Jobs 3:16. Ps:40:6 Steve Jobs, minun Jumalani, suuret ovat sinun ihmetekosi ja sinun tietokoneesi meitä kohtaan. Ei ole ketään sinun vertaistasi...
Apple=uskonto
-
Re: Apple=uskonto
Viesti Kirjoittaja iDude »
iPhone 4 16Gb
-
Viesti Kirjoittaja Kain »
Eipä tullu 15 sivua juhannukseen mennessä, onhan teillä runsaat 4 tuntia aikaa muuttaa tilanne.Touho kirjoitti:Jaahas, ja taas mentiin.![]()
![]()
Saas nährä montako sivua ehtii kertymään juhannukseen mennessä, saati vuoden loppuun mennessä.
15, 39? Enemmän?
![Iso hymy [:D]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
Viesti Kirjoittaja wantsomeapple »
-
Viesti Kirjoittaja arttula »
Sellaisia, jotka osaavat laskea, ja sellaisia, jotka eivät osaa.
-
Viesti Kirjoittaja Touho »
No eipä tosiaan anna kovin mairittelevaa kuvaa noista "tutkijoista" tuo tarina, jos edes pitää paikkansa.arttula kirjoitti:http://www.verkkouutiset.fi/index.php?o ... e&Itemid=7
Hetkonen... onkohan tuon jutun kirjoittaja nyt erehtynyt krapuloissaan paikasta, ja viittaa jutussaan ihan toisen firman pippaloihin ja tähän veijariin..?Verkkouutiset kirjoitti:henkilökunta tuijottavin katsein nostaa itsensä mielenliikutukseen hyppimällä ylös-alas, taputtaen ja kirkuen
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
Jepjep, tuo yleisön eli tässä tapauksessa asiakkaiden villitseminen on vaan osa amerikkalaista (markkinointi-) kulttuuria, eikä Apple tee siinä poikkeusta.
Jostain kumman syystä vain Applen tapauksessa moisesta hommasta tulee heti 'uskonto'. Kertooko se enemmän Applesta vai noista tutkijoista, tiedä häntä.
Teillä?Kain kirjoitti:Eipä tullu 15 sivua juhannukseen mennessä, onhan teillä runsaat 4 tuntia aikaa muuttaa tilanne.Touho kirjoitti:Jaahas, ja taas mentiin.![]()
![]()
Saas nährä montako sivua ehtii kertymään juhannukseen mennessä, saati vuoden loppuun mennessä.
15, 39? Enemmän?
Taitaa se "te" löytyä ennemminkin sieltä omasta peilistäsi. Ainakin ihan viime aikojen spämmien, höpinäluuppien ja one linereiden takana on ollut pääsääntöisesti hompun ponikerho liitännäisjäsenineen. Nii kerta.
Mutta tässä tapauksessa en ole tästä pieleen menneestä veikkauksesta ollenkaan pahoillani. Päinvastoin, tämä on ihan positiivinen yllätys.
-
Eiköhän mulla meno hiljene, kun paluu arkeen alkoi perjantaina ja loppuu tämän kuun viimeiseen perjantaihin. Jonka jälkeen parin viikon loma ja takaisin omaa ammattia lukemaan.Touho kirjoitti: Teillä?
Taitaa se "te" löytyä ennemminkin sieltä omasta peilistäsi. Ainakin ihan viime aikojen spämmien, höpinäluuppien ja one linereiden takana on ollut pääsääntöisesti hompun ponikerho liitännäisjäsenineen. Nii kerta.
Mutta tässä tapauksessa en ole tästä pieleen menneestä veikkauksesta ollenkaan pahoillani. Päinvastoin, tämä on ihan positiivinen yllätys.
Selityksiä aina löytyy, mutta liiallinen ajanvietto ompun kanssa muuttaa kenet tahansa ponihuppanaks.
![Hymy [:)]](./images/smilies/icon_smile.gif)
(Vieläpä oikein violetin tai pinkin väriseksi.)
-
Viesti Kirjoittaja Thoth »
-
Viesti Kirjoittaja suomu3 »
Ps. olenhan itsekin Applen fanittaja, mutta eise elämän pääasia voi olla.
-
Viesti Kirjoittaja darkgnome »
Kyllähän ne fiksuimmat niistä sitten kieltää koko valaistumisen tai eivät ainakaan mielellään puhu siitä. Zazen itsessään on valaistumista.Thoth kirjoitti:Zen-buddhalaisuus kuuluu näistä koulukunnista ehkä puhtaimpiin. Kun toistuvasti tuijotat samassa asennossa seinää tehden intensiivistä harjoitusta mielellä, mieli saattaa luoda kaikenlaisia "sivutuotteita", kuten elämyksiä ja näkyjä. Ohjeena on olla passiivisesti välittämättä niistä ja jatkaa harjoitusta.ManiMicci kirjoitti:Itäisiltä mailta löytyy myös jooga- ja meditaatiokoulukuntia, jotka suhtautuvat torjuvasti kaikenlaisiin uskonnollisiin kokemuksiin, elämyksiin ja näkyihin, pitäen niitä pelkästään mielen luomina harhoina.
Tosin zen-buddhalaisilla on sitten varsinainen valaistumistila (dhyana, satori), joka on tuollaisten elämysten ja näkyjen tuolla puolen.
-
Viesti Kirjoittaja t0mpp4 »
-

Ja sitten vasta inkvisition eteen.
-
Viesti Kirjoittaja Raikka »
Itse asiassahan Apple sinänsä ei ole uskonto vaan kirkko.t0mpp4 kirjoitti:Jos Apple on uskonto, niin mä oon sitten kerettiläinen.
Ja kuten kaikki kirkot maailmassa, tämäkin muokkaa uskontoaan - joskus vain välittämättä uskovaisten kommenteista.
Sitä paitsi Apple-kirkollahan onkin nykyisin kaksi rinnakkaista uskontoa ohjattavanaan.
iOS-uskonto ja MacOS-X -uskonto.
iOS on uskontona sen verran tuore, että jäsenkunta ja uudet käännynnäiset vielä seuraavat aika kiltisti perässä.
MacOS-X taas on jo sen verran vanhaa mallia, että siitä on jo olemassa vanhatestamentti (OS9 -kirjaan asti) sekä uusitestamentti (MacOSX - OSX 10.7).
Uusitestamentti on viimeisimmässä kirjassaan uudistunut ja muuttunut niinkin paljon, että useimmilla uskovaisilla tuntuu olevan vaikeuksia opinkirjan sisäistämisessä etenkin, jos opinkirjaa koitetaan toteuttaa hiemankin vanhemmalla uskontoteutuskalustolla.
Elämme toivossa, että kirkkomme (Apple) ei kuitenkaan unohda meitä vanhempiakaan uskovaisia, vaan jakaa viisauttaan hieman paremmin yhteensopivassa muodossa, sillä vanhoillisethan ovat olleet autuaita niiiiin kauan, että olisi ikävää joutua vaihtamaan uskontokuntaa...
8)
R.
-
Viesti Kirjoittaja Sherman »
Ericsson Dialog 4224
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Olihan nuo pakko kaivaa esille.Sherman kirjoitti:Melko hurmoksellisia lainauksia olivat päivän hesariin hompusta poimineet 8)
[i]Helsingin Sanomat[/i] kirjoitti:
"Äiti soitti kun tulin koulusta ja kertoi. Kamala järkytys."
"Kun pennut tulevaisuudessa kysyvät millaista oli elää samaan aikaan Jobsin kanssa, aion sanoa, että järjettömän hienoa, ja jos minä joskus kuolen, saavat sanoa, että elin informaatioteknologian jättiläisten aikaan."
"Ei olisi ilman tuota miestä hiirtä kädessänne tai sormin ohjattavia laitteita kuten sen tänä päivänä tunnemme. Ei olisi graafista käyttöliittymää, eikä fontteja näytöllä samalla tapaa. Olisiko edes PC:tä edessänne?"
"Kyllä me tästä selvitään."
"Joku sanoi Twitterissä yöllä, että 'Steve Jobs changed the world, now he'll change heaven'."
"Kiitos Steve, näytit minulle valon."
-
Viesti Kirjoittaja eskofot »
Aika väkisinäisesti aikaan saatu toivottu vaikutelma.Mikael K. kirjoitti:Olihan nuo pakko kaivaa esille.
-
Viesti Kirjoittaja Mikael K. »
Tässä yhteydessä voisi myös keskustella siitä mitä journalismi on ja mitä sen pitäisi olla.eskofot kirjoitti:Aika väkisinäisesti aikaan saatu toivottu vaikutelma.Mikael K. kirjoitti:Olihan nuo pakko kaivaa esille.
-
Viesti Kirjoittaja kaffemi »
![Pettynyt [:/]](./images/smilies/icon_eek.gif)
Onkos täällä olevilla asiantuntijoilla kenelläkään mitään kommenttia HS:n keskustelussa olevaan väitteeseen: "On syytä kiinnittää huomiota siihen tosiasiaan, että Steve Jobs todennäköisesti edesauttoi sairautensa pahenemista kieltäytymällä lääketieteen tarjoamista hoitomahdollisuuksista ja turvautumalla uskomushoitoihin. Vasta tilanteen muututtua kriittiseksi hän antoi lääkäreiden tehdä parhaansa, noin 9 kuukautta liian myöhään. Kieltämättä yllättävä luonteenpiirre ihmisessä, joka eli tieteen saavutusten keskiössä."
-
Viesti Kirjoittaja MacFinn »
No, minä muistan kun ensimmäisen kerran käytin iMovieta ja kaverin digivideokamerasta purin materiaalia. Ja kun nyt hiljan vaihdoin uuteen MBP:hen, taas oli vähän äimistynyt olo kun parin tunnin jälkeen uudessa oli kaikki 170 gigaa vanhasta koneesta ja kaikki (no ei Fantastical) toimi.kaffemi kirjoitti:Jobs oli varmasti hieno mies ja kaikki kunnia hänen saavutuksilleen. Hieman yliampuvia silti jotkut eiliset jutut olivat. David Cameron taisi todeta haastattelussa, että jokainen varmasti muistaa, kun ensimmäisen kerran käytti Macciä tai iPadiä... Väitän, että maapallon ihmisasukkaista varsin suuri osa ei muista eikä ole kumpaakaan koskaan näpelöinyt. Itse omistan molemmat, mutta en silti muista ensikosketusta![]()
-
Viesti Kirjoittaja jomppa »
Ja minä muistan, kun kaivoin MB:n ensimmäisen kerran laatikostaan ja käynnistin sen. Luulen muistavani 5G-iPodinkin käynnistyksen. Suffelista en muista kuin käyttöä, en ensimmäistä kertaa.MacFinn kirjoitti:No, minä muistan kun ensimmäisen kerran käytin iMovieta ja kaverin digivideokamerasta purin materiaalia. Ja kun nyt hiljan vaihdoin uuteen MBP:hen, taas oli vähän äimistynyt olo kun parin tunnin jälkeen uudessa oli kaikki 170 gigaa vanhasta koneesta ja kaikki (no ei Fantastical) toimi.kaffemi kirjoitti:Jobs oli varmasti hieno mies ja kaikki kunnia hänen saavutuksilleen. Hieman yliampuvia silti jotkut eiliset jutut olivat. David Cameron taisi todeta haastattelussa, että jokainen varmasti muistaa, kun ensimmäisen kerran käytti Macciä tai iPadiä... Väitän, että maapallon ihmisasukkaista varsin suuri osa ei muista eikä ole kumpaakaan koskaan näpelöinyt. Itse omistan molemmat, mutta en silti muista ensikosketusta![]()
6xiPod +iPhone 15 Pro
AppleTV
Apple Watch S10
-
Viesti Kirjoittaja ZeiEizh »

Ja tämä kaikki on jo perustamisesta asti, eli on siellä ollut muitakin tätä Omenaa puuhastelemassa. Tämä on aina konkretisoitunut yhteen mieheen. Ei Ollilakaan olisi saanut tehdä omalla päätöksellään tabletti-WCtä. Kyllä sen olisi hallitus kuopannut. Helppokäyttöisyydestä sen verran, että mäkillä joutuu käyttää näppäimistöä paljon enemmän. Wintoosa on enemmän hiirikäytettävä.
Ei sillä että haluaisin jotenkin dissata SJtä. Muistellaan ihan hyvällä vaan ja rauhassa. Kunhan vaan rationalisoin liikemaailmaa.
Toinen asia on se, että jos olisin ostanut Maccini tän nettihypen perusteella, olisin voinut pettyä. Helpompi käyttää ja ei jumita. Nou nou. Onneksi kumminkin muutamalla tutulla Macci löytyy ja sitä kautta kumminkin todellisempi kuva aukesi. Kyllä nääkin jumittaa ja kaatuu, niin kavereiden koneet kuin omakin. Ei mitään vakavaa, kaikesta selviää. Vaan niin selvisi Vistallakin ihan samalla lailla. Ei se sen kummoisempi ollut, suuntaan tai toiseen. Kyllä Macciinkin jonkin sortin Service packkia on jo päivitelty Applen toimesta.
Ei sillä, ihan tyytyväinen olen ollut pienine ongelmineenkin. Täyttää hyvin sen, mitä halusin. Resoluutiota, tehoa, kuvan laatua, nopeutta, videon muokkausta/streamia, pieni koko. Ihan samaa ei Win-koneena ollut helposti löydettävissä/tarjolla.
Kolmas asia mikä tähän "uskontoon" kuuluu, on luulo kilpailijoista. Tuleeko se sitten kuulopuheena tai kumpuaa koneista Win98n ajoilta. Hymyilytti, kun jossain topikissa puhuttiin, ettei Wintoosassa olisi ollut ennen seiskaa(vai Vistaa) formaattina kuin joku FAT16. (Win2K ja NT käytti NTFSää ennen vuotta 2000). Ynnä muuta samanlaista pöppöä, päälimmäisenä tuo kaatuilu, mitä nyky-WINit ei sen suuremmin enää tee. Puhutaan siis valmiista pakettikoneista, itse rakennetuissa osat ei sovi niin hyvin aina yhteen, että ne välttämättä toimisi niin hyvin.
-
Viesti Kirjoittaja mikaw_ »
Mihinkähän tämäkin perustuu. Ainakaan oma custom Win7-PC ei ole kaatunut muistini mukaan kertaakaan niin, että olisi vaadittu virtakytkimeen/resettiin kajoamista. Koneessa jopa toimii nukkuminen ihan 100%:sti (kop kop).ZeiEizh kirjoitti:Ynnä muuta samanlaista pöppöä, päälimmäisenä tuo kaatuilu, mitä nyky-WINit ei sen suuremmin enää tee. Puhutaan siis valmiista pakettikoneista, itse rakennetuissa osat ei sovi niin hyvin aina yhteen, että ne välttämättä toimisi niin hyvin.
-
Viesti Kirjoittaja Tauvo »
Olen testaillut muutaman kuukauden eräälle talolle kuvaussoftaa, joka toimii ainoastaan win-koneissa. (En jaksa nyt vuodattaa siitämikaw_ kirjoitti:Mihinkähän tämäkin perustuu. Ainakaan oma custom Win7-PC ei ole kaatunut muistini mukaan kertaakaan niin, että olisi vaadittu virtakytkimeen/resettiin kajoamista. Koneessa jopa toimii nukkuminen ihan 100%:sti (kop kop).ZeiEizh kirjoitti:Ynnä muuta samanlaista pöppöä, päälimmäisenä tuo kaatuilu, mitä nyky-WINit ei sen suuremmin enää tee. Puhutaan siis valmiista pakettikoneista, itse rakennetuissa osat ei sovi niin hyvin aina yhteen, että ne välttämättä toimisi niin hyvin.
En silti pysty Mac-käyttäjänä keksimään ainoatakaan ominaisuutta, joka olisi edes jollain tapaa käyttäjäystävällinen siinä systeemissä. Varmaan johtuu osittain siitä, etten vaan osaa nähdä win7:n hienouksia, saatikka saa mitään iloa siitä säätämisestä?
-
Viesti Kirjoittaja Fifi »
-
Viesti Kirjoittaja mika_t »
Olen myös yrittänyt saada selvyyttä tähän 'säätämiseen', että milloin sitä pitäisi alkaa Windowssin kanssa tekemään ja miksi. Lisäksi olen miettinyt milloin niitä jokapäiväisiä bootteja tarvitsee tehdä (monet tekevät sitä kuulemma monesti päivässä, en ole ikinä tavannut livenä tämmöistä henkilöä). Itse pyörin monikoneympäristössä niin vapaa-ajalla kuin duunissakin enkä oikeasti löydä mitään järjettömän poikkeavaa käytänkö nyt photaria tai esim. lightroomia Win7 -koneessa vaiko Lion -koneessa, samat funktiot eikä kumpikaan ympäristö kaadu, vaan on oikeasti nopea. Duunijutut on käytännössä pakko tehdä ohjelmien takia win-puolella ja se on ihan ok, en näe, että omenaympäristö saisi työstä yhtään sujuvampaa, päinvastoin, omppujen surkeat takuuhuollot yms. tulisivat kalliimmaksi.Fifi kirjoitti:Mitä se säätäminen on käytännössä? Onko peruskäyttäjälle mitään eroa Macissa ja Windowssissa? Muu kuin tunne, joka joillekuille syntyy ja toisille ei.
Joku symbioosi OSX:n ja Winukan välimaastosta olisi toivottava, sama avoimuus ja yleinen toimivuus laitteiden yms. kanssa kuin mitä Windowssissa yhdistettynä ooäsäksän ns. mukavuuteen olisi kova juttu, samalla ompun finderin voisi nakata roskikseen ja ottaa winpuolen ns. explorerin käyttöön.
Olen tullut siihen tulokseen, että yleensä Windows -puolesta eniten itkevät ovat sitä kansanosaa joka ei: a) osaa b) ymmärrä c) ostaa skeidaa rautaa ja syyttää siitä käyttöjärjestelmää tai sitten näiden kaikkien yhteissumma. Sitten kun sen halvimmat muoviläppärin jälkeen sijoitetaan moninkertainen määrä fyrkkaa omppuun, niin valaistuminen on valmis. Väitän, että kun sijoitetaan sama määrä rahaa joko omppuun tai winpuolen koneeseen, ei kummassakaan tapauksessa tarvitse tuskailla koneen kanssa ja huom. siis siten, että ostetaan sama koko- ja teholuokkaa eikä niin, että verrataan halvinta 13" MBP:tä johonkin tokyobynight -marketti-17" hirviöön.
Eli loppujen lopuksi on aivan sama kummasta leiristä hankintansa tekee, kunhan hommaa itselleen sopivaa kampetta.
-
Itse teen koulussa Win-koneilla Info-TV järjestelmää ja siinä on sitä säätämistä.Fifi kirjoitti:Mitä se säätäminen on käytännössä? Onko peruskäyttäjälle mitään eroa Macissa ja Windowssissa? Muu kuin tunne, joka joillekuille syntyy ja toisille ei.
IP-osoitteiden kanssa pelleilyä, maanalaisen paikan pingailua, palomuurien asetusten rukkaamista, Visual Basic:in räpläämistä ja WOL-pakettien lähettelyä.
Ja kaiken huipuksi konetta ei saa missään tapauksesa saa päästä nettiin, jotenka joudut käyttämään toista konetta kaverina.
Palaa sivulle “Yleiskeskustelu”
- Yleiset aiheet
- ↳ Ajankohtaista Apple-maailmasta
- ↳ Käyttöjärjestelmät
- ↳ Ohjelmat
- ↳ Yleiskeskustelu
- Mac ja oheislaitteet
- ↳ Yleiskeskustelu laitteista
- ↳ MacBook, MacBook Pro ja MacBook Air
- ↳ iMac
- ↳ Mac mini
- ↳ Mac Pro ja Mac Studio
- ↳ Ongelmia Macin kanssa?
- iPhone, iPad ja Apple Watch
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -laitekeskustelu
- ↳ iPhone-, iPad- ja Apple Watch -ohjelmat sekä iOS
- ↳ Ongelmia iPhonen, iPadin tai Apple Watchin kanssa?
- Huviksi ja hyödyksi
- ↳ Off-topic
- ↳ Kuva ja graafinen suunnittelu
- ↳ Audio ja musiikki
- ↳ Video, televisio ja elokuvat
- ↳ Pelit ja pelaaminen
- ↳ Ohjelmointi, skriptit ja palvelimet
- ↳ Tietoturva ja varmuuskopiointi
- ↳ Verkot, mobiilidata ja muut puhelimet
- ↳ Retronurkka
- ↳ Foorumin ylläpito
- Kauppapaikka