Toimiiko NOKIA J iPhone4 kanssa ?
-
Toimiiko NOKIA J iPhone4 kanssa ?
Viesti Kirjoittaja rsaarela »
Nokia on julkaissut uuden hf-nappikuulokkeen, joka on saanut erittäin paljon kehuja mm. muotoilusta ja äänenlaadusta, helppokäyttöisyydestä, yms.maailmalla.
Onko kukaan kokeillut, toimiiko tuo kapistus iPhone4;n kanssa?
http://www.nokia.fi/tuotteet/lisalaitte ... et/nokia-j
On meinaan apple tyyliin sopiva ja maksaa noin 60-80e
Niin, tämä ei ole Nokia mainos, tuote vaan kiinnostaa tyylinsä ja ominaisuuksiensa puolesta minua.
-
Re: Toimiiko NOKIA J iPhone4 kanssa ?
Viesti Kirjoittaja Noksu »
En usko koska tiedettävästi applella on vain 2.0 toi BT eikä siihen saa melkein mitään liitettyä.rsaarela kirjoitti:Hei,
Nokia on julkaissut uuden hf-nappikuulokkeen, joka on saanut erittäin paljon kehuja mm. muotoilusta ja äänenlaadusta, helppokäyttöisyydestä, yms.maailmalla.
Niin, tämä ei ole Nokia mainos, tuote vaan kiinnostaa tyylinsä ja ominaisuuksiensa puolesta minua.
Hmmm.... En tiedä
EDIT: ''Yhteensopiva minkä tahansa puhelimen kanssa.'' Olisit lukenut vain ominaisuudet tuolta tabista.... seuraavalla kerralla sitten.
-
Mielestäni tuo lause on Nokian mainostuubaaa, omista tuotteistaan. Eli tulkitsen, että se ei koske muita merkkejä.Noksu kirjoitti:En usko koska tiedettävästi applella on vain 2.0 toi BT eikä siihen saa melkein mitään liitettyä.rsaarela kirjoitti:Hei,
Hmmm.... En tiedä
EDIT: ''Yhteensopiva minkä tahansa puhelimen kanssa.'' Olisit lukenut vain ominaisuudet tuolta tabista.... seuraavalla kerralla sitten.
Siksi haluaisin varmistuksen todellisilta tuotetta käyttäneiltä, toimiiko apple tuotteissa. Saan itse tuollaisen ensiviikolla oletettavasti käsiini, joten...!?
-
Viesti Kirjoittaja oh6jih »
-
Viesti Kirjoittaja zazuu »
Itsellä myös käytössä nokian bt-hf ja hienosti on toiminut yhteen. Tietenkään mitään erityisiä ominaisuuksia ei saa käyttöön mitä taas jos puhelin olisi nokiaa mutta perus hf:nä toimii mainiostioh6jih kirjoitti:Kahta eri noksun bt-hf:ää iPhonen kanssa olen käyttänyt ja hyvin ne on toiminut, miksei siis tuokin.
-
Viesti Kirjoittaja Warlord »
Laita tänne infoa et pelaako!rsaarela kirjoitti:Saan itse tuollaisen ensiviikolla oletettavasti käsiini, joten...!?
-
Tähänmennessä laite on parasta, mitä olen koskaan kokeillut!Warlord kirjoitti:Laita tänne infoa et pelaako!rsaarela kirjoitti:Saan itse tuollaisen ensiviikolla oletettavasti käsiini, joten...!?
Puhelun tullessa, katsoo puhelimen näytöltä, vastaanko, ja nostaa J;n kotelostaan korvaan, puhelu aukeaa, se on siinä.
Sulkee napista tai laittaa takas koteloonsa, niin puh. loppuu.
Musiikkia ei osaa toistaa korvaan, muuten kaikki pelaa ok.
OVH, jos niitä nyt on, noin 99e
-
Viesti Kirjoittaja zazuu »
Mitenkäs kun luin että tuossa on automaattinen äänenvoimakkuuden säätö. Toimiiko se oikeasti? Kuuleeko hyvin?rsaarela kirjoitti: Tähänmennessä laite on parasta, mitä olen koskaan kokeillut!
Puhelun tullessa, katsoo puhelimen näytöltä, vastaanko, ja nostaa J;n kotelostaan korvaan, puhelu aukeaa, se on siinä.
Sulkee napista tai laittaa takas koteloonsa, niin puh. loppuu.
Musiikkia ei osaa toistaa korvaan, muuten kaikki pelaa ok.
OVH, jos niitä nyt on, noin 99e
-
Viesti Kirjoittaja jpk01 »
Kaikki muu toimii hyvin, mutta saapuvaan puheluun ei pysty vastaamaan handsfreen nappia painamalla. Joudun vastaamaan iphonesta, jolloin myös äänilähteeksi vaihtuu iPhone ja puhelun joutuu palauttamaan handsfreehen manuaalisesti.
Tämä aiheuttaa ihan jonkin verran tuskaa ja vie kyllä makua muuten mainion handsfreen käytöstä. Jos joku osaisi keksiä miten ongelman saa ratkaistua, apu olisi kullan arvoista.
iPhone4 on koodilukittu, joka saattaisi olla (osa)syy tuohon käytökseen.
-
Itse katson aina puhelimesta, kuka soittaa ja jos vastaan, niin vastaan aina puhelimesta.jpk01 kirjoitti:Minulla on ollut ongelmia Nokia J + iPhone4 kombon kanssa:
Kaikki muu toimii hyvin, mutta saapuvaan puheluun ei pysty vastaamaan handsfreen nappia painamalla. Joudun vastaamaan iphonesta, jolloin myös äänilähteeksi vaihtuu iPhone ja puhelun joutuu palauttamaan handsfreehen manuaalisesti.
Tämä aiheuttaa ihan jonkin verran tuskaa ja vie kyllä makua muuten mainion handsfreen käytöstä. Jos joku osaisi keksiä miten ongelman saa ratkaistua, apu olisi kullan arvoista.
iPhone4 on koodilukittu, joka saattaisi olla (osa)syy tuohon käytökseen.
Tällöin _AINA_ on tietty aktiivisena J, ja puhelu avautuu korvassa olevaan J;hin.
Iphonen näytöllä on kaikki "lähteet", ja J on paritettu, se pysyy aktiivisena, jos kerran on siihen vaihdettu, että siihen vastataan.
Näin se minulla on aina kaikilla iphoneilla toiminut, siis 3G, 3GS ja nyt 4.
Ja Nokia BT autosarjoillakin se toimii noin.
Lukittuja on ollut minullakin ollut osa, ei se vaikuta, enemmänkin paritus, onko se oikein tehty.
Tosin, J;n napista en ole vastannut koskaan.
Pahin ominaisuus J;ssä on, että hipaisukin tuohon nappiin, niin J soittaa salamana viimeksi soitettuun numeroon, se ärsyttää minua.
-
Olen testannut homman nyt riittävän monta kertaa. Itsekin toivoisin, että puhelin avautuisi automaattisesti aina ja tietty bt:hen - sen että napilla ei pysty vastaamaan vielä kestäisi.
Nokia J ja iPhone 4 näyttävät pariutuneen oikein, se näkyy normaalisti iphonen bluetooth-asetuksissa ja puhelin tunnistaa hf:n välittömästi kun sen ottaa pois kotelostaan. Kun puhelu tulee, Nokia J napilla ei ole vaikutusta, eli en saa vastattua sen avulla. Sillä onko iPhone4 lukittu vai ei, ei tunnu tosiaan olevan vaikutusta.
Kun vetäisen puhelimesta "Vastaa", avautuu normaali puhelunäyttö. Äänilähde-oletuksena on iPhone (listassa keskellä), Nokia J näkyy ylimpänä. Sama käy oli puhelin lukittuna tai auki, eli vastataan siihen vetämällä tai painamalla vastaa-nappia.
Ongelma on olemassa, joten ei tämä teknologia aina toimi kuin elokuvissa. Seuraavaksi koitan parittaa laitteita uudelleen, katsotaan miten käy.
-
Viesti Kirjoittaja Warlord »
-
Jos ongelmaa ei muuten saa ratkaistua, voi tietty käyttää handsfreeta tuolla tavoin. Tuolloin tosin handsfreen käyttö vähenee selkeästi (kotelo häviää saman tien jos alan ottaa sen autosta mukaan), kun tähän asti sitä on tullut käytettyä myös auton ulkopuolella.
-
Näin se ainakin toimii hienosti.Warlord kirjoitti:Toimiiko tuo niinkuin J on tarkoitettu käytettäväksi eli puhelun tullessa ottaa sen kotelosta ja laittaa korvaan? Silloinhan se menee ite päälle ja vastaa automaagisesti.
Korvathan ei kestä roikottaa tuollaisia möykkyjä päiväkaupalla hiostamassa ja tasapainoa sekottamassa...

-
Viesti Kirjoittaja Esawesa »
Mitens muilla miten pysyy korvassa?
Palaa sivulle “iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka