Onko joku onnistunut leffojen katselussa langattoman verkon yli? Tarkoitus olisi käyttää PB:a olohuoneessa telkkuun liitettynä ja katsella pakattuja elokuvia suoraan PowerMacin kovolta.
Homma jo melkein pelittää, mutta aina välillä video pätkii... Onko 54Mb verkko riittämätön divx:lle yms muille? Mikä on bittivirta mitä kys.om. verkko tosielämässä pystyy käsittelemään?
Tää nyt on tällaista teknokikkailua, mutta varsin hauskaa.
Leffat verkon yli
Perusasioita jokaiselle Applen tuotteiden käyttäjälle, muun muassa iCloud ja muut pilvipalvelut
7 viestiä
• Sivu 1/1
-
Re: Leffat verkon yli
Viesti Kirjoittaja BlueTide »
Heti ensimmäisenä tuohon ensimmäiseen kysymykseen. Olen onnistunut tuossa jo 10Mbit/s verkkokortin yli, hiukan voi tiukkaa tehdä, ja nykyisellään sekä 100Mbit/s ja 54Mbit/s verkon yli. Tarvittava bittivirta riippuu pitkälti kodekin asetuksista. Referenssinä mainittakoon, että DVD:lle riittää hyvin luokkaa 10Mbit/s (mitoitettu hieman yli). DivX & Co ovat luonnollisesti alhaisempia.Omes kirjoitti:Onko joku onnistunut leffojen katselussa langattoman verkon yli? Tarkoitus olisi käyttää PB:a olohuoneessa telkkuun liitettynä ja katsella pakattuja elokuvia suoraan PowerMacin kovolta.
Homma jo melkein pelittää, mutta aina välillä video pätkii... Onko 54Mb verkko riittämätön divx:lle yms muille? Mikä on bittivirta mitä kys.om. verkko tosielämässä pystyy käsittelemään?
Mun maailmassani on hauskempaa.
-
-
Viesti Kirjoittaja BlueTide »
Sen verran vielä, että noita nopeuksia vertaillessa on muistettava verkon "overhead". Kun data liikkuu TCP:n päällä, kapsulointi vaati osansa tiedonsiirtokapasiteetista. Eli, 10Mbit/s verkon yli ei voi kuljettaa 10Mbit/s dataa. Ei sillä että tämä mitenkään vaikuttaisi sinun ongelmaasi, ellet nyt sitten ryhdy kokeilemaan DVD tason MPEG-2 streamausta.
Mun maailmassani on hauskempaa.
-
Viesti Kirjoittaja fjonga »
Oon striimannu DVD dataakin WLANin yli. Hyvin pelittää, Divx:llä toki myös. Käyttäkö joku mikroaaltouunia silloin kun pätkii? Neku toimii samalla 2.4Ghz taajuudella. Ainakin mulla alkaa kuva tökkimään heti kun vaimo lämmittää nakkia mikrossaOmes kirjoitti:Onko joku onnistunut leffojen katselussa langattoman verkon yli? Tarkoitus olisi käyttää PB:a olohuoneessa telkkuun liitettynä ja katsella pakattuja elokuvia suoraan PowerMacin kovolta.
Tää nyt on tällaista teknokikkailua, mutta varsin hauskaa.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mikä mahtaa olla WLAN verkon signaalin vahvuus soittopaikalla? Huonon signaalin kanssa voi sitten jo olla vähän hanskalampaa toi striimaaminen.
Book, mini, Phone
http://vaihde.blogspot.com/
-
Viesti Kirjoittaja Omes »
Kuinka lähellä mikroaaltouunin pitää olla, että vaikuttaa. Itse en omista kys. kapistusta, mutta jollain naapurilla varmasti on.fjonga kirjoitti:Oon striimannu DVD dataakin WLANin yli. Hyvin pelittää, Divx:llä toki myös. Käyttäkö joku mikroaaltouunia silloin kun pätkii? Neku toimii samalla 2.4Ghz taajuudella. Ainakin mulla alkaa kuva tökkimään heti kun vaimo lämmittää nakkia mikrossaOmes kirjoitti:Onko joku onnistunut leffojen katselussa langattoman verkon yli? Tarkoitus olisi käyttää PB:a olohuoneessa telkkuun liitettynä ja katsella pakattuja elokuvia suoraan PowerMacin kovolta.
Tää nyt on tällaista teknokikkailua, mutta varsin hauskaa.Samoin valojen räpsyttely yms voi aiheuttaa pientä tökkimistä.
Mikä mahtaa olla WLAN verkon signaalin vahvuus soittopaikalla? Huonon signaalin kanssa voi sitten jo olla vähän hanskalampaa toi striimaaminen.
Signaali on varmasti riittävä, kun olen vasta testaillut tässä samassa huoneessa missä asema sijaitsee.
Onko olemassa joitain säätöjä mitä kannattaisi kokeilla esim paketin koolla (MTU järkkäasetuksissa) tai full-/half-duplex. Nyt asetukset ovat automaattisia.
-
Viesti Kirjoittaja fjonga »
Ei hajuakaan mikrojen turvaetäisyyksistä. Noita asetuksia tuskin kannattaa lähteä muokkaamaan. Kokeilepa vetästä joku yli 100MB filu WLANin yli ja katso siitä, kuinka nopsasti data viuhuu. Jos filu tulee sitä normaalia vauhtia, jotain 30-40Mbps, eli jotain 5MB/sek niin WLAN kaista on kondiksessa. Sen jälkeen alat sitten ihmettelemään playeria millä noita leffoja pyörittelet, josko vika olisikin softassa, eikä kaistassa.Omes kirjoitti:Kuinka lähellä mikroaaltouunin pitää olla, että vaikuttaa. Itse en omista kys. kapistusta, mutta jollain naapurilla varmasti on.
Signaali on varmasti riittävä, kun olen vasta testaillut tässä samassa huoneessa missä asema sijaitsee.
Onko olemassa joitain säätöjä mitä kannattaisi kokeilla esim paketin koolla (MTU järkkäasetuksissa) tai full-/half-duplex. Nyt asetukset ovat automaattisia.
Book, mini, Phone
7 viestiä
• Sivu 1/1
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
Hyppää
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka