois ja muuta wlanin nopeuteen vaikuttavaa![]()
http://appletoolbox.com/2010/04/special ... fi-issues/
Täytyy viedä laite takuuhuoltoon jos kaikissa laitteissa ei ole tätä ominaisuutta.

Sellainen huomio noista korjausvinkeistä, että bt mulla onkin pois päältä silloin kun en sitä tarvitse (lähinnä näppään sen pois päältä kun en tiedä muutakaan konstia katkaista yhteyttä esim. puhelimen kanssa).
Otin kokeeksi nyt automaattisen kirkkaussäädönkin pois, katotaan onko mitään käytännön eroa

-
Viesti Kirjoittaja Nuvi »
Itselläni iPad 2 32GB WiFi, enkä ole huomannut minkään valtakunnan ongelmia wifi yhteyden kanssa. En ole kajonnut mihinkään asetuksiin sen kummemmin eli näyttö säätyy automaattisesti ja IP:t isketään dynaamisesti. BT on myös koko ajan päällä. Värkki on toiminut niin omassa "Apple pohjaisessa verkossani" kuin julkisissa verkoissakin ilman ongelmia.oh6jih kirjoitti:
Varmaan mullekin alkaa tulla ongelmia kun menin tuon lukemaan
Sellainen huomio noista korjausvinkeistä, että bt mulla onkin pois päältä silloin kun en sitä tarvitse (lähinnä näppään sen pois päältä kun en tiedä muutakaan konstia katkaista yhteyttä esim. puhelimen kanssa).
Otin kokeeksi nyt automaattisen kirkkaussäädönkin pois, katotaan onko mitään käytännön eroa
-
Viesti Kirjoittaja Sparta »
Sama täällä. Eli ei ole kyllä mikään "ominaisuus".Nuvi kirjoitti: Itselläni iPad 2 32GB WiFi, enkä ole huomannut minkään valtakunnan ongelmia wifi yhteyden kanssa. En ole kajonnut mihinkään asetuksiin sen kummemmin eli näyttö säätyy automaattisesti ja IP:t isketään dynaamisesti. BT on myös koko ajan päällä. Värkki on toiminut niin omassa "Apple pohjaisessa verkossani" kuin julkisissa verkoissakin ilman ongelmia.
-
Viesti Kirjoittaja Pitsa »
Kävin paikallisella kauppiaalla ja testattiin siellä, toimii kuin junan vessa ( ei Pendolinon )...Sparta kirjoitti:Sama täällä. Eli ei ole kyllä mikään "ominaisuus".Nuvi kirjoitti: Itselläni iPad 2 32GB WiFi, enkä ole huomannut minkään valtakunnan ongelmia wifi yhteyden kanssa. En ole kajonnut mihinkään asetuksiin sen kummemmin eli näyttö säätyy automaattisesti ja IP:t isketään dynaamisesti. BT on myös koko ajan päällä. Värkki on toiminut niin omassa "Apple pohjaisessa verkossani" kuin julkisissa verkoissakin ilman ongelmia.
Menin sitten Mäkkäriin terveelliselle aamupalalle ja yritin kirjautua heidän verkkoonsa, verkko löytyi, Safari sanoi ei verkkoyhteyttä ja signaali katkeili. Edelleen iPhone ja Air kirjautui samaan verkkoon ja toimi moitteettomasti.... Testit jatkukoon.
-
Viesti Kirjoittaja AJN »
-
Viesti Kirjoittaja kayraranta »
http://www.kayraranta.com/2011/05/ipad- ... uksia.html
Täällä aikamoisia vaikeuksia laitteen kanssa
http://www.qaiku.com/channels/show/appl ... 4e344e344/
-
Viesti Kirjoittaja astrakaani »
-
Viesti Kirjoittaja forrest »
Hienoa lukea ikäihmisenkin kommentteja Ipadista.kayraranta kirjoitti:Kirjoitin iPad2 -käyttökokemuksistani blogiini.
Mielestäni laite on hyvin yksinkertainen käyttää ja sopii hyvin ikäihmisille. Paljon yksinkertaisempi käyttöönotto kuin windows ja ei tarvitse jatkuvaa päivittämistä ja virustorjunta ja palomuuriohjemistoja. Mielestäni laite on myös halpa, kun halvin malli maksaa vain 370 euroa. Minulla laite on korvannut hyvin pitkälle windows-tietokoneen käytön. Nyt viime viikkoina olen kaivanut PC:n esille, vain kun on tarvinnut laittaa valokuvia huuto.netiin ja muualle nettiin.
-
Viesti Kirjoittaja Tege »
Hyvä katsaus.kayraranta kirjoitti:Kirjoitin iPad2 -käyttökokemuksistani blogiini.
Naurattaa kyllä tuo toinen linkki. Varmaan kauhee paniikki koko aika päällä ja sitten pitää säätää ja säätää ja eikä osata keskittyä. Mutta se miten mukamas 3g-verkko olisi vaikea kytkeä en ymmärrä. Jos kortti on sisällä tai laitetaan sisään kysyy se pin-koodia. Toki sen voi nopeasti säätämällä olla huomaamatta ja painaa kumoa mutta kuitenkin ei sen nyt noin vaikeaa pitäisi olla.
-
-
-
Viesti Kirjoittaja akir0 »
-
Viesti Kirjoittaja peuris »
Itse käytän irssiä iSSH:lla. Toimii mielestäni oikeinkin hyvin.akir0 kirjoitti:Onkos kellään ehdottaa iPadille ssh-clienttiä, jolla irssi toimisi täydellisesti. zaTelnettiä tuli kokeiltua, mutta sen kanssa irssi-ikkuna sekoilee pahasti. Ei viittis ostella sikaa säkissä.
-
Viesti Kirjoittaja Mik@ »
-
Viesti Kirjoittaja tuomas92 »
YouTube-ohjelmassa laatu valikoituu tosiaan aina sen mukaan mikä yhteys on käytössä. YouTube-sivustolla laadun voi valita itse.Mik@ kirjoitti:Onko näin että tuon iPad 2 3g:n kautta ei voi youtube-appsilla katsoa HD-tavaraa, wifin kautta kyllä toimii. Ihmetyksenä vain on se että sama video Safarin kautta avattuna toimii ja toistuu HD-materiaalilla 3G:llä. Laatu osassa tuon appsin kautta on sen verran pikselöitynyttä ettei viitsi edes katsoa. Vai onko joku asetus päin prinkkalaa koneessa.
-
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
Jäin odottelee että Airport Extreme päivittyy....
-
Viesti Kirjoittaja tsjlehti »
Olisit nyt hyvä ihminen kaivanut linkin siihen ketjuus.IIIMacci kirjoitti:Wifi-häiriöiset, tsekatkaa mun perustama ketju "Applen verkkovammaiset laitteet" tms..
-
Viesti Kirjoittaja IIIMacci »
Tsorge björn borge - heh ei mut jotenkin oletin että nimimerkkiä klikkaamalla olisi helposti saanu näkyviin perustamani ketjut...tsjlehti kirjoitti:Olisit nyt hyvä ihminen kaivanut linkin siihen ketjuus.IIIMacci kirjoitti:Wifi-häiriöiset, tsekatkaa mun perustama ketju "Applen verkkovammaiset laitteet" tms..
Täshä:
http://www.hopeinenomena.net/viewtopic. ... 0&t=160712
Aika turha ketju sinäänsä mut varmaan nyt tuli todistettua se että mikään kokoon pano ei ole 100% toimiva vaan ilmassa on epävarmuutta - yleistä verkkovammaisuutta - joillakin pelittää samat kokoonpanot paremmin kuin toisilla... ainoa ratkaisu tuntuu olevan että antaa Applen verkkolaitteen hoitaa raskaammat jakamiset ja liikenteet ja sit vaan vetää piuhan siihen bulkkiboxiin... esim. Apesta tai Extremestä.... mut sanottakoon vielä tosiaan että tuolla ilmeni ongelmia myös Extremellä niin ei voi tosiaan olla varma kuin kokeilemalla.
-
Viesti Kirjoittaja k@ke »

Omassani oli uusin 4.3.3 firmis sisässä ja pieneksi harmikseni pientä valovuotoa ilmenee tässäkin yksilössä. Jostain luin noin kuukausi sitten, että Apple olisi saanut tämän ominaisuuden uusista iPad 2:sta korjattua. Mutta pientähän tämä.

iPad 2 näyttää ja tuntuu paljon pienemmältä verrattuna iPad ykköseen, vaikka ero ei oikeasti niin suuri olekaan. Nopeutta löytyy taas lisää ja se olikin vaihdon (teko)syy Facetimen lisäksi. Eihän ykkösessäkään moitittavaa ollut, mutta kun pitää saada aina uusimmat lelut. 8)
Loistava laitehan tämä on ja Smart cover on yksinkertaisuudessaan hieno keksintö. Näytön lasin kosketustuntuma on kieltämättä parantunut ykkösestä myös.
Eipä tässä muuta ku surffailemaan vaan uudella laudalla.
-
Viesti Kirjoittaja veppis »
Pakkohan tuohon on joku suojakalvo hankkia. iPhone 4:ssa on huomattavasti kestävämpi näyttö eikä suojakalvoa ole tarvinnut.
-
Viesti Kirjoittaja k@ke »
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Tuosta iPad 2:sen näytön lasista itsellä on hyvät kokemukset edelleen vuoden jälkeen. Juuri nimittäin putsasin näytön sormenjäljistä ja peilailin valoa vasten tarkastaakseni onko tullut naarmuja. En löytänyt edes ns. Hiusnaarmuja mistään, vaan näyttö on edelleen kuin pakasta vedetty.
Suojana ainoastaan smart cover ja reissussa laitan ipadin suojapussukkaan. Olen samaa mieltä, että lasi vaikuttaa pehmeältä, mutta hyvin se omassa käytössäni on kestänyt. Ainoa valittamisen aihe ipadissa on muistin määrä (itselläni 16Gb malli). Toivoisin, että iPadissa olisi muistikorttipaikka. Ipad 64Gb mallilla voisi jo pärjätäkin, mutta hinta on kohtuuttoman kova pelkän muistin kasvattamiseksi.
iPad on edelleen paras tablet laite markkinoilla.
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka