skip kirjoitti:
Silti en ymmärrä tätä sun filosofiaasi. "Siivotaan kaikki pois työpöydältä ja sitten palkataan arkistonhoitaja (eli ostetaan Alfred) hakemaan meille sieltä arkistosta sitä tavara, kunhan me osataan sille tarkasti kertoa mitä halutaan." Tuo on mun käsitykseni tuosta filosofiasta, sen perusteella mitä itse olet kertonut ja täytyy kyllä sanoa, ettei se ihan kovin järkevältä vaikuta.
Ihan järkevä tuo Mailian filosofia on, joskin Alfred lienee enemmän suunnattu tehokäyttäjälle kuin tavalliselle pulliaiselle. Alfred myös ilmeisesti esimerkiksi oppii löytämään usein käytettyjä tiedostoja nopeammin, eli jos käyttää tiettyä hakusanaa ja avaa sillä usein saman tiedoston, seuraavilla hakukerroilla kyseistä tiedostoa ehdotetaan ensimmäisenä. Ehkä erona Spotlightiin on se, että Alfredilla voi aukaista tiedoston tai tehdä jonkin toimenpiteen nopeammin kuin Spotlightilla. Spotlight on ihan OK silloin, kun tiedosto on aivan hukassa ja se pitää löytää jostain, mutta jatkuvaan ja nopeampaan työhön Alfred voi sopia paremmin.
Minulle kyllä sopisi joku käyttöliittymä, joka piilottaisi koko hakemistorakenteen esimerkiksi PDF:ille, webarchiveille sun muulle sälälle, vähän samaan tapaan kuin iTunes tekee musiikille.
Niin, ei siinä Arthurin käyttämisessä mitään vikaa varmasti olekaan. En kyllä ymmärrä miten se on nopeampi kuin Spotlight, kun en ole siitä valmis maksamaan asiaan testatakseni. Mulle ainakin Spotlight on yleisesti ottaen suhteellisen rivakka. Joskus tosin saattaa jäädä miettimään jostain syystä. Sitä filosofiaa en vaan ymmärrä, että väkisin siivotaan kaikki pois näkyviltä ja sitten varta vasten haeskellaan niitä jonkun erillisen ohjelman avulla. Itseltäni ainakin unohtuisi puolet kaikista jutuista, jos ne eivät olisi "näkyvillä" muistuttamassa itsestään. "Out of sight, out of mind".
En tiedä mikä on tehokäyttäjä. Vierastan koko termiä, mutta itseäni en kuitenkaan missään nimessä luokittelisi tavalliseksi käyttäjäksi. Jokaisella koneella mitä olen käyttänyt loppuu kohtalaisen helposti resurssit omassa käytössäni kesken, vaikka en mielestäni edes tee mitään erityisen raskasta ikinä. Tiedä sitten mihin minut luokittelisit. Haluan kuitenkin käyttää tietokonetta mahdollisimman tehokkaasti, mutta en kuitenkaan ole kiinnostunut esim. käyttämään pelkkää komentoriviä "koska sillä hoitaa kaikki niin paljon tehokkaammin", kuten ehkä joku todellinen tehokäyttäjä olisi. Haluan kaiken toimivan, olevan helppokäyttöistä ja loogista, enkä halua koneen häiritsevän tekemisiäni millään tavalla, enkä missään nimessä halua odotella yhtään mitään.
skip kirjoitti:Niin, ei siinä Arthurin käyttämisessä mitään vikaa varmasti olekaan. En kyllä ymmärrä miten se on nopeampi kuin Spotlight, kun en ole siitä valmis maksamaan asiaan testatakseni.
skip kirjoitti:Niin, ei siinä Arthurin käyttämisessä mitään vikaa varmasti olekaan. En kyllä ymmärrä miten se on nopeampi kuin Spotlight, kun en ole siitä valmis maksamaan asiaan testatakseni.
Taisi olla kyse siitä kun mailia "tehokäyttäjänä" maksaa tuostakin varmaan tuon 12 puntaa kun se jotain hinnastakin puhui.
Maksoin siitä kymmenen puntaa, koska halusin tavan nopeasti hallita tiedostojani, käsitellä iTunes DJ:tä, lähettää sähköpostia yms. Täysin hintansa arvoinen.
Taisi olla kyse siitä kun mailia "tehokäyttäjänä" maksaa tuostakin varmaan tuon 12 puntaa kun se jotain hinnastakin puhui.
Ah, makes sense, kun maksullinen paketti on nimettykin "Powerpackiksi"... Itse olen kuitenkin vain ilmaisversion käyttäjä ja se on riittänyt ihan mainiosti. Ilmaisessa versiossa on pari juttua minkä takia käytän mielummin sitä kuin Spotlightia, kuten mm. Cmd+numero-shortcut hakutuloksen avaamiseen ja yleensä relevantimmat hakutulokset kuin Spotlightilla (tai ainakin vähemmän ei-haluttuja kohteita luettavaksi), mitkä taas vaikuttavat suoraan hakuprosessin nopeuteen ja haku netistä (Wikipedia ja Google käytössä pääasiassa) kuten iOS:n Spotlightissa.
Macbook Pro 13" Touch Bar I 2.9GHz I 2016 I
iPhone 7+ I Mattamusta I 128Gt I iOS 11.0.3 I
iPad Air 2 I Wifi+cellular I 64Gt I iOS 11.0.3 I
Apple Watch I Serie 0 I Tähtiharmaa I
AppleTV 4K
Mailia kirjoitti:..puhutaan tekstitiedostoista, niin onhan se aina mahdollista hakea tiedostojen sisällön mukaan (esim. "in mitä ihmettä" haku Alfredissa hakisi kaikki tiedostot, joiden sisällä olisi sanat "mitä ihmettä")..
Vaikuttaa minusta hankalalle koittaa muistaa aina erillaisia määreitä "IN" jne..
Mulla on tapana pukata tällain nää filut tähän työpöydälle, niin kauan kun ovat keskeneräisiä&työn alla, kun sitten ovat käsitellyt, pukkaan ne omiin kansioihinsa, sopivasti allekkain aihepiireittäin.
Työpöydän tausta on nyt tuo, kun viimeisin turvapäivitys vei vanhan taustakuvan mennessään.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Ole varovainen kun puhut. Sanoilla luot maailman ympärillesi.
MacBook Air M2 13" iPhone 5 32gt Macbook Pro 15" iMac G5 24" iPad Mini Retina 64gb iPhone SS 64gt iPhone X 64gt iBook G4 12" iPod nano
Mailia kirjoitti:..puhutaan tekstitiedostoista, niin onhan se aina mahdollista hakea tiedostojen sisällön mukaan (esim. "in mitä ihmettä" haku Alfredissa hakisi kaikki tiedostot, joiden sisällä olisi sanat "mitä ihmettä")..
Vaikuttaa minusta hankalalle koittaa muistaa aina erillaisia määreitä "IN" jne..
Jos ei muista mitä tiedostossa on tai mikä sen nimi on, miksi sitä tarvitsee?
Veikkaan että tässä tarkoitettiin itse määritettä "IN" ja muita vastaavia...
Once you go Mac, you never go back
Apple iMac late 2012
Apple iPhone 5 16Gb White
Apple iPad 2 32Gb WiFi Musta
Apple iPod Nano 8Gb Musta
Veikkaan että tässä tarkoitettiin itse määritettä "IN" ja muita vastaavia...
No okei, jos ei osaa yhtään englantia tai sitten muuttaa määritelmiä itselleen sopiviksi, onhan se ihan maanalaisen paikan hankalaa.
Minä en ole ikinä pitänyt tiedostoja työpöydällä, vaan kaikki kansiot löytyvät Finderin sivupalkista, tai sitten kotikansiosta.
Avasin Alfredin komentorivin, jottei ihan tyhjältä näyttäisi. Taustakuvaa vaihtelen riippuen siitä, tarviiko saada asioita tehdyksi vai ei (harmaa auttaa minua keskittymään).
kuvakaappaus.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.