Ennustuksia EU + OSX + THC etc :)
-
Re: Ennustuksia EU + OSX + THC etc :)
Viesti Kirjoittaja Anniel »
-
Viesti Kirjoittaja dimepag »
Anniel kirjoitti:Mitä mä sanoin aikaisemmin siitä henkilökohtaisuuksiin menemisestä?
En tiedä en kuunnellut koska sinä et liene ihminen, kun et käsitä että ihmiset keskustelee asioista ja asiat lähinnä riitelee, ei ihmiset.
Sinun mielestä siis ei ole mitään vinoulua ilmassa minua kohtaan vai, kun pyydetään kuvaa minusta kantamassa 20.000kg rautaputkea?
Voi maanalainen paikka. Mä tulen teidän mäkkimiittiin sitte seuraavaks ja vedän teitä lättyyn niin että päät tärisee.
Kysy TheKrakenilta, se tietää kyllä

-

-
Viesti Kirjoittaja Kain »
Jaa-a, minä kuin luulin vain koulukiusaajat äänestävät Persuja?dimepag kirjoitti:carrbon kirjoitti:Onpas kiva monologi. Olisiko sinusta kuvaa kantamassa tuota 20 tonnin metalliputkea? Nimittäin jos tuollaista olet kantanut niin ei varmaan tunnu yhden 100 kiloa penkistä nostavan Wallinin poistaminen "kabinetista" ns. missään.
E: Typo.
Kappas tyypillinen koulukiusaaja, joka ei osaa muuta kuin kiusata ja aukoa päätään kun menee sormi suuhun.
Ei, en ihan kerralla kantanut ja siis oikeasti se on varmaankin 100.000kg se määrä mitä sinne kanniskelin ja hitsailin niitä putkia, mutta katsos YKSI kerrallaan, YKSI kerrallaan. Ymmärrätkö sinä tätä asiaa, vai keksitkö tähänkin jotain mäkkimäisen nokkelaa koulukiusaus kommenttiasi?
Voi voi. Noh, kuten sanoin. Raksa hommat on tapettu tässä maassa, laatu on huonoa ja huononee koko ajan. Velkamiljardeilla on nyt tehty sutta ja sekundaa, korjauksen aika on edessä ja minähän niitä korjailen.
Tosin tuntiveloitukseni omalla firmalla on 80 euroa tunti, tai teette itse. Maahanmuuttajia on turha toivoa niitä tekemään sillä persujen kannatus ei suinkaan ole pienemään päin, vaan kasvaa.
Ja se kasvaa, aina kun sinunkaltainen A4 koulukiusaaja heppu aukoo sitä päätään sieltä toimistosta, se suosio kasvaa vaan lisää
-
Viesti Kirjoittaja Anniel »
Se näyttääkin olevan sun keskustelusi ainoa tavoite. Uhkailun ja itkemisen lisäksi siis.dimepag kirjoitti:ja banaani tuli
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Mikä hitsinpitsi on ylityökorvaus?dimepag kirjoitti:Tauvo kirjoitti:Tein viime syksynä muistaakseni 45 vrk putkeen joka päivä töitä, suurin osa työpäivistä oli tosin alle 14h. Kyllä sitä ihmiset välillä tekevät jos on sesonki ja päällekkäiset hommat painaa päälle. Eilen lopetin työt klo 23 aikaan ja aloitin klo 9 aikaan aamulla. Tänään en viitsi enää montaa tuntia tässä olla.dimepag kirjoitti:
Koskakohan teistä on joku tehnyt esim 280 tuntia kuukaudessa töitä, epäilen epäilen....
Kyllä minäkin voisin raksalla "olla" vaikka 100 tuntia päivässä jos se minusta seisoisi kiinni
Sitten kun sen "olemisen" lisäksi pitää tosiaan se 20.000kg putkea kantaa ja hitsata paikoilleen, asia muuttuu
Olen myös vahvasti aistivinani, että mielestäsi ainoastaan painavien esineiden kantaminen lasketaan työksi.
-
Viesti Kirjoittaja ER »
No löytyihän siitä pitkän hakemisen jälkeen tämä yksi kohta, josta voi olla samaa mieltä.dimepag kirjoitti:Olipas postaus...
-
Anniel kirjoitti:Se näyttääkin olevan sun keskustelusi ainoa tavoite. Uhkailun ja itkemisen lisäksi siis.dimepag kirjoitti:ja banaani tuli
En eläissäni ole ihmistä lyönyt saatika eläintäkään joten nukkukaa yönne rauhassa. Meni vaan hermot, ylläri?
Kannattaa tuollaisen vuodatuksen jälkeen ärsyttää lisää, vinoilemalla?
Teidän mielestä siis
- Raxa apinan palkka on ojanpohja ja 5e tuntipalkka + toimeentulotuki
- Hackintosh-Linux-BSD-UNIX hepusta ei voi koskaan olla mitään hyötyä yhteisössänne
- Lyötyä pitää lyödä lisää
-
Tauvo kirjoitti:Mikä hitsinpitsi on ylityökorvaus?dimepag kirjoitti:Tauvo kirjoitti:Tein viime syksynä muistaakseni 45 vrk putkeen joka päivä töitä, suurin osa työpäivistä oli tosin alle 14h. Kyllä sitä ihmiset välillä tekevät jos on sesonki ja päällekkäiset hommat painaa päälle. Eilen lopetin työt klo 23 aikaan ja aloitin klo 9 aikaan aamulla. Tänään en viitsi enää montaa tuntia tässä olla.dimepag kirjoitti:
Koskakohan teistä on joku tehnyt esim 280 tuntia kuukaudessa töitä, epäilen epäilen....
Kyllä minäkin voisin raksalla "olla" vaikka 100 tuntia päivässä jos se minusta seisoisi kiinni
Sitten kun sen "olemisen" lisäksi pitää tosiaan se 20.000kg putkea kantaa ja hitsata paikoilleen, asia muuttuu
Olen myös vahvasti aistivinani, että mielestäsi ainoastaan painavien esineiden kantaminen lasketaan työksi.
Ehei kyllä se varsinainen metallin yhteen sulattaminen, on se vaativin osuus. Se ei ole kovinkaan vaikeaa loppujen lopuksi. Mutta naurattaisi nähdä sinut hitsauslaitteiden kanssa, kun tulee kipunoitakin oikein ja kaikkea kuumaa metalliroisketta lentelee, kaasuhitsauksessa varsinkin välillä on pientä palovammaa siellä täällä, jos ei kiireessä suojauksista jaksa tai ehdi huolehtia tarpeeksi hyvin.
En ole ammatti hitsaaja. Se ammattimainen hitsaus sitten taas, kun hitsataan esim Olkiluodon ydinvoimalassa rötgenkuvattavia karveja, se vaatii sitten jo todellista taitoa ja äärimmäistä kärsivällisyyttä.
Nekin hommat teetetään nykyään valitettavasti näillä halpatyöntekijöillä, joita rääkätään siellä.
Vasemmiston Anna Kontula seximuija (omnom btw) siitä teki jutun, jota ette varmasti katsonut. Sähköhän tulee sieltä tepselistä.
Jos se nyt koskaan valmistuu.
-
ER kirjoitti:No löytyihän siitä pitkän hakemisen jälkeen tämä yksi kohta, josta voi olla samaa mieltä.dimepag kirjoitti:Olipas postaus...
Itse lasken tämän sinun äärimmäisen turhan postauksen vinouluksi
Amanita tee työsi ja anna bannia tuolle trollille
-
Viesti Kirjoittaja jjari »

iPhone 4 16GB - 5.1
Airport Express N
Shuffle 2GB
-
Viesti Kirjoittaja Thoth »
Niinpä niin, aika koherenttia tekstiä.dimepag kirjoitti: .. et käsitä että ihmiset keskustelee asioista ja asiat lähinnä riitelee, ei ihmiset.
...
Voi maanalainen paikka. Mä tulen teidän mäkkimiittiin sitte seuraavaks ja vedän teitä lättyyn niin että päät tärisee.

-
Hetkonen mitäs se sitten tekeekään, 1120 euroa kuukaudessa josta otetaan verot pois.
Ok. en suostu.
-
Viesti Kirjoittaja Mailia »
dimepag kirjoitti:Itse lasken tämän sinun äärimmäisen turhan postauksen vinouluksiER kirjoitti:No löytyihän siitä pitkän hakemisen jälkeen tämä yksi kohta, josta voi olla samaa mieltä.dimepag kirjoitti:Olipas postaus...
Amanita tee työsi ja anna bannia tuolle trollille
-
Autoa ei voi ostaa tuolla palkalla, työkaluja on kiva kuljettaa kävellen jonnekin työmaalle 20km päähän
On teillä läpät voi vitt***
-
Siinähän sitten naurat.dimepag kirjoitti: Mutta naurattaisi nähdä sinut hitsauslaitteiden kanssa
Minulla on Tulityökortti, oma hitsausmuuntajakin löytyy. Olen hitsannut puikolla pääasiassa rautaa ja alumiinia jonkin verran myös terästä. Kokemusta löytyy myös kaasuhitsauksesta Migllä ja Tigillä. Olen myös takonut Ahjossa kuumentamaani rautaa sekä "konevasaraa" käyttäen. Leikannut metallia polttamalla sekä perinteisesti kulmahiomakoneilla.
Muutamaan vuoteen en tosin ole niitä leikkejä leikkinyt, mutta taito on tallella.
-
Tauvo kirjoitti:Siinähän sitten naurat.dimepag kirjoitti: Mutta naurattaisi nähdä sinut hitsauslaitteiden kanssa
Minulla on Tulityökortti, oma hitsausmuuntajakin löytyy. Olen hitsannut puikolla pääasiassa rautaa ja alumiinia jonkin verran myös terästä. Kokemusta löytyy myös kaasuhitsauksesta Migllä ja Tigillä. Olen myös takonut Ahjossa kuumentamaani rautaa sekä "konevasaraa" käyttäen. Leikannut metallia polttamalla sekä perinteisesti kulmahiomakoneilla.
Muutamaan vuoteen en tosin ole niitä leikkejä leikkinyt, mutta taito on tallella.
Hehe kertoo osaamisestasi paljon kun sanot hitsaavasi TIG / MIG kaasulla, jotka eivät kaasuhitsausta ole.
Siinä on suojakaasu käytössä, ettet kuole, mutta kaasuhitsaus on kuule ihan eri juttu. Kaasuhitsauksessa hitsataan 3000c liekillä, sulatetaan ne metallit yhteen syöttämällä lankaa kädellä, ihan. Metallilankaa, joka sulatetaan siihen saumaan keskelle.
Mulla jäi se valitettavasti kesken, rumaa jälkeä kaasulla tuli varsinkin alapuolelta putkea hitsatessa tuli semmosta röpelöä ja vähän itseäkin koko ajan vtutti ja jännitti se putoileva sula metalli kun ei osannut tekniikkaa kunnolla. No sitten tuli finanssikriisi tosiaankin ja kaikki valkoiset miehet potkittiin raxalta pihalle, kiristämällä jne.
Enivei, en mä valittaisi esim 14 euron palkasta jos niitä olisi tarjolla niin painaisin niin pää märkänä duunia kuin apina, mutta ei niitä ole tällä hetkellä yksinkertaisesti. Ei niitä ole.
No toki Helsingistä voisi ehkä löytää, mutta en minä nyt ala jonkun pätkäduunin vuoksi TAAS pakkaamaan kamojani ja muuttamaan jonkun 10 juopon kanssa makaamaan johonkin firman kämppään, samaan huoneeseen. Kun työsuhdeasunnoksi yleensä laitetaan juurikin 1 huone johon kaikki menee, ja tällalailla alkohlittomalle se on aika kauheaa kun kaikki ne muut vetää viinaa kaksinkäsin yleensä, varsinkin ne virolaiset jotka ovat koko ajan kännissä, ainakin siltä tuntui.
Kuten sanottu. Sitä saatte mitä tilaatte... 7 euron tuntipalkalla ei saa kovin laadukasta työntekijää se on ihan varma juttu. Oli se homma sitten mitä tahansa, varsinkin raksalla pitäisi kyllä huomioida näitä asioita. Se on raskasta työtä ja mitä raskaampi ja kiirempi, sitä vaarallisempaakin se on. Siinä tohinassa monelta on lähtenyt henki... Minun työmaallani joku 50v äijä kaatui ison lasin läpi kiireessä, avomurtuma kyynärvarressa ja pää halki, poliisit tuli myös paikalle, taisi kuolla se mies.... No finanssitalous vaatii uhrinsa. Kiire on kova! Businesta pitää tehdä. NCC ja YIT takoo voittoa miljoonia edelleen.
Anoatakaan maahanmuuttajaa raksalla ei ole. He käyvät hakemassa sossusta rahansa eivätkä pääse raksalle koska virolaiset ovat siellä. Mutta, kaikki tämä valkenee ajallaan kunhan tämä pellehallitus kaadetaan.
Hehheh vai kuvittelette, että tämä "sixpack" säilyy 4 vuotta ehjänä. LOL
-
-
Tuoko ei ole sitten taas henkilökohtaisuuksiin menemistä? Mitä täällä oikein on, minulle saa täysin vapaasti aukoa täällä turpaansa ja minä en saa vastata siihen mitään?jjari kirjoitti:Viinasta kun olet päässyt eroon niin lopetappa seuraavaksi vaikka se pirin vetäminen
Pyydä anteeksi tuo järjetön väite! En käytä huumeita, olen tänään kyllä kahvia juonut reilun litran ja mahaan sattuu

-
-
Jos nyt saivarrellaan MIG/TIG-hitsauksessa toimenpide perustuu nimenomaan kaasukaareen, jossa lisäaineena käytetään metallilankaa.dimepag kirjoitti:Tauvo kirjoitti:Siinähän sitten naurat.dimepag kirjoitti: Mutta naurattaisi nähdä sinut hitsauslaitteiden kanssa
Hehe kertoo osaamisestasi paljon kun sanot hitsaavasi TIG / MIG kaasulla, jotka eivät kaasuhitsausta ole.
-
Tauvo kirjoitti:Kyllä minä nyt perinteisiä kaasupulloleikkejä olen harrastanut. Sitä tosin olen käyttänyt pääasiassa vain metallin leikkaamiseen.
Hieno mies sitten oletkin!
Varmaan samaa mieltä, että raksahommia ei ole järkeä tehdä alle kympin tunti, koska se käytännössä ajaa ihmisen sossun luukulle, jonka veronmaksajat sitten taas maksaa ja seurauksena on pelkkää murhetta, kautta linjan?
Vai mitä mieltä mahdat olla... Onko päässyt unohtumaan elämän realiteetit, että töistä pitää maksaa palkka jolla pärjää, ettei yhteiskunnan tarvitse osallistua firmojen palkkojen maksuun?
Vai mitä?
-
Tauvo kirjoitti:Jos nyt saivarrellaan MIG/TIG-hitsauksessa toimenpide perustuu nimenomaan kaasukaareen, jossa lisäaineena käytetään metallilankaa.dimepag kirjoitti:Tauvo kirjoitti:Siinähän sitten naurat.dimepag kirjoitti: Mutta naurattaisi nähdä sinut hitsauslaitteiden kanssa
Jospa jätät sen saivartelun nyt vaan vähemmälle niin on helpompi hengittää
-
Itsehän aloitit. Jos kyseisessä menetelmässä on oleellista säätää myös oikea kaasuvirtaus, voin hyvällä omallatunnolla luokitella sen kaasuhitsauksen pariin.dimepag kirjoitti: Jospa jätät sen saivartelun nyt vaan vähemmälle niin on helpompi hengittää
Miltä tuntuu olla väärässä?
-
eri asioita. en ole väärässä. ymmärrän kyllä, että löysit jonkun epäoleellisen asian josta tykkäät saivarrella lisää.Tauvo kirjoitti:Itsehän aloitit. Jos kyseisessä menetelmässä on oleellista säätää myös oikea kaasuvirtaus, voin hyvällä omallatunnolla luokitella sen kaasuhitsauksen pariin.dimepag kirjoitti: Jospa jätät sen saivartelun nyt vaan vähemmälle niin on helpompi hengittää
Miltä tuntuu olla väärässä?
Kaasuhitsaus on kaasuhitsausta, metallien kaasulla yhteen sulattamista, palavalla liekillä sulattamista. Ei sähköllä, joka on kaarihitsausta. Josta sinä puhut. Se suojakaasu katsos ei pala, vaan suojaa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Hitsaus
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaarihitsaus
Takerrutko nyt tähän hitsaukseen, vai mitä mieltä sinä olet noista Rakennusalan palkoista?
On oikein että sosiaalitoimisto (sinä, loppujen lopuksi veroistasi) maksat raksamiesten palkat?
No tällä hetkellä virolaiset saa sen 6 euroa tunti eikä siitä jää Suomeen senttiäkään veroja. Ei senttiäkään.
Minä jos tekisin sen 15 euroa tunti niin siitä jäisi niitä verosenttejäkin.
Mutta kyllä sä vielä opit, kun miljardeja tulee lisään velkakello.fi

- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka