MacBook Pro:hon SSD-kovalevy
-
MacBook Pro:hon SSD-kovalevy
Viesti Kirjoittaja MusicDoesMatter »
Mac Mini mid 2011 Core i5 2,5GHz, 8GB DDR3, 60GB Kingston SSDNow V+200, OS X 10.9
MacBook Air mid 2012 13", 4GB DDR3, 128 GB SSD, OS X 10.9
-
Re: MacBook Pro:hon SSD-kovalevy
Viesti Kirjoittaja masa »
-
Kysyin, 60e ottavat, mutta kovo pitää hommata itse. Käykö tähän nyt siis mikä tahansa 2,5" Sata ssd-levy? Mitenköhän iso kannattaisi ottaa lionia ajatellen?masa kirjoitti:Kysy mcaresta.
Mac Mini mid 2011 Core i5 2,5GHz, 8GB DDR3, 60GB Kingston SSDNow V+200, OS X 10.9
-
Viesti Kirjoittaja SicMX »
Tämän ainakin itse meinasin hankkia:MusicDoesMatter kirjoitti:Kysyin, 60e ottavat, mutta kovo pitää hommata itse. Käykö tähän nyt siis mikä tahansa 2,5" Sata ssd-levy? Mitenköhän iso kannattaisi ottaa lionia ajatellen?masa kirjoitti:Kysy mcaresta.
OCZ - Vertex 2 (SATA-II 240GB)

-
Viesti Kirjoittaja jomppeli »
-
Jep, aika helpolta vaikuttaa. Tässä video miten se tehdään:jomppeli kirjoitti:60€ 5min hommasta? Tuon kovalevyn vaihtaminen itse ei ole vaikeaa jos vain löytyy oikeat työkalut kotoa.
http://www.youtube.com/watch?v=rlp8GaYNzdk
http://www.youtube.com/watch?v=jd3RS-GG ... re=related
Vanhan kovon voi laittaa SuperDriven tilalle:
http://www.youtube.com/watch?v=iv91m2z6DPY
-
-
Mutta meneekö takuu?jomppeli kirjoitti:60€ 5min hommasta? Tuon kovalevyn vaihtaminen itse ei ole vaikeaa jos vain löytyy oikeat työkalut kotoa.
-
MusicDoesMatter kirjoitti:Mutta meneekö takuu?jomppeli kirjoitti:60€ 5min hommasta? Tuon kovalevyn vaihtaminen itse ei ole vaikeaa jos vain löytyy oikeat työkalut kotoa.
En sano tähän mitään mutta pitäisin kummallisena jos menee kerta omassa ohjekirjassa neuvotaan miten se vaihdetaan kuten ram muistit. Viisaammat täydentäköön meneekö tai ei.
edit. Lainattu suoraan ohjekirjasta. Jos yrität asentaa aseman tai muistin itse ja vaurioitat tietokonetta, takuu ei kata vahinkoa.
-
Viesti Kirjoittaja Kain »
Eli jos asennuksen jälkeen asema/muisti toimii normaalisti niin takuu ei mene?jomppeli kirjoitti:[
edit. Lainattu suoraan ohjekirjasta. Jos yrität asentaa aseman tai muistin itse ja vaurioitat tietokonetta, takuu ei kata vahinkoa.
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
E: Mitäs sitten jos asema/muisti menee epäkuntoon myöhemmin?
-
Viesti Kirjoittaja jk »
Auttakaa tyhmää. Sopiiko tämä ssd, 2009 mid 2,53Mhz MacbookPro:n. Ostin juuri 8Gb muistia ja ssd voisi hyvin sopia kaveriksi. Loppettaisi rantapalloilun/miettimisen raskaassa väännössäSicMX kirjoitti:Tämän ainakin itse meinasin hankkia:MusicDoesMatter kirjoitti:Kysyin, 60e ottavat, mutta kovo pitää hommata itse. Käykö tähän nyt siis mikä tahansa 2,5" Sata ssd-levy? Mitenköhän iso kannattaisi ottaa lionia ajatellen?masa kirjoitti:Kysy mcaresta.
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
MacBook Pro 13" iPad Air 2 iPad 2018 Airport Extreme Apple TV 4K 3rd Gen iPhone 13 Pro AirPods X2 HomePod Mini X2 ynnä muut...
-
Kyllä sopii. Itelläkin Mid-2009 MBP (15") joka miettii välillä vähän liikaajk kirjoitti:Auttakaa tyhmää. Sopiiko tämä ssd, 2009 mid 2,53Ghz MacbookPro:n. Ostin juuri 8Gb muistia ja ssd voisi hyvin sopia kaveriksi. Loppettaisi rantapalloilun/miettimisen raskaassa väännössäSicMX kirjoitti:Tämän ainakin itse meinasin hankkia:MusicDoesMatter kirjoitti:Kysyin, 60e ottavat, mutta kovo pitää hommata itse. Käykö tähän nyt siis mikä tahansa 2,5" Sata ssd-levy? Mitenköhän iso kannattaisi ottaa lionia ajatellen?masa kirjoitti:Kysy mcaresta.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Viesti Kirjoittaja pviitane »
Eikös AppleCare koske ainoastaan sitä alkuperäistä konfiguraatiota? Ts. SSD ja sen hajoaminen ei ole AppleCare:n piirissä. Lisäksi muistelen, että jos itse modatun koneen lähettää AppleCare -huoltoon, saattaa takaisin saada alkuperäisen konfiguraation mukaisen koneen (jos esim. koko kone vaihdetaan).Kain kirjoitti:Eli jos asennuksen jälkeen asema/muisti toimii normaalisti niin takuu ei mene?jomppeli kirjoitti:[
-
Niin siis enhän mä tietenkään oleta, että se korvais mun SSD-kovalevyn, jonka itse ostan, mutta kelasin vaan ettei ne rupeis itkemään jos näkee, että olen itse avannut koneen jos mun pitäis esim. emon rikkoontumisen takia sitä huollossa käyttää.pviitane kirjoitti:Eikös AppleCare koske ainoastaan sitä alkuperäistä konfiguraatiota? Ts. SSD ja sen hajoaminen ei ole AppleCare:n piirissä. Lisäksi muistelen, että jos itse modatun koneen lähettää AppleCare -huoltoon, saattaa takaisin saada alkuperäisen konfiguraation mukaisen koneen (jos esim. koko kone vaihdetaan).Kain kirjoitti:Eli jos asennuksen jälkeen asema/muisti toimii normaalisti niin takuu ei mene?jomppeli kirjoitti:[
-
Viesti Kirjoittaja jtvirtanen »
-Jarmo-
-
Viesti Kirjoittaja zuki »
Muita hyviä vinkkejä?
iPhone 13 pro
Apple Watch Ultra 2
-
Viesti Kirjoittaja nolifer »
-
Viesti Kirjoittaja pande_ »
Eli jos asennuksen jälkeen asema/muisti toimii normaalisti niin takuu ei mene?
![Neutraali [:|]](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Eikös AppleCare koske ainoastaan sitä alkuperäistä konfiguraatiota? Ts. SSD ja sen hajoaminen ei ole AppleCare:n piirissä. Lisäksi muistelen, että jos itse modatun koneen lähettää AppleCare -huoltoon, saattaa takaisin saada alkuperäisen konfiguraation mukaisen koneen (jos esim. koko kone vaihdetaan).
Eli mikäli vaihtaa muistit ja kovalevyn itse niin mikäli siittä aiheutuu vauriota koneelle,valmistajan myöntämä takuu ei kata kyseisiä vaurioita.
Samahan pätee kaikkiin komponentteihin,takuu ei kata "asennusvirheistä" johtuvia vikoja.
Jos on koneessa ilmnee vikaa niin on suositeltavaa toimitetaan kone huoltoon alkuperäsellä kokoonpanolla.
ja vialliset muistit ja kovalevythän saa vaihdeltua sitten takuuvaihtoina mikäli ilmenee niiden kanssa myöhemmin ongelmia

-
Viesti Kirjoittaja manzneri »
Itselläni on MacBookPro ja system profiler ilmoittaa model identifier kohdassa "MacBookPro4,1" eli kyseessä on ilmeisesti early 2008 malli?
Tarkoitus oli tekohengittää konetta ssd levyllä ja siirtää hdd levy optisen aseman tilalle. Kuitenkin nyt rupesin miettimään system profileria tutkiessani että onkohan tässä optiselle asemalla sata vai ata-väylä? Jos koneessa on ata-väylä, onko mitään järkeä siirtää/hommata ko. väylään sopivaa kovalevyä tai miten ylipäätään kyseinen operaatio kannattaisi tehdä.
Alunperin tarkoituksena oli hommata ns. optibay halpis-kiinakopio sata väylällä mutta ilmeisesti se ei nyt tule kyseeseen.
Kaikki vastaukset erittäin tervetulleita, kiitos.
-
Viesti Kirjoittaja L_A_G »
MacBook Pro (mid 2007) 15" - 2,2 GHz Core 2 Duo - 4 Gt - 320 Gt (7200 RPM) - GeForce 8600 GT
Nokia N9 16Gt
Nikon D3100
iPod Touch 16Gt
-
Viesti Kirjoittaja iPSP »
Early 2008 malleissa optinen asema on IDE:llä (PATA) kiinni. Läppärien kovalevyt on kuitenkin niin hitaita, että IDE:n ei pitäisi huomattavasti hidastaa kovalevyn toimintaa...manzneri kirjoitti:Pistetäänpä tämän langan jatkoksi kysymys.
Itselläni on MacBookPro ja system profiler ilmoittaa model identifier kohdassa "MacBookPro4,1" eli kyseessä on ilmeisesti early 2008 malli?
Tarkoitus oli tekohengittää konetta ssd levyllä ja siirtää hdd levy optisen aseman tilalle. Kuitenkin nyt rupesin miettimään system profileria tutkiessani että onkohan tässä optiselle asemalla sata vai ata-väylä? Jos koneessa on ata-väylä, onko mitään järkeä siirtää/hommata ko. väylään sopivaa kovalevyä tai miten ylipäätään kyseinen operaatio kannattaisi tehdä.
Alunperin tarkoituksena oli hommata ns. optibay halpis-kiinakopio sata väylällä mutta ilmeisesti se ei nyt tule kyseeseen.
Kaikki vastaukset erittäin tervetulleita, kiitos.
-
Viesti Kirjoittaja manzneri »
Eli siis käsittääkseni linkin mukainen aparaatti toimisi tässä tapauksessa?
-
Viesti Kirjoittaja iPSP »
Kyllä vainmanzneri kirjoitti:http://cgi.ebay.com/2nd-HDD-caddy-Apple ... 1c1cfe5388
Eli siis käsittääkseni linkin mukainen aparaatti toimisi tässä tapauksessa?
-
Viesti Kirjoittaja sasa »
-
Viesti Kirjoittaja nolifer »
Mitä tarkoitat tällä? Asetuksista (tai buutissa alt) määritetään kummalla käynnistetään, jos on kaksi käyttöjärjestelmää asennettuna. Mutta miksi näin pitäisi tehdä?sasa kirjoitti:Mitenkäs läppäri ottaa sen asian, että ajat ssd levylle käyttiksen, mutta sama on jo asennettuna vanhaan levyyn. Kyseleekö kumpaa käynnistetään tms. ?
Palaa sivulle “MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka